Beroepen vraagje

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Beroepen vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-03 12:06

Eerst even een inleiding.
Ik heb altijd in de productie gewerkt maar meer leidinggevende functies.
Nu zijn wij verhuisd naar Drenthe en hier liggen de banen niet voor het oprapen, dat wist ik van te voren, ik zou gewoon weer als productie mederwerker aan de slag moeten komen.
Dat is het probleem ook niet, ik zit nu in mijn 2e productie baan hier en heb nog geen dag zonder werk gezeten, maar nu het probleem.
Ik heb artrose in mijn handen, polsen en schouders. Bij mij vorige baan heb ik al erg veel last van mijn handen en schouders gehad maar nu met mijn nieuwe baan is het helemaal mis.
Ik ben net een weekje aan het werk geweest en zit nu alweer in de ziektewet met een schouder blessure, een peesontsteking, peesschede ontsteking, slijmbeurs ontsteking. Het afgelopen half jaar heb ik dit al 6x aan beide kanten gehad en mijn huisarts wil dat ik absoluut geen productiewerk meer ga doen maar ja wat moet ik dan? Ben niet hoog geschoold (LHNO) maar heb wel veel werkervaring echter, alleen in productie leiding en magazijnbeheer en dat is nou net het werk wat ik niet meer mag doen......

Ik heb op internet een paar tests gedaan en daar komt iedere keer weer uit dat ik meest geschikt ben voor een creatief beroep........maar wat is een creatief beroep? Ik heb werkelijk geen idee.......
Ja, wat ik voor mijzelf doe is best creatief, ik ben wel mijn eigen bedrijfje begonnen en maak pony dekens op maat en ja, dat is erg creatief, kan daar alleen niet van leven en ik wil er bij bij een baas blijven werken.

Wie o wie weet een creatief beroep voor mij wat ook nog eens te vinden is in Drenthe Haha! Mag dus niet te belastend voor handen/schouders/rug zijn, dus ik ben vrij beperkt in een beroepskeuze....

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......


Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 12:09

ik denk dat ze met een creatief beroep meer bedoelen een baan op een woongroep, zoiets?

Dag lieve mama...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 12:13

Activiteitenbegeleiding? Daar moet je toch wel aardig creatief voor zijn. Als je bereid bent misschien 1 dag/avond erbij te leren? Zo heeft mijn tante het ook nog gedaan, op ongeveer 35 jarige leeftijd.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 12:23

activiteiten begeleiding, dat woord zocht ik Lachen
zal je denk ik wel kunnen..

Dag lieve mama...

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 00:08

Hmm, ja, dat kunnen ze idd ook bedoelen met een creatief beroep alleen zie ik mijzelf dat absoluut niet doen.
Ik ben beter in het werken met mijn handen dus dingen maken ed. maar ja, dat is dus ook het probleem.
Ook ben ik gek op dieren en zou daar ook best iets mee willen maar dan kom je ook snel in best zwaar werk uit. Heb ook al aan een dierenasiel zitten denken maar ja, daar hebben ze alleen wat aan vrijwilligers en ik moet ook brood op de plank hebben.....lastig hoor.
Iemand nog een andere visie/uitleg op een "creatief" beroep?

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 06:43

- zingen in een bandje
- figureren
- toch echt activiteitenbegeleiding; mensen aanwijzingen geven bij
creatieve/constructieve activiteiten; je moet wel met mensen
willen/kunnen werken die een handicap hebben
- (school/medisch dagverblijf)kinderen/ouderenvervoer
- pottenbakkerij/atelier
- parttime bij galeriehouder
- suppoost in museum
- divers baliewerk (VVV, gemeentehuis, ANWB-vestiging, dierenkliniek)

Heb je hier wat aan?

