Eventjes had ik een belangrijke vraag, want ik ben de draad helemaal kwijt nu. Dit is mijn situatie:
Momenteel woon ik samen met mijn vriend op kamertje van 13 m2 in een groot studentenhuis. Wegens omstandigheden thuis kunnen we niet thuis wonen. We struikelen over elkaars spullen heen, zijn steeds alles kwijt en kunnen niet rustig studeren/bedrijfje opstarten.
Nu hebben we besloten om zo snel mogelijk te gaan samenwonen. Ik heb me direct overal ingeschreven, en heb vandaag een anti-kraak woning toegewezen gekregen bij Camelot. Het is echt een drooooooomhuisje, schitterend wit sprookjeshuis met grote eikenbomen en veel natuur. Precies wat we "later als we groot waren" zouden willen. Geweldige en unieke kans dus, nu zie ik de kosten (ik dacht dat anti-kraak goedkoper was?):
€131,00 woonlasten (minus de niet gewoonde dagen a 4,37 per dag) pp
€ 32,50 administratiekosten pp
€ 75,00 plaatsingskosten pp
€ 60,00 brandpreventiepakket (rookmelder, brandblusser, branddeken) pp
€ 350,00 eenmalig borg (ontvang je retour na goede oplevering) pp
De maandelijkse kosten bedragen vervolgens € 131,00 p.p. per maand exclusief de kosten voor gas, water, licht en de gemeentelijke belastingen.
ongeveer zitten we dan (ruw geschat) rond de 700 euro ofzo? we hebben aan huur etc. maximaal 500 te besteden per maand. Hoe zit dit precies met huurtoeslagen? Hoe zit dit precies? Wie woont ook anti-kraak via Camelot? Ik zou het zo jammer vinden om nog langer door deze hel heen te gaan in een smerig studentenhuis