ik wordt er moe van...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

ik wordt er moe van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 14:15

Ik ben echt nu bijna elke dag moe, of ziek... Mijn ouders nemen me niet serieus, maar ik lig nu echt het liefst de hele dag in mijn bed, te lezen ofzo... of ik zit te bokken... in mijn pyama.. .dat is nu eht enigste wat ik wil/kan... als ik bij Boomerben, ben ik al moe als ik hem allen maar geborsteld heb... Scheve mond ben het een beetje zat... Boos!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 14:17

misschien heb je het al een keer op bokt verteld, maar dat is ze me dan f fontgaan, hoe komt het dan dat je zo moe bent?

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 14:19

Tijd dat je eens laat onderzoeken, Amy !
Daar heb je je ouders toch niet bij nodig?
Het is fijn als iemand met je mee wil, maar als je ouders dat niet doen, dan heb je vast wel een begrijpende vriendin?
(Nee, Boomer kan niet mee op spreekuur, hoor Haha! )
.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 17:57

Erik ahd het al aangeboden... Maar ik vind het te belastend om mijn vrienden hermee op te zadelen... Mijn ouders emmeren steeds van: naja, we kijken eht nog even aan... Altijd als ik terug kom van boomer is het: piama aan, en lekker óf bokken, óf lekker in mijn bedje liggen lezen/slapen... Ik schrijf soms hele verhalen als ik in mijn bed lig. Maar nu begind eht me echt behoorlijk te vervelen... mijn harrypotter boeken heb ik uit, en mijn ouders geven mij geen geld voor deel 5 (heb op het moment geen geld)
Waterkippie, ik weet niet hoe het komt dat ik zo moe ben.. Ik ben snel emotioneel, zo stond ik gister bij boomer, en begon ik te huilen van iets heel schattigs dat Boomer deed...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 19:26

Ijzer te kort en lage bloeddruk ... ik heb wat je omschrijft ook, en heb al jaren last van een ijzer te kort en een veeeeeeeeeeel te lage bloeddruk. Met een kuurtje is het even weer beter, maar het komt zo snel als het kuurtje verteerd is weer terug. Blijkbaar hoort het bij mijn persoontje.

Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 19:59

sonjabelgium schreef:
Ijzer te kort en lage bloeddruk ...


goh daar het ik volgens mij ook wel last van. een tijdje geleden was ik onderuit gegaan in de douche(mn moeder bijna in paniek). ben ik bij de dokter geweest, bleek dat mn bloeddruk errug laag was.
dat is volgens mij nu nog niet beter... Lips are sealed maar oke
sonjabelgium wat voor kuurtje bedoel je?

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 20:24

De naam weet ik niet meer, het was een vitaminecompelex met vooral een hoge dosis aan ijzer in mijn geval (is vaak voorgeschreven aan zwangere vrouwen, en ik had het de tweede keer in een spuitbus, moest ik met een tuitje in m'n mond één keer duwen). Ik heb ook ooit "ampoelen" gehad (van die drankjes in glazen buisjes) Misselijk

Ik heb het ook vaak, als ik recht ga staan moet ik me af en toe vasthouden, want alles gaat draaien rond me, en dan voelt m'n hoofd zo raar (een rare vorm van druk). Zo heb ik ooit al 's gaan zitten midden een winkel, alles begon gewoon te "bewegen" voor m'n ogen. Even zitten (met publieke belangstelling Tong uitsteken), en toen ging het alweer. Het blijft wel lastig om er mee om te gaan hoor!

Ze kunnen het overigens heel makkelijk meten als je "het" hebt. Met een prikje in de vinger kan het getest worden als het aan het ijzergehalte ligt, en bloeddruk is volkomen pijnloos natuurlijk.

In mijn geval zou ik voortdurend aan de pillen moeten, maar , dat doe ik niet hoor. Ik ben geen pillenslikker van nature en tenzij ik er erg van heb ga ik ze ook niet nemen zomaar. Ik heb er mee leren leven, en verder hou ik het gewoon voor mezelf als weer 's "carousel" in m'n kop is Knipoog

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 08:42

Ik heb eht, als ik (te) snel opsta. Maar ook gewoon als ik gewoon op sta. Zo ga ik in wikels ook vaak zitten. Of als ik te lang sta, begind alles ook te draaien... heel vervelend als je een toevel krijgt, terwijl je op een paard zit.
Ik ga vaak in het zwembad even zitten, en even met mijn hoofd tussen mijn knieën, en even flink diep adem halen, en een broodje eten, en dan kan ik er weer tegen aan... maar reken maar dat eht na een uurtje weer hetzelfde is... Lips are sealed

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 08:47

als ik jou was zou ik maar eens bloed laten prikken... Mij zou het niet verbazen als daar Pfeiffer uitkwam. Snel laten doen, hoe langer je doorloopt met dit soort klachten hoe langer het duurt voor het over is en hoe groter de kans op beschadiging van je lever (als het Pfeiffer is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 09:45

Meid jij moet echt naar de dokter hoor, dit is echt niet goed. Daar heb je je ouders trouwens niet voor nodig hoor, kun je gewoon zelf naar toe.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 11:37

" Erik ahd het al aangeboden... Maar ik vind het te belastend om mijn vrienden hermee op te zadelen... "

Waar heb je vrienden voor?
Zou jij niet hetzelfde doen voor JOUW vrienden?
GAAN met die banaan, hoor!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 11:38

Ja, ik ben het met Sonja eens! Beterschap in elk geval! Ach gut

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 11:49

Heb je geen pfeiffer dan?? ik had echt precies te zelfde als wat jij zegt, nog wel erger denk ik, ik kon niet eens van mn bed naar beneden lopen zo moe was ik, en ik had pfeiffer...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 12:24

Pfeiffer ... geef daar 's een omschrijving van (iemand)? Ben eigenlijk wel benieuwd omdat iemand leverbeschadiging aanhaalt en ik uit m'n bloedtest een verkeerde waarden kreeg die ze als hepatitis bestempelden, maar bij de volgende test was het weer niet meer te vinden Verward terwijl hipatitis ongeneeselijk is.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 13:30

eigenlijk zijn er twee varianten van Pfeiffer: een variant die gepaard gaat met hoge koorts en eigenlijk niets anders kunnen doen dan slapen en een variant die meer ´sluimerend´ is en vooral vermoeidheid met zich meebrengt, maar waarbij dus geen koorts is. Bij beide varianten zijn je lymfe-klieren opgezet, heb je niet echt veel behoefte aan eten (vaak ook doordat je bijna niet kunt slikken vanwege die opgezette klieren) en als er bloed geprikt wordt dan klopt daar ook helemaal niets meer van (rode en witte bloedcellen).

Je lever kan overgevoelig zijn. Meestal heb je dan last van een pijnlijk gevoel op die plek en wordt dat wat heviger na gekruid voedsel, koffie en alcohol. Om die reden wordt dergelijk eten en drinken sterk afgeraden als je Pfeiffer hebt. Ga je daar mee door, dan kan de schade blijvend zijn.

Ik ben geen arts, maar wel ´ervaringsdeskundige´. Toen ik 17 was heb ik Pfeiffer gehad. Het begon in mei/juni en pas in oktober was mijn bloed weer goed...

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 14:16

Ik heb ook pfeiffer gehad. Maar dan ben je dus echt wel te moe om te computeren paardrijden ofzo. Ik sliep bijna heel de dag. En idd die klieren zijn dan super groot. En omdat je niet veel doet hoef je ook niet veel te eten. Ik heb het 6,5 maanden gehad! Maar asl ik dit zo hoor heb je een ijzertekort of het is gewoon de puberteit!

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 14:54

Een vriendin van me heeft op eht moment pfeiffer, en zij heeft helemaal geen last van vermoeidheid Verward
Zij is 's avonds alleen wat eerder uitgeput, verder heeft ze wel opgezette klieren...

Stephanie100: Iedereen's lichaam reageerd anders op de ziekte. Dus de één wordt heel erg moe en kan niet meer rijden, en de ander kan nog wel veel. Het ligt er echt maar aan...

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 08:32

laat je bloed goed onderzoeken op Pfeiffer en bloedarmoede.... en als daar niks uitkomt en je zit jankend van de vermoeidheid bij de dokter krijg je al snel de stempel depressief opgelegd. Helaas ervaring op dit gebied........ Na een jarenlange vermoeidheid en er kon niks worden gevonden ben ik naar een homeophaat gegaan en mijn vermoeidheid is nagenoeg weg! Alleen na een dag hard werken ben ik moe, maar das normaal. Daarvoor had ik nooit geen puf om ergens heen te gaan en was 24 uur per week het maximale werk wat ik aankon. Ik ben energieker en ik heb het gevoel dat ik nu weer langer door kan. Bij mij begon die depressiviteit ook met vermoeidheid en dacht ik dat ik Pfeiffer of bloedarmoede had... beide laten onderzoeken en niks aan de hand..... Dus ik begon te janken van vermoeidheid bij de ha en kreeg antidepressiva mee.... Die vermoeidheid was bij mij zelfs zo erg dat ik niet meer naar school kon en ik heb mijn opleiding dan ook niet afgemaakt. Zelfs de strijdt met Informatie Beheer Groep viel me zwaar, want het is zelfs zo erg daar dat je eerst je schooljaar moet betalen en daarna pas met een doktersverklaring EN een medicijnenverklaring moet opsturen voordat ze je geloven en je het geld terug storten Verward . Maar laat in iedergeval je bloed goed onderzoeken!

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 09:51

Nu heeft iedereen het hier over pfeiffer,maar als je "gewoon"overspannen bent heb je de zelfde sympthonen hoor!
Dan voel je je ook k*t,doodmoe,huil je om de raarste dingen enz.
Dus ga eens bij je zelf te raden waarom je alles zo zat bent,en of je daardoor misschien wel zo moe bent. Ik zou zeggen ga eens naar de dokter ,tenslotte is deze dingen uitzoeken zijn werk!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 10:14

Het kan vanalles zijn, maar het lijkt me wel verstandig om het zowiezo even te laten onderzoeken. Ook voor je eigen rust.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 20:59

Heey ...ik zou als ik jou was naar de dokter gaan,praat met hem er over,vooral wat je voelt en op welke momenten dat is..Veel succes...Laat je het ons horen als je er geweest bent?? xx

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 22:28

Ik heb het ook. Zwaar vervelend. Heb het al heel lang, maar 6 weken terug stortte ik echt in. Bloed laten prikken, dokter geweest, reikie laten doen en alles. Nou ik had niks. Maar het kan ook door emoties en stress komen zei die vrouw van reikie. Zal best wel eens kunnen.. Misschien wat beter/gezonder eten? Je kunt het beste ff naar de dokter gaan. Als je weet wat het is kun je er gelijk wat aan laten doen. Sterkte. Lachen

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 22:45

Ik ben de laatste tijd ook heel erg moe maar ik weet bijna zeker dat het door m'n medicijnen komt...
Alleen heb ik al wel een half jaar dat ik als ik opsta dat alles dan gaat draaien om me heen enz..m'n ouders willen eigenlijk dat ik ga bloedprikken om te kijken of ik iets heb maar dat durf ik niet..
Ik zou als ik jou was wel je laten onderzoeken hoor!
Misschien dat er iets uitkomt en dan weet je wat er aan de hand is en kun je er iets aan doen.
Sterkte

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 21:31

Blehh ben nu al weer 2 dagen ziek.. Hoofdpijn, koorts, moe. Om gek van te worden. En donderdag had ik ook nog afgesproken om naar de bios te gaan. Verdrietig Hoop dat ik snel beter word.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 22:39

Amy is denk ik ook flink ziek aangezien ze al een paar dagen niet meer online is geweest! Amy beterschap Ach gut