jehova getuigen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-03 10:08

wat lief van romkabouter!


ze zijn ook bij een vriend van me langsgeweest: ' We komen u Jezus brengen."
"ja , zet um maar in de tuin.' zegt ie

weg waren ze

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 10:21

Gewoon heel hard roepen: G*dverdomme!!!! Laat me eens met rust..... Dan zien ze vast wel in dat ze jou niet kunnen bekeren Haha! Haha! Haha!

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 10:30

Bij ons kwamen zo ook eens aan de deur. Mijn paps deed de deur open. Ze zeiden: we komen u het ligt brengen. Waarop mijn vader droog zei: alles best als je maar goedkoper bent dan de nuon. We hebben zo nooit meer aan de deur gehad.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 11:20

Ik laat hun in hun waarde dat hun willen geloven, laat mij dan in mijn waarde dat ik dat niet wil

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 13:18

ik laat ze ook ik zeg altijd heel duidelijk nee ik heb geen intresse sorry.. maar ik vind t zo zielig want die kleine kindje smoeten meelopen van die ouders dat vind ik echt zo sneu..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 13:46

bonney4evver schreef:
ik laat ze ook ik zeg altijd heel duidelijk nee ik heb geen intresse sorry.. maar ik vind t zo zielig want die kleine kindje smoeten meelopen van die ouders dat vind ik echt zo sneu..


Ach, ik heb ook wel eens medelijden met die kinderen die op zondagochtend totaal in het zwart in een truttig jurkje met een hoedje op mee MOETEN naar een mis waar ze geen reet van begrijpen....

Ik vind dat kinderen niet verplicht moeten worden tot kerkbezoeken etc. maar in het onderwijs van alle geloofsvormen wat basisdingen moeten leren. Dan kunnen ze zelf als ze groot genoeg zijn de keuze maken of ze zich aan willen sluiten bij een kerk oid. of niet. Kinderen verplichten mee te gaan naar een kerk vind ik een vorm van hersenspoelen die niet in mijn opvoedingsgedachten past.

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 13:53

Mijn moeder had er laats ook eentje voor de deur en nadat ze duidelijk had gezegd geen interesse te hebben en de deur dicht wou doen, zette dat ventje z'n voet tussen de deur zodat m'n moeder wel moest luisteren Boos!

En toen ie naderhand gelukkig weg was kwam ze hem nog eens tegen tijdens de hond uitlaten en begon hij weer te zeiken. Nu is mijn moeder christelijk en heeft ze haar eigen geloof, maar volgens hem was dat allemaal onzin en begon ie me toch te zeuren daar, er kwam zelfs een andere man aanlopen die tegen m'n moeder zei: moet ik u helpen? Valt die man u lastig? M'n moeder maar ja gezegd Haha! en toen kon ze gelukkig rustig verder lopen.

Die mensen zijn gehersenspoelt

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 14:06

Vind ze ongelovelijk irritant...
We hadden een keertje heel hard Gigi 'd agostino op staan hier, toen konden ze ons niet verstaan. Ze waren zo weg.. }>

Ethelate

Berichten: 21122
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 14:26

Onze hond kan op commando blaffen en zodra ze voor de deur staan en graag even binnen willen komen geef ik de hond een teken en spontaan begint hij vreselijk te blaffen...
"sorry helaas, hond is erg argressief, DAAG" (snel deur dicht voorat de vriendelijke kwispelende hond naar buiten is Schijnheilig )

