Wat een ramp - tandarts

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 23:47

Sterkte donderdag!
Go girl!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 23:58

Cody schreef:
Mijn moeder belde net, heb me even fijn kunnen afreageren op hem.


Hmm, zo lijkt het net of hem verwijst naar moeder... Knipoog

Jee, wat een ei is die man zeg! Ik heb altijd nog de dezelfde tandarts als altijd, supervent (hij rijdt paard, kan niet anders dan hè). Hij legt altijd eerst uit voor hij iets gaat doen, dat vind ik erg prettig. Dat kunnen die mensen toch zelf ook wel bedenken?
Toen ik bij de orthodontist kwam, was het erg wennen, dat was ook zo'n bot mens dat gewoon maar wat ragde en bovendien sowieso bot was.

Sterkte donderdag en je overleeft het echt wel hoor! je kunt het!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 01:14

Cody schreef:
Bij ons was het ook zo dat ik bij mijn vorige tandarts nooooooit bang ben geweest, dat is sinds we een paar jaar geleden zijn overgestapt naar deze, hij doet zijn werk grondig en ineens had ik tig gaatjes, moest ik een beugel en er worden steeds foto's gemaakt. Bij de vorige ging ik gewoon voor controle en stond ik na een kwartier weer buiten bij wijze van spreken!


Hier idem dito.. Ik heb zo'n 17 jaar een tandarts gehad (een hele aardige en een hele goede naar mijn idee), alwaar ik ook atijd zomaar buiten stond omdat ik helemaal niet had. Niets nada nop..

Maar door omstandigheden later een tandarts hier in Drachten gekregen... Nou, ik kan je vertellen.. er is nog nooit zoveel in mijn mond gebeurt. Ik heb altijd gaatjes.. Soms... denk ik wel eens dat ie ze er zelf maakt. Maar sinds ik deze tandarts heb (is wel aardig btw), ben ik doodsbenauwd en durf ik dus ook niet meer. Ik weet dat ik nu twee gaatjes heb, die vrij nodig behandeld moeten worden, maar ik durf simpelweg niet meer... Als ik naar de tandarts ga en ik zit in de wachtkamer en ik hoef bij wijze van spreken maar vijf minuten te wachten.. dan moet ik in die vijf minuten wel drie keer naar de wc.
Echt verschrikkelijk gewoon. En nu... nu ik dit schrijf... voel ik weer die angst van binnen.. brrrrrrrr....

Ik leef absoluut met je mee en wens je veel sterkte toe. Enne.. als je nou toch eenmaal moet.. kun je die van mij niet even meenemen?

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 02:10

Ik durf dus ook niet meer naar de tandarts.
Vorig jaar ben ik overgestapt op een nieuwe tandarts. Hij is speciaal voor bange mensen. Ik was toen al bang dankzij mijn kaakchirurg, en mijn grootste angst was dat mijn andere 2 verstandskiezen eruit moesten..

Nieuwe tandarts gaat kijken nadat we een gesprekje hebben gehad over of ik angsten had voor bepaalde dingen enzo, maakt foto's, en vertelde me dat er een gat in mijn verstandskies zat en dat die er dus uit moest, en die andere ook maar meteen. Verder voorspelde hij dat er een jaar later overal gaatjes zouden zitten.
Op dat moment kon ik die verstandskiezen nog niet laten trekken want ik ging weg naar de USA om daar te gaan werken. Kon nog wel wachten tot daarna zei hij.
Tja.... we zijn nu ruim een jaar verder... en ik heb nooit meer de tandarts gebeld of gezien. En ben nog steeds in het bezit van mijn 2 verstandskiezen... mét gaatje! Dat weet ik zeker want ik kan dus niet met die kant van mijn gebit eten..

Nu had ik vorige keer heel dapper een afspraak gemaakt.. maar ik durfde niet en heb afgezegd.. Ik ben zó bang voor de verdovingen!!! Heb die angst nooit gehad, tót ik naar de kaakchirurg moest... Ik ga het verhaal hier niet vertellen want straks krijgen anderen dezelfde fobie.

