Kledingkastfrustraties...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Biskwie

Kledingkastfrustraties...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 15:05

Hoe hou jij je kledingkast overzichtelijk?

Hoe ruim je alles waarvan je veel te veel hebt, als tassen, schoenen, sjaals en riemen overzichtelijk, opgeruimd, maar toch zo voor het grijpen... grrr ik weet het echt niet meer?!!

_Tara_

Re: Kledingkastfrustraties...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:06

Gewoon niet te veel van kopen :') Ik heb 2 riemen, 1 tas, geen sjalen en m'n schoenen (10 paar hooguit waaronder ook teenslippers enzo) staan onder m'n bed op een rij.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:08

Bakken voor de kleine dingetjes en hangers voor lange slierten. Schoenen op schoenenrek onderin de kast.

En ga 1 of 2x per jaar door je kledingkast en gooi alles weg wat je sinds de vorige opruiming niet gedragen hebt (uitgezonderd seizoenskleding), stuk is, etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:15

tamary schreef:
Bakken voor de kleine dingetjes en hangers voor lange slierten. Schoenen op schoenenrek onderin de kast.

En ga 1 of 2x per jaar door je kledingkast en gooi alles weg wat je sinds de vorige opruiming niet gedragen hebt (uitgezonderd seizoenskleding), stuk is, etc.

Beter nog, gooi wat je niet draagt en nog wel netjes is in een kledingcontainer. Zo maak je iemand anders er nog blij mee :)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:41

Ik hou het heel overzichtelijk, sokken bij elkaar, broeken netjes opgevouwen bij elkaar. Als iets langer dan 1,5/2 jaar oud is doe ik het weg. En niet te veel kopen, alleen dingen die ook echt draag, anders wordt het zo'n troep in de kast en daar hou ik niet van.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:50

Ahh ik ken het! Volgens mij is mijn kledingkast ook gewoon te klein. Ik heb bijvoorbeeld 2 stapels met dingen die ik aandoe met slapen. En die stapels worden echt áltijd een rotzooi. Verder heb ik mandjes voor ondergoed, bh's, sokken,.. Stapeltje t-shirts, stapeltje topjes. Verder alles wat moet hangen is ook gesorteerd, broeken bij elkaar, truien bij elkaar, vest bij elkaar.
Als ik dit zo lees klinkt het heel opgeruimd maar echt, mijn kast is 1 grote troep.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:58

niet, omdat mijn kledingkast gewoon te klein is :+ Ik vind het zonde om kleding weg te gooien die nog goed is. Dus vaak gooi ik kleding die ik een tijd niet aan heb gehad in een doos op zolder. Mis ik het na een bepaalde tijd nog niet, dan gaat het weg (goed doel) Kleding die ik niet weg kan doen zet ik ook in een doos op zolder :)

waarom zou je iets weg doen wat 1,5/2 jaar oud is? Vooral als het nog goed is, mijn favoriete broeken zijn zeker 2 jaar oud :) geen haar op mijn hoofd die eraan denkt die weg te gooien. Vooral relatief dure spijkerbroeken mogen zeker wel langer mee gaan :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:05

Mijn kast is gewoon te klein!
Ik heb meer ruimte nodig :=

Ik hou van kleren (truitje/vestjes/bloesjes/jurkjes) kopen en ook van tassen en schoenen.
Gelukkig heb ik een schoenenkast, maar die is alweer vol, dus ik moet weer een nieuwe plaatsje hebben voor mijn schoenen..

Ahja, te veel kopen..

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:21

Ehmmm, hele goede vraag..

Ik heb zo'n ingebouwede kast met zo'n soort hanger erin en daarboven een paar schappen.. Ik heb op die hanger al mijn jurkjes hangen aan hangers ( :+ ) en dat zijn er heel veel.. daarnaast heb ik een paar doosjes voor mijn ondergoed. Bh's in de ene, onderbroeken in de andere. Sjaals heb ik ook in een doos en schoenen staan uit de kast, in een hoek. Tassen staan ehm, overal en nergens en sokken zitten onder mijn bed.. Verder ligt alles wel allemaal netjes opgevouwen maar overal er nergens in mijn kast. :+