Een keer een **kel gehad die zijn voet tussen de deur zette, was alleen thuis en had geen zin die creep binnen te laten, heb de hond er toen maar op af gestuurd }>

dat hun geloven, fijn voor ze...
Maar laat mij lekker met rust Lachen

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 14:29

je moet gewoon superduidelijk zijn tegen die gasten(althans wel tegen degene die ik tot nu aan de deur kreeg)
ik heb gewoon heel duidelijk verteld dat ik wel geloof dat er dingen zijn "tussen hemel en aarde"
maar dat een geloof waar zoveel verplichtingen, vrees en dwang bij komt kijken iets is wat door een mens verzonnen moet zijn, want wie anders dan de mens kan zoiets bedenken
ik zorg gewoon dat ik mensen geen dingen aandoe die ik mijzelf ook niet zou willen overkomen
ik heb respect voor mens, dier en natuur
en al dat angst en vrezen interreseert me echt geen zier

mijn idee is eingelijk er is niet 1 geloof het juiste
allemaal hebben ze eenzelfde kern en allemaal hebben ze dingen die ik kan toepassen en ik doe het lekker op mijn eigen manier
heb zowiezo iets tegen georganiseerde religie(kerken )

maar ik heb hun hun verhaltje laten houden
toen heb ik mijn verhaaltje gehouden, duidelijk gemakt dat we het toch nooit eens zouden worden en ze vriendelijk verzocht een ander zieltje te gaan proberen over te halen en mij de rest van mijn leven met rust te laten omdat jehova getuigen (het geloof) mij heel erg tegenstond en ik mij daar nooit in zou kunnen vinden
maar heb ze dus al twee jaar niet gezien dus
het heeft geholpen

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 14:31

Die mensen zien het als hun plicht om zieltjes te winnen, want anders is het zo saai in het paradijs, als de dag des oordeels komt. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 14:35

Bij ons kwamen ze een keer aan de deur en zeiden wij komen vrede op de hele aarde brengen
waarop ik heb gezegdt dat ze dan beter naar de efteling konden gaan omdat ze daar ook nog in sprookjes geloofden

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 17:12

wij hadden er eens een aan de deur, ik doe open:
Jehova: "heeft u het licht gezien?"
ik: "nee, de kamerlamp is stuk"

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 17:21

Vorig jaar nog Frusty
Ik doe open;
"dag meisje, geloof jij in god"
"ja een beetje"
jee! Dast heb ik geweten ook, ik heb daar 3 kwartier staan luisteren naar hoe god heel de natuur etc. schiep..
en ik had er helemaal lamme benen van.
ik had bijna gevraagt: " vind U het erg als ik even ga zitten" Tong uitsteken

Maar kijk, als het nou een beetje een knappe jongen was o.i.d
maar nee hoor, ik tref het echt weer Schijnheilig 2 mannetjes, met hazetanden, zo geel als maar kan, kaal en onder de rimpels Lips are sealed Tong uitsteken

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 17:22

ik vind het toch wel grappig dat eens in de zoveel tijd een jehova getuigen topic op bokt komt Lachen

tja kijk uit met jehova getuigen want ze zijn bijzonder goed in overtuigen.

Marc2
Berichten: 1163
Geregistreerd: 11-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 17:36

Ik vind het altijd leuk als zulk soort mensen langskomen. Ook verkopers die aan de deur komen ga ik nooit uit de weg.

Gewoon het gesprek met ze aangaan, en zorgen dat jij het gesprek leidt in plaats van hun. Lekker de discussie aangaan, en zorgen dat ze er niet tussen komen.

Een kleine vorm van mondeling wat agressie kwijt te raken (zonder buiten het boekje te gaan uiteraard).

Dit vind ik ook altijd zo leuk met telemarketeers. Hun gesprek overnemen, zoveel mogelijk zinnen van hun corrigeren, en zo lang mogelijk aan het woord blijven, totdat ze het zelf zat worden, en ophangen of weglopen als ze aan de deur staan... Lachen

Een heerlijk gevoel hou je over aan zo'n gesprek, alleen jammer dat het dan zo lang 'stil' blijft...

