ervaringen dolce gusto?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

wel of geen dolce voor mijn vent kopen

Poll eindigt op

wel doen!
26 (76%)
Niet doen!
8 (23%)

Totaal aantal stemmen: 34


Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

ervaringen dolce gusto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 00:54

nou nou, het is bijna zover, manlief is jarig.
27 juni is ie jarig en hij zeurt al 3 maand of ik al wat voor zijn verjaardag heb.. 'neeeeee natuurlijk niet'
vraag je wat hij wil hebben? nee dat wist ie dan ook niet. Hou op te zeuren dan.. :+

Nu ben ik er denk ik eindelijk uit... want hij heeft zijn zinnen gezet op een dolce gusto.
de reden waarom hij die wil? nou ons gewone 'ouderwetse' koffie apparaat dat duurt hem te lang en is te veel werk. en een senseo? nee joh das toch niet te zuipen?! (zijn woorden)

Nu drink ik zelf geen koffie en ja lijkt me best handig zo'n apparaatje waarmee je lekker 1 kopje koffie mee kan maken.

nu mijn vraag: wie heeft er ervaring met die dingen? is het dan echt zo'n lekkere koffie? en waar zijn die cups te verkrijgen?

ik was gaan kijken maar wil toch echt niet meer uitgeven dan 150 euro,(ga liever shoppen bij divoza ofzo :o ) dus kom ik uit op de goedkoopste variant of marktplaats? is dit te doen voor die 2 kopjes koffie per dag of is dat echt een onding?

ik hoor het wel! goedkope adresjes zijn natuurlijk ook altijd welkom!

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 01:27

Wij hebben op stal een dolce gusto en thuis heb ik senseo. Ik ga nog steeds voor de senseo. Gewone koffie, als je wilt zelfs in verschillende smaken, of thee of warme choco. Makkelijk, lekker.
De dolce gusto vind ik maar een onding, te dure cups waar je ook nog mee moet goochelen (éérst de melkcup, dán de koffiecup) en geen gewone koffie (dat dus gewoon smaakt naar gewone koffie) voor te krijgen. Alles heeft wel een smaakje of een schuimpje of weet ik veel wat. Ik ben een flinke koffiedrinker, van gewone koffie dus. Senseo en dolce gusto kun je makkelijk voor meer dan 2 kopjes per dag gebruiken hoor, maar is in verhouding dus wel duur. Dolce gusto duurder dan de senseo.

Als je toch zo'n ding wilt hebben, raad ik je mediamarkt aan. Die prijzen stijgen tenminste niet zo de pan uit. En hebben verschillende modellen en kleuren.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: ervaringen dolce gusto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 01:34

Ik ken het hem niet, maar ik heb ook geen senseo...hoewel ik toch best wel koffieverslaafd ben. Maar als manlief er echt een hebben wil, zou ik ervoor gaan....het is al moeilijk genoeg om een cadeau voor een man te vinden, als hij zelf aangeeft wat hij wil, en ik het betalen kan, zou ik het gewoon doen...

Anouk__

Berichten: 100
Geregistreerd: 23-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 01:36

Ik vind de Dolce Gusto echt een uitkomst!
Lekkere koffie, snel en makkelijk.. ja dat je bijvoorbeeld voor een cappucino 2 cups nodig hebt, en eerst het melk cupje moet doen en daarna de koffie.. daar ben je na 2 keer ook wel achter, niks ingewikkelds aan.. staat trouwens op de verpakking helemaal met plaatjes en al uitgelegd..
Die cups kun je gewoon bij de supermarkt kopen

Biepje

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: België

Re: ervaringen dolce gusto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 07:45

Ik ben tuk op de cappuccino die eruit komt,heerlijk!

Marleen

Berichten: 1574
Geregistreerd: 10-04-06

Re: ervaringen dolce gusto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:17

Lekker!! De cupjes zijn erg duur, maar er komt echt lekkere koffie uit! Je kunt de cupjes bestellen op internet, maar ook gewoon in de supermarkt halen.
Het duurt denk ik wel langer om een kopje "dolce gusto" te maken dan een kopje "senseo"..

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Re: ervaringen dolce gusto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:22

Ik ben ook van de dolce gusto. Geen gewone koffie voor te krijgen? Wat is dat nu voor rare uitspraak? Heb vanochtend nog een gewone koffie gedronken!

Voor de gewone koffie is het qua prijs goed te doen. Dan heb je maar 1 cupje nodig dus met zo'n doos doe je dan vrij lang.

