Website mag niet (zo) , terecht ?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41636
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 12:06

Hmm, jammer Haha! Laat ze maar aanklagen. Ze hebben echt geen poot om op te staan }> Geen foto's van jou en je paard met een Torsion zadel. Yeah, right! Ze proberen je gewoon te intimideren met wat gezeur over advocaten, meer niet.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 12:11

Ja maarja , ik vind het ook niet nodig dat de firma Barefoot er problemen mee gaat krijgen omdat ik zonodig die site online wil hebben...
Dan worden ze er in Duitsland op gepakt.

Bovendien heeft Torsion centen zat om zoiets gemeen te spelen...
ik heb er geen geld en geen tijd voor over , vind het het niet waard Lachen

Het had waarschijnlijk wel gewoon gemogen als ik niet op dezelfde site de Barefoot-zadels zou aanbieden.

Dat is het 'm.

Ik ga Denz haar foto's gewoon een beetje bewerken dat je de Torsion niet meer herkend , zo dan maar.
Pffft , het zou mij wat , azijnpiesers Tong uitsteken

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 13:59

ik heb je site bekeken maar het ziet er erg goed uit, duidelijke informatie. Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 14:10

Dank je. Lachen

Veel mensen willen graag het verschil weten tussen de verschillende merken , dat is er nu wel af anders was hij nog duidelijker geweest.

Maar ben blij met je compliment !!!!!!!

Dus hij heeft toch nog wel informerend nut nu Lachen

Overigens komt als het goed is , aankomende week m'n Nederlandse vertaling op de Duitse Barefoot-site beschikbaar , da's ook wel handig.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 07:04

pmarena schreef:
Nu kreeg ik dus een mailtje (in het Duits Haha! )
dat ik direct alle verwijzingen naar het merk Torsion van de site moet halen omdat ze anders gaan aanklagen ofzo....


Van wie kwam die mail? Van mevrouw J. T.pp toevallig?

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 07:10

Nou je weet niet precies de rede van het waarom, je kunt alleen maar gissen, mischien kan je het hun vragen wat de motivatie is waarom ze het niet willen en waarom ze zo fel reageren?

Mischien hebben ze wel een verdomd goede reden..

Mooie duidelijke goede site trouwens, mijn complimenten.

gr Monique

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 12:30

Maar eh, je site doet het nog steeds anders Verward

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 16:37

Site doet het WEER , ik heb alle info over de Torsion eraf gehaald ,
en de vergelijkingen tussen beide zadels ook.

Het is nu dus geen algemeen informerende site meer , bedoeld voor iedereen om een eerlijk en goed beeld te krijgen over beide zadels , maar meer puur een site over de Barefoot.
Omdat ik de naam Torsion dus niet mag gebruiken , en ook niks over hun product mag vertellen.
Ofwel : alleen Torsion-verkopers mogen een mening over het zadel , en info erover , verstrekken op een openbare site.

Ik heb overigens 2 keer een heel net en vriendelijk mailtje gestuurd ,
1 x naar degene die de dreigmail stuurde (niet Jennifer Topps zover ik weet , kwam namelijk van italiaans mailadres , dus waarschijnlijk van LAG-horse zelf Haha! )

en 1 x naar buitenzinnig , de Nederlandse importeur.
Ik heb vernomen dat zij op hoge poten LAG-horse erbij gehaald hebben om mij ''aan te pakken'' .

Dus ik heb hen een vriendelijk en eerlijk mailtje gestuurd ,
erin uitgelegd dat ik heb gehoord dat ik dankzij hen LAG op m'n nek heb , hoe ik over het zadel denk , dat ik er veel plezier van heb gehad , en veel mensen er positieve info heb gegeven..enz.

Dus waarom ze niet gewoon een mailtje naar mij gestuurd hebben met het verzoek om de naam Torsion niet te gebruiken.

