Hoeveel vrije tijd is normaal/gemiddeld?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaad

Hoeveel vrije tijd is normaal/gemiddeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 19:03

Hallo!

Hoeveel vrije tijd is tegenwoordig normaal of gemiddeld?
Hoeveel vakanties hebben jullie en hoe veel tijd hebben jullie echt voor jezelf per dag ( zonder het huishouden e.d. )?

Ik ben heel benieuwd hoe dit op de dag van vandaag is, in Nederland :D

Ojajoh

Re: Hoeveel vrije tijd is normaal/gemiddeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:03

uh.....3-4 uurtjes op een dag.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:06

Ik heb twee grote vakanties, in de zomer 4 weken en rond kerst 2 weken. Soms paar daagjes over voor tussendoor.
Verder 5 dagen werken per week, waarvan 3 avonden naar stal..
zaterdags is huishouden en boodschappen en ook stal.
Maar stal zie ik juist als vrije tijd, daar vind ik echt mijn rust :)

Zondag is de enige dag die helemaal blanco is :)

Per dag heb ik 's avonds iets van 2 tot 4 uurtjes voor mezelf voor ik ga slapen :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:07

op dit moment heb ik geen enkele vrije tijd, elke minuut is gevuld: werken, paarden verzorgen, huishouden en studie. Elke minuut moet ik besteden aan mijn studie anders haal ik het niet dit jaar.

Maar dit is wel een zeer ongezonde situatie :+

Gelukkig heb ik straks 7 weken vrij.

mystery1980

denk dat ik aan 3 a 4 uurtjes per maand kom, exclusief de tijd dat ik bij mijn paard ben dan, maarja die besteed ik aan mijn paard niet aan mezelf.
Vakanties ongeveer 2 a 3 weken per jaar.

Fristi_

Zoveel :o

Ik heb per dag misschien een half uurtje tot een uurtje vrije tijd. Ik heb altijd wel wat te doen :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:09

Is naar het paard vrije tijd? Dan is het een uur of 3-4, Anders 1 á 2.
Dit jaar ben ik 3x op wintersport geweest, ben net een week in Ermelo geweest en ga nog een lang weekend weg met de paarden. Misschien nog 1 weekje vakantie, maar die is nog niet gepland.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:09

Ik ben nog scholier, heb gemiddeld zo'n 2 uur vrijetijd die ik moet opvullen met eten en douchen.

De rest ben ik veel voor school bezig, ik doe 2 gymnasium en het ik behoorlijk afzien. Ik heb weekeinde heb ik wel veel meer vrije tijd!
Dus zonder het eten en douchen ongeveer een halfuurtje.
Thant means: Bokt. =:)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:12

Misschien elke avond een urrtje relaxen op de bank.
Op zondag probeer ik iig geen huishoudelijk werk te doen, is me toch wel een oort van heilig 1 dag in de week niets :D
Zo meteen heb ik anderhalve week vakantie, in september 2 weken vrij en that's it.

Hoe is dat bij jou dan TS :?
Je zit toch in Versailles (of zoiets := )

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:17

Vrije tijd? Elke avond vanaf 7 uur, behalve wanneer ik in mijn tentamenweek zit of moet werken!

En nu heb ik alweer een week geen schoollessen meer, maar moet een hoop tentamens inleveren. Heb dus nu elke dag zo'n 3 uurtjes vrije tijd.
Ben trouwens student 2e jaar en heb weinig in het huishouden te doen en heb geen pony meer,

Maar wat weinig iedereen hier joh, 1 uurtje, 2 uurtjes. := Maar dan neem ik aan dat jullie ook nog het huishouden, kinderen enzo hebben?

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:18

ik heb echt veel te veel vrije tijd :=
ik heb school, 4x p/w naar paard, 3x p/w hockey en nog wat huiswerk, maar voorderest echt niets..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:23

fijn toch :D
ik vind vrije tijd heel belangrijk. je leeft maar één keer, ik werk om te kunnen leven en niet andersom.. maar het ligt ook aan je karakter denk ik, ik ben goed in hard werken (ook in mijn vrije tijd bijv. op stal maar dat is leuk hard werken), maar ook héél goed in luieren :D

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:26

euhhh weinig eigenlijk! ik werk, daarna heb ik huishouden en mijn hond. daarna vaak savonds nog oppassen. en als ik dan een keer om 11 uur savonds thuis ben, kan ik naar bed ;)

Fristi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:30

Mowoah schreef:
Maar wat weinig iedereen hier joh, 1 uurtje, 2 uurtjes. := Maar dan neem ik aan dat jullie ook nog het huishouden, kinderen enzo hebben?

Allemaal niet :p

Een drukke opleiding, een vriend en 2 paarden. En af en toe ook nog eens oppassen :)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:35

nou kinderen niet maar de hond gedraagt zich ook als een kind en wil natuurlijk ook graag ff spelen als vrouwtje thuis komt. en die moet uitgelaten worden! geborsteld. ook net een kind :P

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:45

Vrije tijd :')
Als ik geen vakantie heb, is dat echt weinig... Ik heb twee dagen in de week college, drie dagen stage, werk vier avonden en moet daarnaast studeren/nakijken/lessen voorbereiden. Tegen de tijd dat ik 's avonds thuis kom doe ik meestal een van die drie laatste dingen en probeer ik echt op tijd naar bed te gaan.
In de vakantie heb ik alleen mijn baantje, daar draai ik wel extra uren maar ik hoef daarnaast niets te doen.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 22:01

Bedankt voor de reacties, interessant!
Hoe zit dat met jullie weekenden?

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:09

Voor het gemak plaats ik alles wat ik moet onder het kopje 'geen vrije tijd'. Dat betekent 4 dagen per week van 08.00 - 17:00 en 1 dag van 08.00 - 14.30 werken (leerkracht). Soms thuis nog wat nakijkwerk, maar probeer dit tot een minimum te beperken :j

Dat betekent dat ik na 17:00 doordeweeks vrije tijd heb: ik woon (nog) thuis dus geen huishouden of andere taken. In het weekend heb ik helemaal geen verplichtingen, behalve bijvoorbeeld verjaardagen, maargoed, daar kies ik zelf voor en zie ik dus ook als vrije tijd ;)

Wat dat betreft doordeweeks dus 's avonds 5-6 uur vrije tijd en in het weekend onbeperkt. En als juf gezegend met meer vakantie dan de gemiddelde Nederlander, dus nee, ik klaag niet :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:11

Sjaad schreef:
Bedankt voor de reacties, interessant!
Hoe zit dat met jullie weekenden?

Weekend wat is dat? Oja dat is als je niet naar je werk hoeft en wat tijd overhoudt om het huis weer eens uit te baggeren en je achterstand van je studie weg te werken. }:0

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:14

Weekenden slaap ik uit omdat ik er de rest van de week vroeg uit moet. Zondag werk ik een uurtje, overdag ben ik beide dagen meestal bezig met schoolwerk en ik probeer zaaterdag- en zondagavond altijd iets ontspannends te doen, zoals film kijken.
Zaterdags maak ik trouwens meestal hier in huis schoon

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:14

weekend zit meestal vol met familie verplichtingen, huishouden evt lessen met paard, vriendschappen onderhouden, maar lekker op de bank boekje lezen heb ik al tijden niet meer gedaan.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:10

Ik kan ongeveer 5 weken per jaar vrijnemen.
Als ik de hele dag heb gewerkt doe ik daarna mijn paard. dus daar heb ik ongeveer 2 uurtjes vrijetijd. (op dagen met meer vrije tijd ga ik 3 tot 4 uur!).
2 x in de week sport ik 1 tot 2 uur.

Een avond helemaal niks of bankhangen komt maar zelden voor.
Echt veel vrije tijd heb ik niet. In het huis is altijd wel wat te doen :j En anders wel een verjaardag, iets van het werk, familiebezoek etc.
S'avonds voor het slapen gaan ga ik dan even een uurtje computeren! :D

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 00:01

Momenteel zit ik thuis met een blessure, ik heb alllllle tijd van de wereld en aangezien ik even niet zoveel kan verveel ik me kapot! Ow wat wilde ik nu graag dat ik het druk had haha

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 00:07

Ik heb eigenlijk geen vrije tijd, er is altijd wel iets wat gedaan moet worden. Het is nooit helemaal af. Of het huishouden moet gedaan worden, de boodschappen gedaan, studieboeken bestudeerd, de dieren verzorgen, als ik niet aan het werk ben, op school zit of op mijn stage ben.

Heb verder gemiddeld een 6-daagse werkweek. En per jaar 2 weken vakantie, in de zomer.

Mijn paard zie ik wel als vrije tijd, ik haal daar zoveel ontspanning, rust en voldoening uit :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 00:08

Geniet er maar van, nu t nog kan ;)