Ben toch zooo boos he!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Ben toch zooo boos he!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 09:28

Hallo bokkers

ik moet het toch even van me af typen,ik ben me toch zo kwaad.
Het gaat om het volgende:

Onze dochter is op kamp geweest van de Scouting,ze had zich er erg op verheugd en ze heeft het ook leuk gehad daar.
Niks aan de hand zou je denken,tot we dus thuis waren en ik er na 1 dag achter kwam dat het kind onder de luizen zat,gaaaaatver.
Het is behandeld en we zijn er gelukkig vanaf.Maar nu komt het,ik was dus al haar spullen aant ontsmetten en toen ik haar badtasje open maakte kwamen er opeens een pillenstripje van 6 kinderaspirientjes tevoorschijn.

Ik stond helemaal verbaasd want hoe kwam ze nou daaraan?!
Mn dochter erbij geroepen (gaat hier om een kind van net 8 jaar hè!) en heb haar gevraagt waar die lege pillenstrip vandaan kwam.
Toen zei ze me dat ze die van een ander meisje had gekregen(zit ook nog bij haar in de klas op school)want haar moeder had haar die meegegeven omdat ze last zou hebben van groeipijnen!!!Ook dit kind is net 8jaar he!!!

Ik viel bijna stijl achterover!!!
Dat is toch potverdorie niet normaal om een kind zomaar tabletten in dr handen te douwen zo van,hier kind als je denkt dat je wat mankeerd vreet je maar die pillen!
Hoe kan men toch een kind van 8j die verantwoording op de nek duwen?dat kan men zich toch op alle vingers uittellen dat zoiets niet goed gaat!!!

Onze dochter heeft dus 6!!! aspirienen achterelkaar opgesnoept.En dat terwijl er vantevoren een keurige brief van de scouting naar iedereen is gestuurd waarin duidelijk stond vermeld dat zakgeld,snoep,zakmesjes,telefoontjes,MEDICIJNEN enz.enz. bij de leiding moest worden afgegeven!
Nu weet ik ook wel dat men gelukkig niet doodgaat aan kinderaspirienen,maar het is toch onverantwoord om ziets aan een klein kind over te laten om ze in te nemen?
Of ben ik nu aan het overdrijven?

Nu zijn het kinderaspirienen,straks zijn het meds voor volwassenen die een kind opeet of als snoepies uitdeeld!
Ik dus meteen die moeder gecontacteerd en gevraagd of haar dochter dus die pillen bij zich had en ja hoor,mevrouw zei doodleuk dat zij die zelf die had meegegeven.
Maarrrrr.....en nu komt het.............ze had haar dochter maar 6 pillen meegegeven zei ze en dat kind had er ook weer 3 mee terug gebracht en hoe onze dochter er dan aankwam moest ik maar zelf uitzoeken!!!!!Terwijl ons kind zegt dat ze een hele strip bij zich had waar 10 pillen inzaten,6 heeft ons kind gegeten,1tje heeft dat andere kind gegeten en ja dan zijn er idd 3 over!Dus het kind heeft waarschijnlijk stiekem een strip meegenomen en niet die 6 die moeders had gegeven.
WHAAAAAAAAOOOHHHHHHHH PLOF!!!!!!!!!!!!!!!! -:(- ik explodeerde helemaal!!!!!!! -:(-

Wat moet ik hier nu mee?Ik ben zooooo boos,ik moet me echt zo beheersen om die niet "een bezoekje" te gaan brengen.

Wat zouden jullie doen in zo'n geval?Dit is toch onaanvaardbaar of niet?

Wietsje92

Re: Ben toch zooo boos he!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:31

Ik zou er ook boos om zijn. Er staat niet voor niets in een brief dat zulke spullen bij de leiding afgegeven moeten worden!

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:31

ik zou naar de leiding van de scouting gaan en dit zeker melden..
Wie weet is niet alleen jouw dochter diegene die wat pillen geslikt heeft

suc6 ermee

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:32

Wat ik denk......maak je niet zo druk!!!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 09:32

Dat ga ik zeer zeker doen!
Je kunt je niet voorstellen hoe kwaad ik op die mensen ben.Echt ongelooflijk hoe men tegenwoordig met kindertjes omgaat!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:33

dit is inderdaad echt niet normaal hoor, dat je kinderen zomaar aspirientjes meegeeft. ga eens met je dochter praten dat het echt niet verstandig was wat ze heeft gedaan.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:33

