Pesten;dit vind ik echt zielug!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Pesten;dit vind ik echt zielug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 20:26

een vriendin van me en daar de vriend van en daar weer een vriend van is best een dikke jongen. hij wordt door zijn vrienden ook altijd Bolle genoemd. meestal wel voor de grap, hij maakt er zelf ook wel soms grapjes over. hij is een kei aardige jongen, ik denk nog een van de aardigste van die groep!
vandaag vertelde m'n vriendin dat toen ze laatst bij haar vriend was en de rest van de vrienden er ook waren, was D.(=bolle) en nog zo'n jonge een computerspelletje aan het spelen, toen in 1 keer beet die jongen D. kei hard hij werd helemaal rood, want het deed echt pijn. maar hij durft er zelf nix van te zeggen, want anders wordt hij geslagen. dit vind ik zooo banketstaaf!!! mijn vriendin had ook al iets gezegt van, als jij mij zo hard beet had ik jouw kei hard teruggeslagen!!!
een andere keer waren er ook andere jongens en waren grapjes over D. aan het maken, en zijn D's vrienden lachte ook nog kei hard mee! maar hij doet wel of hij het niet erg vindt, maar dat vind hij wel, hij is ook best onzeker...een vriendin van ons noemt hem ook vaker bolle, zei een andere vriendin tegen haar van ooo...wat zielig! zegt zei: dat vind hij toch niet erg. ik vind niet dat ze zo mag oordelen! ik wou dit ff kwijt, hoorde het verhaal vandaag en vond het toch echt zielig vooral omdat hij al zo onzeker is terwijl hij een hele aardige jongen is!!!

[edit:BartVB]Titel[/edit]


mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 20:32

echt zoow stom, ik kan die mensen echt nie uit staan. Wa zijn sommige mensen toch verschrikkelijk zielig!!!

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 20:48

Er zijn nou helaas bepaalde mensen die hun onzekerheid proberen te verbergen door 'stoer' te doen.Waarom er dan altijd iemand getreiterd moet worden blijft bij mij een raadsel .Wel vraag ik me af waarom die jongen met dat groepje 'pestkoppen' blijft omgaan?Er zijn vast genoeg andere mensen die wel respect hebben voor deze jongen.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 20:53

hij kan vast niet weg uit die groep, dat begrijp ik ook. moeilijke situatie voor hem. een jongen van de ponyclub wordt ook altijd bolle genoemd, maar die is niet overdreven dik ofzo, en die stoort zich daar compleet niet aan. die "vrienden" zien ook wel dat hij groen lacht, en daarom gaan ze ermee door. ja, zielig van die "vrienden"

Enya - Daya :-)

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 21:04

die jongen zit nu in de 2e, hij komt uit een erg klein dorp. dus zo snel, vooral op deze leeftijd dan, bij een nieuw groepje aansluiten is denk ik niet zo gemakkelijk...

kellytje

Berichten: 99
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 22:38

dat zijn gewoon geen vrienden.
ook al denkt hij er wel zelf zo over heb precies het zelfde meegemaakt. durfde nooit voor mezelf op te komen en 2 jaar lang iedere dag in elkaar geslagen en getreiterd en nog steeds ging ik met ze om. . . WAAROM? dat wete ik nog steeds niet. iedereen maakte mij zwart bij andere, de hele klas was tegen me en nog steeds vraag ik me af wat ik verkeerd had gedaan waarom ik dat had verdiend. ik deed ook alsof ik het neit erg vond maja iedere dga als ik thuis was zat ik wer te huilen omdat ik het neit meer zag zitten. ik verborg mijn gevoelens voor andere en dat is gelukkig nu al een stuk veranderd. ben nog steeds super onzeker en denk ook niet dat dat helemaal overgaat.
ik raad je alleen aan om echt is een keer met hem te gaan praten en vertel hem dat hij het neit moet pikken en dat het neit normaal is dat als hij er iets van zegt als ze hem zo noemen dat hij gelijk geslagen wordt DAT MAG GEWOON NIET?!?!?!?! hij moet nog wel een beetje zelfrespect overhouden want dat is gewoon zonde van zo'n persoon. ik houd er gewoon echt niet van laat iedereen gewoon lekker in z'n waarden en bemoei je gewoon met jezelf toch.....
meot je diegene neit laat het dan en ga er gewoon niet achterbaks over roddelen DAAR HEB IK EHCT ZO'N HEKEL AAN

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 23:49

Het beste om pesten te stoppen is de groep MEELOPERS aan te pakken. Die zijn namelijk de zwijgende massa die en niet helpt en niet meepest. Als ze massaal over gaan op helpen (en waarom niet) dan staat het groepje pesters al veel zwakker, zij voelen zich gesteund door de massa.

Daarna kan je pas de pesters aanpakken, en ook die jongen moet leren assertief te worden. Via je decaan oid kun je daar hulp bij krijgen, en ook jij kan bv op school aangeven wat er gebeurt en dat je ertegen bent. Als je neit wilt noemt niemand je naam maar wordt er gewoon extra op gelet en achter de schermen gekeken wat er wordt gedaan.

Wees in ieder geval geen pestkop en ook geen zwijger, wantd dat is net zo erg.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 00:12

Mijn dochter is vandaag vertrokken op kamp met de scouting.Al een tijdje hoorden we steeds van haar dat er op de scouting een groepje pestjochies zitten.Mijn dochter is een leuke blonde Hollandse meid met een opgeruimd en stoer karakter.Haar enige makke is dat ze zo'n beetje 10 kg te zwaar weegt,en hoewel ze in haar klas helemaal geen moeite had met haar postuur(ze heeft zelfs als enige 2 jaar een ,,vast vriendje,,gehad, zag ze heel erg tegen het kamp op.Ze was bang om weer gepest te gaan worden.Natuurlijk hebben ook wij haar uit proberen te leggen dat pestkoppen vaak zelf heel onzeker zijn,maar het doet toch erg veel pijn om je kind zo verdrietig te zien.Ik heb haar haar mobiel meegegeven en heb gezegd dat als het niet gaat,ik haar zo op kom halen(al is het midden in de nacht).Van de scouting had ik trouwens wel iets anders verwacht,want tenslotte leg je bij het lid worden een eed af waarin je beloofd iedereen te helpen en zo.Ik zit al de hele dag met een brok in mijn keel en zal blij zijn als het zaterdagmiddag is en ze zonder trauma terugkeert in Heiloo en zegt:Het was hartstikke leuk ,mam.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 02:25

Ik snap sommige jongens zoiezo niet. Bij ons is er ook zo'n groep op school.Iedereen behandelt elkaar alsof ze geen vrienden van elkaar zijn. Allemaal van die kleine huftertjes bij elkaar...

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 13:05

Het is de onzekerheid van die pestkoppen zelf.Zolang ze pesten worden ze zelf niet gepest en het staat nog stoer ook Koe

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 15:09

Tja dat zijn typisch van die jongetjes waar ik vroeger op school ook constant mee overhoop lag.. Ondanks dat ik zelf ook buiten de toon viel (kledij, muziekkeuze etc) lieten ze mij wel een beetje met rust (degene die problemen zocht kon ze namelijk krijgen) maar dan zochten ze wel een ander slachtoffer. En ook altijd wel lui waarvan ze wisten dat ze die aan konden. Meestal vonden ze mij en mijn beste vriend er dan wel tussen en hield het snel op. Maar hoe stoer die jongens ook dachten dat ze waren uiteindelijk waren ze niet meer als laf. Wat ik alleen altijd jammer vond was dat maar zo weinig dat ook zagen.

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie