Mijn huis wordt openbaar verkocht door schuld van een ander

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moeilijk123

Mijn huis wordt openbaar verkocht door schuld van een ander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 18:11

#Ik heb van de moderators toestemming gekregen om dit schaduwaccount aan te maken. Ik hoop dat jullie mijn verhaal willen lezen en misschien wel met kei goede tips komen.#

Lieve allemaal,

Omdat ik met een heel groot probleem zit, waar ik eigenlijk met niemand over kan of durf te praten, plaats ik hier een topic.
Vandaag hebben wij te horen gekregen dat ons huis in de openbare verkoop komt. Jaja, ons veilige, schattige huis, waar ik in op ben gegroeid wordt geveild. En dit is niet eens onze eigen schuld!
Mijn ouders zijn sinds 2 jaar uitelkaar, een hele vervelende gebeurtenis. Mijn moeder mocht in het huis blijven in Nederland en mijn vader nam de woning in Belgie. Opgelost dachten we, en wij hadden ons verheugd om met een schone lei verder te gaan met ons leven.
Nu betaald mijn vader (erg vervelend om hem zo te noemen, want zo voelt het al lang niet meer) al een jaar geen alimentatie meer aan mijn moeder. Hier door konden wij de hypotheek voor ons huis (lees boerdeij) niet betalen. We zitten al sinds januari zonder verwarming (zonder warm stromend water en zonder kachel), Eneco zal volgende maand onze stroomvoorziening afsluiten... En nu ook vandaag nog een brief van de bank dat ze ONS huis gaan veilen!!
Echt waar, ik vindt dit zo verschrikkelijk. Hoe kei krom is de wereld tegenwoordig? Ik ben er zo kei kwaad om!! Ik ben al de hele dag aah het huilen. Ik heb geen idee hoe we dit nou weer moeten gaan oplossen.
Ik heb een paar maanden geleden al een paard moeten verkopen om een gedeelte hypotheek af te lossen. We hadden de hoop dat mijn 'vader' nu wel braaf iedere maand de alimentatie van mijn moeder zou storten. Maar niets is minder waard. Ik heb geen (jong en fijn) paard meer, geen auto en trailer meer, want die stonden op mijn vaders naam en zijn een keer door een deurwaarder geveild, en nu straks ook geen huis meer.
Er staan nog 2 oude paarden van mij bij mijn moeder thuis. Misschien willen de meeste bokkers dit niet horen, maar ik kan bijna niet eens meer het stro, hooi en voer betalen. En mijn moeder kwam gisteren met het idee deze paarden maar naar de slager of iets dergelijks te brengen. Ze zijn 22+ en verkopen kan ik ze niet, en weggeven durf ik ook niet, je weet niet wat er meegebeurd. Dan is af laten maken misschien wel een oplossing. Ik ben echt geen dierenbeul, maar de kans is groot dat we straks een torenhoge schuld hebben, en dan kan ik nooit 2 paarden ergens in pension stallen.

Zo dit was even mijn verhaal, ik weet nu ook even niet meer wat ik moet schrijven. Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen. Zou kei fijn zijn.

Anoniem

Re: Mijn huis wordt openbaar verkocht door schuld van een ander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:15

Hey Ts aller eerst veel sterkte,
Maar is dan ook niet jullie eigen keus geweest?
Want tja als je alleen de hypotheek kan betalen door middel van je vader, moet je er al helemaal niet aan beginnen in mijn ogen.
Dat kan heel hard klinken, maar ik denk wel dat ik in mijn gelijk sta?
Want wat ik snap, waarom je in een boerderij gaat wonen die je eigelijk helemaal niet kan betalen?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:16

Tsja moeilijk, nog een gesprek met de bank aangaan? Of proberen een andere hypotheek verstrekker te vinden? Aanmelden bij de kredietbank? Werkt je moeder dan niet? En jij?

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:16

pff moeilijk,neem aan dat je zelf niet in staat bent om evt samen met je moeder de woning te kopen?