Wie kan mij helpen een tandarts te vinden in de buurt van Zaanstad/Amsterdam, die kan regelen dat ik geheel verdoofd of d.m.v lachgas mijn verstandskiezen kan laten trekken?

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 07:52

Marije, welke tandarts heb je nu, en naar wie ga je straks toe? Ik heb al sinds ik bij de bekketrek kom van Halteren. Noemt mij ook stevast Harriët. (Nou ja, als het beesie maar een naampie heeft).
Gelukkig heb ik nooit zoveel problemen. Hoewel ik toch al zeker 7 kiezen kwijtben (heb ook een beugel gehad), 3 kronen, een zenuw-kanaalbehandeling heb ondergaan, en ga zo maar door....

We hadden ooit eens een vervanger (van de zenuwkanaalbehandeling), en die verdoofde heel prettig. Dus ik binnen van halteren's vakantie er weer heen (zat ook een tijdelijke vulling op), en toen heeft ie me toch afgeknepen!!! Doe mij maar gewoon van halteren! (heb ik ook al een flink op zijn vingers gebeten...... moest toen gips happen voor de beugel denk ik. Maar als jij zo strak probeert je kaken open te houden, dan gaan ze vanzelf naar mekaar toe (probeer maar eens), met zijn vingers ertussen!!!! hij: eh, Harriët, je mag je mond wel weer open doen! solly hool!!!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 09:53

Ik heb ook een hele botte tandarts gehad daardoor ben ik verpest!
vroeger was ik nooit bang maar tegenwoordig....
Het is heel belangrijk dat je je tandarts vertrouwd en anders zoek je lekker een ander!het is al vervelend genoeg het minste wat je kan verlangen is dat hij eerlijk en betrouwbaar is. Zelf vind ik het ookbelnagrijk dat hij je op de hoogte houdt je ligt daar hulpeloos en hij doet maar raak als hij zegt wat hij gaat doen is dat veel fijner.
Kun je ook gerust vragen hoor!maar dan wel vooraf dan kun je nog praten Tong uitsteken Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 09:56

Jup wij hadden dus ook altijd Van Halteren en net zoals bij Honeybee was daar nooit iets aan de hand. Never.
En vanaf het moment dat we overstapten was het mis, dit moest gebeuren, dat moet gebeuren, ik vraag me idd wel eens af of ik die gaatjes ook heb volgens mijn vorige tandarts.
Bij wie ik nu zit PB ik je wel even, maar hij staat in Assen bekend als een erg goede tandarts, maar erg slecht in de omgang, lijkt gewoon echt of er een steekje los zit, mijn moeder kan er ook over meepraten...
De vorige keer heeft ze hem ook gewoon gezegd dat hij niet goed bij zijn hoofd is. Dat is twee weken geleden, hij deed tegen haar ook erg vervelend en bemoeide zich met privédingen waar hij gewoon niets mee te maken had. "Ach ja", zei hij, "ik zeg ook maar wat Haha! "
Ja dat idee hadden we al.
Maargoed, we stappen over naar een tandarts in Kloosterveen, zit er nog niet zo heel lang, maar mensen zijn erg tevreden over hem dus ik ben benieuwd.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 10:38

Is dat toevallig tandarts *** of zoiets? Hij zit vlak achter Salland, schuin tegenover die boerderij waar geestelijk gehandicapten hun bezigheden hebben dacht ik (er loopt ook een shetlander). Ik kan niet meer op zijn naam komen, maar ik ben ook eens bij die "slager" in Assen geweest, die aan hetzelfde profiel voldoet... Ook een praktijk waarbij je naar boven moet voor behandeling en hijzelf rende in een Hawaii-shirt rond, intussen zijn assistentes uitkafferend... Echt een hele onprettige man. Ik had een verstandskies en mijn eigen tandarts vond het niet nodig om foto's te maken, hij "trok hem er zo wel uit". Ik scheet dus ook bagger... Op aanraden van een collega ben ik toen voor dit ene geval naar hem gegaan (collega zei: "Hij is zo leuk met kinderen...") Ik heb daar twintig minuten in de wachtkamer gezeten, terwijl de verdoving begon te werken en ze de foto's ontwikkelden. Toen ik gehaald werd, kwam er net iemand met die plaatjes naar beneden. Kon ik nog net even zien dat ze helemaal verkeerd lagen en ze vertelden me op dat (verkeerde) moment ook nog even fijn dat ze door de kaakchirurg eruit gesneden zouden moeten worden... De tandarts schold eerst de assistente uit, omdat ze een onderkaaktang gepakt had, terwijl hij een bovenkaaktang nodig had (waarom draait hij hem niet gewoon om ) en vervolgens rukte hij in no-time die kies eruit. Hij hield hem voor m'n neus, zei: "'k heb 'm ja al" en verdween naar de volgende patient...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 10:50

