Jurkje gezocht voor diplomauitreiking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Jurkje gezocht voor diplomauitreiking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 13:34

Volgende week heb ik diplomauitreiking en ik ben op zoek naar een leuk jurkje.
Bij Steps had ik er wel wat gezien die ik leuk vind, maar ik vind ze gewoon te duur!
Daarbij is de 'ellende' van Steps dat de jurkjes op de knie vallen en gebaseerd zijn op een persoon met een lengte van 1.75 meter. Ennehm, ik ben 1,50. :')

Ik ben op zoek naar zoiets:
http://www.stepswebshop.nl/pictures/1/3 ... -Dress.jpg
http://www.stepswebshop.nl/pictures/1/3 ... -dress.jpg
http://www.stepswebshop.nl/pictures/1/3 ... 2T9687.jpg

Ik hou niet van jurkjes met bloemetjes etc. :+ Ik zoek dus iets vergelijkbaars zoals ik hierboven geplaatst heb, voor niet al teveel geld (ik betaal écht geen 100 euro voor een normaal jurkje...) en natuurlijk een punt van aandacht: de lengte. Mag bij mij ook niet over de knie vallen. Net erboven lijkt me een goed plan. :)

Weten jullie (web)winkels waar ik soortgelijk kan vinden in een andere prijsklasse? Ik heb net al online gekeken bij H&M maar dat vind ik niks... :o Wil net iets chiquers hebben dan wat zij op de site hebben staan. Het is echter geen gala, dus dat kan ook weer niet. Gewoon een leuk, vlot jurkje dus, die ik ook na mijn diplomauitreiking nog gewoon kan dragen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen... ben even inspiratieloos... haha.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:36

Ben je al bij Steps in de winkel geweest (evt ook andere locatie)? Ze hebben nu ook veel aanbiedingen en soms kan je net een leuk jurkje vinden!
Ik heb er van de week nog twee gevonden in de aanbieding die eigenlijk al een tijdje uit het assortiment zijn :D
Die zou je dan eventueel nog kunnen laten inkorten? Als je er een hebt met een vrij simpele onderkant dan.

Op de website van Esprit.nl staan misschien nog leuke dingen? Ook in de sale heb ik al best leuke jurkjes zien staan :j
Laatst bijgewerkt door Britt op 07-07-10 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Annash
Blogger

Re: Jurkje gezocht voor diplomauitreiking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 13:37

Esprit kijk ik nooit, bedankt voor de tip, ga gelijk even kijken.
Hmm, dus wel een idee om toch de Steps even binnen te lopen? Nadeel is alleen dat ze allemaal wel op knielengte gemaakt zijn... en de meeste die ik mooi vind hebben denk ik een te ingewikkelde onderkant om korter te laten maken? :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:02

Volgens mij zijn ze alle 3 bij de taille korter te maken door een goede kleermaker :)

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:05

ik heb die blauwe aan gehad, die is zo onwijs gaaf!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:07

Hm... Ik heb ook zo'n soort probleem... Ik ben geen 1.50 meter, maar mijn lijf is zo kort in verhouding tot de rest dat een heel mooi getailleerd jurkje bij mij altijd super lelijk valt, omdat de taille dan zo laag zit dat mijn heupen het jurkje omhoog frommelen :+
Ik neem dus altijd jurkjes met een band onder de borst die verder gewoon simpel uitlopen. Die vallen ook makkelijker een stukje in te korten als ze net te lang zijn, geloof ik zo. De jurkjes van de Steps vind ik onwijs mooi, maar ik pas ze gewoon NIET en ze zijn ook wat te duur om te kopen en vervolgens te slopen en verbouwen...

Ik heb één keer wel zo'n soort jurkje in de uitverkoop gekocht, van 50 voor 5 euro en daar heb ik mijn moeder op losgelaten, maar dat duurde wel even, omdat je er heel veel rekening mee moet houden dat het model niet te veel verandert als je de maat gaat aanpassen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:09

Bij de Wehkamp hebben ze veel leuke jurkjes voor weinig geld vind ik.

Korter maken is voor een goede kleermaker vaak echt geen probleem hoor. Ben je voor een 15 euro extra wel mooi klaar.
(of je moet zelf zo handig zijn natuurlijk).

