Belachelijke sollicitatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:23

Ik solliciteer niet bij jou.
Maar je doet nu weer precies hetzelfde. Als je geen argumenten meer hebt, ga je spijkers op laag water zoeken, net als je bij dat bedrijf deed.
Dat eigenwijze snotneus was in het algemeen bedoeld, zoals je uit de context kon lezen. Op dat moment gaat het niet meer over Roy, maar over een willekeurige personeelsfunctionaris met een willekurige sollicitant. Verder is op je p*k getrapt zijn hetzelfde als op je teentjes getrapt zijn, en dat mekkeren sta ik nog steeds geheel achter.
Je doet het nl nu weer, door niet op de inhoud van mijn reactie in te gaan, maar mijn taalgebruik in een keer aan te vallen trerwijl dat op dit moment niet relevant is. Ik heb een andere mening dan jij, en het is voor jou blijkbaar moeilijk om te accepteren. So be it.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:25

Het spijt me heel erg, maar ik vind het niet normaal om gelijk maar tegen iemand te zeggen dat ie op zijn p*k getrapt is en dat hij loopt te mekkeren, dat kan je ook in normale bewoodingen brengen. Ik kan me heel goed voorstellen dat Syph dit soort reacties niet zal waarderen...

Ik kan me zo indenken wat jij zou doen als jij zo'n reactie zou krijgen Lips are sealed

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:27

welke reactie, de afwijzing? daar is toch niets mis mee?

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:28

Nee, niet een afwijzing, de reactie dat je loopt te mekkeren en je op je p*k getrapt bent...

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:29

Billy schreef:
Ik solliciteer niet bij jou.
Maar je doet nu weer precies hetzelfde. Als je geen argumenten meer hebt, ga je spijkers op laag water zoeken, net als je bij dat bedrijf deed.
Dat eigenwijze snotneus was in het algemeen bedoeld, zoals je uit de context kon lezen. Op dat moment gaat het niet meer over Roy, maar over een willekeurige personeelsfunctionaris met een willekurige sollicitant. Verder is op je p*k getrapt zijn hetzelfde als op je teentjes getrapt zijn, en dat mekkeren sta ik nog steeds geheel achter.
Je doet het nl nu weer, door niet op de inhoud van mijn reactie in te gaan, maar mijn taalgebruik in een keer aan te vallen trerwijl dat op dit moment niet relevant is. Ik heb een andere mening dan jij, en het is voor jou blijkbaar moeilijk om te accepteren. So be it.

Het feit dat je zo'n reactie plaatst geeft mij het gevoel dat jij je zelf een beetje persoonlijk aangevallen voelt. De woorden betekenen misschien voor jou wel het zelfde, ze hebben een andere emotionele lading. Dat zou jij als verpleegkundige moeten weten. Het is belangrijk die verschillen te kennen en te gebruiken. Het feit dat je snotneus zelfs in het algemeen bedoeld is helemaal niet slim. Je beschrijft er een publiek mee, dat je helemaal niet wilt bereiken. Ik blijf erbij, de persoon die Sypheron z'n mailtjes heeft beantwoord moet beter omgaan met emoties en zeker met die van zichzelf.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:31

Ik denk dat jij mij niet goed genoeg kent om te weten hoe ik zou reageren Jacksel, dus daar kun je geen oordeel over vellen.
Misschien zou ik wel inzien waarmee ik bezig was, want soms moet je iets ff van een ander horen om het licht te zien.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 17:31

Iemands mail blokkeren omdat je je gelijk niet kan beargumenteren is wel volwassen?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:32

ja hoor syph, dat werkt als een tierelier.

