Altijd maar vechten met eten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 09:58

Ik denk ook dat er een stukje slimheid in zit van je dochter.
Ze krijgt mijn inziens veel teveel keuze's en mag teveel zelf bepalen.
Met 3,5 nog een papfles.....
Mam vind een bordje beter (inderdaad, kom op ze gaat bijna naar de basisschool en zit nog aan de fles ;) ) maar dochterlief wil een fles, dus die krijgt ze. Mam wil bepalen wat er gegeten wordt, maar dochterlief mag dit doen. Laten helpen met koken is goed, maar niet de keuze aan haar laten. Die maak jij als ouder zijnde.
Duidelijkheid bieden aan haar, regels zijn regels. Niet alles bestaat uit het maken van keuze's.
Daarnaast zou ik haar dagmenu wat aanpassen, ik zie erg veel ongezonde dingen voor zo'n jong kindje, yoghi, ranja... nou niet bepaald het gezondste drinken.

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Altijd maar vechten met eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:07

Wat lastig zeg!!
Vind het wel opvallend dat ze bij oma wel eet........ maakt het ook verschil als oma bij jullie thuis komt koken/eten?
Niet dat echt een optie is dat oma dat elke dag komt doen lijkt me, maar dan weet je of het iets met koken/personen te maken heeft of echt alleen maar de locatie.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re: Altijd maar vechten met eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:30

Gaat het al wat beter met eten of wil ze nog steeds niet?

Solleke_Noah

Berichten: 11091
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:31

Ik moet zeggen dat ik toch ook veel dingen op het schema niet snap.... wij kregen altijd water, punt. Frisdrank was voor op familiefeestjes, anders nooit. Een dessert na het eten? Ja, enkele keren per week, maar niét élke keer. Het was afwisselen tussen fruit na het eten, of een snoepje. Niet willen eten? We moesten zowiezo drie happen nemen van iets wat we niet graag aten (bv: witloof), eerder niet van tafel. Zowiezo als ik alles weigerde te eten, zat ik daar tot 21u 's avonds in de keuken met mijn bord voor mijn neus, genegeerd te worden :P Wou ik het dan nog niet? Hup naar bed en de dag erna hetzelfde bord terug.

Ik eet (ben nu 21 jaar) gewoon alles. Letterlijk, ik heb geen voorkeuren. Wij aten als kleine kindjes ook gerust dingen als olijven en oesters mee op, toch geen voor de hand liggende dingen als klein kindje.

Esgaroth

Berichten: 5248
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:43

Fira schreef:
Ik denk dat je het zo goed aan kan pakken :j
Jij geeft haar nu te veel keuzes; ze mag kiezen tussen maaltijden, en ze mag appelmoes etc.
Maar zo raakt ze er aan gewend dat iedereen zich kan aanpassen aan haar, en dat is natuurlijk niet de bedoeling :D
Inderdaad, dat was ook het eerste dat ik dacht. Je kind is de baas over jou, want je laat haar alles kiezen wat ze wil! Als ze niet wil eten: dikke pech, dan eet je toch niet? Ze krijgt vanzelf honger.
Ik weet dat het hard klinkt, maar je laat erg over je heen lopen, alleen maar omdat ze moet eten. Als ze niet wil eten, krijgt ze vanzelf honger en is het gemier zo over.

marleen_usar

Berichten: 24678
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:47

Jij maakt uit wat er gegeten wordt, en eet ze niet heel jammer dan, gewoon weg halen en verder geen eten.

Esgaroth

Berichten: 5248
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:47

Solleke_Noah schreef:
Ik moet zeggen dat ik toch ook veel dingen op het schema niet snap.... wij kregen altijd water, punt. Frisdrank was voor op familiefeestjes, anders nooit. Een dessert na het eten? Ja, enkele keren per week, maar niét élke keer. Het was afwisselen tussen fruit na het eten, of een snoepje. Niet willen eten? We moesten zowiezo drie happen nemen van iets wat we niet graag aten (bv: witloof), eerder niet van tafel. Zowiezo als ik alles weigerde te eten, zat ik daar tot 21u 's avonds in de keuken met mijn bord voor mijn neus, genegeerd te worden :P Wou ik het dan nog niet? Hup naar bed en de dag erna hetzelfde bord terug.
Whaha, dit klinkt zo bekend! :') Dit had ik vroeger dus ook. Als je iets niet wilde eten, dan bleef je gewoon net zolang aan de tafel zitten, totdat je het op had. En janken altijd, maar als eenmaal de afwas was gedaan en ik had het nog niet op, jammer dan, blijven zitten. Iedereen de keuken uit en voor de tv, en ik zat daar maar met mijn bord.
Appelmoes kregen wij ook nooit, je at maar gewoon wat je kreeg. En dat werkt prima, want ik ben nu helemaal geen tettert met eten (alleen met vlees).
Bij mijn vriend waren vroeger wel 5 kinderen, altijd heel druk. Die kregen gewoon appelmoes als ze iets niet lustten, met als gevolg dat hij nu dus maar heel weinig groente lust. Is altijd weer een uitdaging voor mij om iets te eten te maken dat meneer ook lust.

