mijn toekomst, doel en droom in een klap weg...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 08:35

Ik hoop voor je dat er een fout is gemaakt. Lijkt me sterk dat je opeens 9 vijven hebt, terwijl je er aardig voorstond. Misschien cijfers meegeteld die jij niet hebt opgeschreven?
Volwassenenonderwijs zou nog een optie kunnen zijn. Volgens mij is dat vaak 's avonds en dan kun je de certificaten halen die je nog nodig hebt.
Succes!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 10:45

LOI kan ik je niet aanraden! Het is wel mogelijk hoor om het te redden, ik heb Havo via het LOI geprobeert af te maken. Het ging me allemaal heel makkelijk af, ik had al mijn werk af voor de examens, maar de examens.... Ik weet bijvoorbeel zeker dat ik bij mijn mondeling Nederlands niet meer dan 3 vragen fout beantwoord had, en ik had een 5 Verward

Kortom, je krijgt staatsexamens die veel moeilijker zijn en strenger gepunt worden dan een schoolexamen.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 11:08

Ik ga aankomend jaar ook naar een priveschool,
VAVO zoals ze dat noemen, ik ga erheen omdat ik mijn vwo in een jaar wil halen,
maar deze scholen nemen mensen aan die dus twee keer zijn blijven zitten,
en geen andere kansen hebben,
informeer bijvoorbeeld bij het Luzac College,
het kost godsliedelijk veel geld, 11000 euro voor de mavo Verward
maar je haalt je mavo in een jaar...
(je hebt nog andere van dit soort scholen, alleen ik weet niet welke er bij jou in de buurt zitten)
Kijk anders even op www.luzac.nl

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 11:36

Hey meid! Sterkte hè! Kun je nu ook niet meer naar Rolduc?

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 13:21

vervelend, maar als je echt wilt is er echt wel een weg. Met veel zelfdiscipline hard studeren kun je gewoon een diploma halen. Ook als je 2 maal achter elkaar blijft zitten.
Of zoals hier aangekaart wordt via de LOI?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 14:02

Bedankt voor jullie steun en meedenken. Feetje ik mag nu ook niet meer naar Rolduc nee. Ik heb mijn proefwerken van de proefwerkweek terug gekregen, voor drie vakken een 7.8 en voor een vak een 7.0 verder nog een 5.4 een 5.8 en een 5.9 Er is geen fout met mijn achternaam gemaakt helaas. We zijn overal telefoontjes heen aan het plegen. En waarschijnlijk word de schoolinspectie erbij gehaald. Een opleiding van de LOI wil ik best doen. Voor naar Deurne te mogen heb ik echt alles over *LOL* Maandag weet ik meer. Ik ben erover heen dat ik de moed opgeef, veel goede vrienden hebben op me ingepraat dat ik door moet zetten. Ze zeggen dat ik er zo hard voor gevochten heb dat dit niet het einde kan zijn en ik gewoon moet vechten en ik er wel kom. Ik hoop dat ze gelijk hebben en ik zal wel een paar zure appels moeten eten. Maar ik zal niet opgeven. Jullie ook erg bedankt!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 14:06

maar de handelsstal is toch van je pa,kun je die niet gewoon overnemen?
of moet je daar toch een diploma voor?(ja sorry daar heb ik geen verstand van van die handelsstallen Haha!)
ik hoop dat je een goede school vind,waar je je diploma kan halen,veel sterkte en succes.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 14:14

Okkie1 schreef:
Bedankt voor jullie steun en meedenken. Feetje ik mag nu ook niet meer naar Rolduc nee. Ik heb mijn proefwerken van de proefwerkweek terug gekregen, voor drie vakken een 7.8 en voor een vak een 7.0 verder nog een 5.4 een 5.8 en een 5.9 Er is geen fout met mijn achternaam gemaakt helaas. We zijn overal telefoontjes heen aan het plegen. En waarschijnlijk word de schoolinspectie erbij gehaald. Een opleiding van de LOI wil ik best doen. Voor naar Deurne te mogen heb ik echt alles over *LOL* Maandag weet ik meer. Ik ben erover heen dat ik de moed opgeef, veel goede vrienden hebben op me ingepraat dat ik door moet zetten. Ze zeggen dat ik er zo hard voor gevochten heb dat dit niet het einde kan zijn en ik gewoon moet vechten en ik er wel kom. Ik hoop dat ze gelijk hebben en ik zal wel een paar zure appels moeten eten. Maar ik zal niet opgeven. Jullie ook erg bedankt!


Kijk daar is de Spirit! Goede instelling! Zo kom je er zeker, heel veel succes!

