In je eentje dingen ondernemen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

In je eentje dingen ondernemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 12:16

Zijn er nog meer Bokkers die veel ondernemen in hun eentje? :)
Wat doen jullie dan, welke uitstapjes maak je alleen?

Ik zit er zelf aan te denken om deze maand - mits mijn vriend niet mee wil - een complete verwendag (inclusief hotel huren voor 1 nachtje, omdat het anders niet te doen is qua reizen) te plannen voor mezelf bij de 'Veluwse Bron'. :)

Een hele dag naar de sauna gaan, en daarbij een 'Chocolade Rasul' behandeling + een 'Aromasoul Urban Cocoon' behandeling bij te boeken.

Een dag, die puur in het teken van mezelf staat, zodat ik de 'emotionele batterij' op kan laden. :)

Maar de drempel om alleen te gaan, is torenhoog.

Ik ben een jonge vrouw van bijna 21, en ik ben ergens bang dat dat bepaalde mensen toch op gaat vallen..

Daarbij komt dat ik het idee van een hotel in mijn eentje boeken, behoorlijk eng vind.
Dat heb ik nog nooit gedaan.

Verder is de reistijd behoorlijk lang, ik moet ongeveer 4 uur in totaal reizen om naar de 'Veluwse Bron' te komen..
Vandaar dat ik dan dus ook een simpel, goedkoop hotel voor een nachtje wil boeken.

Wat zouden jullie doen, moesten jullie in zo'n situatie zitten?
Gaan, of niet gaan?

En waarom wel of niet?

Goof

Re: In je eentje dingen ondernemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:19

Vriendin mee???

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:24

Wat Goof zegt: kan je niet met een vriendin gaan? Verder zou ik me echt niet teveel aantrekken van wat de mensen denken. Misschien dat ze het vreemd vinden dat je alleen gaat, maar who cares? Die mensen zie je nooit weer terug :)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 12:26

@ Yasmine; Gefeliciteerd! :)

Nou, ik heb maar een vriendin die voor zulke dingen openstaat, dus die zal ik, als mijn vriend niet mee wil gaan, sowieso vragen. :)

Maar er hangt een pittig prijskaartje aan, dus ik kan het begrijpen als ze daardoor niet mee kan gaan..

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:26

Ik heb in het buitenland wel eens alleen gereisd en in een hotel gezeten enzo. Was best een drempel, zeker alleen vliegen vond ik eng, maar het viel erg mee. Je kan het eens proberen toch, vind je het niets dan weet je dat ook weer.
Als ik dingen alleen onderneem is het vaak iets van een workshop ofzo, soms een dag of soms een weekend. Maar dan zit je toch altijd in een groep dus je voelt je niet alleen.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:34

Doen hoor! Als je daar zin in hebt en niemand kan mee, gewoon zelf gaan. Ik vind in mijn eentje alleen het eten weleens lastig, maar dat is alleen op een vakantie waar veel toeristen zijn, of in een gewoon restaurant. Ik ga regelmatig een hele dag alleen naar de sauna en dan ook lekker eten en dat is heerlijk alleen (samen is heel gezellig maar ik ga bewust af en toe alleen, heerlijk tot rust komen en precies doen wat je zelf wilt). Ik zie vaak andere mensen in de sauna ook alleen zijn. Ik ken veel mensen die noooooit zoiets alleen zouden doen, het lijkt soms alsof het not-done is. Toch zie je als je erop let veel mensen ook alleen iets doen. Ik was vorige week naar het strand, heerlijk daarna in een strandtent gegeten. Ik vind het wel fijn om dan een boek bij me te hebben. Uitzicht op iets (bijv. de zee of een mooie buiten-omgeving) maken het al heel anders. Ik vind ook het feit dat je erover nadenkt om het te gaan doen, al aangeven dat het je prima kan gaan bevallen. Ben benieuwd wat je besluit :-) Ik zeg altijd maar: 1x iets proberen, meestal heb je geen spijt, en anders doe je het nooit meer ;-) Maar dat komt bij mij zelden voor.

