Ik heb het echt een beetje gehad..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Ik heb het echt een beetje gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 09:56

Ik ben alweer twee dagen niet meer naar school geweest, terwijl ik er natuurlijk wel had moeten zijn.

Mijn fut is op, ik voel me een beetje 'opgebrand'.
Ik kan de motivatie niet meer opbrengen om naar school te gaan, en het duurt nog anderhalve week voor ik vakantie heb.
En dan heb ik een drie weken vakantie.

Mijn lichaam begint me weer opnieuw in de steek te laten.
Ik krijg over mijn lichaam steeds meer Psoriaris plekjes, terwijl ik mezelf goed blijf insmeren met Dovobet.
Deze plekjes zijn puur van de stress (vastgesteld door mijn huisarts).

Ik ben alweer bijna drie maanden niet meer ongesteld geweest, en daar maak ik me ook zorgen over.

Verder ben ik de afgelopen weken haast constant moe, futloos.
Alsof ik continu slaaptekort heb.

Ik heb me niet afgemeld van school, vandaag en gisteren, en dat is fout.
Mijn mentor belt me steeds, maar ik durf niet op te nemen, omdat ik dan 'afgebrand' word, en hij niet erg veel begrip toont voor mijn situatie op dit moment. Ik ben dus heel bang voor zijn reactie.

Mijn vriend heeft net de voicemail ingesproken van mijn trajectbegeleider, en gemeld dat ik vanmiddag naar de huisarts ga, omdat het niet zo goed gaat met me, en dat ik hem persoonlijk nog een mail stuur, waarin ik alles uitleg.

Ik ben bang, en ik voel me moedeloos worden.
Ik schaam me ergens, en durf mijn mentor morgen (want dan wil ik wel echt gaan, en ik wil vanmiddag huiswerk maken, want anders kom ik echt te ver achter te liggen!) niet onder ogen te komen..

Ik weet even niet meer wat ik moet doen..
Ik schaam me. Ik schaam me diep..

Relien

Re: Ik heb het echt een beetje gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:00

Je zit gewoon echt even in de knoop met je zelf denk ik als ik je verhaal zo lees.. Als ik jou was zou ik naar de dokter gaan en dan je mentor bellen. Ik denk dat het advies van de dokter ook zal zijn dat je even rust moet nemen.. dus dan heb je een excuus voor je mentor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:01

Wat is de oorzaak van die stress als ik vragen mag? Want als ik het verder zo lees zou ik denken dat je een schop onder je kont nodig bent.. :o Maar ik ken je voorgeschiedenis verder niet..?

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:02

Ik zou gewoon even goed voor jezelf zorgen!
Niet schamen joh, iedereen heeft dat weleens..
Als ze het niet begrijpen is dat gewoon jammer!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:04

Zit je in een eindjaar?

Ik zou nog even proberen die laatste dagen op de brengen.
Morgen is het alweer vrijdag, dan weekend en dan ben je er al bijna!

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:05

Eerlijkheid duurt het langs, wees eerlijk tegen je mentor dat het zo slecht met je gaat. Wacht advies van arts af, en zie dan verder. En hou die 1,5 week nog vol.. dan kun je genieten van je welverdiende vakantie.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:07

Kom op meis, nog anderhalve week en dan even lekker bijtanken in je vakantie. :) Het zijn de laatste loodjes, even doorbijten nog! Door af te haken maak je je zelf denk ik alleen maar nóg ongelukkiger omdat je je er kennelijk eigenlijk schuldig over voelt. :)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 10:09

Relaxed schreef:
Wat is de oorzaak van die stress als ik vragen mag? Want als ik het verder zo lees zou ik denken dat je een schop onder je kont nodig bent.. :o Maar ik ken je voorgeschiedenis verder niet..?

De precieze oorzaak van de stress is nooit geconstateerd, helaas..

Ik heb mezelf tot drie maanden geleden wel tot het uiterste moeten geven.
Ik hing aan een zijden draadje.

Ik ben altijd heeeel slank geweest, maar op het slechtste moment, nog niet zolang geleden, woog ik bij een lengte van 1.73, nog maar amper 50 kilo..

