Prijzen badkamers & keukens

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pinda_Dipje

Prijzen badkamers & keukens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 17:00

Hoi,

Misschien een wat idiote vraag, maar nu ik me aan het orienteren ben op de huizenmarkt en een huis voor ogen heb wat nog geheel casco is, zou ik voor mezelf toch een kostenindicatie willen vormen om het huis geheel naar mijn/onze smaak te krijgen. :o :9

Wat waren jullie zoals kwijt aan bijv. de keuken en/of badkamer?
En wat heb je dan precies voor keuken (merk, apparatuur, tegels/spiegelwanden, materiaalkeuze, grootte) en/of badkamer (soort tegels, wel/geen bad, aparte douche enz.) gekregen voor die prijs?

Ben erg benieuwd :D

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 17:01

Excuses, topic staat verkeerd.. :+

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:16

Wij hebben vorig jaar een offerte gevraagd voor een nieuwe badkamer. Wij hebben een kleine badkamer en
zouden toch al gauw 10.00 euro kwijt zijn. Dan hadden we nog niets duurs. Dus standaard kranen, tegelwerk, hangtoilet etc.

Toen hebben we gekeken wat alle spullen los zouden kosten en dan zelf doen. Waren we evengoed 8000 euro kwijt.
Hebben het niet laten doen omdat ik mijn baan kwijt raakte maar staat nog wel in de agenda. (ooit) :D

_Jelske

Re: Prijzen badkamers & keukens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:31

Wat keukens betreft raad ik je aan bij Ikea te kijken. Vanaf 1500 euro ofzo :) Maar dan moet je geen supergrote keuken hebbe. O:)

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:41

Chakkie17 schreef:
Wat keukens betreft raad ik je aan bij Ikea te kijken. Vanaf 1500 euro ofzo :) Maar dan moet je geen supergrote keuken hebbe. O:)

Ik ben niet echt kapot van de kwaliteit van de ikea keukens.. Wij hebben onze keuken gekocht bij voortman in rijssen! we waren ong 7000 euro kwijt, mooie hoek keuken met koelkast, comby magnetron, rondel strakke wasbak, vaatwasser mooie strakke afzuigkap en een inductiekookplaat. Alles van Zanussi. Maar je moet het maar net treffen hoor.. Voor onze badkamer waren wij 2500 euro kwijt voor een wc boven 2 muurtjes bij de douche zelf 2 wastafels en betegeling.. Maar wij hebben een huis laten bouwen. Daar hadden wij een soort stelpost, dus vandaar dat het allemaal iets scheelt.
Gewoon veel zaken afgaan.. en van te voren wel even bedenken wat je er zeker in wilt hebben dat kijkt wat makkelijker.. (komt genoeg bij kijken) Succes haha ben blij dat wij die stres niet meer hebben

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 21:14

Oefjes mijn ideeen kloppen dus wel zo'n beetje...

Streven voor de keuken is;
Wit modern, donker blad, inbouwapparatuur (vaatwasser, afzuigkap, koel-vriescombinatie, combi-oven) gas/inductieplaat (geen voorkeur) ongeveer 6 kastjes onder en boven, rechte opstelling.

Streven voor de badkamer is;
Eenvoudige witte wandtegels, zwarte of witte vloertegel, geen sierstrips, goede douche of bad/douchecombinatie, nieuw toilet, enkele wastafel verankerd in een kastje (dat wat ik mooi vind is rond de 800 euro) alles modern. Normale kranen, geen poespas dus.

Nog meer indicaties?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:20

Wij hebben een paar weken geleden een nieuwe keuken besteld. Het is er eentje van 4 bij 3 ( groot dus) met alle inbouwapparatuur
van siemens een een itho afzuigkap. Grote schuifladen en een grote bestekla. Servieskast aparte koelkast en diepvries en een grote hoekkast
waar heeeeeeel veel in kan ( lage kast in de hoek van de keuken). We hebben geen bovenkastjes, want we hebben nog een kelder en een bedstede waar een hoop in kan staan. En las blad hebben we een zwart composieten bled met een glinster erin,
Kleur van de keuken is oud wit.

De badkamer moeten we nog bij elkaar gaan zoeken, Maar op MP staan ook advertenties van bedrijven die echt een heel stuk
goedkoper zijn en wat dus wel gewoon nieuw is. daar gaan we nog een keer langs.

