Zeer dringend hulp gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarvanTom

Zeer dringend hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 17:46

Dit is zo moeilijk voor mij, maar ik laat gewoon alle schaamte achter mij en ik hoop op hulp.
Via jullie.
Ik weet het anders echt niet meer.

Geplaatst op mijn Hyves:

Hulp gevraagd...

Zoals velen van jullie wel weten worden ook wij getroffen door de crisis.
Na lang nadenken hebben we een dijkhuisje gekocht en onze nieuwbouwflat te koop gezet, in september 2008. In oktober 2008 kwam de crisis.
Te lang nagedacht?
Flat staat nu nog steeds te koop en we lopen tegen zoveel externe factoren aan, dat ik er geen oplossing meer voor weet.
1. De bank. DSB is failliet en daar hebben we helaas de hypotheken lopen. Met de curatoren valt niet mee te praten: er loopt al een klacht sinds oktober 2009, maar antwoord blijft uit.
Bedrijf AZ wordt 10 miljoen kwijtgescholden, aandelen voor een symbolisch bedrag overgedaan, maar een antwoord of oplossing op een klacht van een particulier kan er niet vanaf.
Ik bied bij deze het eigendomsbewijs vd flat aan, ook voor een symbolisch bedrag... Het openstaande saldo.
Krijgen ze de sleutels erbij.
Door het faillisement kunnen wij ook niet bij het gereserveerde bedrag voor onderhoud aan ons dijkhuisje. Is dit zuur of wat?
2. Werken schijnt bestraft te worden.
Van een 55-urige werkweek naar een 48-urige.
V&W aangeschreven, deze reageerde alleen telefonisch. Uiteraard. Want ze mogen niet verkondigen dat een beetje creatief boekhouden geen terugval in loon veroorzaakt.
Creatief boekhouden doe ik al maaaanden, het ene gat vullen met het andere. Een chauffeur is toch aangenomen om van A-B te rijden en niet als boekhouder? Deze maatregel kost ons dus minimaal 200 euro p/m ; erg creatief!
3. Regering. Komt dit ooit nog goed?
Als kiespunt komt natuuuuurlijk weer die hypotheekrente-aftrek ter sprake. Geen mens koopt nu een huis zonder dat er duidelijkheid is over dit. Die stemtrekkers hebben geen flauw idee hoe ze daar de huizenverkopers alweer mee benadelen. Hypotheekrente aftrek kan maar 2 jaar. Dit wordt ons laatste jaar, maar daarna? Zolang er geen regering is en/of duidelijkheid over dit standpunt, waar moeten wij naartoe met onze dubbele lasten?
4. IB-groep. Helaas studeert dochter. Wordt dus ook afgestraft. Er moet lesgeld betaald worden, maar IB-groep kijkt alleen naar inkomen, niet naar uitgaven. Heel logisch...
5. Secret millionair.nl hielp ook niet mee. De wijk waar we al jaaaaren en met veel plezier woonden, werd slecht op de kaart gezet. Als het hele verhaal van deze mooie wijk was verteld, dan was er meer duidelijk geworden. Niet de inwoners hebben dit probleem veroorzaakt, maar de gemeente en de betrokken woningbouwvereniging.
De wijk was van welgestelde ouderen en jonge gezinnen. Deze wijk werd overgenomen door huurders uit Hoogvliet, omdat hun huis daar werd gesloopt.
Daar kwamen de bewoners zelf snel achter dmv berovingen, overvallen en andere criminaliteiten.
Hoera voor de plaatselijke politiek...

TV achten wij toch als een groot medium.
Ik heb dus toch maar een mail gestuurd naar uitstel van executie van RTL4.
Het zal vast niets worden.
Heb ze wel al gesproken, maar moet afwachten.
We hebben alleen echt geen tijd meer.

Inmiddels kunnen we onszelf aanmelden voor diverse RLT-programma's : bouwval gezocht, 10 jaar jonger in 10 dagen, noem maar op.
Heeft het zin?
We hebben geen tijd meer.

Al die externe factoren...

