Waar betrouwbare schoonmaker te vinden voor je huis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayo

Waar betrouwbare schoonmaker te vinden voor je huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 14:22

Waar kan je terecht om een écht goede en betrouwbare schoonmaker/ster te vinden voor bij je thuis? Ik en mijn vriend hebben gewoon te weinig tijd om ons huis goed schoon te houden en met katten is dat niet heel handig :+ Het lukt nu nog wel, maar alles behalve praktisch.

Dus we zoeken een wekelijkse schoonmaker/ster voor de standaard dingen: stofzuigen, dwijlen, afstoffen, WC schoonmaken, om de week de badkamer/keuken soppen, af en toe een lap over de ramen. Wassen en strijken hoeft niet, was wegvouwen ook niet (wegvouwen mag wel :D)

Waar kan ik dat vinden? Ik durf niet zomaar iedereen zonder dat ik erbij ben in mijn huis te laten.

enniee

Re: Waar betrouwbare schoonmaker te vinden voor je huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:23

Wij vertrouwen bijna iedereen uit ons dorp, dus mijn moeder regelde altijd een vrouw uit het dorp.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 14:24

Da's makkelijk gezegd :D Ik woon naast Utrecht, wellicht dat het daar anders ligt :D

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:26

Keek niet naar je woonplaats. :P

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:28

Op marktplaats staan er veel, ik maak ook bij mensen schoon die via marktplaats op mij gereageerd hebben. Je kan iemand uitnodigen voor een gesprek, en kijken of het was is.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 14:31

Ja maar kan je echt wijs worden uit zo'n gesprek. ik bedoel iemand kan zich enorm mooier voordoen dat dat hij/zij in werkelijkheid is. Ik wil bijvoorbeeld zekerheid hebben dat er niet in lades en kastjes geneust gaat worden, dat is privé :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:35

Ik denk dat je die zekerheid nooit hebt ... Mijn hulp praat in elk geval nooit over andere mensen waar ze ook werkt en ik kan haar niet betrappen op snuffelen. Maar zeker weten? Nee ..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:40

Ik laat mijn moeder altijd 1 halve dag per week schoonmaken :P betrouwbaar en goedkoop :D

Enige minpunt: ze neust wel in mijn kasten en post, maar goed ik heb niets te verbergen, dus van mij mag ze!

Misschien iemand uit je kennisenkring, familie of iemand van Bokt?
Anders advertentie lokale supermarkt of wijkkrantje?

Ik poets btw ook 1 x per maand een trappenhal, daar wonen allemaal oude vrouwtjes die dat niet meer zelf kunnen :(:)
Ik doe dat al 20 jaar (destijds gevraagd door kennis), ik doe er 3 kwartier over
en krijg maar € 12,50, maar ik zie het meer als liefdadigheidswerk omdat ze het niet meer zelf kunnen :o

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:51

€12,50 voor 3 kwartier werk is niet verkeerd toch? :D

Ik denk ook dat je nooit zekerheid hebt zolang het niet iemand is die in je kennissenkring zit.
Als je iemand van marktplaats neemt, kan je altijd nog de eerste keren erbij blijven, of een webcam of iets ophangen om het in de gaten te houden :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:07

Sylke schreef:
€12,50 voor 3 kwartier werk is niet verkeerd toch? :D

Voor mij is dat niets :o
Daarbij is het nog steeds hetzelfde tarief als 20 jaar geleden toen kreeg ik 27,50 gulden voor die hal schoon te maken :P

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:08

Hee mayo!

Hier in de straat komt altijd een oud vrouwtje. Die doet 2 a 3 huizen in de straat. Volgens mij wel een betrouwbaar vrouwtje dus. Als je zou willen kan ik wel aan haar nummer komen.

groetjes

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:10

In je straat, wijk vragen wie er een schoonmaakster heeft die nog wat uurtjes over heeft. Je moet toch vaak via via iemand vinden. Ik zou het nooit via marktplaats doen, dan weet je nooit wie je binnen haalt.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 15:12

__Robijn__ schreef:
Hee mayo!

Hier in de straat komt altijd een oud vrouwtje. Die doet 2 a 3 huizen in de straat. Volgens mij wel een betrouwbaar vrouwtje dus. Als je zou willen kan ik wel aan haar nummer komen.

groetjes

Zou je eens kunnen vragen of de huisbewoners tevreden zijn? :)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:22

Ik heb iemand uit de Meern. Ze spreekt waardeloos Nederlands en een heel klein beetje engels , maar ze is betrouwbaar, komt altijd en maakt goed schoon. In kastjes komt ze niet, alleen in de keuken. Wil je een kastje schoon dan moet je dat extra vragen. Soms moet je haar wel op dingen wijzen om extra erbij te doen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:25

Ik heb de mijne via een vriendin... en zij had haar weer gevonden op marktplaats.
Ik zou zeker ook eens bij buren, vrienden, kennissen etc eens rondvragen. Mond op mond reclame is toch wel een handige indicatie...

