Belachelijke sollicitatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 20:48

newforestlover"]
[quote="Sypheron schreef:
Ps. Ik had nog een mail teruggestuurd na het laatste mailtje wat ik ontvangen heb, maar het email adres bleek ineens niet meer te bestaan? (zouden ze me zat zijn? }>)


ik denk het wel Haha!
[/quote]
Denk het ook *LOL*

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 20:48

Sibold, hun website is nog niet het probleem. Ze bieden veel reizen aan, dus het moet allemaal snel werken als ze veel klanten hebben. Ok het kan wat mooier, maar daar gaat mijn klacht niet over.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 21:01

Sypheron schreef:
Ok het kan wat mooier, maar daar gaat mijn klacht niet over.


Dat weet ik, maar als een bedrijf geen professionaliteit uitstraalt, hoef je ook niet te verwachten dat je professioneel behandeld wordt.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 21:52

Tja, ik kan me in beide kanten inleven. Dat vrouwtje die gebombardeerd wordt met mailtjes en tig standaard afwijzingen de deur uit moet doen. En jou tweede mailtje kan ik me ook voorstellen. Ik vond het op zich nog wel een mooi excuus van die functionaris, want waarschijnlijk wist ze niets eens dat ze je een afwijzing had gestuurd, maar was je in een 'selectiebox' gekomen van mensen die niet naar de tweede ronde gingen en niet in de andere box; wel door naar de tweede ronde.
Het zou kunnen zijn dat ze een excuus zocht voor haar eigen fout.

Aan de andere kant, het is beter voortaam (helemaal in deze tijd waarbij er veel werkelozen zijn) zulke zaken in een persoonlijk gesprek te laten plaatsvinden.
Bv:

Ik zou best 4 x 9 uur en dan 4 uur op vrijdag willen werken en ik zou een uur lunchpauze willen hebben opdat ik uitgebreid kan lunchen in die klasse tent aan de overkant en dat weer inhalen door langer te werken(allebei een beetje luxe zaken, net als thuiswerken). Maar als ik die soort dingen vooraf ga vragen, of tijdens mijn intake gesprek, kunnen ze er slecht van denken en mij niet aan willen nemen. Ga eerst maar eens werken en dan zullen we wel zien, zullen ze denken. Maar dat is mijn specifiek geval.

In jou geval had je beter in het gesprek zelf ernaar kunnen vragen en niet in een e-mail. Afwijzen kan dan altijd nog.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 21:53

nou ik kan je dit vertellen; ik heb zelf 1,5 jaar lang sollicitatiebrieven bekeken en dus op P&O gewerkt en van de kant van de personeelsfunctionaris is het werkelijk ZEER onprofessioneel, dus wat billy zegt en schrijft slaat kant noch wal.
Een sollicitant dient ALLE tijden keurig en CORRECT behandeld te worden !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Go sypheron !!! Je hebt recht op meer info!!!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 22:18

Billy schreef:
Ik solliciteer niet bij jou.
Maar je doet nu weer precies hetzelfde. Als je geen argumenten meer hebt, ga je spijkers op laag water zoeken, net als je bij dat bedrijf deed.
Dat eigenwijze snotneus was in het algemeen bedoeld, zoals je uit de context kon lezen. Op dat moment gaat het niet meer over Roy, maar over een willekeurige personeelsfunctionaris met een willekurige sollicitant. Verder is op je p*k getrapt zijn hetzelfde als op je teentjes getrapt zijn, en dat mekkeren sta ik nog steeds geheel achter.
Je doet het nl nu weer, door niet op de inhoud van mijn reactie in te gaan, maar mijn taalgebruik in een keer aan te vallen trerwijl dat op dit moment niet relevant is. Ik heb een andere mening dan jij, en het is voor jou blijkbaar moeilijk om te accepteren. So be it.


Zit je een beetje in de knoop met jezelf ofzo? Verward

Vraag me af hoe jij reageerde toen je 20 was en je eigelijk net bezig hield met de grote mensenwereld waar je nog weinig kaas van hebt gegeten. Het is makkelijk te oordelen met de kennis die je nu hebt zonder te herinneren hoe je toen was. Ik kan me voorstellen, helemaal in een bepaalde gemoedstoestand, dat je idd terug gaat mailen, puur uit onrechtgevoel, ook al weet je dat het geen zin hebt, maar what the fiets, wat maakt het uit! Jij kan toch ook niet tegen onrecht geloof ik?? Wellicht ging je er vroeger op een soort gelijke manier mee om als syph dat nu doet. Ervaren heet dat en daar is niets mis mee. Een volgende zal hij het zeker anders doen.

Actie geeft reactie. Het geheel heet interactie. Juist door die interactie wordt 80% van je leven en de dingen die je meemaakt bepaald (hij bepaald jou ook sterk in hoe je bent en hoe je wil zijn en hoe je je voelt). Is alles dan een eigen keus (voor de esotherische onder ons Knipoog )?

Okey syphje: succes met solliciteren en onthoud: You are in control!!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 22:27

Pff Billy, jij komt echt op mij over als een gigantisch arrogant mens. Sorry dat ik het zeg, maar je doet net alsof je god bent, met je uitspraken over snotneuzen en mekkeren. Deze reactie zal je niks doen, want het komt van een "snotneus"

Syph, ik heb me echt bescheurd om die mailtjes. Voor jou zal het op dat moment niet grappig geweest zijn, maar zo belachelijk als dat mens zichzelf maakt, echt geweldig. Ik vind dat je nog erg netjes hebt gereageerd. Ik denk dat ik me wat minder goed in had kunnen houden.

Succes met je verder sollicitaties!