Ik zou dit indd wel even melden bij de leiding van de scouting.
Maar ik ben ook van mening dat je je kind zelf instructies moet geven dat ze zulke dingen absoluut niet mag "eten". Want wellicht is ze zich van geen kwaad bewust.
Ookal ga je er misschien vanuit dat jou kind dit niet doet, want jij geeft t immers niet mee. Maar zo zie je maar weer dat niet iedereen zo eerlijk en netjes is met medicijnen.
Laatst bijgewerkt door roxiie op 03-08-10 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 09:34

moelly schreef:
dit is inderdaad echt niet normaal hoor, dat je kinderen zomaar aspirientjes meegeeft. ga eens met je dochter praten dat het echt niet verstandig was wat ze heeft gedaan.

dat had ik ook al gedaan,maar je kunt je voorstellen dat de verleiding te groot is als het om eetbare dingen gaat bij kinderen he?

funnyhorses

Re: Ben toch zooo boos he!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 09:35

en een kind van net 8 jaar is zich tenslotte niet bewust van gevaar als het om pillen gaat!
Zoiets geef je niet onbeheerd af in kinderhandjes.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:36

Aangezien het nu eenmaal is gebeurd, zou ik er in elk geval niet meer zo boos over zijn. Het is inderdaad niet fraai, maar het is allemaal goed afgelopen. :)

Ik denk dat je er heel goed aan hebt gedaan om in elk geval contact op te nemen met die andere moeder. Misschien toch ook nog even aangeven bij de kampleiding zodat ze hier toch nog iets alerter op kunnen zijn? In het vervolg kan dan bijvoorbeeld aan de kinderen even worden gevraagd of iemand niet toch medicijnen of asprine mee heeft gekregen. Het lijkt me ook verstandig om het er even met je dochter over te hebben dat het soms niet zo verstandig is om maar vanalles aan te nemen van andere kinderen trouwens.
Laatst bijgewerkt door Elanor op 03-08-10 09:37, in het totaal 2 keer bewerkt

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:36

Nou nou kalm maar, wat een andere ouder doet kun jij niet voorkomen. Ik zou je dochter goed voorlichten dat ze medicijnen noooooit zonder jou toestemming mag innemen, dat welk pilletje dan ook ondanks dat het in sommige gevallen goed is voor je gezondheid bij verkeerd gebruik gevaarlijk kan zijn.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:38

FH, ik begrijp je wel, zou denk ik ook boos zijn, maar ik zou het hierbij laten. Je bereikt er vrij weinig mee denk ik, als je op bezoek gaat bij het desbetreffende gezin. Wat je wel kunt doen is het aan de leiding van het kamp melden. Kamp is voorbij en ze hebben er nu niets meer aan maar de volgende keer kunnen ze wel alle kinderen even vragen of die nog medicijnen bij zich hebben, wat ouders niet hebben doorgegeven.

En verder je dochter op het hart drukken dat ze dat niet meer mag aannemen/opeten. Nooit niet, van niemand niet alleen van jou of van de kampleiding.

Ach, sommige ouders..... :n Had hier zojuist om 9.15 u een achterbuurjongetje aan de deur van 5,5 jaar of hij met onze dochter mocht spelen, zelfde leeftijd. Dochter en zoon zijn allebei een dagje bij oma, dus nee gaat niet vandaag, andere keer. O zegt het ventje, mag ik dan alleen bij jullie spelen? Nee, ik moet zo weg. Ja maar mijn moeder is pas om 11 uur thuis. En mijn vader is er ook niet. Ma heeft dus gewoon kind de deur uitgezet en is zelf weg gegaan 8)7 Zo, dat moets ik ff kwijt :=

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 09:39

elanor schreef:
Aangezien het nu eenmaal is gebeurd, zou ik er in elk geval niet meer zo boos over zijn. :)
Ik denk dat je er heel goed aan hebt gedaan om in elk geval contact op te nemen met die andere moeder. Misschien toch ook nog even aangeven bij de kampleiding zodat ze hier toch nog iets alerter op kunnen zijn? In het vervolg kan dan bijvoorbeeld aan de kinderen even worden gevraagd of iemand niet toch medicijnen of asprine mee heeft gekregen. Het lijkt me ook verstandig om het er even met je dochter over te hebben dat het soms niet zo verstandig is om maar vanalles aan te nemen van andere kinderen trouwens.

