Flauwvallen en je medemens :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 19:46

Het vreemde is dat het niet warm, rokerig of erg druk was op de plek waar ik stond. Ik ging gewoon zomaar, had het niet warm, koud oid.

Heb nu alleen nog een beetje een vaag gevoel in mijn benen, hoofdpijn, en rugpijn. Van de val denk ik Verward

Er kan niks in mijn drinken gegooit zijn, ik was namelijk de hele tijd bij mijn drankje, en ken de mensen goed waarbij ik zat.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 23:16

De laatste tijd heb ik ook vaak dat ik weer onderuit ga, of bijna, als ik het aan voel komen en snel met mn hoofd tussen mn benen ga zitten voor mn bloeddruk gaat het wel weer. pas nog, gewoon in de douche, binnen een paar tellen, pats, op de vloer. Behoorlijke blauwe knieen daarna. Maar ik was toch blij dat mn vriend in de buurt was. Je moet er niet aan denken dat je daar blijft liggen onder een stromende douche.
Flauwvallen is echt vervelend, je voelt je daarna echt slap en dizzy. En iedereen schrikt zich altijd dood als ik flauwval Haha! Wat ik me best kan voorstellen, het gaat zo snel... maar gelukkig heb ik het nooit in een café ofzo.

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 23:46

Flair, dat heb ik ook wel eens als ik uit ben, sommige mensen denken idd dat je te veel hebt gedronken, je voelt je duizelig en koud worden kan nog net aangeven dat je niet lekker bent en boem je valt.
Soms zelfs overgeven.
Bij mij komt het o.a. door de lichten en het geluid, en ook wel de drukte.
Ik ga ook nooit met vreemden weg of ik geef het altijd aan dat ik wel een flauw kan vallen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 00:03

Ik ben een keer bij de fietsenstalling bij de bushalte flauw gevallen. Ik zag iemand die ik kende en ik zei dat ik me niet zo lekker voelde. Het volgende moment kwam ik weer bij op de grond, de bus was blijkbaar al geweest en dat meisje was dus ook weg. Ik voelde me echt zwaar beroerd en niet alleen omdat ik flauw gevallen was, maar ook omdat de medemens mij lekker had laten liggen op de natte koude grond.

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 00:05

Ook degene die je kende?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 00:07

basje01 schreef:
Ook degene die je kende?


Jep. Het was trouwens geen vriendin of zo hoor, gewoon iemand die ik kende.

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 00:09

Lekker bijdehand, het gaat flink achteruit met deze wereld.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 08:22

Dat is helemaal asociaal! Sommige mensen zijn gewoon erg egoistisch, blegh.
Gelukkig val ik nooit flauw, en hoop dat hierbij blijft, het moet maar wel gebeuren als ik alleen ben, heb je nog kans dat je gewoon berooft wordt ook, zo gaat dat tegenwoordig.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 09:31

En die buschauffeur vond het ook normaal dat er gewoon iemand op de grond lag? Boos!
djeezes....

Ik heb het gelukkig nog nooit gehad met uitgaan ofzo, maar wel op de meest stomme momenten. Soms is er een oorzaak aan te wijzen (zoals net bloedgegeven, dat doe ik dan ook niet meer, wel plasma), maar soms ook niet en die momenten zijn nog het ergst.
Ik krijg het koud, mijn oren beginnen te suizen, mijn hoofd voelt opeens erg raar, ik zie niks meer (beeld gewoon weg), ik hoor niet goed meer en het voelt net alsof ik in watten zit, dus als ik dan mijn vriend bij zijn arm neem voor steun, is het net alsof daar een laag watten tussenzit. En dat kan je nog net zeggen en daar ga je dan he Boos!
Mn vriend weet precies wat hij moet doen, maar mn moeder laat me bijvoorbeeld gewoon op de grond liggen (zonder mijn benen ff op een stoel te leggen of iets dergelijks) en gaat verder met wat ze aan het doen was (thuis) Boos!
De stomste moment dat het gebeurde tot nu toe was vorige week: ik stond gewoon wat te knuffelen met mn vriend, en opeens "ik ga flauwvallen" en daar ging ik (en hing ik in zijn armen Knipoog )
Overgeven is er bij mij trouwens nog nooit bijgeweest, gelukkig...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 09:45

Dat laatste heb ik precies hetzelfde gehad de eerste keer dat ik flauwviel Leentje Haha! Mijn vriend stond echt raar te kijken, ik ging net een paar dagen met hem.

Ondertussen 4 jaar, hij wist absoluut niet wat hij moest doen, toen ik bijkwam stond hij toch een partij aan me te scheuren. Hij trok me in 1 ruk overeind terwijl mijn benen niet meewerkten. Toen sleurde hij me door de drukte heen de stad uit, erg subtiel Frank Ik zeg er maar niks van, dan voelt hij zich weer zo banketstaaf Haha!

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 13:12

Ach ja, de medemens...

Een collega van mij heeft last last van een soort aanvallen, het lijkt op epilepsie maar dat is het niet.
Een tijdje terug ging ze weer, midden in de winkel. We kunnen niks doen, tis wachten tot de aanval af is gelopen. We kregen wel een heleboel leuke reacties
We moesten 112 bellen, of de dokter. We waren fout omdat we niks deden. We hebben meerdere pogingen gedaan om uit te leggen dat we niks kónden doen. Maar goed, hun wisten het natuurlijk weer veel beter Boos!

Misschien ligt het daar wel een beetje aan dat niemand helpt. Als je helpt dan weet iedereen het weer beter