Maar je bent zo een hele hoop gled kwijt hoor. maar....je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 23:11

Bij een keuken kun je nog wel eens goedkoper uit zijn als de nieuwe showroom keukens binnen komen, dan kun je vaak een, eigenlijk nieuwe) keuken tegen een aantrekkelijke prijs kopen, het nadeel is alleen dat je wel handig moet zijn en enigszins afhankelijk bent van de showroomindeling, zitten er bijvoorbeeld te weinig kastjes bij heb je nog maar een kleine kans op bijbestellen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 23:41

W.b. keuken raad ik je aan om naar DL te gaan. Alle keukens worden in DL gemaakt, alleen zijn ze veel goedkoper als je ze direct daar koopt :)
Dit is onze keuken, met inbouw koel/vriescombi, oven, vaatwasser en schouw, kostte 2750 euro.
Afbeelding

Onze badkamer was aan materialen ongeveer 2000 euro.
Afbeelding
Afbeelding

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 23:52

Keukens van Ikea zijn echt zo slecht niet en anders inderdaad in DL gaan kijken...

Keukens en badkamers kun je zo duur maken als je zelf wilt... Qua materialen dan, en eventueel de uren dat iemand de badkamer moet plaatsen en/of betegelen.

Merris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:02

Als je veel zelf kunt, of familie hebt die een tegeltje kan leggen kom je ook heel ver. Als je eens in de folders van gamma kijkt zie je dat een badmeubel +/- €500 kost en mooie inloopdouche €300, wc voor €200? Paar tegels en kranen erbij en ik denk dat je ook voor €2000 / €2500 klaar bent, De meeste kosten zitten in het plaatsen dus als je het zelf kan scheelt het al veel.

En de ikea keukens zijn van goede kwaliteit hoor. Ik denk ook niet dat je daar op moet bezuinigen want het moet wel minimaal 20 jaar mee gaan.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:00

EA-CO -> LZP

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:03

Vroeger waren de keukens van ikea niks, tegenwoordig niks mis mee!! Je moet het wel vakkundig/goed (laten) zetten!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:09

De Ikea keukens vind ik helemaal niets!

Ik kan je niet helpen met de badkamer, maar wel met de keuken.

Ik heb een bruynzeelkeuken, 3 bovenkasten, 6 onderkasten, twee besteklades, Boretti afzuigkap, ATAG RVS kookplaat, ATAG inbouw-oven, ATAG koelkast met vriezer. Mijn keukenblad is 4 strekkende meter en 80mm massief kersenhout. Ik heb geen vaatwasser. Ik moest uiteindelijk 7800 euro betalen (flinke nieuwbouwkorting en onderhandelingen gehad)!

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:38

Phieuw!
Wij hebben moeten knokken voor een keuken van 8400! euro bij keukenkampioen. Was een soort van testje, kijken of we hem echt konden krijgen voor dat geld. We waren binnengestapt met het verhaal, we hebben een offerte van 8500, maar we willen kijken of het goedkoper kan! Dat is dus gelukt....De badkamer heeft ons tot nu toe 3600 euro gekost...

Eerst de keuken, we hebben een U-keuken, allemaal onderkastjes, geen bovenkastjes. Ook 2 hoge kasten, waarvan in de ene een koelkast is ingebouwd, en de ander een inbouwoven. Mooie RVS schouw, rvs achterwand een een inductiekookplaat. 4cm dik composiet-blad met een glitter er in. Ingebouwde zeepdispenser, en een "uit-trek-kraan". Vaatwasser uiteraard... Apparatuur is van Whirlpool. We hebben ook nog een hoekkast met draai-0carrousel...

Badkamer...Door de aannemer laten wij andere tegels plaatsen e.d. Deze tegels (links, grijs, motief - rechts, wit, simpel,degelijk - vloer, 60x60, antraciet tegels) hebben we een meerprijs voor moeten betalen, maar het was of aannemer laten tegelen, of helemaal casco en dat gaf ons teveel rotzooi. Dus voor de duidelijkheid, hebben we straks een badkamer, met de uitgezochte tegeltjes, een designradiator, voor maarliefst 3600 euro :7 . De douchecabine zelf, douchekop en badmeubel gaat ons totaal nog 1800 euro kosten.

Ik heb geen foto's omdat het huis nog in de bouw is, maar al met al, heeeel veel centjes...

*edit*
3d-tekening badkamer
http://i41.tinypic.com/156687p.jpg

3d tekening keuken
http://i39.tinypic.com/4r6hj5.jpg
Laatst bijgewerkt door Clauwtje op 27-04-10 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:45

Voor de badkamer ben je qua spullen niet zoveel kwijt, maar is de installatie vaak erg prijzig.
Voor badkamer + toilet waren wij zo'n 10.000 euro kwijt, incl sanitair, tegelwerk en manuren.
Dat is dus 2x hangend toilet met softclose, fonteintje, douchekabine, bad, designradiator en wasmeubel met spiegelkast
http://94.100.121.13/648000001-648050000/648041201-648041300/648041258_5_cV9l.jpeg

Een gemiddelde keuken moet je toch rekenen op 7500 euro incl apparatuur en installatie.

Onze keuken kostte ons ik meen tegen de 10.000 euro.
Deze is incl koelkast, combi-oven, vaatwasser, 6 pit fornuis (gas op glas, afrader), afzuigkap en wasbak met kraan.
We hebben gekozen voor extra brede lades en een grote besteklade.
De luxe buitenkeuken kregen we er bij voor nop :D
http://94.100.121.33/648000001-648050000/648041501-648041600/648041576_5_7FpF.jpeg
Laatst bijgewerkt door Chubby op 27-04-10 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:48

Als je een ikea-keuken goed laat zetten zijn het prima keukens hoor, ze komen enorm goed uit de test.

Mijn ouders hebben een keuken van 40.000 gulden, dus nu zo'n 20.000 euro, nou, ik zie het er niet aan af hoor... :n Het is een mooie keuken maar ik zou het nooit uitgeven...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:55

Mijn vriend had een IKEA keuken. Ik vond het niet heel goedkoop, maar er wel goedkoop uitzien! Zowel de kastjes, deurtjes, handgrepen als het hardhouten aanrecht blad!

Mijn ouders hebben een keuken van 16000€, maar ik vind hem spuuglelijk!

Chubby, Waarom raad jij gas op glas af? Ik baal als een stekker dat ik RVS heb gekozen!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:01

Ik heb thuis een ikea keuken van de zware oude lichting. Gaat prima, het is niet allemaal even recht maar iedereen die bij mij komt vindt het een mooie keuken. Maar goed dit is van de oudere varianten, die van tegenwoordig is imo niks van te zeggen. Ik ben ook altijd 'anti ikea keuken/badkamer' geweest maar tegenwoordig is dat niet meer (nodig).

Daarbija kijk maar eens wat het prijsverschil is...met een ikea keuken kun je gigantisch combineren ook met spullen in je kastjes wat ik een plus punt vind. Daarbij blijft het voor mij 'maar' een keuken.

Maar voor een badkamer ben je al gauw 10.000 euro kwijt en dan heb je echt niks aparts. Voor een keuken geldt hetzelfde.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:06

Er zit trouwens een keukenboer in Gieten (Drenthe) welke een eigen werkplaats heeft, waar veel mogelijk is en zeer scherp qua prijs is vergeleken met de standaard (bruynzeel/mandemakers)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:11

mo_van_dijk schreef:
Chubby, Waarom raad jij gas op glas af? Ik baal als een stekker dat ik RVS heb gekozen!

Dit is niet schoon te krijgen! Rondom de pitten is het hoe dan ook drama, maar op het glas zie je élk vlekje en élk pluisje :(
Voor RVS kun je velgenreiniger voor auto's gebruiken ;)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:12

Ik heb nooit problemen met RVS had in mijn vorige huis een achterwand van RVS. Ik hoor altijd iedereen klagen!! Mijn gasfornuis doe ik af met Muscle, echt geweldig spul. En verder doe ik eens in de zoveel tijd mijn wasbak uit met schoonmaakazijn.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:16

mo_van_dijk schreef:
Mijn vriend had een IKEA keuken. Ik vond het niet heel goedkoop, maar er wel goedkoop uitzien! Zowel de kastjes, deurtjes, handgrepen als het hardhouten aanrecht blad!

Mijn ouders hebben een keuken van 16000€, maar ik vind hem spuuglelijk!

:')

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:17

mo_van_dijk schreef:
Er zit trouwens een keukenboer in Gieten (Drenthe) welke een eigen werkplaats heeft, waar veel mogelijk is en zeer scherp qua prijs is vergeleken met de standaard (bruynzeel/mandemakers)

Die woont in mijn 'achtertuin'! :) Hoor ik ook hele goede verhalen over, willen wij ook een keer naartoe! :j

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:26

Denk dat je voor beide rond de €10.000,- zit maar is ook wel afhankelijk van de winkel en hoe veel jezelf doet.

Wij hebben een keuken van Ikea; hoogglans wit met alle inbouwapparatuur en stenen werkblad. Ben echt super tevreden en zit ook nog eens 20 jaar garantie op de kastjes. Waren in totaal daar denk ik ong €8000,- maar wel helemaal zelf geplaatst.