Vrienden gezocht. (omg. Alkmaar)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Vrienden gezocht. (omg. Alkmaar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 12:27

Nee, ik ben niet écht zo wanhopig :')

Dit is geen word-alsjeblieft-mijn-vriendinnetje-topic. :+ Maar goed..ik ben net verhuisd, en ken hier wel een paar mensen maar niet heel veel. Ik heb me al suf gezocht naar leuke sport-/hobbyverenigingen hierzo, maar heb nog niks kunnen vinden wat me echt aanspreekt. Maar ik vind het wel leuk om dingetjes te kunnen afspreken, plannen te hebben en zo.

En nou weet ik dat er genoeg Bokkers hier in de omgeving wonen, dus ik hoopte eigenlijk dat iemand hier nog iets wist wat leuk is om heen te gaan of zo, of verenigingen etc. die niet zo bekend zijn.

Biskwie

Re: Vrienden gezocht. (omg. Alkmaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:29

Herkenbaar ;) Maar ik woon niet in de buurt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:33

tja wat zoek je precies?

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:34

En vertel eens iets over jezelf! (leeftijd, interesses)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:34

Slim plan! :))

Jammer dat ik alleen niet in de buurt van Alkmaar woon. :Y)

Succes!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:40

Inderdaad, wat zoek je precies? Ik woon inmiddels in Maastricht maar heb jaren in Alkmaar gewoond, dus als je specifieke tips zoekt kan ik je misschien wel helpen :)

hanneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:56

Ik zou je misschien ook wel kunnen helpen, woon naast Alkmaar :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 13:10

Tsja, wat ik zoek weet ik ook niet precies. Ben best sportief, maar de sporten die hier te doen zijn vind ik of te duur, of niet leuk genoeg. Toneel lijkt me leuk maar is er ook niet echt van mijn leeftijd volgens mij.

Het maakt me ook niet super- superveel uit. Gewoon een plek om wat mensen te leren kennen en iets leuks/gezelligs te kunnen doen. :)

Oh, leeftijd/interesses etc: Ik ben 21. Breed geïnteresseerd, dus het is best snel goed, hihi. Ben dus wel sportief, maar kan ook prima ergens op een terrasje hangen als 't gezellig is. En ben ook altijd wel fan van spontane acties.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:15

Nouja het Waagplein is wel het terrasjes gebied natuurlijk en vind ik zelf erg gezellig. Werk je fulltime of doe je een opleiding? Dat zijn meestal toch ook wel de aanknooppunten.

Uitgaan in Alkmaar is toch ook vooral Waagplein.. hangt ook een beetje van je stijl af, maar hier zitten de meeste kroegen. Verder is er één echte discotheek, de extase die tot 4 uur open is geloof ik. Niet heel erg leuke tent, maarja weinig alternatief als je de hele nacht wilt uitgaan. Je hebt ook nog Bobs Party Palace in uitgeest, of wat leuker en dichterbij is is de Waerdse tempel in heerhugowaard. Hier zijn vaak de grote feesten met bekende dj's. Magoed als je een keer wilt borrelen, moet je het maar zeggen!

Rij je paard, eigen of manege?

Je hebt een toneelgroep voor ook rond jou leeftijd geloof ik. Moet ik even aan een vriend vragen waar dat precies is :j
Laatst bijgewerkt door noekje op 06-06-10 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:27

Ik studeer in Alkmaar en pakken regelmatig op 't Waagplein terrasje.

Nu woon ik zelf zo'n 50 km van Alkmaar, dus niet echt in de buurt. In ieder geval succes, er wonen genoeg mensen in Alkmaar om wat mee te ondernemen.

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:31

Ik woon zelf in Schoorl, en half in Alkmaar..
Zit zelf bij de reddingsbrigade, weet niet of je dat leuk vindt om te doen, is ook sportief bezig zijn, en gezellig zitten etc. :)
Als je wat wilt doen, moet je het maar zeggen hoor! :)

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:34

Hee! Ik woon in Heerhugowaard... Alkmaar is leuk :) Leuke uitgaansgelegenheden, mooie winkels. Ik ben er niet zo heel bekend. In HHW hebben wij een groot fitnesscentrum, tegen Alkmaar aan. Sport Lagune. :)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:36

Ik woon ook in de buurt van Alkmaar. Studeer op de Hogeschool Inholland. Zelf zwem ik in de Waerdergolf in heerhugowaard bij reddingsbrigade selecta op vrijdag avond.

Ik weet niet waar je op school zit? Bij Inholland hebben we nog een studentenvereniging.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 13:37

Uitgaan is dan weer niet zo'n mijn ding. Heb chronische vermoeidheid, en kan opzich 't meeste wel doen maar heel laat opblijven is dan niet echt handig zeg maar. :P

Noekje - ik heb een eigen paard, staat in Schoorl. Ik studeer Engels in Amsterdam, maar die vriendengroep woont ook niet echt hier in de buurt. Dus aan vrienden geen gebrek, alleen aan mensen die híer wonen :P

Reddingsbrigade klinkt wel interessant. Maar heb geen idee wat ik me daar concreet bij voor moet stellen, dus hoe gaat dat precies?