Hahaatje

Berichten: 1500
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:03

als ik al die verhalen hier lees van vroeger (god, we worden oud :P ), geen gezeur, niet eten? Nou dan niet! En het is met ons allemaal goed gekomen, toch? Vind gewoon dat er tegenwoordig te moeilijk over gedaan wordt door de ouders, alsof de kindjes van tegenwoordig porseleinen poppetjes zijn. En die kindjes gaan zich daar dan naar gedragen ook.

YvonneV
Berichten: 8792
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Altijd maar vechten met eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:27

Ik ben wel benieuwd hoe het de laatste dagen gegaan is met eten.

marleen_usar

Berichten: 24678
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 17:27

Toen mijn oudste een jaar was riep ik, wil je niet eten dan vreet je maar niet.Dat was een goede uitspraak, want ik kon het van me af zetten.

fjord_brucht

Berichten: 699
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 18:11

De laatste dagen is redelijk goed gegaan.

Het was wel gelijk aan tafel lust ik niet.Maar toch heeft wat ze gegeten.Het was niet veel maar het was wat

Ik heb ook nog aan mijn vriend gevraagd of het aan mijn kookkunst lag maar hij zegt van niet(:

Ze is vanavond bij oma eten ik moet morgen namelijk weer werken.

Ik bel ook ff hoe het daar gegaan is

TrippleT
Berichten: 159
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Veenendaal

Re: Altijd maar vechten met eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 19:33

Fijn om te horen dat het iets beter gegaan is!
Wat heeft er voor gezorgd dat ze nu wel wat at? Ben wel heel benieuwd welke tips je gebruikt hebt!

secricible

Berichten: 25705
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:33

Een leeftijd van 3 is een moeilijke leeftijd. Veel kinderen krijgen op deze leeftijd problemen met eten en veel kinderen (beginnend op een leeftijd van 2 jaar) hebben ook een "angst" om nieuwe producten te proberen. Niet een angst zoals voor het monster in kast, maar veel kinderen weigeren gewoon dingen te eten, vooral als ze nieuw zijn.

Geef je je kind dezelfde producten te eten als oma? M.a.w. eet ze bij jou de aardappelen niet en bij oma wel, dan gaat het om iets anders als deze natuurlijk neofobie.
Als het om andere producten gaat als bij oma, dan kan hier vaak sprake van zijn. In dat geval zul je moeten blijven aanbieden, zonder te dwingen. Het kind moet dan het product een paar keer gegeten hebben, voordat het went aan de nieuwe smaak en een product zonder morren zal eten. Als je gaat dwingen, kan een kind het nieuwe eten associeren met het vervelende van de dwang en kunnen er echt problemen ontstaan, bijvoorbeeld een kind dat echt bloemkool gaat weigeren en vies gaat vinden, terwijl daar in eerste instantie geen sprake van is.


In vrijwel ieder gezin is er overigens sprake van strijd in de jonge leeftijdsfase tijdens de maaltijd. Tijdens mijn opleiding hebben we het hier uitvoerig over gehad, en het enige wat ik er van heb geleerd is dat er geen goed antwoord is. Iedereen maakt deze periode op een eigen manier mee en meestal komt het vanzelf goed met het kind.
Vanuit de theorie kan ik je zeggen dat je het kind niet mag dwingen om te eten en dat je geen strijd aan mag gaan over wel of niet eten, maar ik geloof dat dit in de praktijk vrijwel onmogelijk is. Als het kind bij alle maaltijden moeilijk doet is het vrij simpel, dan eten ze maar niets ,ze krijgen vanzelf honger. Meestal gaat het echter om OF de broodmaaltijd OF de avondmaaltijd en dan gaat dat balletje gewoon niet op. Dan eten ze bij het ontbijt of bij het diner een extra boterham...
Ook zou je het kind niet mogen belonen met bijvoorbeeld een toetje (of andersom het toetje weghalen als ze niet eten), omdat het kind dan een negatieve associatie maakt (het eten moet wel vies zijn, anders zouden ze me niet belonen met een toetje). Maar zo heb ik het ook geleerd en op enkele dingen na, eet ik toch vrijwel alles. Ben er niet slechter van geworden...

