Docent beeldende vorming.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JodieR

Docent beeldende vorming.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 23:47

Hallo,

Ik ben nu aan het oriënteren wat ik graag zou willen i.p.v. fotografie. Nu kom ik er achter dat ik creatief bezig zijn erg leuk vind!
Ben bezig met kaarten maken, scrapbooken, fotografie, sieraden maken. Een paar jaar geleden was ik ook nog bezig met schilderen en tekenen.
Ik heb 1 jaar fotografie opleiding in Zwolle gedaan, maar omdat ik zwanger raakte ben ik daar gestopt.
Nu heb ik ondertussen ook een dochter en wil graag weer een opleiding/school/werk gaan doen. Maar omdat ik niet stomweg in een winkel wil blijven werken wil ik graag een opleiding doen..

Nu had ik een vraagje aan jullie. Weten jullie of je eerst PABO moet doen? Of dat je gelijk naar een opleiding voor beeldende vorming kan. Of moet je daar HAVO voor hebben, ik heb zelf VMBO.
Nu zit ik ook nog met mijn dochter, helaas heb ik dan maar 2 dagen tijd om naar school te gaan. Dus zoek ik eigenlijk een dagopleiding (max 2 dagen) of een avondopleiding. Want dan kan ik het combineren!

Ben erg benieuwd wat jullie er van weten.
Ik ga binnenkort ook naar het studenten succes centrum op het Deltion in Zwolle informatie inwinnen. Waarschijnlijk is dat vrijdag.

Groetjes Jodie

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 00:10

Hee Jodie, ik heb even voor je gekeken. Nasr mijn weten word je alleen docent met HBO-diploma. Jr kunt de opleiding volgen op hogeschool Windesheim en daar ben je toelaatbaar met een havodiploma, vwo-diploma of mbo niveau 4 diploma. Als dat niet van toepassing is, kun je via een toelatingstest terecht. Echter moet je daar 21 of ouder voor zijn voor het studiejaar waarin je wilt beginnen. Volgens mij ben jij dat nog niet..

Zie link voor uitgebreide info van de opleiding en eisen; http://www.windesheim.nl/portal/page?_p ... ode=BROWSE
Dan lijkt het me dat je welke havodiploma moet halen.. Dat kan in de avond/deeltijd :)

Neej

Re: Docent beeldende vorming.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 00:25

LZP > STW

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 10:32

Bedankt Kim. Klopt ik ben nog geen 21, ben net 19.
Hier heb ik zeker weten wat aan! ik kan morgen waarschijnlijk naar het SSC op deltion. Zou even kijken wat hun daar zeggen!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:16

De Pabo is echt voor basisonderwijs, weet niet of je daar op de juiste plek zit als je docent beeldende vorming wilt worden. Er zijn ook andere lerarenopleidingen, zoals Kim al zei zijn dat wel HBO opleidingen.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:16

Bij mij op school is er een opleiding tot docent beeldende kunst, ik weet alleen niet of deze ook een deeltijd opleiding heeft, en of je 21 moet zijn.
Ik zit op Artez in Arnhem, misschien even op de site kijken voor meer info :)
Succes!