info over HBO opleidingen,tekenen,fotografie,diere

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

info over HBO opleidingen,tekenen,fotografie,diere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-03 11:22

ben gestopt dit jaar met de Ipabo, maar zoek nu wat anders
houd erg van tekenen, fotograferen, dieren

ik zat te denken ana het Van Hall instituut in Leeuwarden en dan diermanagement! maar omdat ik een verkeerd profiel heb zou ik dus eerst een toelatingsexamen moeten maken voor Wiskunde!
ik zoek eigenlijk wat in Leeuwarden of in Alkmaar, maar nu weet ik dat er in Alkmaar niet zoveel voor mij is!
nou lijkt fotografie mij ook wel erg leuk! mare wie kan mij daar wat meer over vertellen?

groetjes

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 16:14

Het klinkt alsof je beter eens een beroepskeuze test kan gaan doen. En dan een beetje een fatsoenlijke...

Ik heb zelf ooit gedacht aan fotografie, maar kwam tot de conclusie dat ik het liever als hobby zou houden. Ik weet in ieder geval dat je met een portfolio aan moet komen om toegelaten te worden. Maar, wat er verder nog meer bij komt kijken, dat weet ik niet.

Succes met kiezen!

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 16:39

Wmijn schreef:
Het klinkt alsof je beter eens een beroepskeuze test kan gaan doen. En dan een beetje een fatsoenlijke...

Ik heb zelf ooit gedacht aan fotografie, maar kwam tot de conclusie dat ik het liever als hobby zou houden. Ik weet in ieder geval dat je met een portfolio aan moet komen om toegelaten te worden. Maar, wat er verder nog meer bij komt kijken, dat weet ik niet.

Succes met kiezen!


weet je wat een fatsoendelijke beroepskeuze test kost? Lips are sealed

een toelatinsexamen voor wiskunde is toch niet zo erg?
ze geven vast wel info wat je er allemaal voor moet kunnen. (meestal havo-examen nivo)
mijn zus moest toelatingsexamen doen voor engels, nederlands, maatschappijleer en bio omdat ze een hbo studie ging doen terwijl ze mavo had. valt allemaal erg mee
niet die studie laten lopen alleen omdat je toelatingsexamen moet doen he.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 16:51

Voor fotografie moet je echt wel aanleg hebben. Moet je eens kijken hoeveel fotografen er al zijn!! Ik zeg dit niet om je tegen te houden om de opleiding fotografie te volgen, integendeel eigenlijk, maar ik wil je wel behouden van het straks na je studie niet hebben van een baan. Fotograferen kan altijd freelance natuurlijk, maar fotografie is toch wel een hobby van een heleboel mensen en ook als freelancer heb je ontzettend veel concurrentie. Van fotografie word je nooit echt rijk, tenzij je ontzettend goed bent. Je moet er voor jezelf echt heel goed over nadenken of je fotografie als beroep zou willen hebben of als hobby wilt houden...

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 18:51

SharirBoddy, ja. Ik heb zelf zo'n test gedaan. Weet je wat het kost om met een opleiding te beginnen en er mee te stoppen en dat eventueel vaker? Lachen Ik had het idee dat ReddyTobias niet echt weet wat ze wil en dan is zo'n beroepskeuze test misschien wel een goed idee. Maar, dat is inderdaad een investering, die misschien niet nodig is. Daar kan ik vanaf hier niet over oordelen.

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-03 22:47

nouja je hebt wel gelijk over dat fotografie Gera..want je kan het beter als hobby houden en een cursus doen ofzo!
idd het wiskunde toelatingsexamen is gebasseers op wiskunde A2 en misschien wel B...ik heb alleen maar A1 gehad op de Havo. dus dat is wel te doen! aangezien ik een redelijke wiskundeknobbel heb....
ik heb heel wat testen gehad op de havo en daar kwam altijd uit dat ik maar niet met mensen moest gaan samenwerken haha!
vind het leuk om evenementen te organiseren dus dan is diermanagement wel geschikt!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AndreaB, Cantheon, carola, DenieesB, IASCrawler, janna, linoleum, LouLi, Marjo, Martje80, Paardjes83, pjer, Renee1991, rollyjogered, sariba, SemrushBot, tessaenhenk, vikawiek, Vuri, warvel, xPabloBokt en 67 bezoekers