Fitzroy

Berichten: 25108
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 23:39

Ik werk ook op een P&O afdeling en vind het eerste mailtje waarin mw. Straus reageert op Syph niet echt heel netjes.
Maar dat mailtje was op zich in die zin duidelijk dat ik er voor de rest geen moeite meer in had gestoken. Om dan nog mailtjes terug te gaan sturen heeft niet echt veel toegevoegde waarde meer en zou ook bij ons niet op prijs gesteld worden.
Je hebt een afwijzing gehad en verdere discussie daarover is zinloos.
In die zin kan ik me wel voorstellen dat mw. Straus Syph een beetje zat werd }>

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 23:42

Met veel meer woorden verteld, was dat ongeveer wat ik bedoelde met mijn eerste reactie Knipoog Fitz.

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 23:49

Zoals al meerdere mensen hebben beaamd, is dat Mevr. Straus niet geheel professioneel is gebleven in haar reactie op jouw vraag waarom je bent afgewezen. Je dient dit als personeelsfunctionaris zakelijk af te handelen zonder suggestieve antwoorden te gebruiken in je reactie.

Vanaf dat moment was het toch al een verloren zaak, dus ik kan me voorstellen dat je voor je eigen bevrediging nog een mailtje terug stuurt, maar zin had het niet meer. Dat zij dan op haar beurt ook weer een reactie geeft, geeft al aan dat zij totaal niet professioneel hiermee om kan gaan.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 00:32

hahahaha, wat een geweldig topic is dit Haha!
Ik begrijp je wel, hoor syp, maar vind de reacties op en tegen elkaar hier heeeeel gaaf Haha!
(en dan vooral die van bart *LOL*)
Sorry, heeeel erg offtopic, maar okee!

Verder succes met het krijgen van ene baan!

Johan
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 02:10

Beste Ron.... geintje...Roy! Extreme duivel
Persoonlijk heb ik genoten van deze topic en kan ik je alleen maar medelen dat je het met deze instelling zeker red! Binnen enkele jaren heb je deze personeelsfunctionaris verdreven van haar plaats want verbaal en emotioneel gezien ben je echt een stuk sterker.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 07:09

Fitz en Mause (en anderen Tong uitsteken), ik weet opzich wel dat het na het eerste mailtje een verloren zaak was, maar zoals ik al eerder genoemd had: ik had nog helemaal geen sollicitatie gedaan... dat was het vreemdst van alles en dat was de belangrijkste reden voor mij om hierop verder te gaan. Maargoed, dat is ook weer verleden tijd, we gaan gewoon verder met wat nu wel belangrijk is. Lachen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 08:49

Wat heb je gewéldig gereageerd, Syph! Petje af. Lachen

Dit getuigt van een enorme onprofessionaliteit van de kant van mw. Straus. Haar laatste reactie is minstens onbehoorlijk te noemen, zij kan zichzelf niet fatsoenlijk verdedigen en begint daarom een persoonlijke aanval op je te doen. Walgelijk! Misselijk

Billy, heet jij toevallig Straus met je achternaam soms?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 13:35

Ik vind het eerste mailtje van Mw Straus ook niet geheel proffesioneel. Waarschijnlijk heeft ze een aantal sollicitanten geselecteerd. Om vervolgens de rest allemaal een automatische reply te sturen. Daar is het denk ik mis gegaan.

Maar om dan door te gaan zemelen, waarom hoe wat.......dat vind ik dan weer niets om eerlijk te zijn.

Snap ook niet dat zij maar bleef terugmailen, ik had niet meer geantwoord!!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 14:46

Dus als jij een mail terug krijgt dat je niet bent aangenomen, nadat je een mail had gestuurd om meer informatie, dan zou jij je niet gaan afvragen waar dat op slaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 14:52

Citaat:
Waarschijnlijk heeft ze een aantal sollicitanten geselecteerd. Om vervolgens de rest allemaal een automatische reply te sturen. Daar is het denk ik mis gegaan
Citaat:

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 15:07

Ok zit wat in, maar dat is dan gewoon al onprofessioneel en dat hoef ik natuurlijk niet te weten. Toch?

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 20:11

Pipo schreef:
Ik vind het eerste mailtje van Mw Straus ook niet geheel proffesioneel. Waarschijnlijk heeft ze een aantal sollicitanten geselecteerd. Om vervolgens de rest allemaal een automatische reply te sturen. Daar is het denk ik mis gegaan.

Maar om dan door te gaan zemelen, waarom hoe wat.......dat vind ik dan weer niets om eerlijk te zijn.

Snap ook niet dat zij maar bleef terugmailen, ik had niet meer geantwoord!!


Geheel wat ik denk dus.

Johan
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 20:17

Wat een gezemel zeg. Het is gewoon inventief van je Roy om te willen weten waarom je afgewezen bent! En nog inventiever om ons allen deelgenoot te maken van deze brief wisseling. Cool

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 20:59

Ik had hetzelfde gedaan als jij, Syph! Wat een arrogant mens. Ik was waarschijnlijk iets minder vriendelijk gebleven. Knipoog

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 21:36

Hahaha, ik vind dit echt humor! Haha! (roy, jij kan hier over een tijdje ook wel om lachen hoor Tong uitsteken).

Ontopic: Ik vind het erg onprofessioneel van die mevrouw Staus *euuuuh, straus Haha!* en ze had ron *eeeuh, roy Haha!* op een heel wat nettere manier kunnen behandelen Knipoog

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 21:58

Ik kan er nu al om lachen hoor Lex Haha!. Kan om de mails eigenlijk meer lachen dan om sommige reacties hier in het topic Verward