Vliegangst...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Vliegangst...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 17:16

Ik ga over anderhalve week naar Indonesie Haha! Heb ik heel veel zin in alleen dat stomme vliegen vind ik vreselijk..
Ik zit 16 uur in het vliegtuig dus er staat me nog wat te wachten...
Heeft iemand hier ook last van of last van gehad?
En bestaan er niet goede kalmeringspilletjes voor ofzo?

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 17:28

vliegangst? Nee, vind het juist gaaf, dat opstijgen en dalen, super gewoon Haha!
Ik vind de 9,5 uur zitten toen al zo lang... 16 uur Verward met tussenstops ofzo?

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 17:30

Ik heb er ook last van. Ik heb hiervoor een keer NLP laten doen (Neuro Linguïstisch Programmeren). Werkte op de heenweg wel. De terugweg wat minder....

Sterkte ermee! Knipoog

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 17:43

Ik heb er denk ik ook last van. Want ik ben ook altijd heel erg bang in de lift.

Ik weet ook niet wat je eraan kan doen. Goed vasthouden Lachen

Ik hoop dat het mee valt voor je!

pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 19:04

Ik maak een tussenstop in Singapore, maar waarschijnlijk kunnen we daar niet het vliegtuig uit. Ze gaan alleen even tanken..
Ik ben eigenlijk op zoek naar een wonderpil. Ik heb de dokter al gebeld en die zei dat ik een pleister (?) kon krijgen. Dat moet je dan op je nek plakken en kalmeert en je wordt er slaperig van. Iemand ervaring mee?


Tyrza schreef:
Ik heb er ook last van. Ik heb hiervoor een keer NLP laten doen (Neuro Linguïstisch Programmeren). Werkte op de heenweg wel. De terugweg wat minder....

Sterkte ermee! Knipoog


Wat is dat NLP? Een cursus ofzo Haha! Echt nog nooit van gehoord!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 19:11

Die vliegangst ken ik.... Jammer genoeg. De vorige keer dat wij op vakantie zijn geweest (naar Gran Canaria) was mijn vliegstress zo erg, dat ik er een gal-aanval van kreeg, en dat 2 uur voordat we op Schiphol moesten zijn! Niet leuk dus. Maar van de HA kreeg ik 2 tabletten Diazepam mee, en dan is vliegen een stuk leuker. Ik kon zelfs zingen: "En als we gaan, dan gaan we met zijn allen"!

Op de terugweg had ik helaas geen pilletjes en heb ik de stoelleuningen fijngeknepen...

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 19:56

marijn, ik heb wel een lekkere slaappil voor je....
die neem ik ook altijd als ik lang moet vliegen!! daaar slaap je dan gewoon een uur of 8 op.... nou ja dat is alweer de helft van de tijd voorbij

ik heb ook nog wel homeopatische pilletjes voor je waar je rustig van blijft...

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 20:39

NLP kan je bij bepaalde psychotherapeuten aanvragen. Wellicht dat je op je zoekmachine kan zien wat het precies is?

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 21:11

Ik had ook verschrikkelijke vliegangst (en vind vliegen nog niet leuk trouwens). Maar wat mij in ieder geval heeft geholpen is het boek van Allan Carr: Overwin uw vliegangst.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 22:01

Gewoon een slaappil van lin innemen! ik heb toen van de 24 uur in de bus ook de hele nacht door geslapen daarmee! Dan gaat de tijd veel sneller..
Je moet er wat voor over hebben om daarheen te gaan! Echt gaaf!