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:25

Ik heb een Pax kast van de Ikea, en dat is op kastengebied dé uitvinding van de eeuw voor mij.
Je kunt hem mooi zelf indelen, en ik heb onderin voor 2 lades gekozen waar ik (ook van de Ikea)
vakjes in heb gedaan van harde stof. Heeeerlijk, alles mooi geordend, heb nooit problemen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:28

Heb al 2x een grotere kast gekregen hihi. En een oude boekenkast fungeert nu als schoenenkast... Tsja, moet 40 paar schoenen ergens laten hihiih.
Verder gooi in in de winter altijd al mn zomertruitjes op 1 plank bovenin, en 's zomers gaan al mn dikke truien naar de kast op zolder, scheelt weer :)

Tsja, logisch indelen is een kunst hihi. Doe ook4x per jaar een kastopruiming, gooi dan een hoop weg, wat nog goed is gaat in de zak (verzamelen altijd een hoop voor, eh, geen idee maar gaat naar mensen die het nodig hebben iig hihi) en sommige shirts gaan naar mn nichtje :P

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:18

Bakjes! :D Bij mij bestaat echt bijna alles uit bakjes.... :D
Onder mijn bed heb ik 6 van die giga bakken met deksel van de Ikea. In eentje zitten bijvoorbeeld alle schoenen/pumps. In een ander alle laarzen bij elkaar. En ook eentje met alle tassen. Dan heb ik alle lange dingen, broeken, vestjes, colbertjes, rokken en jurken op een hanger in de kast. Alle shirts, tops en leggings opgevouwen en gesorteerd op de plank. Dan heb ik een apart bakje in de kast voor al het ondergoed. Een apart bakje voor alle riemen. Een apart bakje voor alle shawls. Alle sokken in een apart bakje en een bakje voor alle panty's, maillots en strakke panty achtige leggings.

Sorteren door middel van bakjes is wat mij betreft dus de oplossing. :) En daarnaast inderdaad een paar keer per jaar alles uitzoeken en weg doen wat je echt niet meer gebruikt en ook niet verwacht te gaan gebruiken.
En wanneer je iets hebt gebruikt meteen weer terug leggen op de juiste plek. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:55

Minder kleding in je kast hebben liggen of jezelf vaker verkleden, dan zit alles in de was. :')
Nee even serieus, ik wil nu voor mijn ondergoed, riemen, sjaals en leggings & sokken bakjes gaan kopen omdat dat bij mij inderdaad altijd een troep wordt. Verder gewoon goed indelen, alles gelijk opruimen. Maar tja, mijn hele bed hangt nu vol met sjaals, riempjes, veters etc en dan heb ik niet eens veel kleding.. :=

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:36

riemen hang ik gewoon over een kleerhanger.
verder heb ik bakjes voor mijn ondergoed en mijn sokken.
mijn schoenen zitten allemaal in een soort van box.
de rest is allemaal onderverdeeld in stapels.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 22:04

Ehm... Niet! :Y)

Mijn kledingkast is een georganiseerde chaos... :D
Alles ligt door elkaar, maar toch weet ik altijd feilloos datgene te vinden wat ik aan wil. :j

Ik heb gewoon véél te veel kleren, haha! :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 22:18

Oh herkenbaar! Situatie op dit moment: Kast te klein en ik heb niks om aan te trekken. :')

Mijn schoenen staan op een rij onder mijn bed. Ik heb in mijn kast (die overigens te klein is) 3 laden zitten. 1 met slaapspul, andere 2 voor ondergoed en bikini's. Dan heb ik 4 planken. 1 met sportkleding en rokjes etc. Plank daarboven broeken + korte broeken. Dan een plank met truien/shirtjes met lange mouw. Bovenste plank hempjes etc. In het hanggedeelte liggen op de grond mijn paardrijbroeken + nog wat oudere kleren. Dan hangen er nog jurkjes boven + nette jasjes + veel gedragen truien/shirtjes en mijn riemen. En zo klinkt het nog netjes.... Maar het ligt in werkelijkheid allemaal kris kras door elkaar en niet opgevouwen :')

Dan heb ik nog een kastje waarvan 1 la is voor mijn tasjes, 1 la voor mijn sokken is en een andere la voor leggings / panties etc.

