hoe bevalt het samenwonen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

hoe bevalt het samenwonen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 23:04

Hoi!

Mijn vriend (verloofde eigelijk) en ik gaan eind deze maand 'echt' (nu woon ik ook al meer daar dan bij mn moeder) samenwonen.
Het was niet helemaal de bedoeling maar ik kijk er nu echt wel naar uit.
Ik ben het nu wel een beetje zat , die broers af en toe Boos! Haha!

Maar ik vraag me weleens af en toe af..ga ik me niet vervelen?Wordt het niet een sleur?
Hoe hou je het gezellig?

Ik heb er echt wel zin in maar af en toe dan slaat de twijvel toe en vraag ik me af of ik het wel kan.
Tja en als we getrouwd zijn wonen natuurlijk ook in 1 huis dus dan is dit wel een goeie proef Knipoog

Hoe bevalt het jullie en waar zijn jullie tegen aan gelopen?

groetjes
Janneke

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 23:05

ik ga het vanaf juli uitvinden dus ik ben ook wel benieuwd. 1 verschil, ik ben ook vanaf juli getrouwd Haha!

:evaw:

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 23:07

Gaaf zeg!Dan is het voor jou helemaal spannend!

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 23:10

we bivakkeren wel alle weekenden bij elkaar (samen bij mijn of zijn ouders) dus op die manier kennen we wel elkaar er goed. Dit doen we al 4 jr zo. Maar nu moeten we echt ook gaan koken en zo..... Ben benieuwd, maar ik heb er alle vertrouwen in! Lovers

:evaw:

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 23:11

als je er vertrouwen in hebt komt het zeker wel goed!!

ik heb 1 weekend met mijn vriend alleen in een huisje gezeten, en dat maakte het voor mij wel duidleijk
en maand later heb ik het uitgemaakt

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 23:11

Ik woon samen sinds februari vorig jaar. Ik vond het net als jij erg spannend, en wij hebben ook wel ups en downs gekend.
Je moet toch aan elkaar wennen, en je ziet ineens eigenschappen van elkaar die je daarvoor niet opvielen. Je moet je echt een beetje aan elkaar aanpassen.
Onze relatie is er echt sterker van geworden, en ik heb er absoluut geen spijt van!

* To Belg, or not to Belg *

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 23:17

Ik woon sinds ruim 2,5 jaar samen en het bevalt nog steeds super !! Ik zou echt niet meer anders willen.
Je moet natuurlijk wel rekening met elkaar houden maar je moet er ook voor zorgen dat je een beetje je eigen dingen houdt (hobby's, vrienden etc).

Het kan idd wel eens saai worden maar dat is iets waar je samen aan zal moeten werken, dat is in elke relatie wel. Maar als je echt gek op elkaar bent en je voor je relatie wil werken dan moet dat lukken hoor!
Ook kan het gebeuren dat er bij beide veel stress is (vooral in het begin) en dan niet meteen de moed moet opgeven als je veel ruzie hebt, maar eens goed moet praten erover.

Anyways: verheug je er maar gewoon op en maak je niet te druk.
Heel veel succes en plezier samen!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 23:17

Mij lijkt het ook super om samen te wonen. Nu zien we elkaar alleen elk weekend, en omdat ik haar de rest van de week niet zie, wil ik haar dan ook graag het hele weekend zien. Daarom zit ik haar soms gewoon te veel op haar nek en loop ik te veel achter haar aan, dat weet ik, maar nog een probleem is dat ik te verlegen ben. Ik durf verder ook niets, ik durf niet zelf ergens de pc aan te zetten, of bij hun thuis iets anders te ondernemen, ik durf niet iets uit de ijskast te pakken of snel een gesprek te starten met haar ouders en dan wordt het al snel moeilijk....

Als je samen woont lijkt mij dat dat weg valt, je kunt elkaar wel de hele dag zien, maar alles is van jezelf en je hoeft je niet meer te verantwoorden en dus achter elkaar aan te lopen. Verder ben je de hele dag met je eigen bezigheden bezig en heb je dus ook niet de tijd om achter elkaars kont aan te lopen.
Ik kijk er iig naar uit om ooit eens samen te gaan wonen...