In feite wissel ik af: dingen met iemand anders doen, en dingen alleen. Dus niet: met iemand anders, tenzij... Maar goed dat hangt ook weer van het uitje af: zo'n overnachting zou ik denk ik ook kijken of iemand meeging, en zo niet, dan alleen.
Laatst bijgewerkt door stefje op 08-08-10 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:38

Wat mensen denken vullen we zelf vaak in... Ik dacht een tijdje dat mensen als ze mij bijv. met mijn paard zagen lopen dat ze misschien dachten oh die is alleen en dat is best zielig. Op een gegeven moment dacht ik nee, misschien denken ze wel wat stoer, die is op zichzelf maar gaat lekker, redt zichzelf en heeft het naar haar zin, wat leuk! Dan kijk je ineens heel anders naar jezelf. Eigenlijk gewoon niet over nadenken denk ik daarna. (Denk misschien weleens iets te veel, haha!)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:39

Ik doe het wel gewoon... ben eind januari/begin februari 4 dagen in mijn uppie naar Rome geweest!
Vond het stiekem zelfs wel lekker, zelfstandig, rust... zelf bepalen wat je doet... ;)

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:43

Wat zou bepaalde mensen op moeten vallen? Dat stukje begrijp ik niet helemaal. :)

Er is toch niets mis met in je eentje iets ondernemen? Ik ga ook wel eens een middagje shoppen in mijn eentje. Of alleen naar een concert. Als ik het maar leuk heb :D En als jij het maar leuk hebt. Er zijn zo veel mensen die alleen iets gaan doen, er is echt niemand die je daar gek voor aan kijkt hoor.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 12:50

Mireille schreef:
Wat zou bepaalde mensen op moeten vallen? Dat stukje begrijp ik niet helemaal. :)

Er is toch niets mis met in je eentje iets ondernemen? Ik ga ook wel eens een middagje shoppen in mijn eentje. Of alleen naar een concert. Als ik het maar leuk heb :D En als jij het maar leuk hebt. Er zijn zo veel mensen die alleen iets gaan doen, er is echt niemand die je daar gek voor aan kijkt hoor.

Met dat stukje bedoel ik meer dat het bepaalde mensen wel eens op kan vallen dat er een twintig jarige vrouw in haar eentje rondloopt. :) Snap je nu een beetje wat ik bedoel?

Ik heb twee nare ervaringen meegemaakt wat sauna's betreft.
Twee mannen die met andere bedoelingen naar de sauna kwamen, en een man die zijn pielemans wel van heel dichtbij aan me wilde laten zien, zeg maar. En op zo'n momenten was ik toch wel erg gelukkig dat ik daar niet alleen was, en er iemand bij me was. :)

Oh, een dagje in mijn eentje winkelen doe ik ook gerust, hoor.
Dat vind ik zelfs heerlijk!
Lekker mijn eigen tempo bepalen, niemand die je meetrekt bepaalde winkels in, en ik hoef met niemand rekening te houden.

Maar de sauna..
Tsja, ik vind dat toch iets aparts. :)

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 13:20

Gewoon doen als je daar zin in hebt, en wat makt het uit wat mensen denken er gaan zo veel mensen alleen wat doen dus het is toch helemaal niet raar?

Ik ga vaak alleen shoppen, als ik zin heb om naar de stad te gaan ga ik gewoon en als iemand mee wil prima, maar als niemand zin heeft laat ik me echt niet tegenhouden hoor dan ga ik gewoon en meestal vind ik dat nog veen fijner omdat je dan helemaal met niemand rekening hoeft te houden.

Ben ook wel eens alleen uit gegaan, dan kwam ik daar wel weer vanzelf bekende tegen.

En zelfstandige vakanties zie je ook vaak, meisje uit mijn lesgroep gaat 3 maanden alleen reizen door Australië, en zelf ben ik van plan om na mijn studie alleen naar IJsland te gaan voor een trektocht op IJslanders.

