moeders onder ons: zijn dit weeen???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 01:05

Riette denk je wel om zo'n zeiltje op je bed Haha!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 09:30

Pauline schreef:
Bij mji heeft mijn schoonmoeder samen metmijn vriend alles gesopt na de bevalling terwijl ik lag bij te komen in het ziekenhuis Haha!


Hahaha, bij mij precies hetzelfde Pauline.........ik was er nog helemaal niet klaar voor, ik had me voorgenomen om die week alles in huis te gaan doen.....(ik had net zwangerschapsverlof)...maar het liep allemaal even anders.........
Was wel lekker dat alles lekker schoon was toen Johan thuis kwam......terwijl ik smiddags lekker lag te dutten waren Hans en mijn schoonmoeder aan het soppen *grin*

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 21:08

Ik lig al 2 weken met een zeiltje op bed. Da's wel zweten zeg, werd vanmorgen ook werk drijfnat wakker.....Maar goed, ';t is voor het goeie doel zullen we maar zeggen.
heb vandaag trouwens geen keuken gepoetst (veel te warm), maar ben lekker de stad ingeweest met ma en schoonma.
M'n schoonma heeft vanmorgen 2 dekentjes gekocht. Van speciaal materiaal wat hypo-allergeen is, en ook baby-veilig. De temperatuur onder het dekentje kan niet hoger worden als 33 graden, en als de baby een stukje over het gezichtjekrijgt kan ie er gewoon doorheen ademen. Ook veilig ivm wiegedood. (dure hobby die dekens, heb per ongeluk eenprijskaartje gezien, gelukkig heb ik ze gekregen....)

'k Heb zelf nog een voedingsbh gekocht. 'k Heb onderhand al cup G.

Kijk wel wanneer ik verder het huis ga schoonmaken. Morgen is het me ook te warm....

Ga zo trouwens nog een topic over kolven. Als een van jullie daar ervaring mee heeft graag reactie plaatsen!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 10:38

Hoe je makkelijkst kan kolven? Neem een foto van je baby (of de baby zelf), zit in een makkelijke stoel, in een warme ruimte (voeten in een warm teiltje misschien), en dan gaat de melk vlotter toeschieten. Ook het gehuil van een baby, zelfs op band maakt de natuurlijke reflex makkelijker.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 11:08

Zeiltje onder flanellen hoeslaken doen..en daarbij had ik een moltonmatrasbeschermer gekocht, is ook heel handig voor ongelukjes met de baby op bed (denk aan spugen, spuitluiers, lekkende borsten).

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-03 19:49

Ik heb altijd moltons over mijn matrassen. Voor de baby (in de wieg en ledikant) heb ik ze zelf gewrocht uit een 2-persoonsmolton die niet op het bed van mijn moeder paste (fout gekocht van haar) en ook niet op ons eigen bed...
Flanellen hoeslakens heb ik niet. Heb er nu een stretch laken op. Sowieso ook al een stuk fijner als gewoon katoen vind ik...

Sonjabelgium: ik bedoelde meer waarmee je het fijnst kunt kolven handmatig of elektrisch, en welk merk goed bevalt...

In ieder geval bedankt voor tips en zo.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 23:18

Ik zou elektrisch gaan kolven, je kunt bij bepaalde instellingen ook een kolf huren. Via de cursus Natuurlijk Bevallen had ik daarvan een nummer gehad. Zelf een aantal weken de kolf gebruikt, volgens de borstvoeding deskundige Haha! (jaaa die zijn er) was een elektrische beter.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 10:27

Ik heb die van avent, één keertje geprobeert, en eigenlijk nooit gebruikt (raar hé, het ding werkte wel, maar "ik" niet Verward). Baby maar gwoon aan het "kraantje" gelegd dan Haha!. hihihihihi ... handmatig is goed voor als het maar af en toe 's moet, maar electrisch is natuurlijk makkelijker. Hangt er dus vanaf hoe vaak het nodig is ...

