Discussie: Wonen bij schoonouders? Steentje bijdragen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Discussie: Wonen bij schoonouders? Steentje bijdragen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 17:27

Voor de meelezers: Nee, ik heb geen plannen om in te trekken bij de ouders van m'n vriend, ik woon al 2 jaar op mezelf. :+

Ik had gisteren in de vriendengroep een discussie.
Een meisje woont bij de ouders van haar vriend in huis. Ze werkt fulltime en verdient meer dan 1000 euro per maand.
Ze vertelde dat ze 165 euro per maand moest bijleggen in de kosten: eten en benzinegeld.
Een keer per week rijdt haar vriend haar naar haar ouders (10 km) en daar moet ze 15 euro benzinegeld voor neerleggen.
De overige 150 euro is kostgeld.
De twee zoons van die mensen hoefden niks te betalen omdat ze immers ook nog niet fulltime werkten.

De ene helft van de groep vond het belachelijk dat die mensen geld durfden te vragen aan hun 'schoondochter', de andere helft vond het redelijk.
De voorstanders van meebetalen vonden dat het eten ook geld kostte en als het uit zou gaan met de relatie, die mensen geld kwijt waren aan iemand waar ze niks meer mee hebben in die tijd.
Bovendien verdient ze ook geld waar ze verder vrij weinig mee doet.
De tegenstanders vonden het belachelijk, omdat het meisje zo geen lid van het gezin was maar onderhuurder.
Ze waren van mening dat zij zich nooit thuis zal durven voelen.

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Vond het wel een discussie waard.
Ik was overigens een voorstander. Eten, gas, water, licht etc. zijn ook allemaal duur en dan is 165 euro een koopje.

delerium

Re: Discussie: Wonen bij schoonouders? Steentje bijdragen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:29

Ik vind het helemaal terecht dat ze moet bijdragen :j

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:30

Vind het ook terecht dat ze mee moet betalen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:31

Enigste wat ik apart vind is die 15 euro benzine geld, het is haar vriend en maar 10 km. :=

maaikemuis

Dat is goedkoper wonen als dat ik destijds woonde bij mijn ouders. En ook als ze met vriendlief een huurhuis heeft, dan is ze duurder uit. Iedereen moet eten!

MarloesRixt

Ik vind het geheel terecht dat er een bijdrage word gevraagd. :j

Yell

ik vind het bijdragen ook normaal. Zeker als de inwoner in kwestie een fulltime baan heeft. In een ander huis wonen kost immers ook geld..

Kimberleij

ik vind het ook terecht dat ze bij moet dragen , gezien ze fultime werkt en onderdak bij hun krijgt:)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:32

Vind het ook wel terecht, ze al dan stiekem wel een beetje een deel uit van het gezin, als het uitgaat is het zonde voor de ex-schoonfamilie, en ze blijft natuurlijk wel een béétje een buitenstaander.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:32

Anthea schreef:
Enigste wat ik apart vind is die 15 euro benzine geld, het is haar vriend en maar 10 km. :=

x4 toch (de 15 euro is maandelijks)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 17:32

Ik dacht al dat ik gek was. :D
Was ook fel voorstander maar er waren toch wat mensen die het een rare bedoening vonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:33

Yell schreef:
Anthea schreef:

x4 toch (de 15 euro is maandelijks)

Dan heb ik niks gezegd. :D

annastasia

Ik vind het ook terecht.
De maandelijkse lasten gaan ook omhoog.
Te denken aan gas, water licht.
En natuurlijk ook aan voedsel wat ze nuttigt.

Ze mag in d'r handen knijpen dat ze ''maar'' € 165,- hoeft neer te leggen.

Wou zelf dus ook echt voor geen goud bij m'n schoonouders wonen, snap niet dat mensen dat wel willen.