.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 09:25

Botervlieg schreef:
- zingen in een bandje
- figureren
Dat heb ik nou altijd willen doen, heb alleen een stem die zich daar niet voor leent Haha!
- toch echt activiteitenbegeleiding; mensen aanwijzingen geven bij
creatieve/constructieve activiteiten; je moet wel met mensen
willen/kunnen werken die een handicap hebben
Kan wel met gehandicapten werken, zowel lichamelijk als geestelijk, heb het trouwens gedaan, begeleider geweest op een sociale werkplaats maar erg kort, beviel me wel
- (school/medisch dagverblijf)kinderen/ouderenvervoer
Ja, dat is ook een optie, lijkt mij wel wat
- pottenbakkerij/atelier
Ben ik zeker geschikt voor
- parttime bij galeriehouder
Die kwam idd. ook wel uit verschillende beroepen testen
- suppoost in museum
En deze ook
- divers baliewerk (VVV, gemeentehuis, ANWB-vestiging, dierenkliniek)
Ja, dat komt zeker ook in aanmerking

Heb je hier wat aan?

.


Haha! Heb even geantwoord binnen de quote! Thanks, hier heb ik zeker wat aan
Toeval wil nu wel dat ik net mijn inbox van de mail controleer en die zit vol met aanvragen voor ponydekens dus misschien kan ik het toch nog wel via mijn eigen bedrijfje doen en gaat dat wel genoeg opleveren Haha! dat zou helemaal te gek zijn natuurlijk
Maar ik ga zeker op zoek naar een baan erbij (parttime) want dan kan ik tenminste gewoon in het ziekenfonds blijven en heb zelf al die rompslomp niet. Bedankt!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 10:57

creatieve therapie is misschien ook wel wat... weet niet echt precies wat het inhoud, maar dan help je in ieder geval mensen op een creatieve manier, bijv. kleien, hun probemen weg te helpen ofzowiets.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 12:07

" creatieve therapie is misschien ook wel wat... weet niet echt precies wat het inhoud, maar dan help je in ieder geval mensen op een creatieve manier, bijv. kleien, hun probemen weg te helpen ofzowiets. "

Valt zo'n beetje onder activiteitenbegeleiding.
Weet niet of je daar extra opleiding voor nodig hebt.
(100 jaar geleden heb ik nog wel ongeschoold op een arbeidstherapie gewerkt)

Ik dacht nog aan een winkel kunstzinnige dingen, T@anj@, of iets in de zweefhoek, waar ze bijzondere en mooie spulletjes verkopen.

Enfin, de ideeën zijn er wel; nou je jobhunter er nog achteran sturen... Haha!

CWI Slapen , ha.ha.ha. Misselijk
.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 13:38

speltherapeut?

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 16:19

Botervlieg schreef:
"
Ik dacht nog aan een winkel kunstzinnige dingen, T@anj@, of iets in de zweefhoek, waar ze bijzondere en mooie spulletjes verkopen.

Enfin, de ideeën zijn er wel; nou je jobhunter er nog achteran sturen... Haha!

CWI Slapen , ha.ha.ha. Misselijk
.


Haha! Nou, ik ben dus mijn eigen bedrijfje gestart en ineens gaat het ontzettend lopen met de dekentjes, dus misschien wordt het nog eens wat, is in ieder geval erg creatief!

En het CWI.....hou op schei uit! Ik heb mijn profiel zo breed en duidelijk mogelijk ingevuld, wensen ook behoorlijk uitgebreid aangemerkt en ik krijg zo ongeveer 3x per week een mailtje waarin staat: Voor u gevonden vacaturse:0

Of, en die is ook leuk, krijg ik een mailtje met jawel 1 vacature en dan klik je daar op........even wachten.....nog even wachten (getver wat is die site ontzettend traag zeg, ben je geen kettingroker wordt je het wel....) is het een vacature waarin een of andere directeur wordt gevraagd......met een behoorlijke hoge opleiding Misselijk ja, het CWI, daar wordt je vrolijk van! Frusty

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 20:54

botervlieg voor creatieve therapie hebje een vier jarige opleiding nodig, heb het even nagezocht. als je naar de site gaat van hogeschool den bosch of nijmegen dan kun je er veel informatie over vinden

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 21:31

Was ik al bang voor.
En speltherapie wordt bij mijn weten alleen door kinderpsychologen of klinisch+ psychologen gedaan.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 4leggedmates, aeckker03, Bodan, Danseresje, estell__, Esther_r20, GrapeshotBot, janderegelaa, Lisa_22, Lugea, PlukenKrul, RenskeFrea, Reyndir, Sanne_zepp, Siers83, Unoo, xMyrth, zimbri en 24 bezoekers