Hoe een rustige dag een drama werd met fatale afloop...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Hoe een rustige dag een drama werd met fatale afloop...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 22:39

Ik moet het even kwijt.... dit is geen schreeuw om aandacht.. want ik heb hulp.
Ik moet het gewoon even van mij af schrijven.. ik kan het niet geloven.. ik besef het nog niet..

er is een drama gebeurt op stage vandaag..
om iets voor 5 kwam ik op stage(camping) om te werken, en om 5 uur brak er paniek uit bij het zwembad.
ik ben er(met anderen) heengerent, en zag hoe een lichaam uit eht water getilt werd...
Ik heb geen moment getwijfeld ben erheen gegaan, en samen met degene die er al was zijn we de reanimatie gestart.
Wij zagen al dat dit weinig nut had, er was geen pols meer, en het meisje haar ogen waren al ''dood'' toch zijn wij doorgegaan. hartmassage + mond op mond beademing.. het bloed en vocht kwam al uit haar neus en mond.. en haar kaken waren stijf.... ik heb toch de keus gemaakt om te beademen, aangezien ik daar al mee begonnen was.
na 15 minuten was ambulance 1 en 2 aanwezig, en ben ik blijven reanimeren terwijl zij de AED hebben aangesloten. ik ben weggehaald door de maneger van de kantine, zodat ik even overgenomen werd.. in totaal heb ik samen met een collega ruim een half uur tot 3 kwartier gereanimeerd.
inmiddels was de lifeliner ook al geland op de camping om hulp te verlenen..intubatiemateriaal kregen ze er niet in.. ze heeft adrenaline gekregen via een gaatje in haar knie, en nog veel meer spul....
we hebben alles geprobeerrt. in de ambulanche heeft ze nog schokken gekregen..
ze is naar het UMCG in groningen gebracht.. omdat ze nog hoop hadden na de schokken....

wij hebben om half 8 vanavond telefoon gehad dat dit 8 jarige meisje helaas overleden is...
Ik heb net ook te horen gekregen dat er in haar familie hartpatienten zitten, en zij daar zelf ook onder viel.

sorry.. ik moet het gewoon even kwijt.. ik voel me zo machteloos.. ik heb alles geprobeert... maar het heeft niet mogen baten....
Ik besef het nog niet helemaal... mijn handen doen zeer, mijn knieén zijn kapot.. mijn hoofd barst uit elkaar..

ik kan het niet geloven..
een 8 jarig meisje..
waarom????

De oorzaak wat er gebeurt is, is niet bekend.
Het is een zwembad van 1.40 m waar dus wettelijk geen toezicht bij hoeft te zijn. we weten niet hoelang ze al in het water lag... omstanders is niets opgevallen.. pas toen iemand een schim in het water zag is de hele sneltrein in werking gegaan..

Ik heb mijn best gedaan.. iedereen heeft zijn best gedaan.
De bingo en kaartavond zijn afgelast, de keuken is gesloten, er is een bijeenkomst geweest.. om iederene op de hoogte te stellen...

Wat een dag.... ik snap het niet.... waarom... hoe....

Ik heb 4/5 weken geleden mijn reanimatie diploma gehaald (MFA)
Maar mijn hemel.. ik hoop dit nóóit meer te hoeven toepassen!!
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 29-05-10 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Cheetahfan

Re: Hoe een rustige dag een drama werd met fatale afloop...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:41

Jeetje! :oo
Sterkte! :(:)
Voor jou, en voor alle kennissen/vrienden/ familie van dat meisje!
Maar je hebt zo je best gedaan! +:)+
Menig ander mens zou niet eens iets geprobeerd hebben!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:42

Ik kan mij voorstellen dat je hier even helemaal kapot van bent. :(:) Zoiets meemaken vergt nogal wat van een mens. En zeker als je er zoals jij helemaal bij betrokken bent geweest.

Je hebt alles gedaan wat je kon, meer kon je niet doen. :(:)
Vreselijk voor de familie van het meisje...
Maar ook jij zal het wel even moeilijk hebben de komende tijd...

Misschien slachtofferhulp inschakelen?

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:42

bah, wat vreselijk!
Ik heb wel echt respect voor jou hoor!
Super wat jij gedaan hebt!
maar idd, een 8-jarig meisje, waarom zij?

Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:43

jeetje meid...

ik heb ook BHV maar je hoopt toch dat je het nooit hoeft te gebruiken, dat je nooit in zo'n situatie komt.. en dan ook nog zon klein meisje..

dat gaat je niet in de koude kleren zitten :(:)

je kan bij een soort instantie terecht vlgs mij hiervoor, waar je je verhaal kwijt kan en waar ze je kunnen helpen zoiets te verwerken. want het is gewoon iets heel heftigs wat je hebt meegemaakt..

heel veel sterkte, je hebt je uiterste best gedaan, je kan er niks aan doen dat het zo is afgelopen... :(:) :(:)

goldy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:43

Jeetje wat heftig!! Je hebt je best gedaan. En sommige dingen die gebeuren zijn gewoon niet te verklaren. Je hebt super gehandeld je mag trots zijn op jezelf, ook al heb je dit meisje niet kunnen helpen. Sterkte Groetjes

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:44

Jemig, dat is heftig....
Zorg er alsjeblieft voor dat je hulp krijgt, dit is niet iets wat je in je eentje wil verwerken.....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:44

Heel veel sterkte, is gewoon verschrikkelijk om zoiets mee te maken :(:)

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:45

pfoehhh das inderdaad een heftige dag. Als ik het goed lees heb je al hulp,dat is wel fijn, je zult je verhaal nog vaak kwijt willen denk ik.
ik vind het super van je dat je zo goed hebt gehandeld!! helaas met een slecht eind.
heel veel sterkte de komende tijd!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 22:47

Dat ik mijn best heb gedaan zeggen mensen tegen me... maar het is niet nodig. Het heeft niet geholpen. iedereen heeft zijn/haar best gedaan.

Ik heb een kaartje en tel. nr van slachtofferhulp. Ik laat het eerst even bezinken.. morgen ga ik naar een vriendinnetje van bokt.. even wat anders aan mijn hoofd.
En als ik hulp nodig ben, is dit mij vollop aangeboden.

Volgende week gewoon weer naar stage, en daar word ook vollop gesproken met elkaar.. want dit is gewoon een drama...
Dit had niet mogen gebeuren...

zoals de campingeigenaar zei : Wij hebben een bedrijf.. dit runnen wij... maar eigelijk hebben wij helemaal niets te zeggen

Aldus deze gebeurtenis...

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:47

jeemig!
ontzettend veel sterkte, voor jou en alle andere omliggenen.

Poekiemansss

Sterkte meid!!! wat ongelovelijk heftig!!

Blue_Eyes

Jollie, wat erg! Ik heb ook EHBO maar dit hoop je toch nooit mee te hoeven maken... Sterkte meis :(:)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:48

Oef zeg dat is heftig... hopelijk kun je het zodra de "waarom"-vraag beantwoord is wat meer verklaren. Het lijkt me afschuwelijk om zo met zo'n jong kind betrokken te zijn en dan zonder "happy end"...

Mies

Heel veel sterkte! :(:) Het is zo onbegrijpelijk.. Y;(
Goed gehandeld.

Inwonderland

Heel veel sterkte met het verwerken!
Wel heel goed dat je hebt gedaan wat je kon.
Maar zo jong en dan ook nog zo'n einde, ik kan me niet voorstellen hoe zwaar dit moet zijn.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:49

wat vreselijk om mee te moeten maken zeg.... sterkte met het verwerken. je hebt je best gedaan!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:49

Jeetje zeg :oo Wat heftig voor jou, en alle andere mensen!
Sterkte!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:50

Meis heel veel sterkte! :(:) *hele dikke knuffel* :(:)

Heb er geen woorden voor! ;(

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 22:50

delerium schreef:
Oef zeg dat is heftig... hopelijk kun je het zodra de "waarom"-vraag beantwoord is wat meer verklaren. Het lijkt me afschuwelijk om zo met zo'n jong kind betrokken te zijn en dan zonder "happy end"...

Deze vraag zal nooit beantwoord worden.
Er is niemand die het heeft zien gebeuren. Alle kids in het zwembad zijn gevraagd... ze waren te druk met spelen.

Ze kan een hartstilstand hebben gehad, maar ze kan ook een klap hebben gehad perongeluk van iemand, of gevallen zijn..

We weten het niet.

rommulus

1 ding super dat jullie haar toch ondanks alles gereanimeerd hebben
echt waar petje af !!
niet iedereen zou dat kunnen

verder super dat je hulp hebt maak daar gebruik van
is niet niets

je komt er wel weer doorheen, haar tijd was gekomen
niets zou dat veranderd hebben
jullie hebben het super gedaan

quintusgl

Jeetje Jollie.......dat is een heftige gebeurtenis voor je zeg. Helaas heb ik het in Kardinge ook gehad toen ik daar werkte, met een schaatser. Deze meneer was wel wat ouder maar ik weet hoe het voelt nadat je alles hebt geprobeerd. Het slijt heel langzaam, maar je zult dit altijd bij je blijven dragen.Ik hoop dat je goed bent opgevangen en zo te horen krijg je hulp bij het verwerken zodat je het een plekje kunt gaan geven.. Een 8 jarig meisje......pfff dat hakt erin.
Ik wil je heel erg veel sterkte wensen. Je hebt er alles aan gedaan, meer kon je niet doen.
ook sterkte voor de nabestaanden.

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:51

Oh wat lijkt mij dat vreselijk om mee te maken, heel veel sterkte en je hebt gedaan wat je kon!

Jolliegirl

Re: Hoe een rustige dag een drama werd met fatale afloop...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 22:54

Ik moet volgende week of over 1.5 week even bloedprikken en even laten testen. Aangezien ik de keus had gemaakt om te beademen, en zij toen bloed+vocht verloor uit haar mond.
Op dat moment heb ik er niet bij stilgestaan om aan mijn eigen veiligheid te denken...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:54

O, wat erg als je dit moet meemaken. Ik hoop dat je heel veel steun krijgt!

Zo'n jong meisje ... jullie hebben er alles aan gedaan ... Sterkte!!