That's him...
Nou zoals jij het beschrijft...zo gaat het daar dus altijd...
(ik heb even de naam verwijderd als je het niet erg vindt)
Jij merkt dus ook duidelijk verschil met andere tandartsen qua voorzichtigheid??

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 11:07

Cody schreef:
Jij merkt dus ook duidelijk verschil met andere tandartsen qua voorzichtigheid??
Echt wel! Kom maar naar Elst, zou ik zeggen, stel ik je even aan mijn tandarts voor... *LOL*

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 15:56

Nou ik ben vandaag geweest om te boren.
Toen mijn moeder en ik (ja ik neem elke keer versterking mee Haha! ) de wachtkamer inkwamen was daar net een heftige discussie tussen een aantal patiënten en onze tandarts bezig. Hij was 2 uur met de zoon van een vrouw die daar zat beziggeweest, en ineens zegt ie doodleuk: "tja ik had eigenlijk die kies gewoon moeten trekken, was beter geweest" Verward
Toen die vrouw toen aangaf dat het hem om de centen ging zei hij: "ach mevrouwtje die kosten vallen wel mee". Zegt hij, met zijn tig auto's
Ach, went wel. Als hij mij er maar buiten laat, heb maar gauw een tijdschrift gepakt.
Al vrij snel mocht ik naar boven, de assistente legde al het materiaal klaar op het blaadje voor mijn neus, daar heb ik maar niet teveel naar gekeken
Ik kreeg eerst een paar verdovingen, het stomme is, dat vind ik dus totaal niet erg, hoewel je dat het meeste voelt van de hele behandeling.
Spuit mij maar plat, maakt me niks uit, als ik maar niks meer van de behandeling voel...Gek hè? Mijn moeder verbaasde zich er ook over dat ik bijna met een glimlach die verdoving in mijn mond liet spuiten *LOL*
Daarna is er wat tandsteen verwijderd, erg fijn dat apparaatje in je tandvlees Maar was wel een erg lieve assistente, ze deed zo voorzichtig mogelijk en stopte af en toe omdat ze opmerkte dat ik zo gespannen was (goh? Schijnheilig )
Toen mocht ik een slokje water nemen, oeps, dat wil niet als je mond verdoofd is Bloos Haha! Ze legde ook steeds precies uit wat ze deed, was erg fijn.
Toen kwam de tandarts weer, kreeg voor de zoveelste keer een preek dat ik niet bang moest zijn, wat een onzin, was hij dan zo'n enge vent, hij was toch juist zo charmant, blablabla, goh wat vond hij zichzelf grappig. Probeerde ook nog mijn moeder weg te sturen. Nou mooi niet, die had ik mee als mental coach Mopperde hij ook maar over door. Toen werd ik geboord, viel op zich mee, maar één gaatje voelde ik gewoon door de verdoving heen, rotgevoel Scheve mond Ondertussen zat hij op de assistente te mekkeren, die zat ook te balen naast mij, wat een vent is het ook.
Hij vond ook dat zij te voorzichtig was, ze moest een beetje doorpakken, gewoon zo 'tsjakka' Scheve mond AU l*l Doe dat maar bij het gebit van iemand anders!
Op een gegeven moment had hij een heel verhaal tegen mij over dat het mijn eigen schuld was dat er nu zoveel aan mijn gebit moest gebeuren en dat het stom was dat ik geen slotjesbeugel wilde, snapte hij niks van. Toen kwam er nog een heel verhaal, maar ik heb niet meer geluisterd. Na een heel relaas vroeg hij "vind je ook niet?"
"Geen idee, ik heb niet meer geluisterd" Ik heb me maar gewoon afgesloten voor hem, word er alleen maar heel gespannen van en hij vindt het allemaal maar grappig.
Toen ik eindelijk klaar was zei hij dat ik maar wat vaker Dr. Phil moest kijken En of ik het KISS principe kende?
"Ja, Keep It Simple Stupid" was ie wel verbaasd over dat iemand anders dat ook kende. Tong uitsteken
Toen liet hij nog trots zijn nieuwe telefoontje aan mijn moeder zien, het is ook net een klein kind, echt niet goed bij zijn hoofd
We zijn maar gewoon weggelopen...
Maandag moet ik nog een keer heen om te boren en dan ben ik daar weg, idioot Lips are sealed
Nu zit ik hier nog met een fikse verdoving Haha! zelfs een deel van mijn neus was gevoelloos Bloos *LOL* Kijk dat doet ie dan wel weer goed... Knipoog

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 16:24

Cody schreef:
Nu zit ik hier nog met een fikse verdoving Haha! zelfs een deel van mijn neus was gevoelloos Bloos *LOL* Kijk dat doet ie dan wel weer goed... Knipoog


Dat kan die van mij ook ontzettend goed. Maar ik begrijp uit je verhaal dat je mijn gaatjes niet even mee hebt genomen? Verdrietig Knipoog

Kitty

Berichten: 7701
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 16:34

Ik moet begin juli laten boren. En ik krijg nu al de bibbers als ik jouw verhaal lees.
Ook ik ga het liefst onder volledige narcose, het is dat dat niet mogelijk is....
Die spuiten doen mij ook niet zo heel veel. Gewoon ogen dicht en laat maar prikken. Dat boren vind ik zo verschrikkelijk... bah..

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 21:53

Cody schreef:
Maandag moet ik nog een keer heen om te boren
Heel serieuze vraag: waarom ga je nog naar die afspraak, maandag?
Gewoon afbellen en je nieuwe tandarts vragen of hij de klus volgende week wil afmaken. Je kunt dit prima uitleggen aan je nieuwe tandarts en je bent die -slager geen enkele verantwoording schuldig! Desnoods dik je het bij de andere tandarts een beetje aan (dat je nachten voor de behandeling niet meer slaapt of zo). Ik zou er echt niet meer heen gaan, hij kan het je echt niet verplichten!!! Nogmaals, je hebt niks te verliezen, alleen maar te winnen. En wat kan jou het nou schelen, als ie boos wordt... boejuhh! Boos! Boos!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 23:09

Omdat ik van mezelf weet dat als ik weer een tijdje op een nieuwe afspraak moet wachten, dat ik weer niet durf.
Ik laat hem dit nog opknappen, dan kan ik met een net gebit naar de nieuwe tandarts, dan nog maar een keertje afzien.
Bovendien heeft mijn zusje een tijd geleden een beugel gekregen, en andere tandartsen willen daar niks mee. Dus die moet nog 1 of 2 keer bij hem komen voor de beugel.
En we willen graag met z'n allen tegelijk overstappen omdat hij nog wel eens erg moeilijk kan gaan doen tegen mijn zusje anders.
Ik ben nog steeds doodsbenauwd, maar ik kan het wel hebben omdat ik weet dat het nog een keertje is. Bang ben ik toch al, en leuk is de behandeling ook niet, ook bij een andere tandarts niet. Ik zit mijn tijd daar nog even uit en dan stappen we massaal op.
Probleem is namelijk dat hij de papieren moet doorsturen naar de nieuwe tandarts, als ik opstap en hij gaat moeilijk doen kan hij ook zeggen dat mijn zusje dan ook maar ophoepelt (die kans zit er echt in) dus dan nog maar 1 keertje "de kiezen op elkaar" Knipoog

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 12:44

Sterkte dan maar...

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 19:39

Bij hem ben ik geloof ik nog nooit geweest. Er zullen dus meerdere in Baggelhuizen zitten. Klinkt dus duidelijk als een slager!
Naar wie gaan jullie straks toe? Weer terug naar Van halteren?

didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 18:47

Ik ben vanmorgen ook weer naar de tandarts geweest. Ik was ook al een hele tijd niet geweest, vanwege ..... je raad het al .... angst. Ik was bij deze tandarts nog nooit geweest, maar mijn vriend wel. Hij moest ook voor de controle en dat vond ik wel heel erg fijn. Ik had ontzettende buikpijn. Na wat administratieve zaken gingen we foto's maken. Daarna mocht ik in de stoel plaatsnemen. Hij heeft wat tandsteen verwijderd en ging toen verder met mijn vriend. Later op de foto's kon hij zien dat ik 1 gaatje heb. Ik moet dus eind volgende maand terugkomen. Ik zit me nu al weer helemaal druk te maken omdat ik weet dat hij gaat boren. Hij vertelde me wel dat hij het met verdoving zou doen, gelukkig!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 21:52

Nou vandaag moest ik weer om te boren, weer zoveel verdoofd dat zelfs mijn neus weer gevoelloos was, en ik heb echt 0,0 pijn gehad deze keer, de vorige keer voelde ik nog wel het een en ander omdat hij tegen mijn zenuw aan zat te boren. Nu moest hij ook behoorlijk dicht tegen mijn zenuw aan (was een stukje van mijn kies afgebroken) maar ik heb niks gevoeld, hoewel het wel bloedde.
Aan de lamp zat ook een spiegeltje, dus deze keer heb ik alles perfect kunnen zien en misschien daardoor was ik ook minder bang. Ik weet nu precies wat er gebeurt en in welke volgorde, ik had verwacht dat ik dat kijken juist eng zou vinden maar het heeft me nogal gerustgesteld (en eigenlijk is het best interessant om te zien Haha! )
Ik had nu ook niemand meegenomen en de tandarts deed (daardoor??)ook wat aardiger. Woensdag moet ik het laatste gaatje laten boren en dan ben ik helemaal klaar als het goed is. Ben dan 4x geweest in 2 weken (1x controle, 2x boren en 1x tandsteen) nou als ik dan nog niet van mijn angst af ben weet ik het ook niet meer, ik woon er zowat!!! Knipoog
Heb nu wel behoorlijk last van mijn kies trouwens, beetje zeurend gevoel en net nam ik wat te enthousiast een hap van een appel, waardoor de pijn door mijn mond gierde, tranen sprongen in mijn ogen, maar dat was bij de vorige kies ook zo, en dat is nu ook over, dus zal wel goedkomen.
Vanaf nu ga ik braaf ieder half jaar, dan hoef je ook niet zo'n enorme opknapbeurt na een hele tijd Ik geloof niet dat ik straks nog bang voor het boren ben, ik weet nu wat het inhoudt en dat het vaak wel meevalt, en helemaal als je verdoofd bent natuurlijk.
Alleen mijn verstandskies moet er misschien nog uit, daar zie ik dan wel weer tegenop, maar daar heb ik hem al een tijdje niet over gehoord, dus zal wel goed zijn Schijnheilig

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 22:49

Dappere Cody, ik ben trots op je.
Ga je na je betere ervaring van deze keer nog steeds switchen?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 23:26

Dank je Knipoog
Ja switchen gaan we nog steeds Hoewel het vandaag meeviel ben ik alle vorige keren nog niet vergeten, en dan bedoel ik niet alleen de behandelingen maar vooral zijn gedrag
Dus met mijn nette tandjes ga ik dan naar een nieuwe tandarts Pling
Hij wilde me nog steeds een slotjesbeugel aansmeren...hmmm....zie je me al staan voor de klas met mijn afsluitende stage voor een stel pubers, met zelf een beugeltje in? Neuh...thanks but no thanks Haha! Misschien later nog eens.