Darmen werken NIET->HELLUP? Advies gezocht!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Darmen werken NIET->HELLUP? Advies gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-03 12:58

Hi,

Beetje persoonlijke aangelegenheid, maar misschien weet iemand huis tuin en keuken tips. Myn arme darmpies doen het al meer dan 4 weken niet erg regelmatig. Ik heb van alles geprobeerd. Groentes eten, fruit eten, middeltjes en thee gebruiken. Vooraf en na de maaltijd. Veel olie of wat dan ook. Een kiwi voor het eten gaan. Het hielp, maar nu zit alles weer verstopt Erg pijnlijk, want ik heb een opgeblazen gevoel en voel mij net Botje de vis uit de kleine Zeemeermin Knipoog
Hellup mij alsjeblieft... Ik eet wel regelmatig en snoep niet veel. Wat moet ik nou? Voordat ik naar de huisarts ga... ik ga wel naar het toilet maar ik heb zo'n vol gevoel. Meer eten helpt ook niet Lips are sealed

Dank je wel!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 12:59

Als het al 4 weken duurt zou ik toch maar eens naar de huisarts gaan ipv zelf uitproberen.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 13:11

de huisarts zal zeggen: vezelrijk eten en veel bewegen. Dus geen wit brood, maar volkoren brood, is heel belangrijk om darmen te stimuleren. Verder gewoon groente aardappels vlees. 3 maaltijden per dag. Regelmatig eten. Tussendoortjes bijvoorbeeld muslirepen, koekje een volkoren biscuitje etc. Vanalles om de darmen te stimuleren.

Oh ja, vivit schijnt ook goed te zijn voor de darmflora

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 13:18

Een kopje lauw warm water op de nuchter maag, ontbijt koek, (gedroogde)pruimen, tomaten, sinasappels (vooral dat witte daar zitten de vezels in),veel drinken, regelmatige bedtijden dan krijg je een ritme en zul je zien dat je op een gegeven moment de klok erop gelijk kunt zetten.
Je kan ook vezels kopen die je op kan lossen in water dan drink je dat op en komt de boel op gang.
Lukt het nou echt niet ga dan naar de huisarts dan krijg je een klisma.
Vroeger heb ik ook heel veel problemen gehad maar het gaat nu al jaren goed.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 13:19

Biogardeyoghurt zonder suiker als ontbijt. Niet erg lekker maar wel goed voor de darmflora.
En zoals bovengenoemd, veel vezelrijke dingen eten.

Beter een einde met pijn dan pijn zonder einde....

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 13:22

Ik zou eerst maar even naar de huisarts gaan als het al 4 weken duurt..
Verder idd zelf veel vezelrijk voedsel gaan eten.. de dokter kan je misschien een vezelkuur meegeven..succes

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 16:04

Als je al 4 weken ermee rondloopt, dan zou ik toch maar eens naar de huisarts gaan, als ik jou was. Misschien kan hij je wat voorschrijven. Voor hetzelfde geld is het iets minder onschuldigs.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 17:40

het enige advies wat je in jouw situatie kan en mag geven is ga alsjeblieft naar de huisarts. Het heeft geen zin om van alles uit te proberen als je niet weet wat er aan de hand is.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 17:53

omdat het nu al zo lang duurt zou ik zeggen: drastische tijdelijke oplossing: neem een laxeermiddel
Dat kan je nu doen, maar je zal wel moeten gaan werken aan een bepaald voedings- en leefpatroon, en daarvoor ga je best zo snel mogelijk naar de dokter.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Charaz

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 18:13

pruimen, nectarines, bruin brood dat soort dingen

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 19:10

Naar de huisarts, 4 weken is al best een lange tijd hoor. Niet wachten en gewoon gaan, hij schrijft je vast een laxerend drankje voor of tabletjes. Mijn dochter heeft ook een soort gelijk probleem. En veel vezelrijk voedsel kan nooit kwaad in dit geval.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 19:13

naar de huisarts. al was het nou 2 dagen ofzo, maar 4 weken al....
een meisje bij mij op de middelbare school haar darmen werkten ook niet meer, die namen dus niets meer op, dat kind werd mager, echt niet normaal meer, vel over been. en ze kregen het maar niet meer aan de praat.
gelukkig is het allemaal goed gekomen...

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 21:41

zemelen en veel uien eten

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 22:16

niet zelfstandig aan laxeermiddelen beginnen. Deze kunnen wel degelijk gevolgen hebben voor je gezondheid. Echt naar de huisarts gaan.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 02:46

Wil je een supermiddeltje?

3 eetlepels zemelen en een eetlepel lijnzaad per dag (lijnzaad is oa verkrijgbaar bij de tuinen of andere natuurwinkels).

Ik meng dit in een bakje muesli met yoghurt en honing.

Ik kreeg deze slobbertip van de huisarts Knipoog

Bij mij leek niks te helpen, dit dus echt wel!

Ik had al een trage stoelgang maar door medicijnen kwam die helemaal stil te liggen.

Iig sukses ermee!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Ann, Earth, GaitMonster, GrapeshotBot, IASCrawler, Lestria, Marleen_L, Mel80life, Paardennamen, RoronaZorro, s1993, Typhoon en 140 bezoekers