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 14:17

Ik ben zelf ook 2 keer blijven zitten, en moest daarom ook van school veranderen. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik door een school geweigerd ben (ik heb op 3 middelbare scholen gezeten). Het lijkt me toch voor die andere scholen niet zo'n probleem om iemand aan te nemen die zo gemotiveerd is als jij bent.
Mijn neef die hetzelfde probleem heeft gehad op het VWO, is uiteindelijk naar een school in Amsterdam gegaan om daar 2 jaar in een keer te doen.
LOI lijkt me eigenlijk geen optie, daar moet je echt heel veel zelfdisipline voor hebben, en als je al 2 keer bent blijven zitten heb je dat denk ik niet (niet vervelend bedoelt hoor!!)
Heel veel succes ermee, en als je iest wilt weten pb je maar.

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 14:22

Okkie1 schreef:
Bedankt voor jullie steun en meedenken. Feetje ik mag nu ook niet meer naar Rolduc nee. Ik heb mijn proefwerken van de proefwerkweek terug gekregen, voor drie vakken een 7.8 en voor een vak een 7.0 verder nog een 5.4 een 5.8 en een 5.9 Er is geen fout met mijn achternaam gemaakt helaas. We zijn overal telefoontjes heen aan het plegen. En waarschijnlijk word de schoolinspectie erbij gehaald. Een opleiding van de LOI wil ik best doen. Voor naar Deurne te mogen heb ik echt alles over *LOL* Maandag weet ik meer. Ik ben erover heen dat ik de moed opgeef, veel goede vrienden hebben op me ingepraat dat ik door moet zetten. Ze zeggen dat ik er zo hard voor gevochten heb dat dit niet het einde kan zijn en ik gewoon moet vechten en ik er wel kom. Ik hoop dat ze gelijk hebben en ik zal wel een paar zure appels moeten eten. Maar ik zal niet opgeven. Jullie ook erg bedankt!

Niet beledigend bedoeld hoor, maar hoe kan het dat als je voor de proefwerkweek goed stond en dat als je 1 onvoldoende haalt in de proefwerkweek in een klap 9 onvoldoendes hebben? Verward

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 14:58

Goedzo! Niet opgeven! Blijf vechten voor je droom! Je verdient het om het te bereiken!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 17:46

marlon7"]
[quote="Okkie1 schreef:
Bedankt voor jullie steun en meedenken. Feetje ik mag nu ook niet meer naar Rolduc nee. Ik heb mijn proefwerken van de proefwerkweek terug gekregen, voor drie vakken een 7.8 en voor een vak een 7.0 verder nog een 5.4 een 5.8 en een 5.9 Er is geen fout met mijn achternaam gemaakt helaas. We zijn overal telefoontjes heen aan het plegen. En waarschijnlijk word de schoolinspectie erbij gehaald. Een opleiding van de LOI wil ik best doen. Voor naar Deurne te mogen heb ik echt alles over *LOL* Maandag weet ik meer. Ik ben erover heen dat ik de moed opgeef, veel goede vrienden hebben op me ingepraat dat ik door moet zetten. Ze zeggen dat ik er zo hard voor gevochten heb dat dit niet het einde kan zijn en ik gewoon moet vechten en ik er wel kom. Ik hoop dat ze gelijk hebben en ik zal wel een paar zure appels moeten eten. Maar ik zal niet opgeven. Jullie ook erg bedankt!

Niet beledigend bedoeld hoor, maar hoe kan het dat als je voor de proefwerkweek goed stond en dat als je 1 onvoldoende haalt in de proefwerkweek in een klap 9 onvoldoendes hebben? Verward
[/quote]

Goede vraag! Dat weten wij namenlijk ook niet. Ik heb mijn punten van te voren niet gezien maar mijn mentor zei dat ik er goed voor stond. Waarschijnlijk heb ik een aantal pwen gemist en daardoor te weinig punten. Schoolinspectie wordt er in ieder geval bij gehaald. Dat ik twee keer ben blijven zitten heeft met persoonlijke problemen thuis te maken gehad. Ik heb ook al op een andere school gezeten, en bij Jeugdzorg omdat ik veel problemen heb gehad met mijn vader. Dus met mijn motivatie is niks aan de hand, ik vind het op school wel gezellig. (Oké thuis bij de paarden is beter, maar ik heb er geen bezwaar tegen).