Paarden evt bij een vriendin,boer op de wei zetten?
Als het ergens in het Noorden vh land is kan ik je miss helpen aan weide

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:19

Pfff, wat een heftig verhaal!
Maar is zoiets niet strafbaar? Want het lijkt me niet je vader jullie ongestraft niks kan betalen...
Kan je het niet overleggen met de bank? En uitleggen wat er gaande is?
Mischien zijn er bokkers die je kunnen helpen aan spullen voor de paarden, er zijn eerder mensen geholpen!

En er zijn altijd wel rusthuizen of mensen die en gezeldschap paardje zoeken!
Dat zou ik zoiezo eerst proberen voor je ze naar de slacht brengt!
Mischien is er wel een bokker die nog plek heeft voor zo'n paardje?
Pfff, ik zou nu zo graag iets betekenen, maar ik kan je verder ook niet helpen!...

Veel sterkte! :(:)

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 18:20

De boerderij hebben wij al 10 jaar in ons bezit. Ik vind het ook niet zo heel erg aardig om te zetten dat je niet moet beginnen aan ets wat je niet kunt betalen.
Doordat mijn vader in het buitenland zit, kunnen we bijna niets halen via het Nederlandse recht. Mijn 'vader' loopt al € 20 000,- alimentatie achter.
Mijn moeder werkt, zij moet daar de boodschappen van betalen en alle advocaat en deurwaarderkosten.
Mijn ouders hadden het huis dus al voordat ze gingen scheiden. Alimentatie is hetzelfde als loon, geld gewoon al inkomsten. Als dit allemaal netjes betaald werd, konden wij ook alles betalen.
Ik zit zelf nog op school, werk parttime en wil heel graag kopen. Maar door mijn leeftijd en inkomsten lijkt alles onmogelijk geworden.

pipenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:20

Jemig meid wat en verhaal.
Om te beginnen, hebben jullie al beslag laten leggen op het geld dat jullie van je vader tegoed hebben?
Ik vermoed dat je vader ook geen nagel heeft om aan zijn kont te krabben.
De paarden naar de slacht brengen vind erg cru.
Bel anders eens het juridisch loket en ga langs de rechtswinkel.
Misschien kunnen zij iets voor jullie betekenen.
( mag het niet zeggen maar als je naar een andere energieleverancier gaat word je weer aangesloten en kun je de eneco op afbetaling regelen).

Succes met alles.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:22

Tja, je kan je vader hier niet de schuld van geven denk ik zo.
Het is niet oke dat hij niet betaald, maar als alles te duur word hadden jullie al veel eerder het huis moeten verkopen en verhuizen om uit de problemen te komen.

En ik gok maar zo dat de alimentatie niet de hele hypotheek + alle bijkomende vaste lasten dekt.

Nee, je vader is niet goed bezig, maar jullie hebben het veel te lang op zijn beloop gelaten.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:24

Nogmaals ga naar de kredietbank, en ga in gesprek met een onafhankelijk hypotheek adviseur, misschien is er nog iets te redden. Verder is het misschien mogelijk een kamer te verhuren? Of paarden in pension te nemen voor extra inkomsten. Jeetje Ts vind het echt heel erg voor je!

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 18:25

We hebben beslag laten leggen op de Nederlandse bankrekening, maar je raadt het al daar staat niets op!! Zijn andere (belgische) reknr weten wij niet.
We zijn bezig om beslag te laten leggen op zijn roerende en onroerende zaken. Maar omdat dit in het buitenland is duurt alles zo lang.
Veel te lang op zijn beloop laten gaan, vind ik ook niet aardig. Alimentatie en loon zou wel alle kosten dik dekken. Maar als hij niet betaald kunnen wij alleen maar boodschappen doen en de auto ( 1 maar) tanken.