Caar

Berichten: 160
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: Benthutte(aan de rand van zoetermeer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:34

vind dit toch wel weer een goed voorbeeld van hoe je iemand verkeerd kan interpreteren als je iemand niet hoort of ziet bij het communiceren.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:36

Waarom zou ik me aangevallen moeten voelen? Ik bekeek het nu ff van de kant van de personeelsfiunctionaris. Verder snap ik niet wat mijn verpleegkundige zijn er mee te maken heeft. Dat is niet relevant in deze discussie.
Verder is de tijd voorbij dat verpleegkundigen een roeping hadden en heilig waren, tegenwoordig zijn het gewone mensen met hun eigen karakter en hun eigen fouten.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 17:36

Billy schreef:
Ik denk dat jij mij niet goed genoeg kent om te weten hoe ik zou reageren Jacksel, dus daar kun je geen oordeel over vellen.


En jij meent mij wel goed genoeg te kennen door dit oordeel te vellen? Mens laat me niet lachen...
Het was mijn keuze om deze mails terug te sturen, ik had ze net zogoed kunnen reageren. Ik moet zeggen dat ik mijn tijd toch nuttig besteed heb, en het feit dat ik geblokkeerd ben, geeft mij nog meer de indruk dat zij niet weet waar ze mee bezig is, en dat ze waarschijnlijk geen goed argument had om mij af te wijzen van sollicitatie. Een sollicitatie die ik nog niet eens gedaan had Verward.
Ach ja, volgende keer beter *LOL*

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:38

ik geef ze groot gelijk dat je geblokkeerd bent, ik had het eigenlijk al eerder gedaan. het is totaal zinloos om na zo'n afwijzing nog in discussie te gaan op die manier. kan je beter de volgende keer opnieuw solliciteren als de gelegenheid zich voordoet. nu kan dat niet meer omdat je geblokt bent Tong uitsteken een bedrijf heeft helemaal geen argumenten/uitleg nodig om jou af te wijzen, ze zijn jou niets verplicht en niets schuldig.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 01-07-03 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:39

Ik vind totaal niet dat Sypheron hier onbeleefd gereageerd heeft.
Hij stuurt een (belangstellende) mail om meer informatie te vragen over het bedrijf, en wordt aan de hand daarvan al gelijk afgewezen.
Als ik op een functie wil solliciteren en de advertentie is niet geheel duidelijk, dan bel of mail ik het bedrijf ook om meer informatie te vragen.
Bij mijn vorige baan heb ik zelf ook meerdere keren de sollicitaties 'gefilterd' en iemand die met oprechte belangstelling vroeg om meer informatie werd niet gelijk gezegd dat zijn kansen nu verkeken waren, dit werd huist als positief gezien.
Ik zou ook nogal beledigd zijn als ik om die reden afgewezen werd.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 17:40

Dat vind ik wel aangezien ik nog niet eens gesolliciteerd had. Lezen doet wonderen. Ik vroeg naar informatie en krijg een reactie dat ik afgewezen ben voor mijn sollicitatie.... dan vraag je je toch af of ze wel kunnen lezen.
Billy schreef:
Verder is de tijd voorbij dat verpleegkundigen een roeping hadden en heilig waren, tegenwoordig zijn het gewone mensen met hun eigen karakter en hun eigen fouten.

Niet alleen verpleegkundigen maar ook andere mensen hebben hun eigen karakter en hun eigen fouten, learn to live with it en kom dan niet met dit soort knullige reacties.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:41

Lezen Syph... dit was een reactie op Arno. Gaaaap

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 17:44

Billy schreef:
Lezen Syph... dit was een reactie op Arno. Gaaaap


Ja duh! Maar dat neemt niet weg dat het in andere situaties ook geldt.... Je geeft zelf al aan dat iedereen zijn eigen karakter en fouten heeft, houdt daar dan rekening mee.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:45

Hallo zeg? Kunnen we ons allemaal ook hier een beetje volwassen blijven gedragen?

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:48

Dan heb je weer niet goed gelezen. Arno zei:
Arno24 schreef:
Dat zou jij als verpleegkundige moeten weten.