Ik ben daarvoor ook maanden niet ongesteld geworden, en ik at verschrikkelijk slecht.
Ik ontbeet niet, en als avondeten was het vaak een magnetron-maaltijd, maar soms ook slechts een kommetje pudding met een stukje cake..

Ach, misschien heb ik ook wel een flinke schop nodig.
Maar ik krijg het even niet geregeld nu..

Daarbij, vorige week heb ik een gesprek gehad met een van mijn leerkrachten, en die vertelde me dat deze opleiding wellicht niet geschikt is voor mij.. Het leren gaat me absoluut niet van een leien dakje, dat beaamde hij ook. En ik kamp met een gigantisch concentratie-probleem. Het is zelf zo, zei die leerkracht, dat als dat niet verbeterd, geen enkel bedrijf mij wil aannemen..

En hij heeft gelijk.
Dat besef ik maar al te goed. :j

(Ik zit trouwens op 'speciaal' onderwijs. Geen regulier onderwijs).

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:11

t lijkt een beetje alsof je tegen een burn-out aan zit....

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:31

Maar waar een wil is is een weg, en als jij er echt voor wil gaan, dan kun je het ookmeid, dat weet ik zeker. Het zal zeker niet vanzelf gaan, en je zal hard moeten knokken, maar denk eens hoe je je voelt als je straks met je dipolma naar buiten loopt of die ene droombaan hebt gescoord!! En denk dan nog maar eens aan die lereaar die zei dat je het niet kon.
En geloof me, ik weet hoe moelijk het is, dus als je wilt mag je me altijd pben.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 10:49

Ik heb net een hele lange mail geschreven naar mijn trajectbegeleider, met daarin alles wat er op mijn hart ligt.

Voor diegene die geinteresseerd zijn; jullie mogen altijd een PB'tje sturen, dan stuur ik de mail graag door. :)

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:53

Tjonge jonge, inderdaad schop onder je kont.
Wat een aandachtvragerij, wat hebben mensen met jou mail naar je trajectbegeleider van doen....tsss

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:57

wow...tokedri, beetje kort door het bochtje, vind je zelf niet?

TS, zorg goed voor jezelf, luister naar je lijf en geest en inderdaad, zoveel mogelijk open zijn. Dat scheelt een hoop kopzorgen.
Success meis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:57

tokedri schreef:
Wat een aandachtvragerij, wat hebben mensen met jou mail naar je trajectbegeleider van doen....tsss

Nou dat kan ook wel wat vriendelijker :roll:

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:58

Nou eh hallo reageer lekker ff normaal! Ze vraagt niet naar een negatieve mening maar mensen die haar kunnen helpen!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:00

Jeetje wat klinkt dit bekend allemaal zeg. Ik heb een paar weken (of misschien zelfs wel maanden) geleden me precies zo gevoeld. Ik ben op het laatst zelfs ingestort, letterlijk. Ambulance erbij, hele toestand.. conclusie van verschillende artsen (moest ook naar het ziekenhuis, volgende dag HA): pure stress. Omdat ik ook geen 'ontspanning' heb (sport ofzo, paarden) kan ik me niet uiten en krop ik alles op. Gevolg is dat je dan instort uiteindelijk. Heb oxazepam gekregen om de laatste 2 weken door te komen, want ik sliep ook amper. School werd teveel icm thuissituatie, heb het allemaal op het nippertje gered.. Wel een prachtige eindlijst, maar man ik was echt kapot. Nu vakantie en voel me een stuk beter. :j

Dus wat ik wil zeggen is, geef jezelf een grote schop onder je kont, haal desnoods wat rustgevende middeltjes (homeopathisch) en blijf doorzetten. Nog even en je kunt lekker uitrusten :)

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:01

Heb je toevallig al bloed laten prikken op de ziekte van Pfeiffer?
Dit heb ik ook gehad en vind veel van je klachten erop lijken, behalve de Psoriasis dan.
Ik was ook maanden niet ongesteld, lusteloos, geen zin in school en altijd maar moe.

sterkte ermee.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 11:04

Desperado_ schreef:
Dit heb ik ook gehad en vind veel van je klachten erop lijken, behalve de Psoriasis dan.
Ik was ook maanden niet ongesteld, lusteloos, geen zin in school en altijd maar moe.

sterkte ermee.

In groep 4 heb ik al de ziekte van Pfeiffer gehad.
Het schijnt dat je die niet twee keer kan krijgen..