Lieve mensen met het vingertje wijzen vind ik echt heel erg vervelend en maakt mij alleen maar nog verdrietiger. Jullie kunnen je vast niet voorstellen hoe het voelt om in een situatie als ik te zitten. Ik had gehoop dat er mensen mij een beetje konden helpen doormiddel van oplossingen aandragen en niet ons zelf de schuld ervan te geven.
Voor de mensen met wel positieve reacties heel erg bedankt, daar heb ik iets aan. Kredietbank, wat kun je daarmee als ik vragen mag?

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:26

Cheetahfan schreef:
Pfff, wat een heftig verhaal!
Maar is zoiets niet strafbaar? Want het lijkt me niet je vader jullie ongestraft niks kan betalen...
Kan je het niet overleggen met de bank? En uitleggen wat er gaande is?
Mischien zijn er bokkers die je kunnen helpen aan spullen voor de paarden, er zijn eerder mensen geholpen!

En er zijn altijd wel rusthuizen of mensen die en gezeldschap paardje zoeken!
Dat zou ik zoiezo eerst proberen voor je ze naar de slacht brengt!
Mischien is er wel een bokker die nog plek heeft voor zo'n paardje?
Pfff, ik zou nu zo graag iets betekenen, maar ik kan je verder ook niet helpen!...

Veel sterkte! :(:)

Nogmaals, kan je vader dit ongestraft doen? Of heeft hij zelf ook problemen?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:27

Maar als hij niet betaald, dan hebben jullie het toch veel te lang op z'n beloop gelaten? Misschien niet aardig nee, maar wel mijn mening.
Je kan niet altijd alleen maar lieve dingen horen. Ik vind het heel erg voor jullie, maar je moet alles well in perspectief zien.

Jullie hadden veel eerder hulp moeten zoeken/andere maatregelen nemen.

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:28

je kan naar de rechtwinkel stappen maar in dit geval is het niet zo simpel!

Alimentatie proberen te verhalen op iemand die in het buitenland woont duurt jaren, als het al lukt.

Helaas weten wij dit ook uit eigen ervaring!

Het is gewoon een rotsituatie waar je zelf geen schuld aan hebt, dat is nog het ergste!

Sterkte en hopenlijk komt je vader alsnog zelf over de brug met het geld ;(
Laatst bijgewerkt door KimBreda op 17-04-10 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:28

Dat is een rottige situatie zeg. Al ben ik het ergens wel met volbloedfan eens. Erg naar dat je pa niet betaald, maar het is niet netjes om hem overal de schuld van te geven.

Is het niet mogelijk om in de reclassering te gaan? Of mss een stuk grond verkopen? Een familielid zat in de zelfde situatie als jullie (zei het dan dat ze niet uit elkaar waren), zijn huis zou ook verkocht worden. Mijn pa heeft toen een deel van de grond gekocht en daardoor kon hij toch blijven wonen. Mss kun je je paardjes verleasen voor een heel laag bedrag. Je kunt de kosten dan delen en hebt toch nog de zeggenschap. Iig veel succes, ik hoop dat jullie eruit komen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:29

moeilijk123 schreef:
We hebben beslag laten leggen op de Nederlandse bankrekening, maar je raadt het al daar staat niets op!! Zijn andere (belgische) reknr weten wij niet.
We zijn bezig om beslag te laten leggen op zijn roerende en onroerende zaken. Maar omdat dit in het buitenland is duurt alles zo lang.
Veel te lang op zijn beloop laten gaan, vind ik ook niet aardig. Alimentatie en loon zou wel alle kosten dik dekken. Maar als hij niet betaald kunnen wij alleen maar boodschappen doen en de auto ( 1 maar) tanken.

Lieve mensen met het vingertje wijzen vind ik echt heel erg vervelend en maakt mij alleen maar nog verdrietiger. Jullie kunnen je vast niet voorstellen hoe het voelt om in een situatie als ik te zitten. Ik had gehoop dat er mensen mij een beetje konden helpen doormiddel van oplossingen aandragen en niet ons zelf de schuld ervan te geven.
Voor de mensen met wel positieve reacties heel erg bedankt, daar heb ik iets aan. Kredietbank, wat kun je daarmee als ik vragen mag?

Maar dat is het toch wel een beetje hoor... Het spijt me maar jullie hadden ook eerder kunnen verhuizen...

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 18:30

Nou, volgens mij niet, maar hij is echt moedwillig ons allemaal kapot aan het maken.
Zijn auto's (lees Porsche en Hummer) staan ineens op naam van zijn vriendin en moeder. Hij heeft 3 eigen bedrijven, waar hij nu bijna niets meer voor doet... Zijn vriendin heeft een Hyves pagina waar ik weleens op kijk en dingen af haal. Daar staan dingen op van *die kanslozen kunnen lekker in een tentje gaan wonen* *eigen schuld had ze maar beter voor de man moeten zorgen* en lijkt me kei grappig als dat huis geveild wordt, wil jij het misschien kopen -en dan naam van een vriendin-

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:30

Wie is de hypotheek aangegaan en per wanneer is ie in gegaan?
Heb je een hypotheek van 10 jaar oud zal er een enorme overwaarde op het huis zijn.
Wanneer is je moeder gestopt met betalen?
Heeft ze al eerder met de bank gepraat?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:31

Wat hij en zij doen is niet van belang. Zij hebben een eigen leven, laat ze lekker gaan. Daar moet je boven staan.

Regel eerst je eigen zaken maar eens?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:32

wat vreselijk voor jullie!
maar wat ik niet begrijp...is die alimentatie zo hoog dat dat alle kosten zou dekken dan?

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:33

moeilijk123 schreef:
Nou, volgens mij niet, maar hij is echt moedwillig ons allemaal kapot aan het maken.
Zijn auto's (lees Porsche en Hummer) staan ineens op naam van zijn vriendin en moeder. Hij heeft 3 eigen bedrijven, waar hij nu bijna niets meer voor doet... Zijn vriendin heeft een Hyves pagina waar ik weleens op kijk en dingen af haal. Daar staan dingen op van *die kanslozen kunnen lekker in een tentje gaan wonen* *eigen schuld had ze maar beter voor de man moeten zorgen* en lijkt me kei grappig als dat huis geveild wordt, wil jij het misschien kopen -en dan naam van een vriendin-

Dit vind ik wel erg onbeschoft, kan je dit niet laten zien aan de bank oid?

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:33

het is moeilijk, het enigste waar jullie nu op kunnen hopen is snel een vervangende woonruimte. En dat je vader (eventueel door de rechter) alsnog het achterstallige bedrag betaald. Dan kunnen jullie opnieuw beginnen en ook voor jullie geld uiteraard:

na regen komt zonneschijn.

Nu ziet het er allemaal naar uit, maar ook op jullie pad zullen de plassen opdrogen.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:34

Jeetje zeg!

Maar kan je geen rechtzaak tegen je vader aanspannen om de alimentatie op te eisen?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:34

moeilijk123 schreef:
Alimentatie en loon zou wel alle kosten dik dekken. Maar als hij niet betaald kunnen wij alleen maar boodschappen doen en de auto ( 1 maar) tanken.

Je moeder heeft dan geen full time werk neem ik aan?
Kan ze niet een simpel baantje erbij nemen?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:35

geerke schreef:
wat vreselijk voor jullie!
maar wat ik niet begrijp...is die alimentatie zo hoog dat dat alle kosten zou dekken dan?

Dat had ik ook gevraagd...volgens TS wel, maar IMO kan dat echt niet.

@Cheetahfan; wat zou die bank daarmee te maken hebben...die maakt dat echt niets uit.

TS zou beter af zijn met haar energie steken in hun eigen problemen

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:35

Jeetje, dit is niets niks...
Maar wat me niet duidelijk is: staat het huis nog op je vaders naam?
want het zijn zijn kosten of niet? jullie betalen het wel, maar zijn jullie ook de eigenaars van het huis?

nog maals: sterkte...