"Na een bevalling ben je alle schaamte kwijt!"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

"Na een bevalling ben je alle schaamte kwijt!"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 09:53

zei ik nadat ik in 2006 van mijn eerste kindje beviel. Tja, als er twee vroedvrouwen, een gynaecoloog, een kinderarts en je eigen man naar je doos aan het staren zijn als er een baby uitkomt en er is al zoveel genants van te voren geweest dat het je niet eens kan schelen :') ben je naar mijn idee ook alle schaamte te boven geraakt.

Maar blijkbaar was mijn onderbewuste het daar niet mee eens, want... lees hieronder het bijzondere bevallingsverhaal van nummer twee!

Donderdag 10 juni 2010

3.30 uur
Na een onrustig eerste deel van de nacht waarin ik simpelweg maar niet kon slapen, ondanks inmiddels 3,5 week in het ziekenhuis gelegen te hebben met gebroken vliezen, kreeg ik ineens weeën.
Best heel pijnlijke weeën maar zeer onregelmatig. De ene keer volgde er een wee na 3 minuten, danweer duurde het 20 minuten en was ik al bijna in de veronderstelling dat het over was voor deze nacht en dat ik kon gaan slapen. Omdat het vaker gebeurt, en zeker bij zwanger op herhaling, dat je een valse start maakt en misschien wel vier nachten op rij steeds onregelmatige weeën hebt die na een paar uur stoppen, besloot ik het nog even aan te zien. Onregelmatige weeën gelden nl. officieel niet als start van een bevalling, ze kunnen overgaan in echte weeën maar dat hoeft dus zeker niet het geval te zijn.

5.30
Omdat de contracties van mijn baarmoeder overgeslagen waren op mijn darmen O:) waarmee mijn eerste bevalling ook begon, en omdat ik na 2 uur pijnlijke weeën opvangen toch het idee had dat deze niet meer zullen stoppen, drukte ik op de alarmknop. "Sorry voor het storen midden in de nacht, maar ik denk dat het begonnen is, of het moeten wel hele serieuze oefenweeën zijn!", zei ik, "Maar het gaat nog wel even duren want ze zijn heel onregelmatig." De vroedvrouw die de nachtshift heeft legde me toch maar even aan de CTG om te kijken hoe vaak de weeën kwamen en hoe krachtig ze waren. De monitor leidde me zo af dat de weeën veel minder vaak komen. Pijnlijk waren ze nog steeds wel heel erg, ik moest ze echt wegpuffen om ze te kunnen hanteren. Ik besloot in gedachten al dat dit GEEN leuke bevalling was :( Tot mijn grote ergernis kon ik dubbel van de pijn liggen en gaf de monitor geen enkele wee aan. Stom ding, ik weet toch zelf wel wat ik voel zeker?! -:(- Maar volgens de vroedvrouw was het normaal, rugweeën bijvoorbeeld registreert zo'n ding blijkbaar maar heel moeizaam. Blijkbaar heb ik die dan dus.

6.15
Na 3 kwartier aan de monitor in een houding waar ik de weeën echt niet op kon vangen, slechts enkele flauwe curves op het scherm die nog niet eens een harde buik voor kunnen stellen en het gevoel dat ik binnenkort dringend moest overgeven en naar het toilet gaan, drukte ik nog eens op de alarmknop om me eraf te laten halen. Ik trok me gelijk terug in de badkamer en de vroedvrouw ging terug naar haar balie.

In de nachtelijke stilte, de rust en de eenzaamheid van de badkamer begonnen dan eindelijk mijn echte weeën. Hehe, de bevalling was begonnen!

Er ontstaat een grappig patroon van ik op de wc om mijn darmen te legen, afvegen, naar de wasbak lopen om daar staand en over de wasbak leunend de wee op te vangen en na de wee rondjes te wandelen door de kleine badkamer tot ik weer naar de wc moet. Niks om op video op te nemen :+

Ergens tussen 7.05 en 7.10
Ineens zag ik rozig (bloedhoudend) water op de grond druppen. 'He, had ik dat bij de eerste niet pas bij de persweeën? O, maar dit voelt eigenlijk ook wel als persweeën?! Gek, ik was toch pas net bezig :? Snel een kraamverband op de grond gooien maar, dan wordt het niet zo'n troep.'
Zo piekerend sloegen de echte persweeën toe en ik voel het kindje steeds verder zakken.
fiets! Ik ontdekte dat ik niet meer kon lopen en de alarmknop zit een stap verderop! Razendsnel vlogen de gedachten door mijn hoofd. 'Dit moet ik dus alleen doen, maar hoe?' Ik stond nog steeds, boven een kraamverbandje op een harde badkamervloer. Eens even voelen hoe ver het is. Met mijn handen voelde ik tussen mijn benen, met wat zachtjes duwen voelde ik de bovenkant van het hoofdje tussen mijn benen. Nog 1 perswee, dan is het geboren. Ik duwde zachtjes en gecontroleerd het kindje verder naar beneden tussen mijn handen door, pakte het vast zodra het ver genoeg eruit was en

7.15
na maximaal 1 uur en waarschijnlijk korter heb ik mijzelf verlost van mijn tweede dochter, Enya.

Ik pakte haar dicht tegen me aan voor de warmte, drukte op de alarmknop en wachtte op de eerste reactie van een verbouwereerde vroedvrouw van de ochtendploeg die niet gefeliciteerd zegt, maar :wow: "Kom eens even kijken allemaal!" :wow: en toen stonden daar zes vroedvrouwen, totaal flabbergasted.

:+

Afbeelding
Afbeelding
na 35 weken geboren, Enya, 2120 gram, 43 cm.

fanci_mike

Re: "Na een bevalling ben je alle schaamte kwijt!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 09:56

van harte, knap gedaan!!

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 09:57

Wauw wat een verhaal! Van harte gefeliciteerd met je mooie dochtertje!

owens-mama

gefeliciteerd met je prachtige dochter, en wat een bevalling goed gedaan!!

Girl In The Mirror

Jeetje, dat is wel een verhaal dat je dochter later nog vaak gaat horen op haar verjaardag! :D Gefeliciteerd!
Knap hoor, ben je staand bevallen dus? En had je niet de neiging om te gaan roepen of dacht je, ik doe het nu wel zelf?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 09:58

Van harte gefeliciteerd met de kleine meid. En wat een bevalling zeg.

witjepaard

Gefeliciteerd!

Is het niet heel angstig, alleemaal zo alleen? Kanp hoor!

Anouk_17

Gefeliciteerd met je mooie dochter !
Ik heb stiekum wel even gelachen door je verhaal. Je zult het maar meemaken zeg, tevens ook ontzettend mooi natuurlijk.
Geniet ervan!

crazycactus

Wauw dat is nog eens wat... Hartelijk gefeliciteerd met je dochter!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 09:59

Gefeliciteerd, wat een prachtig verhaal!

Kaaaren

Gefeliciteerd!!! Wat een prachtige dochter en wat een verhaal!

Kinke

oh wauw, wat een verhaal zeg. Dan moet je je toch wel een supervrouw noemen dat je zoiets in je eentje gefixt hebt :)
Van harte gefeliciteerd!

blauw00gje

Wow!

Gefeliciteerd met je dochter! :)

Flying_Angel

Wat een prachtig kindje! :+:
En een heel bijzonder verhaal! :j
Gefeliciteerd en heel veel geluk toegewenst.

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:00

Super gefeliciteerd! Echt een bijzonder verhaal...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:01

Nou Urielle, gefeliciteerd hoor! Dan ben je in het ziekenhuis om onder begeleiding te bevallen, en dan doe je het alleen. Heel knap van je, ik hoop dat alles goed gaat!

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:02

Zo knap zeg!
Hardstikke gefeliciteerd met je dochter. :D

CTJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:02

Gefeliciteerd! Gelukkig is alles goed gegaan.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:03

Wat een ervaring zeg...... van harte gefeliciteerd met de kleine meid!!! Geniet er maar lekker van :D

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:03

gefeliciteerd, met je mooie dochter.
prachtige naam ook.
en een speciaal verhaal :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:05

Jeetje.. eerst 3,5 er niet uit willen (gelukkig maar) en dan woeps.. helemaal alleen.. wat speciaal!

en wat een práchtige naam :+:
gefeliciteerd!

Ilsemarie

Van harte gefeliciteerd! Ik had wel in het topic gelezen (een van de zoveelz wangeren topics :P ) dat je een moeizame zwangerschap had zo op het einde... en nu is ze daar... wat geweldig! Gaat alles goed met haar?
Helemaal zelf, dat moet toch wel een fijn gevoel geven! Fantastisch gedaan en geniet van je kleine meid! Dat ze maar gezond, groot en een krachtige zelfstandige vrouw mag worden ;) Maar na zo'n oerkracht bevalling moet dat goedkomen :P

odetteke

Riv, van harte!!!!!!!!!!!!!!!!! En wat een goede datum, ze is gelijk met [***] jarig :D En wat een prachtig poppetje is het... dat hebben jullie mooi gemaakt :D

Hoe vindt Gioya het om grote zus te zijn?

Asmaryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:07

joh! Gefeliciteerd! Echt knap dat je het helemaal in je eentje hebt geflikt! dik respect, en wat een mooi roze wolkje! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:08

Wauw Urielle wat een bijzonder verhaal!!!! Goed gedaan! +:)+

Gaat alles goed met Enya? (En met jou natuurlijk)