Dus als je gewoon zin hebt in iets leuks doe het dan gewoon, misschien voelt het de 1e keer beetje raar als je gewent bent altijd samen te gaan, maar op den duur word je er wel veel vrijer en ook zelfstandiger door :)

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 13:21

Oke, je bedoeld dus dat er mensen in de sauna zouden kunnen zijn die denken dat jij daar alleen bent vanwege bepaalde bedoelingen. Ik snap het nu. :)

Maar dan ligt dat niet aan jou, maar volkomen aan die gekken die menen dat ze het kunnen maken om je zo te benaderen... :(:)

issaschar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 14:39

Ik zou ook proberen een vriendin mee te nemen.
en mocht dit niet lukken: Gewoon lekker alleen gaan! Niks van anderen aantrekken. Je bent en blijft daar voor jezelf ;)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 16:41

Is het gek dat ik dat doodeng zou vinden? :')

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:05

Welnee :-) Is natuurlijk best spannend maar sauna is altijd genieten dus je gaat een heerlijk dagje tegemoet. En dan sjiek in een hotelletje, leuk! (ik heb trouwens nooit slechte ervaringen in sauna's gehad, gelukkig).

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:08

www.deschotkamp.nl. Is een BB ,hier komen ook mensen alleen. En is ook nog goedkoop. Plaats elspeet.
succes

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:10

Doe gewoon, is leuk toch :D Alleen niet woensdag/donderdag volgende week want dan gaan mijn ouders daar ook heen hihi :Y)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:11

Ik ben 3 keer alleen naar Londen geweest, 1 keer met een groepsreis naar Italie, alleen naar Antwerpen, alleen naar de bios, alleen naar ook een beauty-arrangement.. Tja ik ben altijd al alleen geweest en weet gewoon niet beter.

Niemand die naar je kijkt hoor :n
Als jij het wil, wie houd je dan tegen?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:32

vind het juist heerlijk om alleen dingen te ondernemen!
zou het gewoon doen en als je het achteraf niks vind weet je dat ook weer over jezelf :)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 19:29

IndianLady schreef:
Ik ben 3 keer alleen naar Londen geweest, 1 keer met een groepsreis naar Italie, alleen naar Antwerpen, alleen naar de bios, alleen naar ook een beauty-arrangement.. Tja ik ben altijd al alleen geweest en weet gewoon niet beter.

Niemand die naar je kijkt hoor :n
Als jij het wil, wie houd je dan tegen?

.. En daar kan ik dus echt bewondering voor hebben. :j

Weet je wat ik in mijn achterhoofd probeer te houden?

Dat het zo jammer zou zijn, zoiets fijns niet te doen, alleen omdat er niemand met me meegaat.
Dat ik mezelf daardoor wellicht alle plezier wgneem, en een kans laat liggen.

Pff, ik hoor mezelf praten als brugman. :=

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:17

Zeker gaan! Als jij je goed kunt vermaken alleen moet je je niet laten weerhouden door wat andere mensen denken.

Bovendien zou ik zelf ook niet denken 'wat een eenzaam, vriendloos persoon' als ik iemand alleen in een hotel zou zien hoor.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:21

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:27

Ik ben al heel regelmatig in mijn eentje naar de sauna geweest en ik heb daar eigenlijk nooit vervelende dingen meegemaakt. Er zijn zelfs vrij veel mensen die alleen naar de sauna gaan als je goed oplet. ;) En dan niet met rare intenties, maar gewoon om te ontspannen. Ik heb werkelijk nog nooit iets vervelends meegemaakt in de sauna.

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:49

Ik moet eerlijk bekennen.. Een hotelovernachting heb ik nooit gedaan alleen, maar dingen alleen ondernemen vind ik heerlijk! Ik heb een aantal vriendinnen en vrienden met wie ik dat soort dingen graag en veel onderneem, maar ik vind het soms gewoon heerlijk om dingen alleen te doen.... :D

Alleen reizen, alleen naar de sauna etc.. We waren laatst met een groep een lang weekend naar Parijs, ik ben op een gegeven moment een dag alleen Parijs in getrokken, dat vind ik echt geweldig! Ik zit trouwens ook regelmatig alleen op het terras.. Alleen soms is het jammer dat allerlei manvolk het dan zo nodig vindt om te vragen of ze er bij mogen komen zitten en andere flauwekul... (soms ook wel leuk hoor, maar soms zit ik ook gewoon lekker te genieten, te kijken of te lezen.. Mag een vrouw......?! :P)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 14:12

Vriendjesfiguur gaat met me mee! :):)

Maar toch wil ik ook nog zeker eens alleen naar de sauna gaan, en een beauty-arrangement boeken.
Is een boost voor mijn zelfvertrouwen, een kleine overwinning. :j