Stedentripje barcelona tips??

Moderators: Berdien, Dani, Murthul, Muurp, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

kaj

Stedentripje barcelona tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-03 20:18

Aangezien mijn vader afgelopen week jarig was en ik ook al een tijdje met mijn moeder iets wilde gaan doen heb ik besloten ze samen mee te nemen voor een paar dagen barcelona.
Nu wilden we eigenlijk in juli gaan maar helaas bleek dit te kort dag te zijn ivm vrij krijgen op het werk.

Nu hebben we besloten een en ander maar te verzetten naar september/oktober.

Nu hebben we op internet al aardig wat afgezocht we zijn al op het reisbureau geweest maar de kosten vallen me toch aardig tegen eerlijk gezegd.
ik had gedacht voor een paar honderd euro wel klaar te zijn met al die aanbiedingen tegenwoordig maar we gingen voor de trip die in eerste instantie dus in juli zou vallen toch al tegen de 1500 euro aan!

Niet dat het nou zo'n heel groot probleem is maar ja ik had het toch graag wat goedkoper gehad.

Nu kreeg ik gisteren van iemand een tip dat je met easyjet heel goedkoop kunt vliegen als je ver van tevoren boekt en ook kun je via die site hotels boeken enzo.
Op het eerste gezicht lijkt het wel een stuk te schelen maar heeft iemand ervaring hiermee?
Heb je dan ook echt voordeel of komen er nog zoveel extra dingen bij dat je net zo goed een arrangement via een ander kunt boeken ipv alles apart.

Ook evt alternatieven voor barcelona zijn welkom!
Ik ben er nog nooit geweest en het leek me wel een mooie stad maar ook bijv. wenen lijkt me wel mooi.
Ikzelf houd wel van cultuur/ bezienswaardigheden maar we moeten ook gewoon een middagje kunnen shoppen en ook lekker relaxen dus niet zo'n trip waar je alleen maar kerkjes kunt bekijken en dan de bus ingestouwd wordt om verder te rijden.

Iemand nog leuke ideeen??
Het gaat dus waarschijnlijk om oktober (misschien eind september) en dan een lang weekend of misschien zelfs een weekje maar dat hangt ook een beetje van de prijs af natuurlijk.

Alvast bedankt voor de tips (tenminste ik neem aan dat er vast wel iemand wat leuke tips heeft Haha! toch?)

replika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 22:42

Echt veel tips qua prijs heb ik niet, maar ik kan je wel zeggen dat Barcelona een fantastische stad is om te zien. Je hebt er ontzettend veel mooie gebouwen ( Casa Mila, Sagrade Familia, Park Guell) maar je kunt er ook heerlijk winkelen op de Ramblas en bijbehorende straten (ze hebben er zelfs een H&M Haha! ) Ook zit je als je de Ramblas afloopt binnen 5 min op het strand, het is echt een superstad!! ( ben er een week met school geweest, was 300 euro) Heel veel plezier als je gaat!!

Quote Jalisco: Zolang er over je geroddeld wordt, zijn ze je nog niet vergeten Haha!

Reppie Lovers

Oscar
Forumcoordinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 09:33

Wat ontzettend attent van je !
Barcelona is een prachtige stad, daar kun je je prima vermaken.
Als je de kosten wat wilt drukken (heel begrijpelijk, want het is een hoop geld voor een paar dagen) en je hebt wat meer tijd, bijv. een week, dan weet ik misschien wel iets voor je.
Heb je toevallig een fijne reisauto ?
De trip is per auto best te overzien, als je 's ochtends erg vroeg weg rijdt dan ben je 's avonds op je eindbestemming.
Als je het vergelijkt met vliegen, dan maakt het qua reistijd niet zo gek veel uit; je moet tenslotte naar de luchthaven rijden, daar nog een paar uurtjes wachten, de vlucht zelf, en dan ben je nog niet op je eindbestemming...... al met al ben je toch bijna een dag onderweg.
In de omgeving van Barcelona heb je diverse toeristische plaatsjes (o.a. Estartit, Tossa de Mar etc.) waar je leuke huisjes kunt huren voor een spotprijs (bijv. bij Belvilla).

Langs de kust loopt een spoorlijn rechtstreeks naar Barcelona - geen parkeerproblemen en je komt midden in het centrum uit.
Zo heb je het voordeel dat je elk gewenst moment de stad in kunt, en dat je ook nog wat rust / strand mee kunt pikken.

't Is maar een idee hoor en misschien vind je het helemaal geen goed plan, maar ik wil je het toch niet onthouden Knipoog
Zeker als je met meerdere personen gaat is de auto in combinatie met een huisje een voordelig alternatief.
Anders moet je tenslotte 3 (of meer ?) keer een ticket kopen, 2 (?) hotelkamers etc.
Nu kun je de "vaste kosten" (benzine, huisje) verdelen over het aantal personen die meegaan, en dat scheelt je uiteindelijk veel geld.
Als je in je eentje of met 2 personen reist dan is het verschil wat minder groot, maar als ik het goed begrijp zijn jullie met (minstens) 3 personen.

Vliegen met Easyjet kan idd. vrij goedkoop zijn, maar dan moet je wel lang vantevoren boeken.
Ook komen er nog diverse kosten bij (kijk eens op de website, daar staat het allemaal op) en als je dan nog apart een hotel in het centrum wilt boeken, loopt het allemaal behoorlijk op.
Via D-reizen worden ook stedentrips aangeboden, deze kun je ook vinden op de website.
De vluchten zijn dan wel wat duurder, maar de hotels verhoudingsgewijs weer een stuk goedkoper.

Heel veel succes met je voorbereidingen, 'k weet bijna zeker dat je ouders het een super idee vinden

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 11:17

Thanks voor de tip!
Vooralsnog is het plan om te gaan vliegen.
Ik denk dat we ook met drie personen blijven of mijn broer en zijn vriendin moeten ook zin hebben om mee te gaan (op eigen kosten dan haha).

Ik ben nu samen met mijn moeder alle reisbrochures en internetpagina's aan het afzoeken erg leuk die voorpret.
Dreizen had ik ook al gezien ja.
Ik ga maandagochtend nog even naar het reisbureau welke verbonden is aan de rabobank aangezien je daar altijd erg goed en vrijblijvend geholpen wordt.
Als ik het zo hoor heb ik me in ieder geval niet vergist in het feit dat barcelona een mooie stad is.

O ja toen ik mijn vader vertelde over zijn cadeautje kreeg ik de gebruikelijke bezwaren: maar dat is toch veel te duur en dat hoeft niet etc. etc.!!

Maar ja hij heeft er niets over te zeggen het is mijn geld. Mijn moeder had ik maar wel vast vantevoren ingelicht, want dan kan ze helpen zoeken.

Kinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 13:40

Buiten Easy Jet kan je ook goedkoop met Basic air ofzo vliegen en dat kan ook als je bijvoorbeeld maar een maand van te voren boekt.
Op internet is trouwens een site waar je vliegreizen kan vergelijken en dan zoeken zij de goedkoopste voor je uit = www.kelkoo.nl
Heel veel hotels kan je bekijken (en boeken) via www.book-a-hotel-in-barcelona.com (je hebt wel een creditcard nodig bij de meeste hotels) Je kan daar kijken op aantal sterren en de prijzen rekent hij voor je uit. Je kan het dus zo duur maken als je wil.
Ik denk dat alles los boeken zonder tussenkomst van een reisbureau een stuk goedkoper is.
Wel een superleuk idee, zeg!

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 13:51

Ik ben net een week uit Barcelona terug. Ik ben eigenlijk met een vergelijkbare reden gegaan. Mijn ouders waren zoveel jaar getrouwd, dus we zijn met 5 man naar Barcelona geweest. Toen we daar waren spraken we mensen die met Iberia hadden gevlogen, en die waren goedkoper uitgeweest dan wij (easyjet, een half jaar van te voren geboekt). Dus kijk dat goed na, er zijn steeds verschillende aanbiedingen.
Wij konden voor een redelijke prijs een bungalow op 10km van Barcelona huren, dit was op een camping direct aan het strand. Maar in het hoogseizoen moet je daar niet met je ouders heengaan, want er kwamen nu al erg veel zon en dranktoeristen. Maar ik zie dat jullie in het na seizoen gaan, nou dan denk ik dat je daar goed terecht kan.
Als je een auto wil huren: de wegen worden heel slecht aangegeven, we zijn de helft van de tijd verdwaald, maar daar tegenover staat dat het wel koeler en sneller is dan met de bus of lopend ergens naar toe gaan.
Absolute aanrader: tourist bus. Kost wel wat, maar hij brengt je naar alle belangrijke toeristische trekpleisters. Gaat absoluut sneller dan de auto.

Als je meer wil weten stuur me dan een pb'tje
Veel plezier

Natalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 15:37

Ik heb voor m'n studie een werk moeten maken over Barcelona.
Hierin staan bezienswaardigheden, stadsplannetje, metroplannetje, e.d.

Als je hier iets mee bent mail ik het je graag...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie