ervaringen dolce gusto?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

wel of geen dolce voor mijn vent kopen

Poll eindigt op

wel doen!
26 (76%)
Niet doen!
8 (23%)

Totaal aantal stemmen: 34


KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Re: ervaringen dolce gusto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:57

Ja, water zit er wel in.
Maar geen koffie prut ofzo.

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Re: ervaringen dolce gusto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 18:35

Toevallig zag ik net opeens bij Jumbo dat ze eigen merk cups nu hebben voor dolce gusto. In ieder geval 2 verschillende Lungos en zijn 3,30 voor 16 cups, dus het scheelt best veel.
Ze hadden ook iets met melk en dat was volgens mij dezelfde prijs alleen dan heb je 2 cups nodig per kopje.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 18:43

Ben niet het hele topoc doorgespit.
Enkele jaren geleden twijfelde wij tussen DG en nespresso. Ik lustte namelijk ook geen senseo.

Van de verkoper heb ik destijds begrepen dat de druk waarmee DG koffie zet vergelijkbaar is als met senseo. Daardoor is de smaak van de koffie vergelijkbaar met senseo, maar bij DG heb je veel smaakjes die dat verdoezelen natuurlijk.
Nespresso zet koffienonder hogere druk en daarmee betere kwaliteit koffie.

Als je man senseo niet lekker vind is het dus de vraag of hij blij wordt van DG...

Edit: ik zie dat ik reageer op een bejaard topic...

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:08

KimL86 schreef:
Toevallig zag ik net opeens bij Jumbo dat ze eigen merk cups nu hebben voor dolce gusto. In ieder geval 2 verschillende Lungos en zijn 3,30 voor 16 cups, dus het scheelt best veel.
Ze hadden ook iets met melk en dat was volgens mij dezelfde prijs alleen dan heb je 2 cups nodig per kopje.

Niet van Jumbo geprobeerd, maar wel Carrefour en deze paste niet 100% in mijn cuphouder. Water kwam langs alle kanten behalve uit de cup...

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: ervaringen dolce gusto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:15

AH heeft ook een namaak merk, en daar koop ik af en toe de chocomel van. Prima te drinken! Ik houd niet de hoeveelheid water aan die erop staat, dan vind ik hem te waterig, ik doe gewoon een cupje in een klein koffiekopje, dan smaakt ie heerlijk. Geldt ook voor de nesquick cupjes. De chocomel cupjes van DG zelf, die waarvoor je er twee nodig hebt, doe ik wel in een groot glas.

Ik vul mijn cupjes ook regelmatig zelf bij. Prima te doen, dat hacken :D

GUSTIxBILL

Berichten: 1987
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:16

Die ik heb van de carrefour (capuccino) passen wel
Echter vind ik de smaak zodanig slechter tegenover de originele dat ik liever wat meer betaal :j

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: ervaringen dolce gusto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:20

Oei bij mij absoluut niet, machine klonk echt niet gezond... Vreemd!

Valerie93

Berichten: 3134
Geregistreerd: 10-12-13

Re: ervaringen dolce gusto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:55

Wij hebben de perla koffie van de ah in onze DG gehad... melk spoot overal heen... machine trok het ook amper. Gelijk cups weggegooid en voor ons nu alleen nog maar de originele cups.

Je hebt wel op ebay/aliexpress van die hervulbare cups. Heeft iemand die al eens geprobeerd?

Sylbana

Berichten: 234
Geregistreerd: 09-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 01:10

Thanks allemaal voor al jullie reacties! Heb idd de oudere versie (denk ik) want ik moet hem zelf stop zetten.

Kim heb je bij cappucino ook dat beide cups leeg zijn?

8nnemiek hoe en waarmee vul jij ze zelf bij? :-)

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 06:01

Ik doe twee cups open snijden, eentje kort bij de bovenrand en een kort bij de onderkant, en dan vullen en in elkaar schuiven. En ik vul ze met zo'n chocomel poeder waar alleen water bij hoeft, met nog een klein lepeltje cacao. Werkt prima :j

Edit, fotootje van google:
https://i.ytimg.com/vi/NByTVqaD5ZU/hqdefault.jpg

Anoniem

Re: ervaringen dolce gusto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:41

Ik heb twee DG's gehad, en hoewel ik het enorm lekker vond, heb ik nu toch een Senseo. Beiden gingen nog geen maand buiten de garantie kapot, lek, water liep overal (had de circolo en daarna de piccolo). En DG / Krups deed er niks mee. Ja ik kon hem opsturen, maar alleen onderzoek was al 30 euro.

Ik heb uiteindelijk met een cashback actie een wat duurdere senseo gekocht die al in de aanbieding was. En er is niks mis met de smaak van Senseo. Haal gewoon pads bij Simon Levelt en van DE zelf de sterkere. En schuim er zelf sojamelk bij op.

Al mis ik soms wel mn DG variaties, de latte's etc.

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: ervaringen dolce gusto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:45

Wij hadden hiervoor senseo, en dan vind ik de DG wel beter qua smaken ed :D Maar idd, de klantenservince bij Krups vind ik ook om te huilen.

Onze NIEUWE machine lekte, het waterresservoir sloot niet af. Heeft weeeeeken geduurd voor we vervanging kregen

Anoniem

Re: ervaringen dolce gusto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:46

Bij mij kwam het in beide gevallen vanuit de naald, het water liep langs de naald ipv er doorheen. Dus slappe koffie.. en ik gebruikte toch altijd de originele cups.

Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: ervaringen dolce gusto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 14:29

Wij hebben nu ook de tweede DG. Ik vind het een erg fijn ding en de chococino is heerlijk. We gebruiken hem zo goed als nooit eigenlijk dus maakt het minder uit dat de cupjes prijzig zijn ;).

Onze eerste lekte ook langs de naald en achterkant. We hebben hem gesloopt nadat we een nieuwe hadden. Het bleek bij ons aan de kalkaanslag te liggen dat hij ging lekken. We gebruikten hem niet vaak maar blijkbaar toch te weinig ontkalkt. Jammer genoeg kon hij na het slopen niet meer in elkaar. Dus kon niet testen of hij na enorm goed ontkalken het wel weer goed zou doen.

Anoniem

Re: ervaringen dolce gusto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 14:30

Ik ontkalkte hem om de week.. maar was er toen nummer 2 ging lekken gewoon helemaal klaar mee :')

Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: ervaringen dolce gusto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 14:32

Wow haha wij 2 maal per jaar ofzo. Maar werden per jaar ook max 40-50 gebruikt. Ben benieuwd hoelang het dan duurt voordat mijn nieuwe gaat lekken. De nieuwe is van delongi en de oude was van krups, ik hoop dat dat misschien dan nog uitmaakt.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: ervaringen dolce gusto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 14:40

Wij hebben een DG Piccolo, heb hem van mijn airmiles besteld. Dus mocht je toevallig ook airmiles sparen, zou je eens in de airmiles shop kunnen kijken.

Drink zelf geen koffie, maar mijn vriend bevalt t prima. Prima koffie, beter dan die uit de senseo.

_Inga
Berichten: 2796
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 14:42

M'n vriend heeft alle smaken van de andere merken cups geprobeerd, hij vindt die van DG zelf het lekkerst. Die van Perla scheurden allemaal, dus daarvan hebben we ook veel weg moeten gooien.

Sinds een paar maanden is het patent van de DG cups af en vandaar dat er nu andere merken nu koffie aanbieden voor de DG