Dus.
Wil je ons alsjeblieft helpen?
We hebben NU zelf zeer dringend hulp nodig.
Wil/kan je helpen met een schilder en/of aannemer die je kent, die de boel tegen een zacht prijsje kan helpen te verbouwen, alsjeblieft!?!
We moeten ons allerallerlaatste spaargeld aanspreken.
Onze serre hangt met ducktape aan elkaar, de achterbuitenmuur wordt eruit getrokken door die serre en de buitenboel moet nu dringend geverfd worden, sommige delen moeten al vervangen worden inmiddels...
Het huis hebben we gekocht met achterstallig onderhoud, maar kunnen door het bankfaillisement niet bij ons eigen geld...

Dit huis blijft van ons.
Dat andere kan ons niets meer schelen.
Maar beiden hangen als een blok aan ons been. Om onze nek.
Verhuren mag ook weer niet, dus ik weet echt niet meer waar ze op uit zijn.
AZwordt 10 miljoen kwijtgescholden.
Hoe oneerlijk is de wereld...

Hulp gevraagd...

Ik zoek eigenlijk ook een jurist.
Wij kunnen geen rechtsbijstand meer betalen door alles hierboven, maar gestelde situatie van AZ, een bedrijf, zonder kennisgeving naar overige gedupeerden behalve een persberichtje, maakt mij zo ziedend en als particulier zo niet serieus genomen. Ik moet wat doen voor mijn gezin.
Ventjelief werkt minstens 55 uur, ik 40 en dochterlief is studente, die zichzelf net kan redden.
Die stichtingen doen ook niets, of wel: een massale claim indienen. Ja, dat helpt...
Dat loopt ook niet goed,want ik kon andermans gegevens inzien. Geld kwijt ja, vertrouwen nee.

Wij zitten er voor 2 hypotheken in.
Ik heb al een klacht lopen sinds oktober 2009, maar krijg alleen brieven dat het nog wel ff gaat duren.

Dit gaat niet over eigen schuld, dikke bult.
Wij hebben geen schuld aan het faillisement. Maar zijn daardoor wel gedupeerd.
Ons huidige huis vervalt in slechte staat, omdat wij het gereserveerde renovatiebedrag niet op kunnen nemen en door 2 hypotheken valt er niets meer te sparen. Er moet elke maand geld bij.
Dat de verkoop van de flat niet wil lukken, ligt aan bovenstaande ellende.

Ons reservepotje raakt leeg. En ik kijk tegen de bodem aan.
1 pony is al verkocht, als ik onze Tom ook nog moet verkopen is alles voor niets geweest.
Tom is het paard waarom we dit huis met stallen hebben gekocht.
En nee: grootheidswaanzin is voor anderen. We hebben dit goed overwogen, maar aan een crisis of failliete bank kan je niets doen.

Is er iemand die de curatoren van de DSB aan zou willen/ durven pakken?
Wij komen zelf nergens...

Alsjebieft: help!?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:53

Tjemig, wat een ellende zitten jullie in... Kan je helaas op geen van de punten helpen, maar hoop voor jullie, dat er echt snel een oplossing komt voor deze ellende!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:53

Jeetje, wat een verhaal.

Ik kan jammer genoeg niets voor jullie doen. Behalve jullie succes wensen en hopen dat jullie er uit komen.

Heel veel sterkte er mee

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:54

Het klinkt misschien niet als oplossing, maar is het niet mogelijk om te zakken in prijs van jullie flat, en de restschuld mee te nemen in een hernieuwde hypotheek van jullie huidige woning? Je zou eens kunnen informeren bij een hypotheker oid wat jullie mogelijkheden zijn. Het zal even verschrikkelijk slikken worden, maar op deze manier steeds met dubbele lasten zitten is ook niet wat natuurlijk.

Verder zou ik het ook niet weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:55

Welke regio woon je? Mijn broers hebben een schildersbedrijf...

Balou_k

Re: Zeer dringend hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:58

Mijn vader heeft een 'eigen bedrijfje' doet klussen etc.
Zelfsstandig ondernemer..
Hij is nu niet thuis maar u zou hem eens kunnen bellen ?
Hij is echt niet zo duur, en misschien valt er wel wat te bespreken ?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 18:39

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 18:48

Poeh, dat is allemaal niet niks....
Ik kan je jammer genoeg niet helpen en ik ken ook geen mensen in de buurt van Rotterdam die zouden kunnen helpen.