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:42

Op vrijdag avond trainen we. Het seizoen start in september met een strandwandeling. Gewoon even gezellig weer bij kletsen na de zomerstop. Dan zijn we eerst een paar maanden lekker aan het zwemmen en conditie opbouwen. De 3e groep is de groep voor volwassenen. En die is tevens weer in 2 groepen verdeeld. De ene groep is een groep oudleden die gewoon voor de gezelligheid alleen nog trimzwemmen en niet zo veel meer aan reddingen doet. De andere groep is een beetje onze leeftijdscatogorie. Er word door 1 instructeur les gegeven aan onze groep. Dit wisselt wel iedere week omdat de trainers ook graag zelf willen zwemmen :P

En dan ergens in januari/februari beginnen de trainingen voor de brevetten. Dan worden we in groepen verdeeld op niveau. En dan leren we dus vervoersgrepen, bevrijdingsgrepen, hoe we een redding uit moeten voeren etc.
En aan het eind van het seizoen (dit jaar op 25 juni) moeten degene die voor brevetzwemmen examen doen.

Echter is het niet verplicht bij ons brevet te zwemmen. Het overgrote deel in de 3e groep zwemt voor de gezelligheid die er bij de vereniging is. We zijn eigenlijk 1 grote vrienden groep ;)

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:44

Reddingsbrigade is in de winter trainen in 't zwembad in bergen (condietiezwemmen - diplomazwemmen), dan kan je je reddingsbrevetten halen..
In de zomer train je elke vrijdagavond op 't strand (hardlopen, zwemmen, ehbo, theorie, varen etc.), en daarna blijf je meestal met z'n allen nazitten op 't strand, nog een borreltje doen..
Verder heb je per zomer 2 verplichte weekenden dienst (van 9-6uur), dan moet je de hele dag op 't strand zitten, en opletten.. Als er dan bijv. mensen zwemmen waar 't niet mag, moet je ze bijvoorbeeld terugtoeteren, fluiten, en als ze niet luisteren de zee in.. Ook ga je dan vaak patrouillevaren..
Ook schoonmaakklusjes doe je de hele dag wel :)
En verder kan je elke dag gewoon op de post komen, en daar ook gewoon lekker op 't strand liggen..
De voordelen zijn dat je daar gewoon een douche, toilet en koelkast tot je beschikking hebt :)

Waar staat je paard dan in Schoorl? Die van mij staat ook in Schoorl :)

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:02

Toch nog best wat mensen op bokt uit de omgeving Alkmaar! We kunnen natuurlijk ook met een groep afspreken, lijkt me best gezellig! En dan leer je ook mensen kennen uit Schoorl waar je paard staat :j

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:02

Jaa, dat is inderdaad een goed idee! :)
Gewoon een drankje doen op 't waagplein ofzo? :)

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:10

Ja helemaal top! Vind iedereen dit een leuk plan?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 14:55

Ik ben vóór! :j

Jara - ik sta bij Arabesk, op de Idenslaan. :)
Op vrijdagavond heb ik al karate, dus dan ben ik helaas al bezet, dus dat houdt dan op. (naja, helaas - karate is natuurlijk ook gewoon leuk :) )

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:24

okee, ik aan de heereweg, en woon op de duinweg, dat is allebei wel dichtbij de idenslaan, al zit ik nu erg te twijfelen over waar die nou precies zit, ookal woon ik al me hele leven in groet en schoorl..
okee, datum plannen dan om af te spreken?

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:28

Jara schreef:
okee, ik aan de heereweg, en woon op de duinweg, dat is allebei wel dichtbij de idenslaan, al zit ik nu erg te twijfelen over waar die nou precies zit, ookal woon ik al me hele leven in groet en schoorl..
okee, datum plannen dan om af te spreken?

Waar! Daar woon ik ook O:)

Wil de rest ook mee? Anders maken we even een meeting topic?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:30

Hier ook een 21 jarige ( bijna 22) wonend in alkmaar :D
Welkom hier!!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 19:04

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:09

Heel erg herkenbaar, al mijn vriendinnen zitten nu ook in Amsterdam. Heb 21 jaar in Alkmaar gewoond, woon nu in Stompetoren sinds enkele maanden. Ben ook 21 overigens ;)

Ben zelf ook nooit zo van het stappen en al helemaal niet in Alkmaar, al die benauwde kroegjes.. Maar een drankje op een terrasje 's middags ofzo trekt mij wel een beetje.

Noekje ken ik nog beetje van vroeger maar die heb ik ook al eeeeeuwen niet gezien haha!