Ik heb alleen een hekel aan mensen die je op straat aanspreken. Alsof je voor de lol in een drukke winkelstraat loopt... Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Marc2 op 26-06-03 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 17:37

mij hebben ze anders nog neti overtuigd, ze maken mensen zoo bang, dat die mensenw el MOETEN gaan geloven hahahahahaha
Die jehova's zijn echt erg hoor,
ik was laatst bij een vriendin, en zij is sterk gelovig, maar toen er Jehova's voor de deur stonden zijn we toch maar onder de bank gekropen en zijnw e héél stilletjes blijven zitten... Scheve mond

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 17:58

orri schreef:
De deur opendoen met 666 in rode lippenstift op je voorhoofd doet ook wonderen


uhm.. 666 is het code van de anti christ..
dat heeft volgens mij niks met jehova te maken... maar meer met het tegenovergestelde in van het christendom.

laatst liepen er ook jahova's in onze straat. jammer dat ze niet bij ons aanbelde.. was graag met ze in discussie gegaan!!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 18:23

Ryhjoka schreef:
Ze zeiden: we komen u het ligt brengen.

Wat kwamen ze brengen?

Het hoort bij die mensen hun geloof om 'zieltjes te winnen' om het zo te noemen. Zij zijn er van overtuigd dat iedere niet Jehova niet gered wordt op de dag des oordeels en dus eigenlijk is het wel aardig dat ze zoveel mogelijk mensen proberen te redden. Ik vind dat je hen dus ook met respect moet behandelen en niet uitschelden etc.
Anders wordt het als dit soort mensen irritant worden, voetje tussen de deur enzo, maar de meeste zijn echt wel beleefd hoor en dan vind ik dat jij dat ook gewoon moet zijn.

LavaTwilight

Berichten: 83
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 18:32

uuuhm hoe zeg je dat ook al weer....


NEEE!!!!!!!



Lachen ik zou denk ik een keer opendoen met minirokje, spagettitopje, gigantisch opgemaakt en met mijn oppaskindje op de arm *wat dan mijn kind voor moet gaan stellen* Cool

LavaTwilight

Berichten: 83
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 18:38

bij het 'jehova voetje' zou ik hem binnen laten, mes pakken en ermee gaan spelen, uiteraard leid ik het gesprek dan, voorbeeld > heeft u het licht gezien?< *Heeft ú het licht wel gezien?* > hallo wij komen vrede op aarde brengen< *wie komt er vrede op aarde brengen u of god* en zo bij elke zin doen..

bij mij waren ze in 10 minuten weg en mijn eigendunk was weer gestegen haha

dell_1
Berichten: 1962
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 19:20

De 1e keer was ik alleen thuis en ik dacht misschien zijn het kennissen. Als ze nou zeiden van wij zij jehova's maar nee het ging zo van: Wij verkondigen dit en dat is god hemels bla bla. Ik was helemaal verbaasd. Kreeg ik na een half uur zo'n boekje voor asl ik depressief was. I
Ik zo ja ik ben niet depressief en hun jawel dat heb je altijd welleens, zo'n meid van jouw leeftijd.
En eindelijk gingen ze weg en ik had een stapel boekjes en tijdschriften....

NOu weet ik beter en onze hond valt aan als de deurbel gaat of als ik attack zeg. De vorige keer zette ze ook hun voet tussen de deur. Mijn hondje erbij en weg waren ze.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 19:30

Ze zijn hier erg brutaal..tijdje terug stonden ze hier ook! Ze zijn zomaar door het hek gegaan, en daar stond hij dan....ik doe open, doet die kerel zijn voet tussen de deur...ik zei ik heb geen belang erbij. maar ik kon de deur niet dicht krijgen...ik met een noodgang de deur dicht gedaan, helaas zijn voet niet tussen de deur...

Ik laat ze in hun waarde, als ze maar niet te brutaal zijn.

Ymkje
Berichten: 340
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 20:12

Mijn ex-vriendje was Jehova. Best interessant hoor. Ik ben wel eens mee geweest langs de deuren met hem.
Het ging alleen uit omdat ik per se mijn en zijn verjaardag wilde vieren.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 20:20

Bij ons kwamen ze ook een keer: "We komen de vrede brengen"

"Nou", zegt Peter, "doe dat maar niet, want dan ben ik werkeloos."
Stond in militaair in de deuropening... Haha!