Hoe ga je om met een familielid die HIV heeft?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Milky_Way

Berichten: 1591
Geregistreerd: 31-05-07

Re: Hoe ga je om met een familielid die HIV heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 14:37

Oh jeetje TS, je verhaal komt mij zo bekend voor!
Ik heb een half jaar geleden het zelfde te horen gekregen, ook dat een neef van mij HIV positief is.
Ik wist wel al dingen over HIV en dat je er gewoon oud mee kan worden enzo.
Helaas is het bij mijn neef verder gegaan tot Aids, ik vind het soms ook heel moeilijk om met hem te praten op verjaardagen enzo, mede doordat hij in een depressieve fase zit/zat.
Mijn neef is zeg maar 'slachtoffer' geworden van aids besmette homo's die dat anderen willen aandoen, omdat ze zelf boos zijn dat ze het hebben, de rest kan je zelf wel invullen hoe zo iets er aan toe gaat.
Ik was heel erg kapot van het nieuws en vond het zo erg voor mijn neef, dat hij expres door een ander HIV heeft gekregen.
Door schaamte durfde hij lang niks te zeggen en kreeg hij pas ook later medicatie, helaas heeft hij nu dus echt Aids.

Ik probeer verder wel gewoon zo normaal mogelijk te doen, en als hij een vrolijke bui heeft daar extra gebruik van te maken en leuk mee te doen.
Hij is er zelf ook wat opener over, maar verder vraag ik er niet naar, ik weet niet hoe jou neef daarin is, maar de mijne doet gewoon zijn ding en als hij wil praten begint hij daar zelf over.
Ik laat het dus gewoon aan het moment vaak over, en verder is hij gewoon wie hij is en doe ik net zo gewoon naar hem als tegen mijn andere neven en nichtjes :)

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Hoe ga je om met een familielid die HIV heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 14:46

vivi, misschien wil je de vraag niet beantwoorden maar daar ben je toch altijd zelf ook nog wel bij? Je hebt altijd de keus om het veilig te doen ed. of is hij net zo besmet als op die groningse sex feesten? (eerst egedrogeerd en toen geinjecteerd?)

Milky_Way

Berichten: 1591
Geregistreerd: 31-05-07

Re: Hoe ga je om met een familielid die HIV heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:23

Er zijn verdovende middelen in zijn drankje gedaan, dag erna werd hij ergens anders alleen wakker.
Hij is niet het enigste slachtoffer van die persoon die dat heeft gedaan, er waren er nog 3, er is door iedereen ook aangifte gedaan tegen die kerel.
weet alleen niet hoe dat verder is gegaan want dat loopt volgens mij nog, alleen gaat heel traag.

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Hoe ga je om met een familielid die HIV heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:29

Ziekelijk zijn dat soort dingen zeg :n
Afschuwelijk Vivi!

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:18

Romyv schreef:
knabbelgirl schreef:
Ik heb ook 3 familieleden met hiv...........


wow 3 is wel veel! Hebben ze elkaar besmet of is het stom toeval?

Stom toeval, 3 verschillende families, hebben elkaar 1 of 2x gezien :oo

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:06

_vivi_ schreef:
Er zijn verdovende middelen in zijn drankje gedaan, dag erna werd hij ergens anders alleen wakker.
Hij is niet het enigste slachtoffer van die persoon die dat heeft gedaan, er waren er nog 3, er is door iedereen ook aangifte gedaan tegen die kerel.
weet alleen niet hoe dat verder is gegaan want dat loopt volgens mij nog, alleen gaat heel traag.


hoe bizar!!! Ziek dat je zoiets uberhaupt bedenkt he, laat staan dat je het ook nog kan uitvoeren :=

knabbelgirl schreef:
Romyv schreef:
wow 3 is wel veel! Hebben ze elkaar besmet of is het stom toeval?