PineApple

ook ik vind het heel terecht dat ze mee moet betalen :j ze gebruikt ook van alles.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:34

Ik heb uit praktische overwegingen het afgelopen jaar ook min of meer bij mijn schoonouders gewoond. Aangezien het van tijdelijke aard was heb ik daar nooit voor hoeven betalen. Vond het wel vanzelfspreken dat ik mijn handen uit de mouwen stak en vooral meedraaide binnen het gezin.

Gezien zij een fulltime job heeft en een redelijk goed inkomen............vind ik het eigenlijk niet meer dan reeël. Ze kan natuurlijk ook zelfstandige woonruimte zoeken, als ze zou willen.

Yell

annastasia schreef:
Ik vind het ook terecht.
De maandelijkse lasten gaan ook omhoog.
Te denken aan gas, water licht.
En natuurlijk ook aan voedsel wat ze nuttigt.

Ze mag in d'r handen knijpen dat ze ''maar'' € 165,- hoeft neer te leggen.

Wou zelf us ook echt voor geen goud bij m'n schoonouders wonen, snap niet dat mensen dat wel willen.

nee absoluut niet... :Y)

Anoniem

Volledig normaal dat ze mee moet betalen en het bedrag is zéér schappelijk.
Het benzinegeld is ook niet idioot veel overigens, 10 km enkele reis elke maand maakt dik 80 kilometer per maand.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:35

Mijn vriend heeft 3 maanden bij ons ingewoond en moest €300 afgeven en dat vond hij prima! Hij stond 2x per dag onder de douche, at voor 4 en zijn kleren werden gewassen en het is gewoon niet goedkoop!

Dus ik vind die €165 een koopje ja :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 17:36

Ik zat het voor mezelf eens uit te rekenen..
Ik heb een huur van 310 euro, daar komen nog boodschappen etc bij.

Die 165 euro vond ik dus ook erg netjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:36

Terecht :j Eten kost geld, maar ook het extra water, stroom, plus het feit dat ze gewoon volledig werkt.. Zoals al eerder gezegd, als ze op zichzelf zou wonen was ze duurder uit..

Maar zo had ik een vriendin die kostgeld zoiezo al belachelijk vond, ook bij eigen ouders.. 'Want je kiest toch zelf voor een kind' Ja, maar een beetje bijdragen zodra je het makkelijk kan missen lijkt me logisch :+

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:38

Ja, je woont bij je ouders, en die hebben (a;s het goed is) zelf voor een kind gekozen.
Maar mensen blijven ook wel eens uit gemak lang thuiswonen, en verdienen bakken met geld.

Dus dat vind ik eigenlijk ook wel normaal als eigen kinderen op den duur kostgeld gaan betalen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:42

Ik vind het wel een beetje vreemd dat schoondochter wel mag betalen maar zoon dan niet. Ik neem toch aan dat die een beetje van dezelfde leeftijd zijn :Y) . Maar vind het niet vreemd om kost geld te betalen, alleen dat het nu ongelijk is zeg maar. (Zou natuurlijk kunnen dat zoon nog studeert oid dan kan ik wel begrijpen dat hij niet betaal en zij wel maar dat zou dan in eigen huishouden waarschijnlijk ook zo zijn)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:46

Ze kunnen er ook voor kiezen om een huisje te zoeken. Dan moet hij ook betalen.
Waarschijnlijk maakt het de ouders niet uit dat ze voor hun eigen kinderen betalen, maar een ''hotelgast'' moet wel betalen.
Ze hoeft natuurlijk niet perse bij haar schoonouders in te gaan wonen. Een kamer is zo gevonden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:47

Er staat in de OP toch dat de zoons nog niet fulltime werken? Lijkt me terecht.. Neem aan dat zij ook moeten dokken zodra ze volledig werken..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:48

Ik vind het niet meer dan normaal. Ik zou zelfs mijn eigen kind kostgeld laten betalen als hij/zij fulltime zou werken. Kostendekkend is het in ieder geval niet wat de dame in kwestie betaald!