Etentje met vreselijke baas...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Etentje met vreselijke baas...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-03 08:38

Dilemma; Mijn fijne baas die -thank god- inmiddels niet meer mijn baas is houd a.s. donderdag haar afscheidsfeestje met onze afdeling. Aangezien ik niet erg warme gevoelens voor haar koester en ook niet erg prettig met haar samengewerkt heb, wil ik dus gewoon niet naar dat etentje... -slik-

Nu kan ik dus gewoon zeggen; ik kom niet, maar weet dat daar natuurlijk met de rest van mijn collega's lekker over geroddeld gaat worden. Maar ik heb ook geen zin om "gezellig" op dat etentje te gaan zitten doen, omdat het gewoon de schone schijn ophouden is... Misselijk

Wat te doen: ik heb gewoon echt geen trek om daar gefrustreerd te gaan zitten, en om me nu ziek te melden vind ik ook weer zo wat... helaas is dit al twee maand geleden aangekondigd dus ik vrees dat ik er niet met een lu.llige smoes van af kom.

Help...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 09:32

Je hond moet plotseling geopereerd worden en die kun je niet alleen thuis laten ivm de hechtingen/bijkomen uit narcose enz...
Verder is er niemand thuis.

Terwijl je weg was is er ingebroken en nu moet je wachten op de glashandel/slotenmaker/politie.

De wasmachine is gaan lekken en je hele woning staat blank, helaas moet je wachten op de loodgieter en alles opruimen.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 09:38

Gaan... en dan zorg je dat je al vrij snel gebeld wordt en je daar absoluut heen moet, maar helaas het etentje verder verstek moet laten gaan...
Die laatste twee van Ilindra kunnen dan wel Knipoog
Het voordeel van wel gaan en dan weer weg, is dat je je gezicht hebt laten zien en dat er dus niet gezegd wordt dat je een smoes hebt bedacht om niet te komen Knipoog

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-03 09:42

orri schreef:
Gaan... en dan zorg je dat je al vrij snel gebeld wordt en je daar absoluut heen moet, maar helaas het etentje verder verstek moet laten gaan...


Vind deze wel heel slinks... Haha!
Probleem is alleen dat ik met iemand mee zou rijden daar naar toe, dus dan zou ik me op moeten laten halen. Het biedt iig perspectieven Haha!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 09:47

hoe is je 'baas' onder de situatie? Voelt zij zich ook vervelend ten aan zien van jou of weet ze nergens van? Als zij zich ook richting jou ongemakkelijk voelt, zou ik zeker gaan, dan laat je je in ieder geval niet door haar op de kop zitten. Als zij zich 'van geen kwaad bewust' is en geen idee heeft van de moeilijkheden die jij hebt met haar, dan kun je iets gemakkelijker verstek laten gaan, maar niet pas op de dag zelf ziek worden (dat is wel heel opvallend...)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 09:59

Met hoevelen zijn jullie? vind je je andere collega's niet leuk? je hoeft toch niet naast haar of tegenover haar aan te schuiven?

De hond is de betere mens

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 10:18

Gewoon gaan joh! Misschien valt het wel heel erg mee.
En, gratis eten Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 10:24

ik heb ook zo'n soortgelijke situatie aan de hand gehad en ben met opgeheven hoofd gegaan. Geen gezeur gehad en het viel best mee, en zo houd je alles "netjes" succes

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 10:25

en wat extra peper over haar eten als ze niet kijkt en haar schoppen onder tafel. Ze zal het etentje niet snel vergeten! hihi

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-03 10:31

Desiree schreef:
Met hoevelen zijn jullie? vind je je andere collega's niet leuk? je hoeft toch niet naast haar of tegenover haar aan te schuiven?


We zijn met 10-12 pers...
Diep in mijn hart denk ik dat iedereen wel een beetje blij is dat ze opge#$#*^$ is, daarom lijkt het me nl. niet zo heel erg gezellig worden. Ik heb één collega die erg van de slinkse grapjes is, vooral tegen haar persoontje gericht, dat zou nog wel eens heel leuk kunnen worden Haha!

Maar goed ik heb besloten; Ik ga! Met opgeheven hoofd en mijn skupschoenen aan!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 12:08

Neem een goed boek mee Knipoog

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 12:21

gewoon gaan en dan aan tafel zover mogenlijk bij haar vandaan gaan zitten en het duurste bestellen wat er op de menu lijst staat }> }>
Zie het als een feestje dat ze eindelijk oprot Party!! .

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 12:37

nee, je moet je waardigheid behouden, en die hou je niet door niet te gaan. en die hou je ook niet, door hatelijkheden te zeggen of te doen. Je moet je niet laten kennen, dus ook niets laten merken. Je hebt genoeg collega's om bij aan te schuiven en je kunt ver uit haar buurt gaan zitten en gezellig converseren met je andere collega's. Dus laat je deze gezellige avond niet ontzeggen, want dat zou ze misschien nog leuk vinden ook (haha, die blijft toch maar lekker weg voor mij, dat heb ik maar fijn voor elkaar!).

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 12:50

Helemaal met Desiree eens. Toon je goede gedrag en fatsoen, is er ook niets over je daarna te zeggen. Je zult ongetwijfeld ook 1 of meerdere leuke collega's op die avond treffen.

Maak voor jezelf een leuke avond, geniet van het lekkere eten en wees gewoon jezelf. Ze is niet meer je baas, mooi toch?

Je zult vast niet de enige zijn die haar niet zo leuk vinden. En geef de nep-collega's geen houvast voor roddel en sensatie. Houd de eer aan jezelf.

Veel plezier.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 14:58

Meestal zijn dit soort situaties van te voren erger dan het in werkelijkheid is. Het lijkt me inderdaad toch wel goed om te gaan, allerlei smoezen daar wordt toch doorheen gekeken. Ik hoop in ieder geval dat je toch nog een fijne avond hebt.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Ashleytjuhh, Daphne1402, Iepoetjuh, janneke_S, juval, Lenora_C, Lielle, Mo_86, oscar1996, Plus_en_Min, xPabloBokt en 87 bezoekers