Help! Zwembad lekt?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:53

Dan denk ik toch dat het water wat eruit komt het probleem is als banden pleisters ook al niet blijven zitten :)


L_iek
Berichten: 9665
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-10 14:53

Er stond bij dat ik het oppervlak droog moest maken. Dit heb ik gedaan en dan blijft het niet plakken. Met wat ontvet ik het? Wasbenzine of?

Equidea

Berichten: 6347
Geregistreerd: 10-07-05

Re: Help! Zwembad lekt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:58

Moet je voor de zekerheid anders maar even googelen, heb eerlijk geen idee hoe dat rubberige zwembadspul reageert op wasbenzine. (ben ook niet zo thuis in de chemicalien).
Straks smelt je zwembad nog weg :=

Geld verdienen door emails te lezen, geen snel-rijk-work-wondermiddel, wel verslavend en een leuk zakcentje :') >> klik hier

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Help! Zwembad lekt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 15:02

vinyllijm gebruiken. Zonder lijm blijft het niet plakken hè.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 15:02

L_iek schreef:
Er stond bij dat ik het oppervlak droog moest maken. Dit heb ik gedaan en dan blijft het niet plakken. Met wat ontvet ik het? Wasbenzine of?


Er kotm toch water uit het gaatje waar ie lek is? of is je zwembad leeg.

L_iek
Berichten: 9665
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Help! Zwembad lekt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-10 15:06

Nee het zwembad is vol. Maar voor ik het stukje er op moet plakken is het de bedoeling dat het om het gaatje droog is.
@Anne_GTI, er staat nergens iets over vinyllijm maar het klinkt best logisch :o

Anoniem

Re: Help! Zwembad lekt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 15:07

Dan zal dat het probleem zijn, komt water uit het gaatje dan blijft geen sticker plakken logisch toch?

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 15:08

L_iek schreef:
Nee het zwembad is vol. Maar voor ik het stukje er op moet plakken is het de bedoeling dat het om het gaatje droog is.
@Anne_GTI, er staat nergens iets over vinyllijm maar het klinkt best logisch :o


;) als je geen vinyllijm bij de hand hebt werkt solution (bandenplaklijm) ook prima.

Secondenlijm wordt hard, dat gaat weer lekken omdat het flexibel materiaal is.

L_iek
Berichten: 9665
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Help! Zwembad lekt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-10 15:09

En kan ik met die vinyllijm dan ook gewoon aan de binnenkant plakken? Of laat dat ook los door het water?

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 15:10

er bestaan speciale plaksetjes die je onder water kunt gebruiken. Die heb ik ook wel gebruikt en die werken feilloos! Die zou ik gewoon even bestellen.
Je plakt ze aan de binnenkant zodat de druk van het water meehelpt hem op zijn plek te houden.

Kijk uit met wasbenzine e.d. want die lossen het vinyl op!

van 1 naar 61 pk

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 15:13


L_iek
Berichten: 9665
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Help! Zwembad lekt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-10 15:15

Super bedankt Anne_GTI, ik denk dat ik voor zo'n setje ga. Mijn vader gaat zo een poging doen maar anders haal ik morgen maar even zo'n setje.

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Help! Zwembad lekt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 15:18


van 1 naar 61 pk

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 15:18

ggd. :) Persoonlijk zou ik hem aan beide kanten even plakken. Buitenkant met vinyllijm, binnenkant met dat andere spul.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _soraja_, chocky84, Eapy, fleurtjeuh, GoogleAdsense, Googlebot, Jolynne, Kaetibangsi, Malissaa1, purny, roosjenat, secricible, SUSANNEx, Tigress, verootjoo, xrobbiee en 91 bezoekers