Koelkast ontdooien, wanneer weer aan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Koelkast ontdooien, wanneer weer aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 19:44

Op dit moment is mijn koelkast aan het ontdooien, want het vriesvak was helemaal dichtgegroeid met ijs en dat kwam al half naar buiten, waardoor de deur niet meer zo goed sloot. En dat kost weer energie en dat is zonde. Dus eindelijk maar besloten om hem uit te zetten en hem te laten ontdooien.
Inmiddels is al het ijs eigenlijk wel gesmolten, en heb ik hem net ook helemaal schoongemaakt, maar wanneer kan ik hem nou weer het beste aan zetten?
Ik kan hem het beste maar een nachtje laten drogen, lijkt mij, anders bevriest het vriesvak zo weer dicht, das niet zo handig. Maar kan die dan morgen weer aan?
Mijn spullen die koel moeten blijven heb ik in een andere koelkast in de keuken gelegd (altijd hanig wonen in een studentenhuis, er zijn altijd wel meerdere koelkasten Lachen ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 20:28

Ik heb nu één koelkast ontdooit en afgedroogd en blijft uit tot na de vakantie. Ik zou hem morgen ofzo weer aanzetten, als de boel droog is.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 22:07

ik zet ze niet uit. Ik schraap eerst het losse ijs eraf, dan zet ik er een emmer met heet water in, paar handdoeken op de grond, en hij is zo schoon. Even afdrogen, vriesspul erin een klaar

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 23:53

Ik zet hem ook nooit uit. Ik begin er meestal aan en dan komt m'n vriend het meeste ijs eruit hakken.
Als ik het op jou manier zou doen, dan zou ik hem gewoon een beetje afdrogen met een doek en weer aanzetten.

Johan
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 02:17

Niet echt verstandig Tessebes Verward om het ijs eruit te hakken! De snelste manier om je koelkast te ver rampeneren zal ik maar zeggen....

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 09:46

stef schreef:
ik zet ze niet uit. Ik schraap eerst het losse ijs eraf, dan zet ik er een emmer met heet water in, paar handdoeken op de grond, en hij is zo schoon. Even afdrogen, vriesspul erin een klaar


Daar was ik nu al veel te laat mee. Het hele vriesvakje was dichtgegroeid met ijs en kon ook niet meer open.
Heb ook steeds pannen met heet water erin gezet, die dan binnen no-time weer afgekoeld waren en weer vervangen konden worden. Maar hij is nu helemaal mooi schoon en zo goed als droog, dus ik denk dat ik hem vanmiddag weer aan ga zetten.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 10:43

Johan schreef:
Niet echt verstandig Tessebes Verward om het ijs eruit te hakken! De snelste manier om je koelkast te ver rampeneren zal ik maar zeggen....


Hoezo? Als je met beleid hakt, is er niks aan de hand.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 11:05

Mijn man (werkt bij megapool) zegt ook altijd dat je je koelkast/vriezer het best zo kort mogelijk uit kunt zetten. Het komt vrij vaak voor dat als mensen op bv op vakantie gaan en daarvoor de vriezer uitzetten, bij thuiskomst een kapotte vriezer/koeler hebben.
Idd of even aanlaten, of kort uit doen, warme bak met water erin, schoonmaken, droogdeppen en dan zsm weer aan.