Wel nog een tip kan zijn om kleine maaltijden op te scheppen en misschien kan je eens vragen waarom bij oma wel en bij jou niet? Rond de 3 jaar zijn ze toch vaak al redelijk gevoelig voor logische redeneringen, alhoewel ze nog wel eens dwars in de broek willen zitten.

Heb de teksten van vorig jaar nog even voor tevoorschijn gehaald, dus als ik daar nog iets interesants in lees, zal ik het je laten weten ;)

Brainless

Berichten: 29761
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:59

Solleke_Noah schreef:
Ik moet zeggen dat ik toch ook veel dingen op het schema niet snap.... wij kregen altijd water, punt. Frisdrank was voor op familiefeestjes, anders nooit. Een dessert na het eten? Ja, enkele keren per week, maar niét élke keer. Het was afwisselen tussen fruit na het eten, of een snoepje. Niet willen eten? We moesten zowiezo drie happen nemen van iets wat we niet graag aten (bv: witloof), eerder niet van tafel. Zowiezo als ik alles weigerde te eten, zat ik daar tot 21u 's avonds in de keuken met mijn bord voor mijn neus, genegeerd te worden :P Wou ik het dan nog niet? Hup naar bed en de dag erna hetzelfde bord terug.

Ik eet (ben nu 21 jaar) gewoon alles. Letterlijk, ik heb geen voorkeuren. Wij aten als kleine kindjes ook gerust dingen als olijven en oesters mee op, toch geen voor de hand liggende dingen als klein kindje.

En door die manier heeft mijn dochter zo'n hekel aan eten gekregen dat ze zich letterlijk heeft uitgehongerd en daardoor moest worden opgenomen. Nog steeds gaat eten moeizaam en blijft het iets waar wij haar heel goed mee in de gaten moeten houden.

Ik bedank de mensen zeer, die dachten zo mijn dochter aan het eten te krijgen!!!

pmarena

Berichten: 48260
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:08

Ik vind het ook een waardeloze manier , kan me ook nog wel herinneren dat mijn ouders dit deden en het enige effect dat het had , is dat je op dat moment zowel hen als dat eten hartgrondig haat , je niet serieus genomen voelt , en het enorm kleinerend aanvoelt als je zo behandeld wordt.

Ik dacht dan echt : stik maar in je bord met eten , ik ga hiervan kokhalzen , vind het ècht oprecht smerig , je weet dat , maakt dat toch en dwingt mij dat te eten , ZEER onrechtvaardig. Iedereen heeft nu eenmaal dingen die die echt niet lust , en dan kun je gerust vragen om een paar hapjes te proeven maar iemand iets dwingen te eten waarbij diegene zijn maag echt heel erg protesteert dat is niet fair.

Daarvan krijg je alleen maar een diepe afkeer naar je ouders , dat naderhand afzakt naar juist minder respect.

Terwijl je als je dan maar gewoon niet eet , de boel veel luchtiger houdt en je juist meer respect krijgt omdat ze niet gaan wankelen doordat je dwarsligt :P

Zonnetje81
Berichten: 18694
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Altijd maar vechten met eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:12

Ik vind het ook geen methode, heb vh weekend nog tegen mijn vriend gezegd dat dat bij ons zo echt niet gaat gebeuren! (ik ben een slechte eter en weet dat het niet werkt).

Esgaroth

Berichten: 5248
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:22

Brainless schreef:
En door die manier heeft mijn dochter zo'n hekel aan eten gekregen dat ze zich letterlijk heeft uitgehongerd en daardoor moest worden opgenomen. Nog steeds gaat eten moeizaam en blijft het iets waar wij haar heel goed mee in de gaten moeten houden.
Ik bedank de mensen zeer, die dachten zo mijn dochter aan het eten te krijgen!!!
Ik denk dat je hier toch alleen maar jezelf op aan kan kijken. Hebben anderen mensen je gedwongen deze manier toe te passen? Ik vermoed van niet. In dit geval ben jij toch zelf de persoon die het zover heeft laten komen?

pmarena schreef:
Iedereen heeft nu eenmaal dingen die die echt niet lust , en dan kun je gerust vragen om een paar hapjes te proeven maar iemand iets dwingen te eten waarbij diegene zijn maag echt heel erg protesteert dat is niet fair.
Ik denk ook niet dat hiervan sprake is bij de TS. Wat ik lees, is dat haar dochter bij haar zegt dat ze helemaal niks lust, terwijl ze dit bij oma wel eet. Inderdaad ben ik het met je eens: als je iets echt helemaal niet lust, moet je ook niet gedwongen worden het te eten.
Maar er is een groot verschil tussen iets niet lusten, of gewoon geen zin hebben om te eten. En naar mijn idee gaat het hier om het laatste, anders zou de dochter van de TS echt helemaal niks lusten, en dat lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Laatst bijgewerkt door Esgaroth op 03-08-10 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 48260
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Altijd maar vechten met eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:24

O , maar ik heb het ook niet over de situatie van de TS hoor , daar heb ik al eerder in het topic op gereageerd :)

Dit was puur een reactie op algemeen de manier van aanpak door een kind te gaan dwingen.