Heb die mail van het weekend gestuurd , (nog ?) geen antwoord gekregen...

callippo

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 00:21

Hoi,

mijn barefoot zadel is nu ook binnen (eindelijk!!!) en afgelopen zaterdag heb ik ff op een torsion gereden om nog te kunnen vergelijken.
Afgezien van het enorme verschil in slijtage (die torsion was al best oud en 'in vorm gereden') zien ze er allebei even comfortabel uit.

Ik vind het echt belachelijk dat Torsion zich zo druk maakt om zo'n site.
Wat ik denk is dat ze nu inzien dat hun produkt helemaal niet zoveel beter is dan dat van Barefoot en daarom vreselijk bang zijn voor concurrentie. De winstmarge op die torsions zal wel enorm groot zijn.... nog wel Lachen

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

callippo

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 00:22

Ohja, ik vind de boomloosrijden site heel erg mooi en super informatief!!! Veel meer info dan barefoot zelf, zouden ze een voorbeeld aan kunnen nemen hoor!!!!

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 07:10

Fijn dat je er blij mee bent Calippo !!

De site van Barefoot zal binnenkort helemaal veranderd worden is me verteld , ik vraag me alleen af wanneer want het duurt nogal lang *LOL*

Ik heb nu trouwens bericht terug gehad van buitenzinnig.nl ,
dat het probleem was dat ze geen 1-op-1 vergelijking wilden ......

En dat er volgens hun op de Torsion geen "woekerwinsten" gemaakt worden , maar juist op de Barefoot Tong uitsteken

Omdat Torsion duur is qua productie enzo......tja. Lachen

Er zijn tot nu toe nog maar 2 zadels (via mij besteld) die bij de kopers zijn aangekomen. De volgende bestellingen zullen pas over een maand geleverd worden , echt jammer dat het zolang duurt Boos!

Maar de 2 tot nu vinden het iig een mooi zadel , daar ben ik blij om !!
Barefoot verdient het om wat bekender te worden Lachen

Heb je nog vergeleken met buitenzinnig erbij toevallig ?
Of was de Torsion van iemand zelf ? Lachen

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 08:33

Misschien is het hele eieren eten jouw ervaringen en de reclame voor Barefoot (want dat is het natuurlijk wel) apart te houden.
Je site doet zich namelijk voorkomen als infosite over boomloos rijden maar als jij vervolgens vergelijkingen gaat maken tussen twee merken (waarbij het ene merk het onderspit moet delven) kan je natuurlijk problemen verwachten en zeker als je vervolgens het andere merk te koop aanbied.

Je hebt nu ook al een verwijzing naar een bokt thread en op die manier zou je waarschijnlijk ook prima naar een eigen pagina kunnen linken met je persoonlijke verhaal en vergelijkingen erop. Dat is dan een persoonlijke website en kunnen ze heus niet aankomen (zolang je geen foto's van hen gebruikt).

Laat je niet intimideren hoor....gewoon een beetje creatief zijn en het anders oplossen. Zet bijv. bij de links dat je niet verantwoordelijk bent voor de inhoud van de links ? Knipoog

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 18:31

Ha Gaitkeeper Lachen

Ik heb nu niks meer gehoord van wie dan ook van Torsion ,
ik vind het al lang best.
Ik had een heel complete site ervan willen maken , met verwijzingen naar allerlei interessante boomloze en flexibele merken zadels..maarja laat het nu wel lekker hierbij.

Naar mijn (bescheiden Haha! ) mening viel het hele stuk niet domweg uit in het voordeel van Barefoot , het was gewoon eerlijk over de voor- en nadelen
van beide zadels....maarja , dan wint voor de voor mij belangrijke punten idd Barefoot .

Ik ga er al geen site meer voor starten ook , als mensen me vragen wat nu eigenlijk het verschil is zal ik ze wel gewoon dat bestandje met mijn bevindingen sturen. Da's ook prima Lachen .

Het moet voor mij ook wel leuk blijven natuurlijk , niet teveel gedonder....

Bedankt voor je reactie Lachen .

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 19:02

Even off-topic maarre....
Ik zag bij horsemanoutfitter nu ook nog een ander boomloos zadel staan ?
Onder de naam 'Action' ?
Binnen de kortste keren rijden we allemaal boomloos !! Haha!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 19:42

pmarena schreef:
Ik heb geen zin in ruzie en al dat gedonder en gedreig , wilde graag een compleet en eerlijk overzicht bieden , maar heb de site nu aangepast volledig over Barefoot. Heb de verschillen en voordelen-pagina maar helemaal weggehaald , want dat is ook alweer vergelijking met hun product natuurlijk..... hoezo weinig vertrouwen in hun eigen merk .
Onterecht overigens , want het zijn prima zadels !! Lachen


Ik weet precies hoe je je voelt. Ik heb een tijd geleden een website gemaakt over Temptation Island, de TV-serie, in overleg met SBS6 en VT4 en om de Nederlandse kijkers te informeren. Alles had ik: foto's, interviews, de meest uitgebreide informatie, filmpjes, screenshots, echt bijna alles wat maar mogelijk is. Bovendien was ik dagelijks met de website bezig, ik had een domeinnaam waar ik grif voor betaalde en er ging ook nog veel van mijn tijd in de website op. En ineens, out of the blue, kreeg ik een mail van 20st Century Fox dat de pagina er onmiddellijk af moest, omdat ik hun naam had gebruikt blabla. Als je zo'n mail krijgt zit je bijna te trillen. Je snapt er niets van en weet ook niet meer wat wel en niet mag. Ik nam daarop dus weer contact op met verschillende TV-maatschappijen die ineens door Fox in waren gelicht en om waren ge'turn't. Ik moest naar Amerika komen voor rechtszaken, weet ik veel wat nog meer. Ik heb het er met een advocaat over gehad en die dacht dat ik het wel kon winnen als het tot een rechtszaak zou komen, omdat de naam Temptation Island niet als bedrijf geregistreerd stond in Nederland en ook niet onder het recht van Fox viel. Ik wilde het er echter niet op aan laten komen en heb mijn pagina maar meteen verwijderd.
Ik heb een aangetekende brief gekregen van hun advocaten waarin stond dat ALS ik nog een nieuwe pagina wilde maken, ik onder ieder plaatje van hen (dat is dus ook het logo en ook de screenshots) moest zetten dat het van hen afkomstig was, dat zij de copyright hadden etc. Dan zou het dus echt een kermissite worden, met allerlei teksten overal. Daar had ik geen zin in. Ik heb dus de eer maar een beetje aan mezelf gehouden.

Ik denk op zich dat ze van Torsion gelijk hebben wat hun foto's betreft, maar als jij een foto van je eigen paard plaatst met een Torsion zadel op dan hebben zij geen enkele recht op deze foto! Als een foto van mijn paard met Billy Cook zadel op in de krant verschijnt, dan heeft de maker van mijn Billy Cook zadel toch ook geen enkel recht om de foto te claimen? Ik zou in ieder geval zorgen dat je niets van hun pagina over neemt. Geen teksten, geen logo's en geen afbeeldingen. Maar ze hebben echt geen poot om op te staan als jij een foto plaatst van jouw paard met een Torsion zadel en je mag hun naam ook absoluut wel noemen in het rijtje 'boomloze zadels'. Zij hebben volgens mij niet door wat de opzet en het doel is van jouw website. Het doel is volgens mij om mensen te informeren over boomloze zadels in het algemeen en niet om mensen een Barefoot zadel aan te smeren of mensen duidelijk te maken dat een Barefoot zadel toch wel een stuk beter is dan een Torsion. Ze kunnen en mogen je ook niet weerhouden je eigen bevindingen kunnen op de website te plaatsen. Er geldt hier, net zo goed als in Duitsland etc., een vrijheid van meningsuiting en als jij toevallig wilt zeggen dat jij meer tevreden bent met een Barefoot dan een Torsion zadel dan is het jouw goed recht om dat te vertellen. Je kunt eventueel ook andere gebruikers van boomloze zadels aan het woord laten op je website. Als je website zich onafhankelijk op hoort te stellen wat boomloze zadels betreft, dan moet dat kunnen. Er is vast wel een gebruiker die kwijt wil dat zijn of haar Torsion zadel geweldig is en dat hij/zij daar erg tevreden over is. Met zo'n opmerking benadruk je nog eens de objectiviteit van je website. In de URL staat ook niet iets van barefoot.nogwat.nogwat maar boomloosrijden en ik denk dat dat meteen aangeeft waar jij naar streeft: om op zich een onafhankelijke pagina te maken over boomloos rijden. En dat is voor Torsion op zich enkel reclame, dus zij zouden er eerder achter moeten staan dan je tegen moeten werken...
Correct me if I'm wrong

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 06:52

Jij snapt het Gera Lachen .

Ik moest idd aan jouw Temptation Island-site denken , vond het ook vooral belachelijk van Fox , dat ze jouw (naar ik heb begrepen mooie , grote , informatieve....enz....) site per-se uit de lucht wilden , en er vervolgens niks meer mee deden....als ze nu nog zelf die ruimte gebruiken voor een schitterende site ofzo Boos!

Mijn bedoelingen met de boomloosrijden-site waren idd vrij groot ,
om iedereen aan het woord te laten over zijn/haar ervaringen en bevindigen.
Ook over de Action , over de Torsion , maar ook bv. een stukje over andere interessante zadels zoals de Wissel , boomloze westernzadels , en de Ortho-flex.
Is ook nog terug te lezen op de homepage geloof ik , ''mijn ervaringen en die van anderen'' . Dat ik het Barefoot-zadel ook te koop aanbiedt is voor mij alleen maar om dat zadel een beetje te helpen zeg maar , wat tegengas geven tegen die botterikken van Torsion die iedereen vertellen dat namaak slecht is enzo.....maarja , zoals gezegd , ik hou het hier nu maar bij.

Ik vind het nu ook een beetje een commerciele flut-site eerlijk gezegd , hij had veel groter en informerender , omvangrijker moeten worden....
nu is het nog maar heel ''smal'' informerend zeg maar Scheve mond

*excuseer voor alle type-fouten die ongetwijfeld in dit berichtje staan hoor , moet naar m'n werk Haha! *

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 22:23

Nou als ik het zo hoor en lees redenen te over om voor een barefoot te kiezen. De houding van de mensen van Buitenzinnig valt me eerlijk gezegd tegen, had dit niet van ze verwacht. Maar dat komt misschien omdat ze zelf een onderdeel van hun site besteden aan de Torsion?
Naja ik ga met spanning wachten op het testmodel van barefoot.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 06:52

Ho...het is niet m'n bedoeling om buitenzinnig naar beneden te halen hoor ,
ik heb niet echt reden om wat tegen die mensen te hebben , ben blij dat hun de Torsion in Nederland aanbieden , dat is mooi voor het boomloosrijden Lachen

Alleen iedereen die Torsion verkoopt is zo gehersenspoelt door LAG horse om alle andere merken af te kraken.....dus ik doel echt niet op buitenzinnig , maar gewoon Torsion in het algemeen dat vrij bot is.

Is overigens wel te begrijpen natuurlijk , andere merken blijven in feite nagemaakt van de Torsion.....elk exemplaar van een ander merk dat verkocht wordt , is er 1 minder voor hun.

O , je woont in Berschenhoek zie ik Lachen
(schreef je dat niet als BerGGGGG Verward )

Da's wel mooi dichtbij , dan kan ik evt. nog wel langskomen tzt. om de Barefoot ''officieel te overhandigen'' voor een Bokt-testrit Tong uitsteken

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 07:12

Ik ga met spanning zitten wachten op de officiele overhandiging..... rapapa rapapapapaaaaa, tromgeroffel......

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aisie, Birgit__, Cerosa, DieL_Zor, L_Flo, Paardennamen, purny, spookyskippy, TessaxQuincy, Zoolgangster en 58 bezoekers