Ik wens jullie echt heel veel sterkte! Er komt vast wel een trappetje naar boven in zicht, de donkere put uit!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 18:56

Als er een paar mensen met mij meedoen wil ik wel een dagje komen klussen hoor, lijkt me gezellig.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 19:06

Ik wil je ook gerust een keertje een dag komen helpen met verven of wat dan ook. Als we met een stel zijn, iedereen neemt een fles drinken mee en een koekje oid, ondertussen aan de verf, dan zijn jullie daar in ieder geval al een beetje mee helpen...

Ondertussen wil ik je ontzettend veel sterkte wensen...

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 19:22

Thanks allemaal voor de reacties voor zover.
@ Barmat: onze prijs van die flat ligt al ver beneden verkoopprijs... De buren vragen er minstens 20.000 euro meer voor.
Het is gewoon de markt momenteel.
Geen markt dus eigenlijk.
Ik vertrouw geen bank meer en omzetten kost ook geld, wat ik niet meer over heb...
Alles op een rij gezet zijn wij zwaar de dupe van al die beleggingsdingen.
Lijfrentes die opraken aan 'administratiekosten'. Ipv meer wordt het alleen maar minder en opnemen kan niet, omdat het x jaar loopt.
Tegen die tijd is er niks meer van over, dus wie heeft er goede zaken gedaan?
Het serieuze K-woord is hier dus van toepassing en ik wens het de banken echt gemeend toe ook nog.

Gouden bergen zijn beloofd, maar 0 krijg je.
Ow ja, een briefje dat je een foute investering hebt gedaan en dan maar een klacht moet indienen.
Dat helpt...
Ik spaar GVD (=zeeeer zwaar scheldwoord) al 15 jaar voor mijn dochters studie die ze toevallig ook doet en wat krijg ik straks?
Nog niet eens de fokking inleg!!!
Heb ik al zwart op wit binnen... Prognoses zijn geen garantie voor de toekomst. Zelfs de inleg niet blijkbaar.
Leuk verjaardagscadeau aanstaande woensdag. Dan is ze jarig. _-:(
Dit is slechts 1 polis...

Het is echt geen lelijke flat, zie ook mijn onderschrift voor de link.
We hebben er jaren met veel plezier gewoond en er zijn daar zoveel voorzieningen:geen idee waarom het niet lukt.
Het is een leuke wijk, leuke en lieve buurtjes, die balen dat wij weg zijn, mja, het is een beetje moeilijk om een pony op een flat te houden.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 19:31

Dapper dat je het hierop durft te zetten!
Helaas kan ik je niet helpen, maar ik wil je wel veel sterkte wensen! Qua woningmarkt kan ik je gelijk geven het is momenteel echt hopeloos, zie maar mijn onderschrift. Het staat ook voor veel te laag te koop, willen er echt van af, maar het lukt niet.
Good luck!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 19:32

hmm, die "passende "reclames zijn soms wel erg wrang ......

Voor jou persoonlijk geldt natuurlijk dat je niet de enige bent, dit failliesement heeft 1000den mensen zoals jullie opgeleverd.

Als je niks met een andere bank of aankoop makelaar kan regelen dan steven je inderdaad af op een persoonlijk faillissement.

Kan je de flat verhuren? Of heb je dat ook al geprobeerd, of evt. het huis verhuren en zelf voorlopig in de flat gaan wonen.

Ook al tref je een "goedkope" vakman, geldt kost het altijd. En dat is er niet.

Ik leef met je mee, sommige mensen worden op TV helemaal uit de schulden geholpen terwijl al die anderen met lege handen achterblijven.... Voor mij zouden ze dan ook helemaal afgeschaft mogen worden!

Maar goed, als verhuren geen oplossing is dan moet je er misschien in berusten? Je hebt je best meer dan gedaan en als zelfs Dhr. Lakeman er niet doorheen komt dan lukt het ons w.s. ook niet....

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 19:52

LynnDenise schreef:
Als er een paar mensen met mij meedoen wil ik wel een dagje komen klussen hoor, lijkt me gezellig.

Jeetje mar...

Wat een ellende :(:) ik weet nog wel hoe geweldig jullie het dijkhuisje vonden, en zoals je zegt was toendertijd de serre al aan vervanging toe :(:)

Ik sluit me bij bovenstaande aan, en wil best een dagje komen klussen!

hazel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 20:00

Kun je de flat niet tijdelijk onderverhuren?

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 20:07

:O jeetje heftig

Ook ik kan weinig anders doen dan zeggen dat ik ook best een dagje wil komen helpen :)
en je heeeeeel veel sterkte wensen!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 20:26

Kimberleij schreef:
LynnDenise schreef:

Jeetje mar...

Wat een ellende :(:) ik weet nog wel hoe geweldig jullie het dijkhuisje vonden, en zoals je zegt was toendertijd de serre al aan vervanging toe :(:)

Ik sluit me bij bovenstaande aan, en wil best een dagje komen klussen!

Jullie zijn echt zooo lief! 8-)
Jullie spirits geven een lichtpuntje, maar het draait helaas allemaal om geld.
Een kwast en verf kosten ook geld...
Is er niet meer. Prioriteiten stellen...

Banken en bedrijven,die mensen blijkbaar op mogen lichten en als het uitkomt, niet thuis zijn.
Wij zijn thuis op ons dijkje, maar mogen niks behalve betalen.
Ventjelief is het absoluut niet eens met onze sores neer te zetten op bokt, maar wij zijn vast niet de enigste die hiermee te maken hebben.
Je kan gewoonweg nergens terecht.
Dus sorry voor mijn hulpvraag...

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 20:32

Wij hadden bijna in dezelfde stuatie gezeten. Goddank hebben we ons droomhuis niet gekocht, ons huis zijn we namelijk nooit kwijt geraakt. De droom hebben we op de lange (5 jaar, 10 jaar?) baan moeten schuiven.

En het dijkhuisje? Is dat niet meer te verkopen? Misschien is er hier op bokt wel iemand die Tom tijdelijk (bijna) gratis wil stallen. En dan zelf dus weer in die andere woning? Scheelt je de opbouwwerkzaamheden en de dubbele lasten...

Geen leuke oplossing natuurlijk. Maar of je op termijn anders redt? Alles beter dan gedwongen verkoop van je paard lijkt me...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 20:34

Pfff moeilijk zeg...
Allereerst heel knap dat je het hier neer hebt gezet.
Er zitten inderdaad juristen op bokt. Hopelijk gaan zij ook nog reageren.

Ik heb er zelf niet zoveel verstand van, maar ik mis de makelaar in dit verhaal. Heeft die geen tips? Is het niet handig om het huis nu even uit de verkoop te halen en dan over een paar weken er opnieuw in te zetten?
Staat het huis op Funda?

Ik wil ook wel met alle liefde komen helpen :j
Kennissen van mij hebben een schildersbedrijf en kunnen misschien wel helpen door "restjes" verf te doneren die ze niet meer gebruiken. Ze zijn alleen op dit moment op vakantie, dus het bedrijf is even dicht.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 20:37

Kun je het huisje op de dijk ook niet te koop zetten? Als jullie straks de lasten niet meer kunnen voldoen omdat bijvoorbeeld de hypotheekrenteaftrek van het tweede huis vervalt dan zal de bank alle 2 de huizen in de gedwongen verkoop doen.
Vervelende situatie. Sterkte. Hoop dat je snel een oplossing vindt.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 21:13

Ventjelief las ff mee en zei gelijk: hier gaan we nooit meer weg, ja in een houten jas!
Deze opmerking maakt al een boel duidelijk: jaren geleden waren we ook al bezig met een huisje op dezelfde dijk.
Is uiteindelijk verkocht aan de zus van onze huidige buurtjes.
Hier is het dus een soort van ons kent ons. En dat in Rotterdam...