Esgaroth

Berichten: 5248
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Altijd maar vechten met eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:29

Oh, sorry :D In dat geval: kinderen dwingen iets te eten wat ze gewoon ronduit goor vinden, vind ik ook niet kunnen.
Kinderen aan tafel laten zitten omdat ze altijd zeuren dat ze niks willen, niks hoeven, niet honger hebben en alles bah: niks mis mee, net zolang blijven zitten tot het op is! Moest ik vroeger ook :')

pmarena

Berichten: 48260
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Altijd maar vechten met eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:33

Mwoah , dan nog vind ik het niet de meest voor de hand liggende aanpak , ik ben echt meer van het : prima , dan eet je maar niks , krijg jij lekker honger :P

Dan leren ze het ook wel af , en zonder straf van jou , want dan straffen ze gewoon zichzelf , veel effectiever ;)

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Re: Altijd maar vechten met eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:44

Zoonlief (2 .5 jaar) heeft het ook niet op warm eten.. Ik maak me er niet druk om, als hij een paar hapjes neemt mag hij een toetje, eet ie niks dan krijgt ie ook geen toetje. Hij (en zuslief) kent deze regel en er wordt geen drama van gemaakt.

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:17

Esgaroth schreef:
Brainless schreef:
En door die manier heeft mijn dochter zo'n hekel aan eten gekregen dat ze zich letterlijk heeft uitgehongerd en daardoor moest worden opgenomen. Nog steeds gaat eten moeizaam en blijft het iets waar wij haar heel goed mee in de gaten moeten houden.
Ik bedank de mensen zeer, die dachten zo mijn dochter aan het eten te krijgen!!!
Ik denk dat je hier toch alleen maar jezelf op aan kan kijken. Hebben anderen mensen je gedwongen deze manier toe te passen? Ik vermoed van niet. In dit geval ben jij toch zelf de persoon die het zover heeft laten komen?


Nou Esgaroth, ik denk niet dat je zo hard moet zijn voor Brainless. Hier in het topic zie je ook adviezen staan van: laat het bord maar koud worden voor hun neus tot middernacht. Verder zal de tijdsgeest toendertijd ook zijn aandeel wel hebben gehad. Mijn ouders bv waren in de jaren '80 helemaal in de ban van Dr. Spock (die achteraf, zo bleek, zelf een ijskoude vader was en niets toepaste wat hij zelf propageerde).

Voor diegenen die hier nu met halve nostalgie denken aan de vele avondjes op de trap/in de gang met een koude prak voor hun neus, en zelfs de ene bokker wiens broertje dan maar de meubelen redde door het zaakje op te eten: ik had zelf een broertje die niet tuk was op groenten en waar ook geregeld scène voor werd gemaakt door mijn ouders. Kwaad worden, dreigen, roepen, gehuil, borden tegen de muur, spugen, kind dat nog een uur in de keuken zat en door razende ouders 'genegeerd' werd (lees: om het kwartier nog eens gaan dreigen terwijl er van mij verwacht werd niets te horen en braaf te spelen).
Het was niet elke dag zo hoor, voor dat iemand denkt dat ik mishandeld ben :D maar het heeft wel een onuitwisbare indruk nagelaten. Ik haatte hem er erom, er stonden lekkere boontjes op tafel en hup, je wist dat over een kwartier weer een feestje zou beginnen.
Dus aan alle ouders hier: ik snap dat je enorm gefrustreerd raakt van niet etende kids, maar ik ga volledig met pmarena mee: geen circus, netjes aanbieden, geen medewerking van kind = bordje gaat netjes weer weg en kind kan gaan spelen. De knorrende maag doet de rest wel. En nee, dat resulteert niet in een toetje omdat het onderdeel van de maaltijd is, of een extra groot ontbijt 's ochtends. Je eet wat je krijgt, en niets extra of op extra tijdstippen.

