Iemand kennis van WAO/WW/Reintergratie etc?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Iemand kennis van WAO/WW/Reintergratie etc?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 18:57

Per 01 april zit ik dus voor 55-65% in de wao.
Daarbuiten heb ik nog beperkingen opgelegd gekregen qua stress, begeleiding en werkomgeving.

Ik had aangegeven bij de wao keuringen dat ik aan het werk wilde maar wel met gedegen begeleiding zodat ik mezelf niet weer over de kop zou laten gaan.
Ik kreeg reintergratie toegewezen.
Tijdens het intake gesprek werd bepaald dat ik een werkstage van een half jaar zou volgen, sollicitatieclub, sociaal gedrag cursus, intensieve begeleiding etc.
UWV had daarmee ingestemd en het traject kon van start.

Ik moest op zoek naar vrijwilligerswerk zodat ik wellicht tot een geschikte stageplek kon komen.

Intussen volgde ik gewoon therapie en heb me in overleg met psychotherapeut en huisarts me in laten schrijven voor dagtherapie.

Gisteren was ik voor de 3e keer bij het reintergratiebureau en daar werd bepaald dat het wellicht niet handig zou zijn door te gaan met het traject omdat de therapie best pittig kan worden.
Vrijwilligerswerk daarnaast kan maar een regulierebaan zou wellicht kunnen botsen met de therapie.

Vandaag arbeidsdeskundige gebelt van de UWV, een vervanger want die van mij was op vakantie Knipoog
De situatie blijft zoals die nu is, hij zou een aantekening in mijn dossier maken en voor juli/augustus staat er een afspraak met de wao-arts.

Hij vroeg nog of ik er tegenop zag om te voldoen aan mijn sollicitatieplicht.
JA tuurlijk! Als ik nou nog met een doel solliciteerde of wist waarop ik moest solliciteren, daarvoor wilde ik oa ook begeleiding.
Wat voor zin heeft het te solliciteren als een reguliere baan je afgeraden wordt?

Dit is voor mij een van de dingen waar ik snel stressig van wordt, hoe moet ik hiermee omgaan? Ja verstandelijk weet ik dat wel, gewoon maar solliciteren en gewoon dagthrapie volgen en vrijwilligerswerk doen, maar gevoelsmatig kan ik het maar moeilijk plaatsen.

Overigens heb ik voor mezelf al bepaald wat voor vrijwilligerswerk ik wil gaan doen; Stichting Zwerfdier, opvang van zwerfkatten, die kunnen vooral nu in de zomermaanden wel een handje gebruiken en ik heb papieren en feeling in huis.

Morgen maar de consulente van het reintergratiebureau inlichten over het gesprek met de arbeidsdeskundige en stichting zwerfdier bellen.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 20:42

tja helaas als je niet 80-100% bent dan heb je nou eenmaal sollicitatie plicht.echt dat heeft iedereen,ook de mensen zoals jij die er absoluut tegen op zien en helemaal nog niet goed in hun vel zitten.maar voor je uitkering heb je het nodig.één keer geen sollicitatie verricht korten ze je gelijk!en daar zijn ze wél heel snel mee!
mijn advies.gewoon op functies solliciteren die je toch niet aankunt,zo wordt je A:niet aangenomen
B:heb je aan je plicht voldaan en kun je je gewoon richten op je therapie


als je gaat solliciteren op functies die je evt. wel zou kunnen(qua opleiding of werkervaring)dan heb je kans dat je wordt aangenomen,dus kun je beter op iets sollicteren waarvoor je zeker weten geen diploma of ervaring voor hebt.
dit zal het reintegratie bureau je ook adviseren.

verder wens ik je heel veel sterkte de komende tijd en hopelijk kun je deze vrijwilligers functie gaan bekleden
mocht je vragen hebben of willen pb-en dan mag dat natuurlijk altijd