En het is 1 grote puinhoop... Denk dat ik morgen mijn kasten maar eens ga opruimen :')

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 22:23

Riemen, shawls, en andere kleine frutjes opgerold of opgevouwen in van die plastic bakjes, schoenen heb ik in zo'n opbergbox en tassen slingeren overal, maar die gaan ook maar in een opbergbox onder het bed ofzo, dat las ik hierboven.. goed idee!!

Kleding heb ik wel allemaal gesorteerd, shirtjes en topjes e.d. bij elkaar, spijkerbroeken gescheiden van de joggingbroeken en rijbroeken hebben ook een eigen stapel. Truien liggen apart.. Ondergoed en sokken allebei hun eigen lade.. Onze kast is wel netjes eigenlijk. Mijn vriend heeft ook alles netjes gesorteerd liggen.

Afbeelding
In de linkerhelft liggen mijn spullen, en in de rechterhelft de spullen van mijn vriend. Het middelste is hang, maar dat delen we uiteraard ook (zijn pakken en mijn nette broeken e.d. hangen daar).. En het midden bovenin is de plek voor ons beddegoed :) Voorlopig hebben we hier genoeg aan.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 22:29

Eh, niet?
Ik heb 2 kasten, en er ligt altijd een stapel kleding op een stoel.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 22:35

2 kasten en 2 kledinrekken en 4 boxen

in de kasten liggen mijn broeken en rokjes
en paardrijkleren
me kledingrek hangt vol met shirtjes en jurkjes en tuniekjes 2,5 meter lang
en me andere kledingrek hangt vol met me lingerie en dan ook stiekem nog een doos vol ernaast hebben te staan :o
dan 1 box sokken
1 box riemen
1 box shawls en zulke dingen
en 1 box leggings

en dat blijft redelijk netjes iedere week werk ik het bij op zondag (als ik s morgens keer met haast iets gepakt heb :o )

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 01:00

Biskwie schreef:
Hoe hou jij je kledingkast overzichtelijk?

Hoe ruim je alles waarvan je veel te veel hebt, als tassen, schoenen, sjaals en riemen overzichtelijk, opgeruimd, maar toch zo voor het grijpen... grrr ik weet het echt niet meer?!!

Niet ^)
het is echt een drama... ik dahct eerst dat ik gewoon te weinig kastruimte had, maar ik heb nu al 4 jaar een hele kleedkamer, waarvan ik 70% van de kasten vul, deoverige 30 is voor mijn vriend :')
Maar nog gaat alles door elkaar en lijk ik ruimte te kort te komen :+
Ik ruim mij kasten nu gewoon 2x per week helemaal op... weer alles op soort, kleur, populariteit :P

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 09:46

Riemen op de dwarsbalk van een kledinghanger, sjaaltjes ook.
Schoenen op een schoenenrek.
Tassen in een doorzichtig plastic kratje.
Wintergoed (wanten, mutsen,..) in een doorzichtige plastic box boven/in de gangkast met de jassen.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 09:59

Hihi ik heb een inloopkast van 8m2 waar ik een heel lang rek in heb waar al mijn shirtjes/jurkjes etc gesorteert op kleur hangen en de rest ligt op schappen :P Dus ik heb dat probleem nooit. De oplossing is dus een hele grote kast.

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:31

Niet :D

Ik heb veel te veel kleding voor mijn kleine kastje. heel rek vol met hangers, waar per hanger 3 kledingstukken aanhangen.
Boven 1 plank met broeken, shirtjes.
Onderin gegooit, de kleding die ik niet draag en mijn sjaals. Boven mijn kast 2 bakken. 1 voor ondergoed en 1 voor sokken, leggings.
Maaar ik kan soms rustig 2 maanden iets kwijt zijn en het dan weer vinden.

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:46

Ik heb ook een veel te kleine kast :P, maar ik heb gister alle kleding die te klein is of niet meer leuk is heb ik eruit gehaald en dat ruimt veel op, dus heb weer wat ruimte voor wat nieuws :P.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 23:47

Ik heb mijn tassen op een stapel
Schoenen in een rek en in een kist
Riemen en Sjaals apart in een Uggs schoenendoos :')