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 11:28

'k Heb ook naar huurkolven gekeken. Huurprijs is ca 1.60 euro per dag. Als je dan berekend dat je zo'n ding toch wel een tijdje ndig hebt ben je hardstikke duur uit.....
Mijn zus heeft een handkolf voor mij gekocht. Ik zal heb tzt maar 2x per week nodig hebben, mijn zus heeft vroeger dagelijks handmatig gekolfd. Het is er een van Evenflo geworden. Niet echt heel duur, maar schijnt wel redelijk van kwaliteit te zijn...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 11:38

Hoe dringend heb je het ding nodig? Anders wil ik wel op mijne zolder klimmen en die van Avent van mij zoeken voor je hoor. Ik ga 'm toch nooit gebruiken, nog gloednieuw (wel, één keer geprobeert en gefaald dus). Moet 'm wel zoeken, en de fleskes zou je wel moeten bijkopen dan (ik heb er nog wel een paar, maar die zijn gebruikt geweest). Moet het wel opsturen vanuit België (als ik 'm gevonden heb). Geld hoef ik er niet voor (als ik 'm vind, altijd erbij vermelden Haha! Haha! Haha!), misschien ruilen voor iets voor 'm paardebeesten of zo voor de verzendkost? Tong uitsteken Het ding koste nieuw iets rond de 1400 bef geloof ik (t'is al een tijdje terug Schijnheilig ), da's dan uh .... effe rekenen, uh .... 35 euro? Kan dat zijn?
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 11-07-03 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 11:40

Riëtte schreef:
'k Heb ook naar huurkolven gekeken. Huurprijs is ca 1.60 euro per dag. Als je dan berekend dat je zo'n ding toch wel een tijdje ndig hebt ben je hardstikke duur uit.....
Mijn zus heeft een handkolf voor mij gekocht. Ik zal heb tzt maar 2x per week nodig hebben, mijn zus heeft vroeger dagelijks handmatig gekolfd. Het is er een van Evenflo geworden. Niet echt heel duur, maar schijnt wel redelijk van kwaliteit te zijn...


Ik was aanzienlijk minder kwijt!

Die van Avent heb ik ook gehad maar werkte bij mij persoonlijk minder goed.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 11:42

Ow ... dus kan aan het merk liggen dan? Kan zijn hoor, werkte bij mij ook niet goed, maar dacht dat het aan mijn beperkte "voorgevel" lag Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 11:44

sonjabelgium schreef:
Ow ... dus kan aan het merk liggen dan? Kan zijn hoor, werkte bij mij ook niet goed, maar dacht dat het aan mijn beperkte "voorgevel" lag Haha!


Tsja, ik had toen een 75 E/F dus daar lag het zeker niet aan *LOL*
Daarom had ik er ook een borstvoeding deskundige eens bij gehaald en vanwege wat andere vraagjes...
Overigens bij tepelkloven heb je van Avent borstschelpen, die werken echt super de super!!!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 11:53

Sonjabelgium: bedankt voor het aanbod. Maar ik heb dus gister mijn zus opdracht gegeven om een handkolf te kopen. Ik heb nu cupmaat G (niet schrikken). Hoorde van mijn schoonmoeder dat haar schoonzus (marc zijn tante dus) geen borstvoeding genoeg had, terwijl die normaal al een flinke cup heeft. Zegt dus lang niet altijd alles!

ben benieuwd of borstvoeding bij mij gaat, en of het kolven dan ook gaat. Kan in elk geval van te voren beginnen met oefenen en alvast een voorraadje melk aanleggen. Mocht het dan tijdens het werk echt niet lukken (sta ik natuurlijk op springen) dan heeft baby in elk geval wat. Desnoods moet schoonmama (oppas) met baby naar het werk komen.....

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:37

Ik heb dus verre van een grote cupmaat, maar had wel MEEEEEEEEEREN vol melk!!!! M'n zoon heb ik negen maand lang zelf VOLLEDIG gevoed, m'n dochter zeven maand lang. Nooit last gehad van kloven of ontstekingen of zo .... dus kleine "tetjes" en grote inhoud Haha!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 12:39

Dat bedoel ik.....

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:53

Maar wat ik mij afvraag, eigenlijk al een hele tijd, is of je, wanneer je zelf voedt, je jouw extra vergaarde gewicht weer kwijt raakt? Oftewel, kom je zoveel aan tijdens de zwangerschap om niet uitgemergeld te raken wanneer je je kind zoogt.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:56

Ik was helemaal niet veel aangekomen, een kilo of 6 maar terwijl mijn baby meteen al 3.700 gram woog ... en dan nog's alle "rotzooi" die erbijzit. Ik was eigenlijk zelfs geen gram bijgekomen! Dus nee ... dat extra gewicht komt meer omdat je toegeeft aan je "goestinkskes" (alles wat je zin in hebt).

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 13:12

sonjabelgium schreef:
Ik heb dus verre van een grote cupmaat, maar had wel MEEEEEEEEEREN vol melk!!!! M'n zoon heb ik negen maand lang zelf VOLLEDIG gevoed, m'n dochter zeven maand lang. Nooit last gehad van kloven of ontstekingen of zo .... dus kleine "tetjes" en grote inhoud Haha!


