ik ga trouwen en nu???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TGS

ik ga trouwen en nu???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 17:50

De titel zegt het al, ik ben ten huwelijk gevraagd en uiteraard heb ik met een dikke ja geantwoord.
Maar nu....
Waar moeten we beginnen wat is leuk en een erg groot budget hebben we niet.
een datum zit ik nog over te denken dat mag ik uit kiezen....
Hebben jullie nog leuke tips en ideeën en hoe en wat???
het liefst de goedkopere maar wel leuke oplossingen natuurlijk :D
bedankt alvast.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:53

Gefeliciteerd!!
Ik kan je verder niet helpen maar wil je alvast een hele fijne en gezellige dag toewensen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:55

AL eerste van harte gefeliciteerd

Ik weet niet in wat voor huis je woont. Maar het feest thuis houden voor een selectief groepje.
Als kado geld vragen.
Weet niet of je een mooie auto of iets dergelijks hebt. Zo ja, vragen of een goede vriend jullie naar het stadhuis en terug wil rijden.
Laatst bijgewerkt door FriesWytske op 03-08-10 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Pas geleden een bruiloft gehad, grote tent in de tuin, achtergrondmuziekje gewoon uit de stereo, corsages en boeket gemaakt door handige zus en trouwen op een doordeweekse dag ( is vaak goedkoper), echtpaar reed in een lelijke eend met open dak en s'middags een borreluurtje met daarna een heerlijke barbeque, heb nog nooit zo'n gezellige, ongedwongen bruiloft gehad.

__danielle__

Gefeliciteerd!!

Ik ben zelf niet getrouwd hoor, maar wet wel een aantal dingetjes.

Meestal kan je op maandag/dinsdagochtend gratis of tegen gereduceerd tarief trouwens
een jurk en pak kan je huren
En heb je een tuin? of familie/kennissen met een grote tuin? Organiseer dan zelf een BBQ, dan heb je zaalhuur en personeelskosten niet en even gezellig!
Laat een taart maken door iemand in je familie die het goed kan, bij een bakker ben je zo meer dan 100 euro kwijt..

hmm. dat waren ze even denk ik ;)

Veel plezier met de voorbereidingen!

Sjeempie

ik kan je geen tips geven maar wilde je toch ook even feliciteren... dus bij deze :D

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:57

pff lastig innd..duur wordt het vrij makkelijk.

ga eerst nadenken wat bij jullie past. vind je het belangrijk dat er veel mensen komen, of doe je het liever exclusief en dan wat luxer.
ga verder nadenken, vind je het feest belangrijk, de locatie, de jurk, de auto. het kan niet allemaal je moet keuzes maken.

verder veel zelf doen maakt het goed koper.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:58

haha allereerst gefeliciteerd en tips die heb ik eigenlijk niet :')

Maarre,

vertel vertel; hoe ben je gevraagd :))

cyn23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:00

gefeliciteerd

ik ben ook getrouwd en veel geld hadden we niet maar je kunt hte zo duur maken als je wilt wij hadden een zaal gehuurd met een warm en koud buffet en we hebben het kleinschalig gehouden meer niet echt

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:06

Gefeliciteerd! :)

Zoals meerdere al zeiden, als je een tuin hebt of kunt regelen, dan is dat echt top! Scheelt zo 500/2000 euro omdat je geen zaal hoeft te huren.

Of anders op stal? Groot weiland? Party tenten? Stereo erbij (misschien neef/ooom/buurjongen die het leuk vindt om dj te spelen), BBQ, geen achtelijke grote dure taart (sowieso houdt merendeel van de mannen al niet eens van taart dus die eten het niet of alleen omdat het hoort).

Verder de foto's: m'n moeder had een vriend van haar aanstaande die ervan houdt om foto's te maken en een leuke camera had. Heeft de hele dag foto's gemaakt. Verder kan je een paar van die wegwerpcamera's kopen en overal neer leggen zodat mensen gewoon leuk foto's kunnen maken.

Als je wel een jurk wil kopen, volgens mij was er een keer een topic op bokt met een site vol met jurkjes. Daar zaten ook trouwjurken bij vanaf 200 volgens mij (en nee, niet lelijk)! :)

TGS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 18:10

dank jullie wel allemaal voor de felicitaties.

Wij hebben zelf wel een tuin maar is niet groot genoeg, we willen het eigenlijk alleen met de familie en een klein groepje vrienden doen. dat is ongeveer zo een 75 man.

Vond het tuin idee dan ook wel erg aanspreken misschien dat ik dat wel bij me ouders in de tuin mag doen.

een zaaltje huren is hier in de buurt erg lastig en meteen de jackpot.

Oh en de manier hoe hij me gevraagd heeft was erg leuk en spontaan hahaha
we waren op een feest op het strand en daar ging hij voor alle mensen massa op ze knieen zo lief .... :D

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:11

Allereerst ; van harte gefeliciteerd! :)
als je iet zo'n gigantisch budget hebt zou ik allereerst een zo klein mogelijk aantal gasten uitnodigen. Ik weet niet of jullie in een appartementje of een huis wonen, maar een tuinfeest lijkt me wel een fijn idee, zeker als je niet zoveel geld hebt om een zaal te huren etc. Misschien hebben vrienden of familie een mooie auto waarmee ze je naar het stadhuis willen voeren? Of misschien wel te paard? Er zijn zoveel leuke ideeën met een klein budget hoor :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:12

Er is een HK topic voor mensen die gaan trouwen.
Volgens mij heet het Bokkers die in het huwelijksbootje stappen, oid.
Daar kunnen ze je vast op weg helpen!

Nog gefeliciteerd!

TGS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 18:13

te paard lijkt me erg leuk jammer genoeg is die van mij nog erg jong anderhalf dus dat gaat helaas niet door.
Maar misschien wel zit te denken een vriendin van mij heeft 2 gelderse voor de kar lopen. hmmm

Nadia
Oppermuts

Re: ik ga trouwen en nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 22:48