Voor de cappucino en andere 'melkkoffie's' heb je 2 cupjes nodig, dus zo'n doos is dubbel zo snel leeg. Maar wel erg lekker! Ik drink de cappucino gewoon niet als standaard ochtendkoffie maar voor de lekker, 's avonds ofzo.

En daarbij vind ik de gewone koffie van de dg veel lekkerder dan de senseo (die nu ongebruikt in een keukenkastje staat)

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: ervaringen dolce gusto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:24

Ik vind het een onding, 2 cupjes gebruiken is al niet aan mij besteed, na verloop van tijd kan de boel gaan lekken en de koffie vond ik ook niet lekker :=

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Re: ervaringen dolce gusto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:26

Wat kan er dan gaan lekken?

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Re: ervaringen dolce gusto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:36

Ik heb zelf ook een dolcegusto. Gewoon het oude model (toen nog nieuw ;) ) Speciale smaakjes met twee cupjes is wat duurder en wat bewerkelijker maar gewone koffie met 1 cupje is wel te doen. Sowieso vind ik het heel makkelijk werken. Beter dan de senseo met die vieze natte pads....

Ook fijn dat de koffie goed heet is en niet zo lauwwarm als de senseo.
En Nijn ik vraag me net als Abeltje77 af wat er dan gaat lekken bij jou? Er kan toch bijna niets lekken?

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: ervaringen dolce gusto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:38

Jeempie hoe omschrijf je dat, het kwam niet allemaal netjes uit het gaatje waar het uit hoorde te komen :)
Heb het nu wel over een apparaat van zeker 3 jaar terug, in Italië waren deze apparaten er al veel eerder dan in Nl. dus wellicht komt dat probleem ondertussen niet meer voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:38

Dolce Gusto <3 dat is serieus de lekkerste koffie die ik thuis ooit gedronken heb. Cups haal je gewoon bij de AH. (Of je neemt voorraadjes mee in duitsland, zijn ze net een eurootje goedkoper) :+ Ik heb ook geen problemen met lekkende bakjes oid :n

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:40

aha. nouja, kan me voorstellen dat apparaten kapot kunnen gaan, maar ik heb die van mij sinds januari, en hij doet het bij dagelijks gebruik nog prima.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Re: ervaringen dolce gusto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:41

Oke wellicht inderdaad een probleem van de oudere modellen dan. Nou ja die van mij doet het in ieder geval nog prima.

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:43

Dolce gusto? Ja, lekkerrrrrr - voor koffieverslaafden een fijn apparaat. Maar... bedenk je wel dat in een doosje cups maar weinig inzitten (bv. Cafe Lungo 18 stuks) - als je veel koffie drinkt wordt het een dure geschiedenis met Euro 4,39 per doosje.
Vergelijk: Senseo, 36 stuks (bv AH-merk): 2 euro nog wat.

De koffie uit de cupjes is kwalitatief niet beter dan die van Senseo. Het is dus vooral je portomonee die 't merkt.

Een ander "nadeel".. je moet er bij blijven staan. Het apparaat stopt niet uit zichzelf zoals bv een Senseo wél doet.
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 02-06-10 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:45

Ik ken ook mensen die van een Senseo een soort van ontploffende koffievulkaan kunnen maken, dus even wennen aan een apparaat en het handigheidje vinden moet je toch.

Als je man graag een Dolce Gusto wil, zou ik geen alternatieven zoeken. Is kwestie van smaak. Wij hebben op de zaak een soort van Senseo maar ander merk en ik vind het werkelijk niet te pruimen wat er uit komt. Terwijl gewoon m'n favo padjes erin gaan. Watertemperatuur is anders denk ik ofzo, of misschien ligt het aan de snelheid/druk waarmee het water door de pad heen gaat.

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:45

Ik heb ook een Dolce Gusto

Drink nooit gewone koffie, maar de latte Mchiato die eruit kom t is echt heerlijk!!!

En als je m gebruikkt voor eigen gebruik, dan zijn de kosten nog te overzien.

en je kunt in de suopermaktr gewoon alle koffie varianten verkrijgen!

Het enige nadeel, is dat je zelf de hoeveelheid water moet afmeten.
je moet dus zelf het knopje trug zetten als je genoeg hebt doorlaten lopen.
Bijd e senseo gaat dat natuurlijk automatisch...

Er zijn wel speciale dolce gusto glazen en kopjes, waarbij de hoeveelheiden makkelijk af te meten zijn.