Tja ik zie nu zelf dat ondanks alle gevaren die ik met mn kind al heb doorgesproken,zoals geen vreemde dingen eten of drinken,met vreemden meelopen enz. de verleiding toch groot is geweest.
Ze kende dit kind en dacht dat het dus oké was!
Kinderen kijk ik er ook voor aan,wel de moeder die zoiets meegeeft en geneens aan de leiding doorgeeft!
Vpoor hetzelfde geld is mn kind allergisch voor die stoffen!!!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 09:41

hetbommeke schreef:
FH, ik begrijp je wel, zou denk ik ook boos zijn, maar ik zou het hierbij laten. Je bereikt er vrij weinig mee denk ik, als je op bezoek gaat bij het desbetreffende gezin. Wat je wel kunt doen is het aan de leiding van het kamp melden. Kamp is voorbij en ze hebben er nu niets meer aan maar de volgende keer kunnen ze wel alle kinderen even vragen of die nog medicijnen bij zich hebben, wat ouders niet hebben doorgegeven.

En verder je dochter op het hart drukken dat ze dat niet meer mag aannemen/opeten. Nooit niet, van niemand niet alleen van jou of van de kampleiding.

Ach, sommige ouders..... :n Had hier zojuist om 9.15 u een achterbuurjongetje aan de deur van 5,5 jaar of hij met onze dochter mocht spelen, zelfde leeftijd. Dochter en zoon zijn allebei een dagje bij oma, dus nee gaat niet vandaag, andere keer. O zegt het ventje, mag ik dan alleen bij jullie spelen? Nee, ik moet zo weg. Ja maar mijn moeder is pas om 11 uur thuis. En mijn vader is er ook niet. Ma heeft dus gewoon kind de deur uitgezet en is zelf weg gegaan 8)7 Zo, dat moets ik ff kwijt :=

Nou das fijn dan!Arm ventje.
Wat bezielt mensen toch om zo met hun kind om te gaan?

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:42

funnyhorses schreef:
en een kind van net 8 jaar is zich tenslotte niet bewust van gevaar als het om pillen gaat!

Nee dat zijn ze niet uit zichzelf, tenzij jij haar LEERT dat dit nooit mag.
Ik denk dat een 8 jarige best wel kan weten of dit goed of fout is, mits je het vertelt/voorlicht!
Zou dus ook m'n hand in eigen boezem steken.....

xDaPhNex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:47

Dat klasgenootje had de medicijnen in moeten leveren ja, maar misschien dat jij nog even kan benadrukken aan je dochter dat ze NOOIT pilletjes van anderen mag aannemen (EN al helemaal geen 6!!)

(edit: Manie had zoiets al gezegd zie ik nu.)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:54

Ik denk dat je helaas weinig invloed hebt op wat anderen doen. En als dat kindje inderdaad een stip heeft gepikt...tja wat wil je er dan aan doen?

Ik denk ook dat het beste is dat je eigen kind dit soort dingen niet doet. Je kunt nl niet alle risico's uitsluiten en de leiding ook niet. Wat had die eraan kunnen doen? Weinig volgens mij.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:55

manie schreef:

niet zo druk, kinderen weten niet eens wat er kan gebeuren, er bestaat niet voor niets iets van:
berg de gevaarlijke spullen hoog op :o
zelf ik die geen kind heeft vind het raar..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:57

Ik vind dat je in deze situatie iets minder naar anderen moet kijken en iets meer naar jezelf.
Een kind van 8 is prima in staat om dat soort beslissingen te maken mits ze goed geïnformeerd zijn.
Kan me overigens goed voorstellen dat je er vooraf niet bij stil gestaan hebt dus het kan gebeuren.

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:00

Ik ben zelf leiding op scouting en ik had h et erg prettig gevonden als een ouder dit bij mij kwam melden. Als scouting leiding ben je op dat moment verantwoordelijk voor de kinderen van anderen. Als er wat gebeurt is het onze verantwoordelijkheid. Natuurlijk kunnen wij er weinig aan doen als ouders regels betreffende medicijnen niet naleven, en kunnen wij dus ook weinig doen aan eventuele gevolgen maar als er wat gebeurt en het is echt ernstig zul je dat jezelf toch nooit vergeven.

Wij houden altijd een tassencontrole naast dat wij een briefje meegeven. Dit houd in dat we samen met het kind even het tasje doorkijken. Wat heb je allemaal bij je. Zitten er nog medicijnen in die je bent vergeten in te leveren? Dat is helemaal niet erg en voelt voor het kind vaak nog prettig ook. Hoeven ze zich ook geen zorgen te maken dat ze iets in hun tas hebben wat eigenlijk niet mag...