Marc2
Berichten: 1163
Geregistreerd: 11-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 23:23

Tyrza en ik wonen inmiddels 2,5 jaar samen.

Begonnen in een 'knus' flatje, en enkele maanden later verhuisd naar een eengezinswoning. Hartstikke leuk om alles te zien groeien, hoe een (kaal) huisje zich opbouwd naar een leuk gezellig huisje.

Voor mij op zich een grote stap, ik woonde nl. ruim 100 km verder. Maar achteraf gezien is het heerlijk dat ik nu zo ver van mijn ouders woon. Dat ze plotseling voor de deur staan, gebeurt niet gauw... Laat ze maar lekker van te voren bellen, en de agenda's op elkaar afstemmen. Tong uitsteken

Maar het is heerlijk om iedere dag naast haar wakker te worden, zeker geen spijt van!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 23:25

Ja dat snap ik best Syph! Dat had ik bij de ouders van mn vriend ook wel een beetje. Je bent toch nooit jezelf.
En er zijn zat leuke huisjes te koop hoor Knipoog

Ik denk dat het voor mij best wel zal loslopen maar ik vrees gewoon dat er echt nog wel wat ruzietjes gaan komen.
We weten allebei precies wat we willen en nou moet ik bekennen dat ik een stuk minder meegaand ben. En daar al ik dan denk ik in moeten veranderen.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 23:37

Hey spannend hoor !
Ik woon nu al bijna een jaar samen met mijn vriend bij mijn moeder in huis. Hij is na een week een keer blijven slapen en nooit meer weg gegaan.
15 September krijgen we de sleutel van ons 'eigen' huis.

Het is wel wennen hoor samenwonen, je leert je vriend op een andere manier kennen. In het begin is het leuk, je komt er wel achter dat je allebei 'rare/andere' gewoontes hebt. Na een tijdje ga je je eraan ergeren en dan krijg je ruzie Haha!.
Maar ja het is heerlijk je kan lekker doen en laten wat je zelf wil !

Succes !

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 00:00

Het was voor mij ook een hele onderneming....

Ik was 18 jaar oud, had net 8 maanden verkering met ook nog eens mijn eerste echte vriendje (nu nog steeds vriend dus), en woonde in Zuid-limburg, lekker veilig bij paps en mams. (al kon ik het daar niet meer zo goed mee vinden)
Mijn vriend woonde toen in Amsterdam en woonde toen al 4 jaar op zichzelf. Ik ben na die 8 maanden verkering bij hem in Amsterdam eigenlijk voor 6 weken ingetrokken maar ben daarna nooit meer weggegaan Haha! .
Na een klein half jaartje hebben we samen in Zaandam een huis gekocht, waar we inmiddels alweer ruim 1,5 jaar wonen. Lovers

Syph: het klopt inderdaad dat je dan echt je eigen plekje krijgt, met je eigen spulletjes waar je veel beter tot rust kan komen dan bij je ouders (tenminste, dat was bij mij zo...).

Mag ik dan nog 1 tip geven aan alle mensen die van plan zijn om over een paar jaar samen te gaan wonen of op zichzelf te gaan wonen ??
Ga sparen!! (echt waar, ik had dat niet gedaan en heb er heel veel spijt van gehad. het leven is tegenwoordig duurder dan je denkt, en in een nieuwe woning heb je nou eenmaal veel nieuwe spullen nodig)

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 00:08

Wij hebben in het begin wel veel ruzie gehad, ik hou minder van poetsen dan verwacht Lachen
Maar al doende kom je wel tot elkaar, maar ik weet wel dat je je eigen dingen moet houden, niet alles samen willen doen. Dat scheelt echt enorm, en evt. een ruimte waar je je kunt terugtrekken...
Wij wonen nu 6 jaar samen en hebben een ukkie, dus alles komt goed.

En voor de spullen? tweedehands.pagina.nl, of rommelmarkten, en dan alles in etappes vernieuwen.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 00:10

Sja, bij mij is het allemaal zo raar gegaan. Ik ging net met Frank en toen gebeurde er iets bij hem thuis waardoor hij bij mij, mijn moeder en mijn vader en zus is ingetrokken. Zo is dat 2 jaar gegaan, en toen had hij eindelijk een huurflatje. Waar we elk weekend in sliepen, ik was tenslotte net 16 en hij nog maar 19.
Op den duur waren we er steeds vaker, en kregen we een oppashondje die dus niet bij mijn moeder in huis kon vanwege de katten. Die hond hebben wij toen op de flat gehouden, en bleven daar dus ook slapen voor de hond. Hondje zou zo`n 2 weken blijven... maar dat werd 3 maanden. Toen waren we het zo gewend, het voor onszelf zorgen dat we het zo gehouden hebben. Ongeveer een jaar geleden is dat.

Maar ik ben dus echt nog heel vaak bij mijn moeder, elke dag...

28-09-2007
Nothing compares too you...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131982
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 08:32

Wij wonen nu ruim 7 jaar samen, en a.s. vrijdag gaan we trouwen !
We kunnen dus wel stellen dat het goed bevalt Haha!

Wij zijn niet echt veel problemen tegengekomen toen we gingen samenwonen.
Wel is het erg wennen om de hele dag bij elkaar te zijn, daarom denk ik dat het goed is dat je ook een plekje voor jezelf hebt.
Al is het maar een kamertje met een computer ofzo waar je je even terug kunt trekken.
En ook heel belangrijk: tijd vrijmaken voor je eigen dingen zoals je paardje, je vriendinnen etc.

Heel veel plezier en succes samen !

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 08:57

Walter woonde al op zich zelf,en dan sluipt het er toch veel sneller in denk ik..dus ik slipe al heel snel niet alleen het weekend , maar oook door de weeks bij hem..en toen een tijdje later (juli vorig jaar) helemaal over gegaan.
Het gaat erg goed, ik heb langzaam aan het idee kunnen wennen.
Gewoon duidelijke afspraken maken, elkaar een beetje vrijlaten.
En samen leuke dingen doen!

SUCCES!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 09:08

Samenwonen is super!
ook al ben je de heel dag alleen op pad als je dan savonds thuis komt kruip je toch bij hem. toen we nog niet samen woonden en ik ging een dag met vriendinnen weg dan bleef hij in zijn eigen bedje slapen en ik kwam in een leeg huis thuis. Samenwonen is veel gezelliger.
Sleur in een relatie kun je ook krijgen als je niet samen woont. Blijf tijd in elkaar investeren, elkaar verassen en maak het savond gezellig met een dvdtje, kaarsjes en een bak chips Lachen
Soms uitgebreid koken, cadeautjes onder het hoofdkussen verstoppen enz enz genog om de sleur eruit tehouden.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 09:54

Wij wonen nu anderhalf jaar samen en het bevalt super. Je wordt ermee geconfronteerd dat je kleine dingen in het huishouden bijvoorbeeld anders aanpakt. Als je maar openstaat en met elkaar blijft praten komt het wel goed. Wij hebben ook wel eens een paar keer ruzie gehad maar dat vind ik niet erg. Taakverdeling Lips are sealed
Vooral lekker is dat je 's avonds in bed nog even kunt bijpraten en in het weekend doen we bijvoorbeeld altijd heerlijk uitgebreid ontbijten en daar geniet ik nog steeds van.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 11:41

Ik heb 4.5 jaar samen gewoond en we hadden nooit problemen. Het is heel anders hoor als je ineens samen woont maar het is spannend en leuker. Kan het niet goed uitleggen. Ik woon nu weer bij paps en mams sinds 2 maanden maar ik kan niet wachten tot ik een eigen plekje weer heb hoor.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 11:52

Bij mij is het omgekeerd gegaan, mijn vriend & ik woonden al in hetzelfde huis voorleer er sprake was van een relatie. We waren wel bevriend, vandaar ook dat we in hetzelfde gemeenschapshuis beland zijn (een huis dat we met een paar vrienden samen huren), maar ik was toen zeker niet verliefd op hem. We wonen nu dan wel niet echt samen, in de zin van met zijn tweetjes & maar 1 slaapkamer, we hebben nl allebei onze eigen slaapkamer in ons huis, maar langs de andere kant doen we toch wel veel 'samenwoondingen', zoals bijna dagelijks met ons tweetjes koken (& wekelijks afwassen Schijnheilig ) enz. In het begin zag ik het helemaal niet zitten, was ik bang dat het allemaal veel te snel veel te 'huiselijk' zou worden, een sleur dus, maar eigenlijk valt dat super mee, & zou ik het niet meer anders willen. (volgende maand verhuizen we trouwens naar een appartement, & ook daar gaan we beide onze eigen slaapkamer hebben. Dat is voor mij wel een vereiste, ieder zijn eigen kamer, waar de andere niet mag binnenkomen zonder eerst ff te kloppen. Mijn computer gaat daar komen te staan, hij moet zijn kamer ook gebruiken om lessen voor te bereiden, enz... & ieder heeft ook z eigen bed, niet met de bedoeling van dikwijls alleen te slapen, maar dan blijft samen slapen elke avond echt daarvoor kiezen & kiezen voor elkaar... & soms is dat ook praktisch, als 1 vd 2 vroeg moet opstaan & de andere tot een kot in de nacht op stap gaat met zijn/haar vriend(inn)en, dan heeft het geen zin om elkaar te 'storen')

Soms botsts het wel eens hoor. Kleine ergernissen die de kop opsteken. Maar het dan weer bijleggen is ook leuk Knipoog

Ik denk dat het vooral belangrijk is om elkaar de nodige ruimte te geven, soms heb je het gewoon nodig om even alleen te zijn. & Ook om af & toe met je eigen vrienden iets te gaan doen, je hoeft niet altijd samen te zijn!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 12:35

Whaaaargh ik wordt helemaal jaloers als ik dit zo lees
Ik wil ook eens op mijn eigen voeten gaan staan ipv steeds thuis alles voorgeschoteld te krijgen. Bovendien maken de ruzies het er ook niet beter op. Ben nu hard bezig met het zoeken naar werk, heb net een CV gemaakt, en rekenen maar dat ik vanaf nu ga sparen!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 12:39

Ik denk dat je moet zorgen dat je ieder je eigen hobby's houdt en toch rekening met elkaar houdt. Maar blijf in ieder geval jezelf.

Mijn vriend en ik hebben van het weekend ook besloten om te gaan samenwonen. Ik heb nu mijn eigen flat en hij huurt een huis in Belgiƫ. Dus we gaan een huis kopen samen. Erg leuk. Ik heb wel al vaker samengewoond maar ik weet gewoon dat hij 'the one' is. In ieder geval veel plezier samen!!!

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 13:21

Heb ook nog even een tip voor iedereen die binnenkort wil gaan samenwonen of op zichzelf wil gaan wonen:
- ga gewoon eens wat vaker thuis koken en zo. Het klinkt heel stom hoor, maar toen ik ging samenwonen kon ik alleen eitjes bakken en simpele dingen maken. In het begin moest ik regelmatig m'n moeder bellen om over koken te vragen, en dat vond ik echt niet leuk omdat ik wilde laten zien dat ik dat best allemaal wel alleen kon.
Als je nog thuis woont, dan is het een stuk makkelijker en zien je ouders ook dat je het graag wil proberen en je best er voor doet.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 13:25

Hoi
Toen mijn vriend en ik net bij elkaar waren zijn we eigenlijk meteen bezig gegaan voor de uitzet.
Op de een of andere manier hadden we het gevoel dat we toch wel bij elkaar zouden blijven.
We hebben nu een huis gekocht en hebben onze hele inboedel al bijna, ook met dank aan mijn moeder Haha!.
Ik zou zeggen zodra je op de leeftijd bent dat je zelf je geld verdient begin dan met sparen voor je uitzet.

TIP : eens per jaar heeft de blokker een mega uitverkoop in de veemarkt hallen in Utrecht, je kan daar echt alles kopen van servies/glazen tot elektrische apparaten.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 13:48

wanneer is dat dan ongeveer Kojack? (onze bestekset is gejat dus wil graag dezelfde nieuwe (kwam bij blokker vandaan).

:evaw:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, Eelmo, Eve_16, GaitMonster, Marleen_L, Marocje, moeshie, s1993, Sneeuwmaan, turtlelito en 140 bezoekers