Ik bvind het heerlijke koffie en dat kleine beetje ongemak neem ik er maar bij ;)

Ik heb hem besteld bij pixmania volgens mij.
Kreeg er toen zo'n kennismakings pakket bij met kopjes en cups...

neutje

Berichten: 561
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:48

ik ben ook voor de dolce gusto. Heb ook t oude ronde model maar vind ik ook nog t leuker model. En die krijg je nu ook al stuk goedkoper! Ik ben helemaal verslaafd aan de latte macciato en cappucino. Ik zou ind bij media mark gaan.

Clauwtje

Berichten: 1150
Geregistreerd: 28-09-05
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:49

Ik stem niet doen...
Dolce gusto vind ik persoonlijk niet lekker, nescafe vind ik sowieso niet echt lekker...Plus de cupjes zijn vrij prijzig...bij de AH ben 4.80 kwijt voor 12 of 16 cupjes...Nu denk je dat valt wel mee, maar voor sommige bakkies heb je 2 cups nodig...En dan gaat het wel erg hard...
Ik ga persoonlijk liever voor de nespresso...das echt koffie! Maargoed smaken verschillen hoor. Wel is het bij nespresso zo, als je dit eenmaal hebt wil je niets anders meer...Nespresso is trouwens ook voordelig momenteel, als je meer wilt weten kun je me wel pb'en :)

Anoniem

Re: ervaringen dolce gusto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:57

Maar het gaat om een cadeau voor HEM en HIJ wil toch graag een DG? :P

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: ervaringen dolce gusto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:01

Ik heb er ook een en ben er verguld mee. Ik drink niet veel koffie maar als ik het drink wil ik wel lekkere koffie! Ik vindt het in elk geval veel lekkerder dan senseo, die hebben we ook.
Dus ik zeg doen ;-)

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:02

Het feit dat je zelf water moet afmeten is natuurlijk ook een vóórdeel want nu kun je zelf de sterkte bepalen.

Het is met de twee cupjes inderdaad even gokken hoeveel melk en hoeveel koffie je moet doen (ik heb in het begin met een weegschaaltje gewerkt) maar na 4x weet je het wel hoor. En met de speciale kopjes schijnt het helemaal makkelijk te zijn. Ik heb die niet, ik werk met dubbelwandige glazen 'mokken'. Blijft de cappucino lekker heet in.

Nespresso... is dat geen espresso-apparaat? Dat is toch heel iets anders als gewone koffie/cappucino? Of kun je dat daar ook mee maken?

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:02

De cups van de dolce gusto zijn erg prijzig.
Zo'n beetje € 5,- voor een verpakking.
En zoals al eerder gezegd, soms ben je twee cupjes nodig.
1 kopje koffie kost dan € 0.32 tot € 0.64

Wij hebben in de winkel wel eens van die demonstraties gehad. Maar als mensen dan toch weer bij de cups kwamen en er nog eens over na dachten dan stonden de apparaten toch heel snel weer in het vak.

Is natuurlijk je eigen keus, apparaat is vrij goedkoop, maar de koffie die er in moet niet.

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:06

Abeltje77 schreef:
Het feit dat je zelf water moet afmeten is natuurlijk ook een vóórdeel want nu kun je zelf de sterkte bepalen.

Het is met de twee cupjes inderdaad even gokken hoeveel melk en hoeveel koffie je moet doen (ik heb in het begin met een weegschaaltje gewerkt) maar na 4x weet je het wel hoor. En met de speciale kopjes schijnt het helemaal makkelijk te zijn. Ik heb die niet, ik werk met dubbelwandige glazen 'mokken'. Blijft de cappucino lekker heet in.

Nespresso... is dat geen espresso-apparaat? Dat is toch heel iets anders als gewone koffie/cappucino? Of kun je dat daar ook mee maken?


Dat is idd helemaal waar :j

Maar met de melk en koffie moet je idd ff uitvogelen hoe of wat..

En de nespresso is idd heel goede koffie, maar die cups kun je alleen maar op internet bestellen en de apparaten zijn vrij groot!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:19

annastasia schreef:
De cups van de dolce gusto zijn erg prijzig.
Zo'n beetje € 5,- voor een verpakking.
En zoals al eerder gezegd, soms ben je twee cupjes nodig.
1 kopje koffie kost dan € 0.32 tot € 0.64

Wij hebben in de winkel wel eens van die demonstraties gehad. Maar als mensen dan toch weer bij de cups kwamen en er nog eens over na dachten dan stonden de apparaten toch heel snel weer in het vak.

Is natuurlijk je eigen keus, apparaat is vrij goedkoop, maar de koffie die er in moet niet.


Maar als je vergelijkbare koffie in een cafeetje drinkt, ben je al snel 3 euro per bak kwijt. :)