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:26

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 15:31

Hoor net van mijn vriendin dat haar huishoudelijke hulp toch misschien tijd vrij kan maken voor ons huis en anders haar zus wellicht. Die zijn aangesloten bij zo'n zorginstelling ook, dus die zijn wel betrouwbaar. Ik hoor donderdag meer waarschijnlijk :)

pipenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:33

Hier iemand die in de schoonmaak werkt.
Ik heb een jaar geleden op mp een advertentie gezet en kreeg daar reactie op.
Ben daar gaan werken en had binnen twee weken 3 buurvrouwen van het werkhuisje aan mn fiets hangen en erbij genomen :D :D (had al 2 werkhuisjes)
Allemaal via via dus, dat vinden mensen het fijnste.
Even over in lades snuffelen: Ik heb nog nooit in de tijd dat ik dit werk doe ( 7 jaar) 1 la opengetrokken.
Gewoonweg omdat ik zelf een persoon ben die op haar privacy gesteld is en het een ander dus ook gun.
Daarnaast heeft 1 van mijn werkhuisjes ooit een la open laten staan in de slaapkamer en toen ik die dicht wilde doen heb ik dingen gezien die de rest van mijn leven op mn netvlies blijven staan.
Nu doe ik dus met mijn ogen dicht de openstaande lades dicht ;)
Maar mijn tip is: ga eens bij een aantal buurvrouwen van je vragen of zij iemand kennen die schoonmaakwerk doet en kijk of je zo iemand naar je zin kunt vinden.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:38

pipenik schreef:
Even over in lades snuffelen: Ik heb nog nooit in de tijd dat ik dit werk doe ( 7 jaar) 1 la opengetrokken.
Gewoonweg omdat ik zelf een persoon ben die op haar privacy gesteld is en het een ander dus ook gun.
Daarnaast heeft 1 van mijn werkhuisjes ooit een la open laten staan in de slaapkamer en toen ik die dicht wilde doen heb ik dingen gezien die de rest van mijn leven op mn netvlies blijven staan.

Ik ben duidelijk niet geschikt voor schoonmaakwerk, want ik wilde je meteen vragen wat er dan in die la zat :')

Volgens mij is via via wel het fijnst inderdaad.. dan weet je meteen of iemand ook goed is.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:41

Niemand doet het zo goed als ikzelf vind ik :o
Heb tijden een schoonmaakster gehad maar vond altijd wel iets. Ik doe het dus liever zelf...

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:44

Ik zou ook gaan voor viavia.

Ik snap dat neuzen in laatjes niet. Heb laatst een paar dagen bij mensen in huis gewoond om tijdens hun vakantie op huis en haard en een hoop dieren te passen.

Het interesseert me echt geen drol wat mensen in hun kast hebben liggen.

Zouden er echt mensen zijn die gaan neuzen?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 15:47

Geen idee of ze er zijn, vast wel, net zoals de verhalen die je weleens hoort van torenhoge telefoonrekeningen die er spontaan zijn.

Kriel, daar heb je een punt hoor, maar als die van mijn vriendin gaat schoonmaken zou wel heel fijn zijn, die heb ik nu een paar keer zien werken en die is goed grondig gelukkig :)

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:53

batje schreef:
pipenik schreef:

Ik ben duidelijk niet geschikt voor schoonmaakwerk, want ik wilde je meteen vragen wat er dan in die la zat :')

ik ook niet :o ik ben al 5 minuten aan het nadenken wat ze nou toch heeft gezien :D (je mag ook een PB sturen....)

Overigens ben ik niet iemand die in laatje en zo gaat snuffelen, vind het eerder genant als ik dingen zie die mij niets aan gaan. Maar ik ben wel heul nieuwsgierig! :P

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:54

pipenik schreef:
Hier iemand die in de schoonmaak werkt.
Ik heb een jaar geleden op mp een advertentie gezet en kreeg daar reactie op.
Ben daar gaan werken en had binnen twee weken 3 buurvrouwen van het werkhuisje aan mn fiets hangen en erbij genomen :D :D (had al 2 werkhuisjes)
Allemaal via via dus, dat vinden mensen het fijnste.
Maar mijn tip is: ga eens bij een aantal buurvrouwen van je vragen of zij iemand kennen die schoonmaakwerk doet en kijk of je zo iemand naar je zin kunt vinden.

Tjaaaaa... hier ben ik dan ook weer retenieuwsgierig naar! Vertel eens!

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:16

Wij hadden ook een buurvrouw van een straat verder :j

Op het straatfeest kwam ik in contact met haar dochter en die vertelde dat haar moeder schoonmaakt :j
Was al heel lang opzoek en had via marktplaats wel wat namen/advertenties gevonden, maar dat vond ik óf te duur óf te onbetrouwbaar (ik lette heel erg op de nederlandse taal/spelling. Weet dat je voor schoonmaken geen nederlandse taal nodig hebt, maar toch :o ).
Bij de AH zie je wel eens van die advertenties, maar ik durf het niet aan om die mensen de sleutel van m'n huis te geven. :o