Met die zin die jij quote, geef ik aan dat dit helemaal niets met de discussie te maken heeft. maar goed, ik geef het op, ik ga lekker met de honden trainen en paardrijden. De groeten

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:48

Billy schreef:
Waarom zou ik me aangevallen moeten voelen? Ik bekeek het nu ff van de kant van de personeelsfiunctionaris. Verder snap ik niet wat mijn verpleegkundige zijn er mee te maken heeft. Dat is niet relevant in deze discussie.
Verder is de tijd voorbij dat verpleegkundigen een roeping hadden en heilig waren, tegenwoordig zijn het gewone mensen met hun eigen karakter en hun eigen fouten.

De manier van reageren van jou zegt veel over hoe jij je voelt. Als jij het bekijkt van de kant van de personeelsfunctionaris bekijk je het niet neutraal. Probeer je nu eens in beide partijen in te leven. Hoe zou jij reageren als je in de schoenen van beide personen zou staan?
Een verpleegkundige heeft nog altijd met mensen te maken en ook met de emoties van mensen. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo zijn. De relevantie zit hem in het feit dat ik het met de emotie van woorden vergeleek. Niet zozeer het beroep.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:58

Ik vind het niet meer dan normaal dat je het bedrijf nogmaals gemaild hebt om een reden, aangezien je niet eens echt gesolliciteerd hebt nog. Maar het mailtje daarop terug gaat mij tever, je word echt belachelijk behandeld.

Els Straus schreef:

"De reden is dat je vroeg om nadere informatie terwijl wij ervan uitgegaan zijn dat echt serieuze belangstellenden onze sites "binnenste buiten" zouden draaien om een inzicht te krijgen van ons bedrijf. Dat een groot aantal kandidaten dat ook gedaan hebben, blijkt uit de vele, vele volledige solliciaties met c.v. die wij ontvangen hebben.

En daaruit is een selectie gemaakt. Ik hoop dat je ervan leert. Eigen iniatief om dingen te weten te komen is in ons vak onontbeerlijk."

Ik vond dit echt ronduit Lips are sealed ! Natuurlijk bekijk je de site even, maar jouw vragen waren in eerste instantie helemaal niet gericht op de site zelf, maar meer om de omschrijving van het werk. 'Eigen initiatief om dingen te weten te komen is in ons vak onontbeerlijk....' Ik vraag me werkelijk waar af waar dat op slaat. Je kunt eigen initiatief in zoveel opzichten tonen, zij lijkt hierin erg kortzichtig en laat zich gruwelijk kennen. Laten schieten en op naar de volgende!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 18:39

Nou als iemand zoveel mailtje's zou sturen zou ik diegene mischien wel aannemen, zoveel moeite zou ik er nooit voor doen. *LOL*

Ach joh, zijn nog andere baantje's ook joh, zou me er niet echt druk over maken. Lachen

Wel een poedersuiker behandeling, maar je moet ook ff bedenken dat nee nee is en je daar niet op in hoeft te gaan. ( zinloos Knipoog )

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 18:40

Volgende sollicitatiebrief gaat zometeen al de deur uit, maar dan niet voor een vakantiebaan, maar voor een vaste baan. Bedankt voor de serieuze reacties Lachen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 18:46

Als ze daadwerkelijk zoveel reacties heeft gehad moet ze toch ergens op sorteren? Dan zou ik ook alle 'zemel' mailtjes afwerken met een standaard mailtje.
Voor jou pech dat ze zoveel reacties heeft gehad, maar dan weet je gelijk dat je de volgende keer dus niet moet vragen maar gelijk er vol op in moet springen, afwijzen kan altijd nog.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 19:01

Tuurlijk, maar ik vraag me werkelijk af of ze wel zoveel mailtjes heeft gehad, want het emailadres in de advertentie is fout...
Bovendien heb ik dan liever dat ze me eerlijk zegt dat er 100 voor me waren.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 20:45

Sypheron; ik ken jou niet en mevrouw Straus ook niet, maar als een bedrijf (reisbureau) zich met zo'n web-site (die ze nu on-line hebben staan) presenteert, hoef ík daar echt niet te werken... laat staan solliciteren.

Jammer dat mevrouw Straus zo mensen te "woord" staat, erg onprofessioneel (net als hun web-site).