Ik had kloven omdat hij verkeerd en te lang aangelegd is in het ziekenhuis en toen dus die kloven veroorzaakte.
Verder had ik genoeg melk voor een tweeling zei het consultatiebureau.
Hij kwam ook wekelijks tussen de 350 - 450 gram aan, ik heb een jaar bij beide kinderen borstvoeding gegeven, gewoon volledig gevoed dus.

Ik had een kolf om de overvloedige melk na een voeding op te vangen,
omdat het na dat ik klaar was met voeding er nog stralen uit mijn borsten kwamen als je je hand erlangs haalde....vooral ter voorkomen van borstontsteking, maar naderhand besloten het maar af te wrijven op een handdoek.

Ik kwam heel veel aan tijdens mijn zwangerschappen, mocht op een gegeven moment geen fruit meer eten of drinken.. en at volgens een schema, mocht niet baten.
Tijdens de borstvoeding verloor ik 8 kilo, die er na het stoppen met voeden helaas grotendeels weer aan kwam.

Bij de tweede had ik na 2 maanden na stoppen borstvoeding nog toeschietreflex van melk...dat is minder.

Beide zoontjes waren 3750 gram en 53 cm lang.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 13:27

Ik ben wel heel erg veel gewicht kwijtgeraakt met de borstvoeding.....het ging te hard.
Ik was in totaal 23 kg aangekomen in mijn zwangerschap en 8 dagen later was ik er al 20 kwijt........, volgens de kraamhulp moest ik vooral heel goed blijven eten tijdens de borstvoeding omdat het er bij mij wel heel erg hard afvloog........(vond ik niet zo erg hoor Haha! , ik was namelijk al bang dat het nooooooooit meer goed zou komen).

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 22:48

Ik was tijdens de zwangerschap ongeveer 15 kg aangekomen, een aantal dagen erna was 10 daarvan al weer eraf, nog 5 te gaan dus (en dat zonder borstvoeding)

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 22:47

Ben nu zo'n 10 kilo aangekomen. Maar dat wisselt heel erg sterk. Is bij mij erg afhankelijkvan het weer (met warm weer hou je wel meer vocht vast, maar eet ik ook veel minder).
Het schijnt dat je het gewicht met borstvoeding snel kwijt bent. Wat ik heb gehoord en gelezen is drinken en goed eten tijdens de borstvoding erg belangrijk.

Van avent hebben ze ook van die tepelhoedjes die je kunt gebruiken als je tepelkloven hebt door verkeerd aanleggen. Door die eerst over de tepel te plaatsen kan de baby haast niet verkeerd aansabbelen. Werkt volgens mijn zus perfect (mijn neefje kon ook niet fatsoenlijk drinken).

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 23:16

Huh, 10 kilo is voor watjes, ik was 30 kilo aangekomen Haha! Had dan ook een zwangerschapsvergiftiging en hiel veel vocht vast.
En mbt melk ed, ik had heel veel melk en een redelijk kleine voorkant Knipoog (toen dus even niet, wat een mooie tijden).

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 01:34

Ik kwam bij de eerste 24 kilo aan en bij de tweede 17 kilo...
Die tepelhoedjes heb ik 3 wk gebruikt... ondertussen steeds opnieuw proberen te baby goed aan te leggen, die borstschelpen zijn ideaal voor het genezen van tepelkloven omdat ze dan kunnen drogen aan de lucht.
Het werkt perfect, maar ik was blij ze niet meer nodig te hebben na 3 wk Haha! toen had ik nog zoiets leuks zonder tepelhoedje voeden en bleken mijn borsten 'verkouden' .. die waren niet gewend geraakt aan de mond van de baby en hadden een koutje gevat
Na heen en weer gezeur met de huisarts en veel lezen op ouders.online,
heb ik de huisarts verteld dat ik erop stond dat er een kweekje gemaakt werd... bleek dus onschuldig en makkelijk op te lossen, maar het voelde niet prettig aan

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 13:16

Ik ben met de zwangerschap 40 kilo aangekomen,en de laatste 4 weken ervan was ik helemaal opgezwollen,normaal heb ik maat 40 van schoen,toen had ik maat 43,ik liep alleen nog maar op slippers. Verdrietig

Mijn bevalling heeft 3 dagen geduurd,20 hechtingen van het inknippen,maar wel een wolk van een zoon gekregen.

Borst voeding ging niet omdat ik ingetrokken tepels had en ook nog een borstontsteking.
Maar verder ging het wel Haha!

Ben nu nog wel aan het afvallen,omdat mijn schildklier niet goed werkte.