gameconsoles, de leukste??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 16:03

PS1 kan je echt niet vergelijken met 2.. die is stukken beter.. Wat je kan doen is een keer een xbox spel huren en die bij die kennis van jou uit proberen.. Ik zou wel zoveel mogelijk uitproberen voordat je 1 van de 2 koopt

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-03 16:05

Huren! Ja goeie tip! Dat kan toch bij videotheken??
(sjeees ik word echt oud.... )

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 16:07

Yep.. niet elke videotheek doet dat maar sommige wel.. ligt er een beetje aan waar je woont.. maar de meeste grote steden hebben wel een paar die dat doen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 16:10

of gewoon lokaal kopieeren naar de xbox als hij omgebouwd is Knipoog de meeste videotheken verhuren geen xbox spellen (meer).

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 16:12

ja ok.. maar dan moet ze dus wel een xbox gekocht hebben.. ik bedoelde meer huren om te kijken of ie bevalt Knipoog de xbox dan

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 16:39

Gisteren heeft er nog een gozer voor iets van 30 Gigabyte aan xbox spellen van het netwerk geleeched op Lan is Life. Je moet wel rekening mee houden dat de garantie van de xbox vervalt zodra hij gemod wordt.
Ik heb trouwens mijn keuze niet gemaakt naar aanleiding van proberen wat voor games, maar gewoon naar aanleiding van reviews van games in gamesbladen zoals oa. Power Unlimited en onafhankelijke xbox en ps2 magazines.

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 16:10

Koop nou maar gewoon een Gamecube.. spellen zijn kwalitatief beter dan voor de PS2 en de XBox en het ding is nog goedkoper ook (en de spellen ook) !

Gamecube is van Nintendo en de volgende spellen zijn echte aanraders:
Zelda The Wind Waker
Mario Sunshine
Metroid Prime
Super Smash Brothers Melee
Luigi's Mansion
BurnOut 2
Resident Evil Zero
NBA Streets Volume 2
Splinter Cell

Ik heb zelf voor de gamecube gekozen vanwege de spellen die uitkomen op dat ding. De laadtijden van de Gamecube zijn ook het laagst van alle consoles. Het enige 'nadeel' is dat het nog niet gehacked is en je er dus geen illegaal gebrande spellen erin kan afspelen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 16:13

sorry ik vind nintendo altijd een beetje for kids. en een lagere laadtijd dan een spel op een 120 Gb harddisk?

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 16:29

Spellen kwalitatief beter? hm dat is een kwestie van smaak he.. De cube is een goed ding, zeker. maar heeft wel zo zijn eigen selectie aan spellen en als je die niet bevallen.... Daarbij heeft de cube geen dolby 5.1 ondersteuning en kan je b.v. niet dvd's erop af spelen. Het ligt er dus maar net aan wat je wil.
Ik ben b.v nog van plan om een cube te kopen.. Maar alleen maar voor Zelda en Metroid, (mariokart evt) de rest van de spellen spreken mij totaal niet aan.

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 20:19

@Dunnits:
Cube heeft wel dolby 5.1 ondersteuning Lachen
dvd's afspelen heb je toch een gewone dvdspeler voor? Die WEL gebrande svcd's en vcd's afspeelt (PS2 doet dit niet)
Idd de selectie moet je wel aanspreken, maar je moet toegeven dat Zelda een topper is (altijd al geweest is). Metroid heeft zelfs de hoogste score ooit gekregen voor een game Lachen

@SP
welke console heeft een HDD van 120gb? Xbox en PS2 iig niet
En als je je Xbox mod dan kan je ook niet meer online xbox'en.

Maar goed.. GC is mijn smaak Lachen Voor onlinegaming heb ik ook een pc. Gamecube gebruik ik alleen maar om leuke single/multiplayer spellen mee te spelen. En ik heb m voornamelijk gekocht voor Zelda Lachen Maar kwam erachter dat er nog heel veel goeie spellen voor gaan uitkomen (Resident Evil 4 en Viewtiful Joe zijn exclusief voor de GC!)

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 20:22

Xbox kan je met gemak een lekkere HDD van 120 gig induwen (als je hem ombouwt), ken genoeg gasten die dit hebben gedaan. Zelda was imo een topper, met de nieuwe layout vind ik het kinderachtig geworden. En waar heeft Metroid de hoogste score? Dat is ook van blad tot blad verschillend. IK vind het alle 3 mooie consoles, maar er is overal wel wat voor te noemen. Het is persoonlijke smaak Lachen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 21:38

r0b1n"]
welke console heeft een HDD van 120gb? Xbox en PS2 iig niet
[/quote]de mijne wel Haha!
[quote="r0b1n schreef:
En als je je Xbox mod dan kan je ook niet meer online xbox'en.
gaat ook goed hoor Knipoog

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 22:20

ok Lachen
ik heb gehoord van mensen die dit hadden gedaan dat het niet meer kon.
Maar ik blijf erbij.. de gamecube heeft de beste spellen Tong uitsteken

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 08:53

r0b1n schreef:
@Dunnits:
Cube heeft wel dolby 5.1 ondersteuning Lachen
dvd's afspelen heb je toch een gewone dvdspeler voor? Die WEL gebrande svcd's en vcd's afspeelt (PS2 doet dit niet)
Idd de selectie moet je wel aanspreken, maar je moet toegeven dat Zelda een topper is (altijd al geweest is). Metroid heeft zelfs de hoogste score ooit gekregen voor een game Lachen


Mijn excuses dan Lachen dacht dat de Cube alleen 2.1 ondersteuning had.
Zelda is zeker een topper, en in tegenstelling tot sypheron vind ik de nieuwe look wel mooi.. alleen vind ik dat blauwe water zo intens egh blauw....
Wat betreft metroid verschilt dat van blad tot blad.. P.U b.v. heeft een enorme nintendo freak in dienst dus bij hem krijgt zo'n spel helemaal een hoge score.
Maar uiteindelijk gaat het om de selectie van spellen. En op een paar titels na vind ik die van de xbox beter.
Overigens tip. begin niet aan resident evil 2 en 3 op de cube. dat zijn schaamteloze ports zonder enige verbetering van de playstation 1.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 08:57

GameCube! Lachen

Ik heb de afgelopen weken ge-zelda-ed, erg verslavend Lachen


Als je van mario houd, is dit natuurlijk de spelcomputer bij uitstek.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 09:01

SuperPepeijn schreef:
sorry ik vind nintendo altijd een beetje for kids. en een lagere laadtijd dan een spel op een 120 Gb harddisk?


En voor de dames die van veel roze en lief houden Lovers

Mijn ouders en dan met name mijn stiefmoeder zijn ook behoorlijk verslaafd aan nintendo.
Ze hebben alledrie de consoles thuis alleen nintendo blijft het leukst, maar je moet er wel van houden natuurlijk, ieder zijn smaak.

Xbox schijnt heel leuk online te zijn, maar lange wachttijden voor je eens een clubje bij elkaar hebt gevonden om te gamen online wat ik heb begrepen van mijn stiefbroertje.

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 10:19

Resident Evil Zero en Resident Evil 1 zijn wel nieuw gemaakt voor de Gamecube en die kan ik je wel aanraden Knipoog Helemaal Resident Evil4 die eind dit jaar gaat uitkomen!

En Zelda ownt gewoon.. LMFD! !! Haha!

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 10:28

Yep die wel.. maar Res 3 en 4 dus absoluut niet.. dat is gewoon een smerige cash-in port. Zeker als je nagaat dat die spellen 60 euro gaan kosten terwijl je ze voor de psx voor 10 kan krijgen (2ehands minder) en het zijn dezelfde spellen Lachen

Ach voorlopig hou ik het op de xbox.. Zeker met fable in het verschiet. En halo2 (maar dan moet je wel van FPS houden)

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 11:19

Resident Evil op de cube is idd erg vet, dat moet ik gewoon toegeven, en Metroid Prime lijkt me ook heel gaaf. Maar Halo, wat een game! Nog nooit een FPS voor een console gespeeld die zo lekker bestuurbaar is, want met een controlle is dat vaak niet makkelijk. En ook de soundtrack is lekker, Cube staat voor gegarandeerd plezier, terwijl Xbox voor Strategie en waanzinnig mooie performance staat, en PS2 geef keiharde actie en het grootste assortiment in games. Dus eigenlijk.... IK WIL ZE ALLE DRIE *LOL*

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 12:22

Kijk Syph, dat noemen we nou de juiste insteek Haha!

Maar het blijft toch een beetje dat smaken verschillen. Daar kun je wel 150 pagina's over volpraten. Maar dan ben je er nog niet uit Lachen

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 12:24

Inderdaad, het liefste zou ik ze eigenlijk alle drie hebben, maar ik heb gewoon voor de xbox gekozen. Ach je bent gamer of je bent het niet he Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 12:24

de xbox kan de andere consoles emuleren (en nog veel meer als de c64/amiga/etc.), dus heb je er feitelijk 3 Haha!

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 14:01

Ik ga wel gewoon wat proberen her en der, en kijken welke spellen bij welke consoles me het meest aanspreken, want die termen die hier nu voorbij komen gaan echt mn pet te boven Haha!
maar wel bedankt voor de inbreng!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 14:06

SuperPepeijn schreef:
de xbox kan de andere consoles emuleren (en nog veel meer als de c64/amiga/etc.), dus heb je er feitelijk 3 Haha!

xbox is idd meer een pc te noemen dan een console. Qua formaat ook Scheve mond

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 15:05

SuperPepeijn schreef:
de xbox kan de andere consoles emuleren (en nog veel meer als de c64/amiga/etc.), dus heb je er feitelijk 3 Haha!


jaah...'kwil mijn Amiga terug, en mijn Atari. Allebei. Dat was echt veel leuker dan een PC. En die games...ik mis ze echt: geweldige spelen: kick pixel, kill pixel...