Prijs voor rhodesian ridgeback?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Prijs voor rhodesian ridgeback?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 15:06

Sta een beetje versteld van de prijs op marktplaats, want daar staan deze schattige pups voor 300 euro te koop???

Afbeelding

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 15:07

normaal kosten ze rond de 1000 euro(wij hebben die honden nml ook)

ik ga ff kijken of ik de naam van de fokker ken, want deze prijs is echt (te)laag imo voor een 100% goede ridgeback!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 15:09

ze zijn wel echt cute!!!

zo ziet de onze eruit, die was hier een maand of 3/4
Afbeelding

en de 2 samen
Afbeelding

meer foto's in mn profiel&op mn site Knipoog

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 15:16

beetje vreemd, hij heeft er 3 over van een nest van 10, en ze zijn nu 8 weken, dusverlaagt hij de prijs maar drastisch?

ken de naam verder niet, toen wij onze 2e hond kochten was ze al 11 weken, en waren zij en nog 2 anderen ook nog over, amar die fokker ging de prijs niet verlagen of ze 'aanbieden' hij wachtte gewoon rustig af tot iemand ze kocht, maar deze mensen moeten er vanaf lijk t wel

maar ja je kan altijd mailen ofzo, en als je er een koopt, zorgt dan voor een koopcontract!

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 15:20

Ben me alleen nog maar aan het orienteren. Ben helemaal weg van deze honden, maar ze schijnen wel een apart karakter te hebben wat wel de nodige aandacht met zich meebrengt (eigenlijk met elke hond/pup). Ik wil de tijd hebben dat houdt in minimaal de eerste paar weken er voor de hond zijn en dat houdt in dat ik pas volgend jaar die vakantie kan opnemen. Ik zit continue te twijfelen tussen een rhodesian en een labrador. Ik weet het iets totaal verschillends, maar ik kom er niet uit!!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 15:43

tsja dat karakter is idd af e toe om gekvan te worden! ze blijven wat langer zich als pup gedragen, ze wille wel luisteren, maar soms als je ze roept en ze zien iets bewegen dan vergeten ze gewoon dat je ze had geroepen!

maar kevin is nu 4,5 en een hele rustige relaxte hond gaat wel 3x per dag een flink stuk wandelen in het bos, en de rest van de dag kan hij met of zonder de andere hond in onze tuiin en wei spelen(hebben 5500 m2 grond waar ze zich op kunnen uitleven)

samra is nu 11 maanden en is echt nog een puppy in gedrag, maar niet echt vervelend ofzo, alleen heel eigenwijs

het is voor een ridgeback nog belangrijker dan voor een andere hond dat ze een consequente baas hebben(niet een hardhandige, maar nee is nee, en de dag erna mogen ze dat nogsteeds niet)

het zijn hele slimme honden, en heel vriendelijk

maar kom niet aan hun baas, dan doen ze je wat!

als ik bv met mn vriend(nu ex) aan het stoeien was, vlogen de honden op hem af, als hij me vastapkte ofzo stond er altijd wel 1 van de 2 honden bij te kijken&te blaffen

maar ik zou absoluut geen andere hond mer willen

diezelfde exvriend heeft een labardor, veel makkelijker op te voeden(net zoals duitse hrders, die een andere vriend heeft) ze leren veel sneller en zijn meer op hun baas gericht

maar als een ridgeback he vertrouwt en je as baas ziet kan je geen betere hond hebben!!
orionneke en astridh hebben ook een ridgeback, geloof dat hun ook helemaal fan van het ras zijn!

maar een ridgeback is ook weer niet zo lastig qua karakter dat je er echt een dagtaak ofzo aan hebt hoor, je moet alleen vooral als ze jong zijn duidelijk zijn tegen ze, dan komt het allemaal vanzelf goed, en ze zijn zo slim, die van ons maken zelf deuren open en weten altijd alles te pakken wat ze willen hebben, samra maakte met 6 maanden al de deur van de elderkast open en maakte daar dan de koektrommel open, en at alle koekjes op....ook kunne ze enorm zielig kijken, waardioor veel mensen geneigd zijn ze iets lekkers en/of aandacht te egevn, met als gevolg dat ze dus altijd expres zielig gaan doen, en weten dat ze dan aandacht rkijgen

maar ik vind het dus echt superhonden!zou er zo nog eentje bij willen!! of twee Knipoog

janedoe

Berichten: 693
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:42

Ik ben ook helemaal weg van de Rhodesian Ridgeback en heb ook al wat rondgekeken op het net. Het zijn echt prachtige honden maar de meeste die ik gezien heb zijn zo rond de 750 euro. Als we een eigen huisje hebben nemen we er ook een, nog even wachten dus.

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 21:54

Gevoelsmatig vind ik een ridgeback geweldig, maar als ik objectief kijk zou een labrador beter voor ons zijn omdat het onze eerste hond samen is. Maar ik kan voorlopig nog wikken en wegen, want het is nog niet zover (helaas!!!)