Verder sla ik steil achterover van het eetschema van de TS: een 3-jaar die dat allemaal op een dag eet??? Natuurlijk heeft die ' s avonds geen honger!
Ranja, yogi, koekje tussendoor, toetje, dat zijn al 4 ongezonde gezoete zaken op een dag.
En ik veronderstel dat er ook gezoete pap wordt geserveerd, plus dan nog eens de appelmoes als er 's avonds dan toch gegeten wordt.
Logisch dat kleine zegt: bekijk het maar met de (smakeloze want niet gesuikerde) groenten.

Esgaroth

Berichten: 5248
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:09

foxy80 schreef:
[Nou Esgaroth, ik denk niet dat je zo hard moet zijn voor Brainless. Hier in het topic zie je ook adviezen staan van: laat het bord maar koud worden voor hun neus tot middernacht. Verder zal de tijdsgeest toendertijd ook zijn aandeel wel hebben gehad. Mijn ouders bv waren in de jaren '80 helemaal in de ban van Dr. Spock (die achteraf, zo bleek, zelf een ijskoude vader was en niets toepaste wat hij zelf propageerde).
Wat ik lees, is dat Brainless zegt dat anderen ervoor gezorgd hebben dat haar kind in het ziekenhuis is beland. Zolang niemand haar heeft gedwongen de adviezen op te volgen, kan ik me niet voorstellen dat het iemand anders gedaan heeft. Ik vind het in dit geval niet juist om over 'schuld' te praten, dat vind ik niet netjes van mezelf, maar ik weet even geen ander woord ervoor. Als je merkt dat je kind dusdanig afvalt omdat het niet eet, ga je toch niet verder met de zogenaamde goede raad? Ik merkte dit zelf in het begin ook met mijn hond. Hij wilde niet eten, ik volgde de raad op die iedereen me gaf: niet willen eten is na een kwartier zijn bak weg. Met als gevolg dat mijn Duitse herder na een paar maanden nog maar 32 kilo woog. Dit werd me echt te gek, en ik heb zelf het initiatief genomen een andere weg in te slaan. Nu zijn we 2 jaar verder en weegt mijn hond, zoals het hoort, 44 kilo. Als ik door was gegaan met de 'goede raad' was mijn hond nu dood geweest.

unicorn_kiss

Berichten: 6494
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Altijd maar vechten met eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:16

Ik heb het topic niet doorgelezen, maar bij ons was het in ieder geval zo dat we bleven zitten aan tafel tot het bord leeg was.
Het kwam weleens voor dat ik daar een paar uurtjes moest blijven zitten, maar uiteindelijk geef je toch toe ;)

Brainless

Berichten: 29761
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:18

Esgaroth schreef:
foxy80 schreef:
[Nou Esgaroth, ik denk niet dat je zo hard moet zijn voor Brainless. Hier in het topic zie je ook adviezen staan van: laat het bord maar koud worden voor hun neus tot middernacht. Verder zal de tijdsgeest toendertijd ook zijn aandeel wel hebben gehad. Mijn ouders bv waren in de jaren '80 helemaal in de ban van Dr. Spock (die achteraf, zo bleek, zelf een ijskoude vader was en niets toepaste wat hij zelf propageerde).
Wat ik lees, is dat Brainless zegt dat anderen ervoor gezorgd hebben dat haar kind in het ziekenhuis is beland. Zolang niemand haar heeft gedwongen de adviezen op te volgen, kan ik me niet voorstellen dat het iemand anders gedaan heeft. Ik vind het in dit geval niet juist om over 'schuld' te praten, dat vind ik niet netjes van mezelf, maar ik weet even geen ander woord ervoor. Als je merkt dat je kind dusdanig afvalt omdat het niet eet, ga je toch niet verder met de zogenaamde goede raad? Ik merkte dit zelf in het begin ook met mijn hond. Hij wilde niet eten, ik volgde de raad op die iedereen me gaf: niet willen eten is na een kwartier zijn bak weg. Met als gevolg dat mijn Duitse herder na een paar maanden nog maar 32 kilo woog. Dit werd me echt te gek, en ik heb zelf het initiatief genomen een andere weg in te slaan. Nu zijn we 2 jaar verder en weegt mijn hond, zoals het hoort, 44 kilo. Als ik door was gegaan met de 'goede raad' was mijn hond nu dood geweest.

Min dochter was voor 6 dagen bij mijn vader en stiefmoeder... die blijkbaar vonden dat ze mijn dochter wel even konden leren eten!!
Ik was daar absoluut niet mee eens, maar hun dachten wel dat het zou werken!!!

Helaas viel ze op de 4de dag flauw en werd ondervoed opgenomen.