Snertverderrie, houtworm

Moderators: Berdien, Dani, Murthul, Muurp, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dees

Snertverderrie, houtworm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-03 22:55

in huis! Overal van die heerlijke donkere torren...brrrr....

Morgen meteen maar een verdelgingsbedrijf in de arm nemen, afmaken die hap! Boos!

Visioenen van 3 weken lang mijn huis niet meer in mogen verschijnen in mijn gedachten, een kompleet opgevroten dakconstructie, een blutte Dees.... Nope, kan er niet vrolijk van worden...

Iemand ervaring hiermee? Waar moet ik aan denken, is het echt 3 weken niet in huis komen? Kost het echt een vermogen?
Ik haat ongedierte! Huilen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 23:01

Houtmot zie je niet hoor, tenminste geen torren.
Alleen gaatjes en hoopjes gruis Haha! .
Je zal toch niet 3 weken je huis uit moeten tegenwoordig gaat dat veel sneller, ga maar snel informeren.
Succes ermee iig

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-03 23:05

De worm is het begin van de tor. De tor komt na 3 a 4 jaar, legt dan eitjes voor nieuwe wormen en gaat dan dood. Mijn hele bovenverdieping is bezaait met dode kevers (nou ja, op elke kamer 1 of 2, maar toch...)

Internet geeft een heleboel informatie. Ik heb al kunnen analyseren adhv zo'n keverkadaver dat het hier waarschijnlijk gaat om de grote houtworm, het lijkt gelukkig niet echt op de vraatzuchtige boktor. Maar het blijft min Boos!

Ik hoop idd dat het tegenwoordig sneller gaat als 3 weken...Een nachtje in een tentje is nog te doen, maar langer, da's niets voor mij....

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 23:05

Dees bedoel je boktor? Of gewone kniptorren?
Das wel een heel verschil. De eerste is rampzalig, de tweede vervelend maar totaal onschuldig!
Houtworm kan je inderdaad niet zien. Je ziet alleen de ronde gaatjes in het hout en eventueel het zaagsel wat eronder ligt........

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 23:10

't Spijt me Dees, maar keverkadaver vind ik echt het woord van de week, heel mooi!

Ik heb geen verstand van houtwormen, maar je hebt er nu nog mooi weer bij, als je drie weken in je tentje in de tuin moet zitten....lijkt me nu minder erg dan half januari ofzoiets Knipoog

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 12:17

Kosten zijn ongeveer 1000 gulden en je mag 2 a drie dagen niet in de woning slapen. Houdt er rekening mee dat de ruimtes die behandeld moeten worden leeg moeten zijn.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie