gelovig???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 17:17

Ik geloof dus echt niet in een god.Denk er ook bijna nooit over na.
Maar ik heb ook niks tegen mensen die gelovig zijn.
Maar die praatjes over gods wil, vind ik echt nergens op slaan.(hopelijk kwets ik niemand hiermee)


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 17:30

ik geloof ook niet in god ik geloof erin dat het gewoon in het leven hoort en wat jij zegt malle balle doet god al die slechte dingen? pfff.. maar ik heb geen moeite met gelovigen en ook niet met ongelovige zoals ikzelf

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 17:34

hoi
Ik geloof niet in God al denk ik wel dat er een soort iets als een hemel of het hiernamaals is.
Ik geloof om dezelfde reden als malle babbe niet in God. Ik vind het een klootzak als hij het normaal vind wat er allemaal in de wereld gebeurt.
Ik zal het denk ik allemaal wel niet goed snappen of zo.
Verder heb ik niets tegen mensen die wel geloven. Dat moeten ze helemaal zelf weten. Net zo goed als ik mag weten wat ik geloof.
Ik heb ook niets tegen de mensen die elke zondag naar de kerk gaan, als zij zich daar fijn bevoelen is dat alleen maar goed.
Ik ben heel simpel in die dingen als mensen elkaar in zijn/haar waarde laten is het toch goed.
Elkaar geen pijn doet en van elkaars spullen en zo afblijft maakt het mij verder niet uit hoe of wat je bent.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 18:37

Ik geloof ook niet in god.
Maar er is wel 'iets' denk ik. Ik weet alleen niet wat. Ik weet dus niet dat je leven ophoud als je dood bent.
Als je goed geleefd hebt, dan mag je weg, was je een slechterik, blijf je hier rondhangen.
Maar misschien krijg je dan ook een zwart gat, en dan wil je rondlopen en dan blijft het zwart, zwart zwart aaaarrghh bij de gedachte wordt ii al gek Verdrietig

Maar misschien is er ook helemaal niets, maar dan heb je hier voor niets geleefd, dat kan toch bijna niet?

Ik denk dat de meeste mensen ook in god/allah ed geloven omdat ze bang zijn voor wat hierna komt...

Ik denk dr eigenlijk best veel over na, gek is dat toch... Scheve mond\

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 19:01

Ik geloof in................ ......................... ....................... ........... .......... ................. .................... ............... ...................... ............ ....................... ........... ........................ ............... ............ ................. ...................... ............. ................. ........ ..................... .................. ........... ........ ........... ........... ....
mezelf Party!!

[edit:BartVB]Irritant lange regel aangepast[/edit]
LB
_________________
Knipoog (oneliner..........)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BartVB op 2001-07-25 00:22 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mytens 1 op 2001-07-25 17:06 ]</font>

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 19:09

jaa is zeker gek me moeder denkt dat je terug keert als een ander mens of dier en ik denk dat je eeuwig slaapt maar is beter dat je dood gaat stel je es voor dat mensen nooit dood gingen, je werd ouder en ouder, dementer en dementer, zieliger en zieliger]
aah moet er niet aan denken

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 20:30

Ik denk zeker dat er hierna wat is. Wat zou het anders allemaal zinloos zijn, geweld enoorlog enzo. Dan moet er toch wel iets komen? En of je het dan God of Jaweh of wat voor naam dan geeft, ja dat moet je zelf weten. Ik ben gelovig opgevoedt, noem Het dus God... Maar wie of wat dat is, kan ik ook niet vertellen!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 22:43

Citaat:


Op 2001-07-24 15:48, schreef Jura:

En dat zware geloof...hypocriet vind ik het.



--------------------------------------------------------------------------------



Ja, dat vind ik nou ook.
Ik ben gelovig opgevoed mijn ouders en mijn familie zijn gelovig maar ik WIL niet eens geloven zo schijnheilig en zo achterbaks vind ik het.
Ik erger me dood aan deze buurt hoe de mensen zijn. Als je er maar netjes uitziet. Naar de kerk gaat en op zaterdag avond op tijd thuiskomt en zondag nix gaat doen is het goed. Ik erger me hier dood aan.. Ik moet zo nu en dan nog wel naar de kerk maar ik erger me dood aan dat schijnheilige gedoe..
Als dat geloof van hun nou echt zo goed is laten ze dan eerst zichzelf maar eens heel drastishc gaan veranderen!!
Steef

Dit heb ik geschreven in http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... tart=50&62


Ik geloof wel dat er een hiernamaals is maar wat dat zou wezen. Al sla je me dood.. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 22:57

Ik denk dat God (of hoe je m wilt noemen, Jahwe, Allah, wathever) meer een aantal algemene richtlijnen geeft, waar je zelf wat mee kunt doen, of niet. Ik zie geen vent met een baard op een wolk zitten die een cafébrand in Volendam in elkaar zet of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 23:01

Ik denk dat mensen meer hun eigen verantwoordelijkheid moeten nemen en niet alles moeten afschuiven op geloof. Wij mensen hebben deze wereld zelf zo ingericht als hij nu is. Soms plukken we daar de vruchten van en soms betalen we daarvoor onze tol.
Wij willen goedkoop hout voor het bouwen van woningen en goedkoop vlees uit Zuid Amerika. Hele oerwouden worden ontbost en dat heeft grote consequenties, die consequenties zijn de tol die we betalen voor onze hebzucht.

Nee ik ben niet gelovig in de zin dat ik geloof in een god. Ik heb wel veel boeken gelezen over Boeddisme en dat spreek me veel meer aan. Boeddisme is ook geen godsdienst maar aan levensfilosofie.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 23:16

Er zou best wel iets kunnen zijn, hiernamaals, reincarnatie o.i.d. Maar ik vind alles op een 'god' afschuiven echt hypocriet. Op die manier hoef je zelf geen verantwoordelijkheid te nemen voor je daden.

En dan al die zogenaamde regels die god zou hebben bedacht, zoals dat zondag een rustdag moet zijn. Wat een onzin!!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 23:27

Volgens mij is er iets mis met dit topic, want er vallen steeds regels weg, bij de een wat zichtbaarder dan bij de ander?
Invloed van boven? Schijnheilig of meer van beneden Extreme duivel
*LOL* *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 09:49

Ik sluit me helemaal aan bij Jippie. Het geloof wordt vaak misbruikt om dingen die heel krom zijn recht te trekken, maar zo werkt dat niet. Als ik me inderdaad moest bekeren tot een godsdienst, dan werd dat ook het boedhisme. Hoor je ooit iets over boedhisten in oorlog? Ze respecteren elke vorm van leven, en zo hoort het ook. Ikzelf ben gestopt met geloven toen mijn ogen open zijn gegaan, d.w.z. toen ik merkte dat er dingen gebeuren in de wereld die ik voor onverstelbaar achtte. Ik kon het nooit accepteren dat er een god was die zoveel onrecht en ellende toe zou staan zonder in te grijpen. Als er al een god zou zijn, zou hij grote ruzie krijgen met mij. Wat het hiernamaals betreft, ik weet het niet. Soms denk ik wel eens dat mensen dat verzinnen omdat ze de ware dood, het totale niets niet kunnen accepteren. Dat is ook logisch, want dan lijkt ook alles voor niets in het leven. Ik wil straks niet meer terugkomen als ik dood ben. Ik wil gewoon rustig in mijn kist liggen en ontspannen slapen. GEen behoeftes, geen verlangens, geen plichten....... zucht. Ik veroordeel het geloven op zich absoluut niet, het geeft vaak goede richtlijnen in het leven en sommigen hebben behoefte aan dergelijke houvast. Maar ze mogen het een ander niet opdringen en andere gedachtes moeten gerespecteerd worden. Alles is gebaseerd op 1 ding: respect.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 10:44

Tja, altijd weer een boeiend onderwerp. Ja, ik denk wel dat er 'iets' is maar ik zie het niet als almachtige god die alles hier op aarde in de hand heeft. Maar 'iets' moet deze wereld toch in elkaar hebben gezet?

Verder denk ik dat de mensen zelf alles in de hand hebben en dat alles hier op aarde door de mensen zelf wordt gedaan zowel het goede als het kwade. Misschien zou je ons wel de handen van God (in mijn geval dan 'iets') kunnen noemen.

Waar ik soms wel eens mee zit: als je bijvoorbeeld hoort dat iemand heel ziek is en weer beter wordt dan heeft god een wonder verricht maar als er tijdens een operatie iets mis gaat dan heeft de chirurg het gedaan en wordt god er niet bij gehaald. Datvind ik dus niet helemaal kloppen.

Bartje

Berichten: 1651
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 10:48

De wereld is met puur toeval met toch met enige reden (denk ik) ontstaan, zelf ben ik niet gelovig, (ben overigens wel gedoopt, heb daar hele mooie namen door!! Haha!).

Denk zelf wel dat de dingen die gebeuren wel een reden hebben, en dat als iets gebeurt dat het zo hoort te zijn om de 1 of andere reden, alleen weet ik nie zo goed hoe ik dat verder moet uitleggen.. maar misschien dat er meer mensen zijn die dit denken en dat beter kunnen uitleggen??

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 11:18

Ik geloof niet in god zolang ik hem nog niet heb gezien dussum...aanradur voor god: LAAT JE ZIEN!!!
hehehehehehe.
Ik heb geen moeite met gelovige mensen maar als ze gaan banketstaaf : GOD heeft ons geschapen,God heeft de wereld zo mooi gemaakt...blablabla

WAAROM IS ER DAN OORLOG,KINDERMISHANDELING,RAMPEN, ???????

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 11:40

hahaha, sunnylover, je hebt jezus toch al gezien? (kippenhok..) is dat niet genoeg Knipoog
Als ik voor een geloof zou moeten kiezen werd dat ook het boeddisme...daar is tenminste de mens verantwoordelijk en niet god.
Mijn vriendin is een keer heel erg ziek geweest, het was echt op het randje...en die zei dat ze een witte tunnel zag met licht Verward

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 11:41

Hahaha dit vind ik echt geweldig Malle Babbe!!! *LOL*

Deed God dat maar, die aardappels schillen en in mijn pan gooien, dan hoefde ik dat zelf niet allemaal te doen! (Nou ja aardappels schillen doe ik sowieso niet, veel te veel werk!) Knipoog

_________________
Now this is nothing less than perfect in a less than a perfect world
*ilse delange*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jura op 2001-07-25 11:42 ]</font>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 11:55

Citaat:
Op 2001-07-24 22:57, schreef Zep:
Ik zie geen vent met een baard op een wolk zitten die een cafébrand in Volendam in elkaar zet of zo.


Grappig Zep, dat zeg ik ook altijd: 'Ik geloof niet in een God die vanaf een wolkje naar ons zit te kijken'.

Wat er dan wel is? Mmm... de een noemt het God, de ander noemt het Allah, ik noem het iets wat alle mensen op de een of andere manier met elkaar verbindt. Besef van goed en kwaad ofzo, dat in alle mensen zit (bij de een in een andere verhouding dan bij de ander)? Ben er nog niet uit, heb mooie dingen gehoord over het boeddhisme, misschien dat ik me daar eens iets meer in ga verdiepen. Maar ik zal nooit alle verantwoordelijkheid van me afschuiven op een hogere macht. Makkelijk, als je zelf niet hoeft na te denken Haha!.

Ach, sls mensen houvast halen uit hun geloof (welk geloof dat dan ook is), wie ben ik om dat af te keuren? Zolang ze het een ander maar niet opleggen. Tja, ben opgegroeid als 'heiden' in een zwaar gereformeerde plaats en ben dus allergisch voor alles wat met extreem geloven te maken heeft...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Bielsje, criollo_yess, Dees, DieL_Zor, Eefje_Sammy, Estera, FransienE, GrapeshotBot, kamsel, Kimberly520, laran, Laura_, LiDi, Marcella, mariettek, Marocje, moralian, Summerfly, veerledec, wonanda, xxmichellexx, YandexBot en 150 bezoekers