En het voelt niet als die vermoeidheid.
Anders..

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:11

Dat kan zeer zeker wel, vooral bij die rot ziekte blijven er heel lang stofjes in je lichaam zitten die bij oa. stress, verstoren van je ritme en uitputtende activiteiten ''opkomen''.
Groep 4 is een tijd geleden, maar juist omdat ik zoveel klachten herken zou ik het zekere voor het onzekere nemen en toch gaan bloedprikken, al is het maar om dat in ieder geval uit te sluiten.

Andere vermoeidheid.. misschien moet je gewoon even echt even uitrusten, ga je nog op vakantie? Als dat het geval is zal dat denk ik wonderen doen, even lekker niets doen in de zon, of sneeuw natuurlijk :))
Ga anders in je vakantie een dagje met een vriendin naar een turks stoombad oid.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:11

tokedri schreef:

Och en WAT zijn we weer vriendelijk vandaag ;)

De TS wenst het niet openbaar te zetten wat er aan de gang is en voor degene die met haar inzitten wil ze het wel zeggen via pb :j

TS: het klinkt idd als een burn out... Ik voelde me net zoals jij, maar dan al 2 jaar aan een stuk en ben in een gigantische depressie beland... Mijn advies: zoek rust voor het te laat is, ga naar je HA en laat alles eens goed onderzoeken, want dat niet ongesteld worden is niet echt normaal. Je hebt geen kans om zwanger te zijn? Want dan kan je dezelfde symptomen krijgen als een burn out. Veel sterkte!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 11:23

Ik heb vanmiddag een afspraak met de huisarts.
Ik ben benieuwd wat daar uitkomt..

Verder is mijn trajectbegeleider gisteren langs geweest, en hebben we ruim een half uur gekletst en mijn mail besproken.

Het deed me echt goed, en ik was blij dat hij er was. :j

Verder ben ik nu weer op school, en ben ik de dagen af aan 't tellen..

Het gaat me lukken, ik hou vol! :j

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:32

Top :) Dit klinkt al stukken beter. Succes ermee.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:27

Ik herken je gevoel.. Zeggen dat je een schop onder je kont nodig hebt.. zo simpel is het helaas niet. Als ik het zo lees zit je vast in je hoofd, je weet volgens mij niet zo goed wat je met emoties moet in verschillende situatie's. De stress kan ook komen doordat je dingen wel probeert, maar het telkens net niet lukt of anders gaat dan jij geplant hebt. Doordat het vaker voorkomt, ga je tegen dingen op kijken die eigenlijk heel simpel zijn. Zoals praten met je mentor, je raakt gestresst ervoor, durft niet praten en dat is vervelend.. heel vervelend. Je weet dat het niet gaat, het vreet je aan, maar het probleem aan pakken lukt je simpel weg niet.

Gelukkig heb je een gesprek gehad met je trajectbegeleider :) Zulke gespreken waar je kan vertellen wat er dwars zit zijn heel erg belangrijk. Ook is belangrijk die gesprekken regelmatig te houden. Hopelijk kom je de laatst week goed door en kan je van je vakantie genieten ;)

Mniekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 13:36

Ik snap helemaal wat je bedoeld, dat zelfde probleem had ik ook vlak voor de vakantie. Zit dan ook een beetje met mijn gezondheid te sukkelen enzo maar de beste tip die ik je kan geven is: blijf praten met je begeleiding (mentor, decaan ofzo).

Uit ervaring heb ik geleerd dat ze meer begrip voor je opbrengen als je alles even uit gaat leggen (persoonlijk) dan dat je gewoon weg blijft. Hou ze op de hoogte en probeer voor jezelf beloftes te maken die ook makkelijk te houden zijn, bijvoorbeeld: deze hele week naar school..geen enkel uur missen, en dat week voor week.

Succes!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 14:30

Ragnaaa schreef:
Desperado_ schreef:

sterkte ermee.

In groep 4 heb ik al de ziekte van Pfeiffer gehad.
Het schijnt dat je die niet twee keer kan krijgen..

En het voelt niet als die vermoeidheid.
Anders..

Dat kan zeker wel! ik zou ook bloed laten prikken :j
En kun je voor die stress niet beter langs een psycholoog oid?