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:10

Moet je maar net die goede kleermaker kunnen vinden... Geloof niet dat er daar nog veel van zijn tegenwoordig :n

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:14

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:15

Melsh schreef:
Moet je maar net die goede kleermaker kunnen vinden... Geloof niet dat er daar nog veel van zijn tegenwoordig :n

In Nijverdal waar ik woon zit een hele goede! Volgens mij als je naar juist de kleinere zaakjes gaat (veel Turkse mannen) dan heb je een beste kans van slagen.
Rondvragen is gratis hè.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:16

idd, in rijssen zit ook een goeie "turk" :j

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:17

Ik woon alleen niet bepaald in de buurt van Twente of Rijssen :+

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:17

nee, maar dat soort "turken" heb je in heel nl :j

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:20

Ik zal eens kijken... En hopen. Ken wel een Indisch winkeltje met heel bijzondere jurken enzo, misschien dat die ook wel zoiets aanbieden...

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:24

Misschien kun je bij de Vero Moda nog wat vinden?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 14:25

Miepie1980 schreef:
Bij de Wehkamp hebben ze veel leuke jurkjes voor weinig geld vind ik.

Korter maken is voor een goede kleermaker vaak echt geen probleem hoor. Ben je voor een 15 euro extra wel mooi klaar.
(of je moet zelf zo handig zijn natuurlijk).

De pech is alleen dat die jurkjes volgens mij in mijn maat ook al uitverkocht zijn _O-
Ik ga morgen de stad nog in... heb nog een weekje, gelukkig. Wie weet vind ik wat!

@Jaggie Vero Moda zit hier niet in de buurt... dan moet ik een uur rijden. :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:25

Bij mij in de straat zitten al 2 goede kleermakers :) die zitten zowat op elke straathoek.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:28

Wij hebben 2 wat aparte, alternatieve winkels waar je ook heeeeeele mooie jurkjes kunt kopen. Helaas heb ik de komende tijd geen speciale gelegenheid 8-) anders had ik hem allang gekocht.
Die bij ons heet 'De oude liefde'. Ik heb geen idee of er meerdere zaken van zijn maar er zijn zeker wel meer alternatieve winkels.

De jurkjes zijn dat dus niet..even door de duidelijkheid 8-) Heel vrouwelijk en super mooi =)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 14:30

Hmm... volgens mij hebben wij zoiets wel in de buurt zitten. Kijken kan geen kwaad lijkt me. ;)

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:32

Ik heb een beetje dezelfde smaak als dat jij hebt, en ik ben ook nét niet of net wel 160. Ik heb laatst een hel gaaf jurkje gekocht bij de open 32, de kleur zoals die blauwe in de link. NEt boven de knie en een soort model zoals de eerste. Al denk ik niet dat ze hem nog hebben, normaal is de open een meer trendy winkel en die jurk was opzich nog best netjes. :j

Anders even googlen, soms hebben die kleine particulieren winkeltjes ook wel een webshop... Kun je altijd nog vragen naar wat opmetingen mocht je een jurk vinden die je mooi lijkt! :)

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 17:07

Mango heeft ook vaak mooie jurkjes en soms ook maat 32.. Weet niet of er een Mango bij je in de buurt zit?

Laat mijn jurkjes en broeken altijd inkorten, ben 1.54 dus ken het probleem! Heb gelukkig een handige moeder, dus die doet het altijd zelf.. :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 17:21

Ik geloof het niet... maar zal even zoeken.
Nou ik ben niet groot maar maat 32 ben ik te breed voor hoor! Ben niet supersmal... gewoon normaal. Dat past meestal niet in een 32. :+

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 17:33

Hihi ik heb het laatst ook geprobeerd, droomjurkje gevonden, maatje 32.. Heb erg lang zitten proppen/trekken/duwen maar helaas! :+ En het was natuurlijk de laatste.. ;)

Met de uitverkoop vind je soms ook net de kleine maatjes nog (bv bij steps!) je moet net geluk hebben!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 18:28

Mango vond ik niet zulke leuke jurkjes... te truttig voor mij :o
Ik ga morgen met mams nog shoppen in Bocholt (Duitsland) dus misschien vind ik daar wel iets heel leuks...
Hou jullie wel even op de hoogte! Bedankt voor alle tips!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:40

al gekeken op bronprix.nl ?
of de duitse ebay.