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 18:48

Okkie1 schreef:
Ik heb mijn proefwerken van de proefwerkweek terug gekregen, voor drie vakken een 7.8 en voor een vak een 7.0 verder nog een 5.4 een 5.8 en een 5.9


Hoe kun je dan in vredensnaam 9 vijven staan met zulke punten? Als je wist dat je er goed voor stond Verward

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 18:52

Heb je er al aan gedacht om via sector educatie toch je diploma te halen? Daar maakt het volgens mij niet uit hoe vaak je bent blijven zitten. In ieder geval veel succes

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 19:09

he wat rot joh.
moeder-mavo (volwassenonderwijs), is volgens mij pas vanaf 18 of 21 jaar ofzo.
privé school kan altijd volgens mij wel.... (een oud klasgenoot geeft trouwens les op het luzac Haha! ), maar is wel prijzig Scheve mond
misschien kan je bij deurne ook een toelatingsexamen doen?
dat heeft m'n zus bij de hbo gedaan omdat ze geen aansluitent diploma voor had, maarja zij moest wel minstens 21 zijn...
er is toch trouwens ook zoiets als staatsexamen ofzo? mag je dat niet doen?

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 23:03

Er is in Deurne idd. zo'n opleiding, dat je zonder certificaten wordt aangenomen, maar dan moet je idd. 21 zijn. Ik denk zomaar dat het nog wel goedkomt met jou, ik vind dat een school je sowieso moet steunen als je zoveel problemen hebt gehad die je studie beinvloeden. Of weten ze het niet? Aan de andere kant, als je niet wordt aangenomen op een andere school is de LOI juist wel een optie, omdat jij zo graag naar Deurne wil, en daar heb je ook behoorlijk wat discipline voor nodig, dat zal je nog zwaar vallen. Omdat je met de LOI ook veel discipline nodig hebt, ben je daar wel aan meer aan gewend...zeg maar.... snappevous? Succes ermee!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 10:54

In Nederland hebben ze bij de gemeente de plicht om schooluitval zonder diploma te voorkomen. Als jij niet een of ander groot gedragsprobleem hebt, moeten ze jou dus gewoon plaatsen op een school voor middelbaar onderwijs. Als je 2 keer bent blijven zitten op de mavo (niet theoretische leerweg?) Zul je misschien een niveautje lager moeten! (kaderberoepsgericht? of gemend theoretisch?) Het is de taak van de leerplichtambtenaar om samen met jullie naar een oplossing te zoeken. Vanaf 16 is het eventueel mogelijk om gedeeltelijk te leren en te werken.

Gewoon doorzetten dus, samen met leerplictambtenar en inspectie...

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 13:46

ik heb toen der tijd een lagere agrarische school opleiding gedaan omdat de mavo ook te zwaar was..
Was erg leuk vooral de praktijklessen. En het nivo was lager dan de mavo. tenminste je kon op lager nivo een diploma halen, geen idee hoe dat nu zit.

Ik had 2 meiden in de klas die dan wel voor een bepaald vak een nivo moesten hebben die deurne zijn gaan doen.
Een ervan heeft met succes deurne afgerond in de pikeurs opleiding.

Maar als jij overal een voldoende voor stond toen je proefwerkweek begon kan jij nooi en nooit gezakt zijn met de cijfers die je ons verteld.

Maaike_
Berichten: 464
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Wereldstad Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 16:40

Heb je wel eens aan de vrije school gedacht Haha! ? Daar al geprobeerd? Hoef je alleen schriftelijk examen engels en wis te doen, verder ivo's, mondelinge overhoringen.
Verder sterkte ermee!

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 18:21

Goed dat je in ieder geval de schoolinspectie hebt ingeschakelt... vind het nog steeds heel erg vaag... blijf er achter aan zitten hoor... want als ik jou zo hoor is er op school dan een fout gemaakt... of ze hebben iets verkeerd berekend of jij bent verkeerd voorgelicht over hoe je er voor stond. Je zei dat je misschien wat proefwerken had gemist, maar daar kun je toch achter komen? En bij mij was het eerder zo dat als ik een proefwerk had gemist ik die moest inhalen??? veel succes er mee en hou ons op de hoogte he!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 18:42

Okkie1 schreef:
voor drie vakken een 7.8 en voor een vak een 7.0 verder nog een 5.4 een 5.8 en een 5.9


Je hebt dus maar één onvoldoende gehaald zo te zien? Een 5.5 is namelijk een 6 en dus een voldoende, of zijn de regels in de tussentijd iets aangepast?

Verder: inderdaad, als je leerplichtig bent moet je een opleiding worden aangeboden. Als je echt gemotiveerd bent om naar Deurne te gaan, dan zou ik er eens aan denken om deze zomer eens te gaan besteden aan heel goeie begeleiding. Voor mij zijn er namelijk maar weinig slechte studenten, maar heel veel slechte leraren. Tenzij je niet gemotiveerd bent, maar zo te zien ben je dus wel gemotiveerd Lachen