Dit huis verliezen is dus alles verliezen.
Tom dan ook.
Die we al 8 jaar hebben.
Voor Tom hebben we dit huis eigenlijk gekocht. :o
Zo hoog staat een simpele Fjord in ons gezin. Hij hoort dus als familie bij ons. Mijn storeson (in Noors : mijn grote zoon)...

Makelaar? ow ja, nr 1 vertrok met de Noorderzon naar 3 hoog achter aan de andere kant van de stad. Kwamen we zelf achter.
De huidige makelaar bezorgde ons wel kijkers, maar geen kopers.
Huis staat op Funda via : http://www.woonvisie.nl/zuid/details.php?oid=3777#
En zie ook mijn link.
@ Cayenne: Restjes verf is geen enkel probleem, zolang het maar geen villa kakelbont wordt. Dorpsgezicht, schoonheidscommissie, blablabla. :+

Begin weer ff te glimlachen.
Thanks girls! 8-)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:18

ja lastig hoor.

Ik vind mijn paard ook een deel van het gezin. Helaas zien curatoren dat alleen niet zo...

Misschien maakt het voor je gevoel dan in elk geval iets uit dat het je eigen keuze is om in deze situatie te zitten. Niet jullie schuld dus maar wel jullie keuze. Dat houdt mensen vaak beter op de been dan een slachtofferhouding aannemen.

volgens mij komen jullie er wel doorheen samen!!! Heel veel sterkte in elk geval!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:21

Allemachtig, hoeveel ellende kun je voor je kiezen krijgen als mens... :(:)

Niet te geloven dat zoveel bedrijven het er maar bij laten zitten, echt laag gewoon! :(

Ik kan helaas niets voor jullie betekenen, maar ik hoop wel oprecht voor je dat dit goedkomt...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:27

Ik bedoelde ook geen villa Kakelbont hoor :D
Eerder restjes, wit, grijs etc, en met goed mengen kun je nog best mooie subtiele kleurtjes maken :j

Ik heb je link even bekeken:
Hopelijk vat je het niet te negatief op, maar ik denk dat de foto's geen positief beeld geven van je flat.

De eerste foto: de flat lijkt nog troostelozer en saaier door de grijze grauwe lucht die erachter hangt. Een beetje makelaar zou daar even een mooie blauwe lucht achter shoppen en de kleuren wat opvijzelen. Dan komt het al heel anders over.

en de andere foto's: door het (vele) meubilair lijkt de flat echt een stuk kleiner dan hij waarschijnlijk in werkelijkheid zal zijn. De kleuren doen ook geen recht aan de ruimte.
Kun je een flink aantal van je spulletjes niet tijdelijk ergens opslaan? Met de rest van je meubels zou je die dan zo strategisch op kunnen stellen dat het er al ruimtelijker uitziet.
Bijvoorbeeld die grote cdrekken op foto 2, en de enorme wandkast op foto 3 zorgen ervoor dat de ruimte erg klein lijkt. Die zou ik eruit halen. Zet ipv de (2?) grote salontafels, 2 van die kleine tafeltjes van de IKEA (8 euro per stuk) neer. Dan lijkt het al stukken ruimer.

Kopers haken bij voorbaat vaak al af wanneer het op de foto's klein lijkt. Je hebt de muren vol hangen. Ik zou er echt heel wat uithalen.
In de keuken zou ik een stuk goedkoop wit/grijs zeil over de kleurige tegels mikken. Dat schept al een stuk meer ruimte.

Verder zijn de foto's binnen nogal uit ongelukkige hoeken genomen waardoor het dus erg klein lijkt allemaal. Heeft de makelaar dat ook gedaan?

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:21

Heb je nog meubels in de flat staan nu, of niet?

Anders adviseer ik je om toch een simpele inrichting te doen (wellicht gratis spullen van marktplaats). Een lege woning verkoopt namelijk niet.

Mocht je echt willen kan ik over een paar weken (tijdens de bouwvak) anders wel een advies voor je maken (gratis). Ik doe een opleiding binnenhuisarchitectuur. Dus als ik m dan mag gebruiken als opdracht voor de opleiding zijn we beide geholpen :)