Stom toeval, 3 verschillende families, hebben elkaar 1 of 2x gezien :oo


ow, bijzonder.. volgens mij zijn er meer mensen die niemand kent met HIV dan 3 ;)

Ingmar_

Berichten: 6248
Geregistreerd: 16-09-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Hoe ga je om met een familielid die HIV heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:30

Waarom heb ik toch ook altijd in m'n achterhoofd dat dit zo bij mij kan gebeuren :\

Nousa

Berichten: 674
Geregistreerd: 04-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 16:38

Ik heb een geadopteerd neefje, hij is besmet met HIV door zijn moeder bij de geboorte.

Er is eigenlijk weinig speciaals aan, helemaal nu hij geen luiers etc meer draagt.
Op zijn school weet iedereen dat als hij valt en bloed dat de juf moet komen met handschoenen. Dat is eigenlijk het enige waarmee je op moet passen. Dan moet je ook nog beide een open wond hebben etc.

Ik snap dat het gek is maar er verandert verder weinig toch?

hopelijk kan hij er oud mee worden en ondervind hij er verder weinig last van, sterkte!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:13

Wat erg voor je neef....... het is dan niet meer zo dodelijk als vroeger en je kan er heel oud mee worden, maar het is toch een ziekte die je voor altijd bij je zal dragen en veel consequenties heeft hoor, bijvoorbeeld voor het aangaan van relaties enz, je moet dit toch vertellen op gegeven moment en niet iedereen zal het zo makkelijk ontvangen, er zit toch nog een angst bij mensen en die neem je niet zomaar weg. Dus in dat opzicht denk ik dat sommige mensen zeker in het begin wel anders gaan kijken naar iemand als ze dit weten, ookal blijft het dezelfde persoon als het voorheen ook was.. Het zal voor sommige wel een tijdje duren alvoor eraan gewend is dat dat nou eenmaal bij die persoon hoort en er verder inderdaad niet veel veranderd is, maar er zijn ook mensen die daar nooit aan zullen wennen, dat is nou eenmaal zo. Ik hoop dat hij er goed in begeleid wordt maar dat zal wel. En gelukkig staat zijn familie zo sterk achter hem.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Hoe ga je om met een familielid die HIV heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 16:21

Op dit moment gaat het best goed, hij was gisteravond nog even bij mij en vandaag ging hij met zijn moeder naar de afspraak in het ziekenhuis. Ik zie hem morgenavond weer, dan gaan we bij zijn vader eten. Dus dan kan ik mooi vragen wat de dokter verder gezegd heeft :D

En mijn zusje draaide dit weekend ook direct bij. Ze heeft hem alsnog gezien. En tja, mijn neef blijft mijn neef..

Ik heb alleen wel de neiging om hem meteen vol te proppen met gezonde dingen enzo.. :') Ik heb hem gisteren meteen 2 beschuitjes met aardbeien gegeven! _O-

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Hoe ga je om met een familielid die HIV heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:33

hhahaha misschien vind ti het ook wel lekker om eventjes vertroetelt te worden joh ;)

goed zo dat je zusje ook is bijgedraaid! Alles komt met de tijd, zo zie je maar..

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Hoe ga je om met een familielid die HIV heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 16:42

Ja, hij zit nu ook in de schuldhulp, dus ik heb mijn kast even geplunderd voor hem.. Hij was van de week voor het eerst bij de voedselbank geweest..

Dus ik heb pakjes gehakt uit de vriezer getrokken, macaroni en 3 soorten poedersaus, een grote bak zelfgemaakte verse kippensoep ( uit de diepvries ) en 10 zakjes cup a soup zakjes meegegeven..

Hij was helemaal blij!! :D

We hebben met zijn allen in de familie afgesproken dat we hem geen geld meer geven, maar hem gewoon helpen door eten voor hem te kopen :) Dan kan hij ook niet in de verleiding komen shït te kopen voor zichzelf :)

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Hoe ga je om met een familielid die HIV heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:56

WOW wat een goed innitiatief!!! hahaha het voelt goed om op deze manier iemand te kunnen helpen..

Pf, hij heeft wel een rotzooi van zn leven gemaakt he? echt rot!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Re: Hoe ga je om met een familielid die HIV heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 17:12

@ Tallie, jeetje wat ga je hier super mee om. Hij mag echt zo blij zijn met jou... Super gewoon hoe je bent en wat je doet.