Naja ik als leiding zou de ouder die de asprientjes mee heeft gegeven er even op aanspreken. Waarom daar toch voor kiezen terwijl de afspraak (niet voor niets) anders is... Ik weet niet in hoeverre de leiding van de groep van jouw dochter dit ook zo doet maar het is misschien toch het beste. Zij moeten er wel van op de hoogte zijn. En kunnen er ook makkelijker iets aan doen. De ouder heeft namelijk haar kind aan hen toevertrouwd en met hen afspraken gemaakt.. Jij niet dus dan is het wat lastiger.

Succes ermee!

Nirvana_29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:02

manie schreef:
funnyhorses schreef:

Nee dat zijn ze niet uit zichzelf, tenzij jij haar LEERT dat dit nooit mag.
Ik denk dat een 8 jarige best wel kan weten of dit goed of fout is, mits je het vertelt/voorlicht!
Zou dus ook m'n hand in eigen boezem steken.....

Ik ben het hier niet mee eens.. Er is niet voor niets een reden dat je medicijnen, schoonmaakmiddelen etc. opbergt op een plek waar kinderen niet bij kunnen. Natuurlijk kun je je kind duidelijk maken dat ze dit niet in moet nemen, maar ik vind de verantwoordelijkheid bij de ouders om ze niet aan de verleiding bloot te stellen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 10:05

DDW1190 schreef:
manie schreef:

niet zo druk, kinderen weten niet eens wat er kan gebeuren, er bestaat niet voor niets iets van:
berg de gevaarlijke spullen hoog op :o
zelf ik die geen kind heeft vind het raar..

Dankjewel!
_/-\o_

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 10:08

gamblerlover schreef:
Ik ben zelf leiding op scouting en ik had h et erg prettig gevonden als een ouder dit bij mij kwam melden. Als scouting leiding ben je op dat moment verantwoordelijk voor de kinderen van anderen. Als er wat gebeurt is het onze verantwoordelijkheid. Natuurlijk kunnen wij er weinig aan doen als ouders regels betreffende medicijnen niet naleven, en kunnen wij dus ook weinig doen aan eventuele gevolgen maar als er wat gebeurt en het is echt ernstig zul je dat jezelf toch nooit vergeven.

Wij houden altijd een tassencontrole naast dat wij een briefje meegeven. Dit houd in dat we samen met het kind even het tasje doorkijken. Wat heb je allemaal bij je. Zitten er nog medicijnen in die je bent vergeten in te leveren? Dat is helemaal niet erg en voelt voor het kind vaak nog prettig ook. Hoeven ze zich ook geen zorgen te maken dat ze iets in hun tas hebben wat eigenlijk niet mag...

Naja ik als leiding zou de ouder die de asprientjes mee heeft gegeven er even op aanspreken. Waarom daar toch voor kiezen terwijl de afspraak (niet voor niets) anders is... Ik weet niet in hoeverre de leiding van de groep van jouw dochter dit ook zo doet maar het is misschien toch het beste. Zij moeten er wel van op de hoogte zijn. En kunnen er ook makkelijker iets aan doen. De ouder heeft namelijk haar kind aan hen toevertrouwd en met hen afspraken gemaakt.. Jij niet dus dan is het wat lastiger.

Succes ermee!

Kijk en zo hoort het!
Idd die tasjes nakijken.
Heb ook al een duidelijke mail naar de scoutingleiding gestuurd en idd erbij vermeld dat ze tassen moeten controleren zodat zoiets NOOIT meer gebeurd!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:09

Ik zou vreselijk kwaad worden op de leiding.
Inderdaad,wat als het geen kinderasperines waren,maar hartpilletjes die het kind had meegenomen?
Nu is het nog goed afgelopen....

En je kan wel tegen je kind zeggen dat ze geen pilletjes mag nemen etc. maar kom op, we zijn toch niet allemaal zo naief om te denken dat kinderen nooit iets doen wat niet mag omdat het zo spannend is/omdat er groepje is die het ook doet/omdat ze sociaal onder druk wordt gezet?

Ik zou de kampleiding er zeker op aanspreken,want die moeten simpelweg het regelement naleven,danwel verscherpen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:10

Inderdaad heel vreemd zoiets. De leiding van de scouting hoort dit goed na te kijken.
Maar ook als ouder heb je de verantwoording om je kind te leren niet zomaar rare pillen en andere dingen naar binnen te werken. Als achtjarige moet ze dat toch wel weten. Wij kregen dat op jongere leeftijd al aangeleerd. Heeft niets met naieviteit te maken, maar met een stukje leerzaamheid.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 03-08-10 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt