Jeugd van tegenwoordig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Jeugd van tegenwoordig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 00:31

Ik ben zelf geen oudje :P ben net geen tiener meer, maar ik blijf echt verbaast over hoe de jeugd
tegenwoordig met elkaar omgaat. Ik reis dagelijks met het OV en zie natuurlijk het een en ander...

Verslagje van vandaag :Y)

ik zat dus vanmiddag in de bus... echt heb nog nooit zulke domme uitsloverige en trieste jongetjes meegemaakt := rond de 14/15 jaar, de een was een alien en de ander een tomtom die verkeerd was afgesteld ofzo :') Hij vertelde letterlijk "en dan gaan we zo naar rechts en dan naar links en dan weer rechts" en ging maar door, en toen kwamen we langs een criquetveld, zegt de tomtom dat dat daar is, zegt de alien "wat is criquet?" .... juistem... en toen had tomtom het over dat er een wedstrijd is over Lays met je eigen smaak maken.... zegt de alien "wat is lays" .... echt hij wist dus niks :') Dan lachen ze iemand die schijnbaar erg grappig was ( ik zag niks ) helemaal vollop uit (en hard ook) en die tomtom helemaal van, ja blablabla hier heb je een verrote school en bladiebla en zget dat ze nog moeten blijven zitten, dat ze de "terugweg" er wel uitgaan want dat is "beter"... Ik denk dat elke imbeciel wel weet dat een bus ALTIJD hetzelfde traject terug rijd. daarbij, ging de bus niet terug, die is altijd buiten dienst als ze bij de eindhalte aankomen :') Dus die jongentjes werden eruit gezet en ze waren echt letterlijk die buschafeur aan het uitschelden voor kankermongool en bladiebla... echt ik had de neiging om er iets van te zeggen, wat denken die kleuters wel niet. De hele bus op stelte zetten met hun gejoel en bladiebla, en dan ook nog door hun eigen fout de chafeur uitschelden.... Voor de duidelijkheid, zij zaten achterin de bus, ik middenin en ik ben slechthorend, zegt genoeg over hoeveel geluid zij produceerde :')

Ik ben zelf dus echt nooit zo geweest terwijl ik ook niet de braafste was... Maar ik liet andere wel in hun waarde en hield rekening met andere als ik dus bijvoorbeeld in de trein of bus zat en bel het liefst ook niet, en als ik bel, doe ik het niet luidruchtig. Als ik bijvoorbeeld in een stilte coupe zit zie ik gewoon jeugdige reizigers luidkeels met elkaar communiceren terwijl ze tegenover elkaar zitten... Ik weet het, ik weet het, ouderen kunnen er ook zeker iets van, helemaal mee eens :D Maar toch....

Het valt mij gewoon de laatste tijd :+ of ligt het aan mij? :Y) excuses voor het lange verhaal :')

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 00:35

Zelfs ik als 17 jarige (dus zeker nog vallend onder "de jeugd") ben het met je eens. Ben zelf totaal geen makkelijk kind, maar zo asociaal ben ik echt niet. Normen en waarden horen er hoe dan ook te zijn :n

Vooral mensen uitschelden (en nog met erge ziektes ook) om eigen fouten kan ik niet uitstaan.
Hier in de speeltuin (lees kindjes van 5 tot 10) schelden me ook gewoon uit voor k*prutsmuts. Nou het spijt me, maar toen ik zo oud was, durfde ik dat niet eens te zeggen. Dat zeggen ze zelfs tegen volwassenen, kom op zeg. :( Volgende keer gooi ik 'm in de sloot. :Y)

Rennie89

Re: Jeugd van tegenwoordig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 00:38

Dat woord stond toen nog niet eens in mijn woordenboek rond die leeftijd :') Ik gebruik het zoiezo liever niet, heel soms vloept het eruit, maar ik vind het zelf ook geen fijn woord en dan zeg ik liever het vrouwelijke geslachtsorgaan dan dat :P

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 00:38

Ik hou d'r ook totaal niet van. Gebruik het eerste deel wel eens, maar daarna denk ik altijd; sjit ..
Komt gewoon omdat het om me heen zó enorm veel gebruikt word, dat je het zonder te willen toch overneemt. :o

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 00:41

ik ben 15 en ik vindt het ook niet kunnen!
als ik soms jongeren van mijn leeftijd aan het slopen, schelden etc zie schaam ik me gewoon.

alleen jammer dat sommige door dit soort jongeren altidj denken dat elke jongere zo is..
sommige mensen zijn gewoon doodsbang als mijn vriendin en ik ergens lopen tegen de avond, want ja dat is dé jongerentijd natuurlijk.

vindt het echt sneu voor (vooral) oudere mensen, die de straat niet meer op durven omdat de jeugd van tegenwoordig zich niet weet te gedragen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 00:44

Nouja bang ben ik niet :+ Kan ook gevaarlijk kijken hoor }>

Maar inderdaad, ik heb overigens ook nooooit iets gesloopt, ja een fiets voor de sloop :') banden waren plat en geen ketting :') maar verder niks, vind het ook niet nodig gezien je van andermans spullen af moet blijven! Net als met nieuw jaar, dat alle bushokjes worden gesloopt en de prullebakken en brievenbussen worden opgeblazen.... zoo triest. Bij ons heb je meestal geen bushokjes meer over...

En ik begrijp heel goed dat de ouderen ook niet meer savonds over de straat durven.... Tegenwoordig weet je het nooit zeker. Ik heb genoeg gezien en meegemaakt om te durven zeggen dat ik het begrijp dat mensen liever thuis blijven :j Alleen ik blijf toch stug in de avond fietsen, ik heb me vriend "kettingslot" :)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 00:47

Inderdaad, als je 's avonds met een groep vrienden over straat loopt, zie je zovaak oudere mensen een andere weg nemen. Zo sneu eigenlijk voor hun, want echt niet iedereen is zo. Wij zouden nooit wat doen op dat gebied.

Zat laatst beetje in het schemer met een groep vrienden op het strandje, komt er een oude man naar ons toe of wij astjeblieft mee wilden lopen langs 'die jongeren daar met die scooters'.
Zielig eigenlijk toch, dat ze niet eens meer rustig durven te wandelen. Uiteraard liepen wij wel even mee :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 00:50

ik vind het ook heel erg dat ze dat moeten vragen :j dat hoort in de eerste instantie niet eens nodig te zijn.... Ik zou ook zeker meelopen...

Ikzelf fiets altijd gewoon stug langs dat soort hangjongeren met mijn muziek hard aan en negeer die hap, ze verdiennen iig geen aandacht :j

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 01:20

ach ja de jeugd...ik vind ze soms echt verschrikkelijk....
hier rijden de bussen btw geen zelfde een als terugrit :D ze rijden alle 2 het een rondje..de ene lijn si sneller naar de stad de andere lijn sneller terug... :P ze wisselen zich dus steeds om :P

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 08:31

Tja...dan zal ik met mijn bijna 50 jaar wel een uitzondering zijn dat ik me niet erger aan zulke jochie's....
Sterker nog, ik bekijk dergelijk gebeuren met een grote grijns :D
Want ik zie wat het werkelijk is...knulletjes die tussen tafel laken en servet bungelen en door luidruchtig gedrag en gepraat hun onzekerheid verbergen....(vooral voor elkaar)
Kom je een van deze jochie's later eens alleen tegen? kijk hem dan eens strak aan, en zie hoe het rood vanuit het schrale nekje omhoog kruipt en zich permanent vestigt tot achter zijn oren.....
Want hoe zichtbaar ze graag aanwezig zijn binnen een groep, zo onzichtbaar zijn ze het liefst als ze alleen zijn.... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 10:13

Ja het schelden vind ik niet kunnen, maar eerlijk gezegd ben ik ook luidruchtig in het OV ja, waarom niet? Als ik lol heb dan lach ik gewoon hard en praat ik gewoon hard, tja get over it. Als je in de trein zit moet je dan maar in een stilte coupé gaan zitten, heb je er ook geen last van. Toch juist leuk om te zien dat die jongens het blijkbaar leuk vinden? Beetje jammer van je tijd om je daar aan te ergeren.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:05

Wij wonen buitenaf, en da heb je daar geen last van zou je denken.........
Mijn man loopt s'avonds laat in het pikkedonker met onze honden en er stopt een auto volgepropt met aangeschoten jongeren. Rampje open? en gelijk roepen, jij krijgt een pak slaag.
De honden liepen half in de sloot en die hadden ze niet gezien.

Jongeren stappen uit en lopen op hem af, staan er opeens 2 grote grommende Duitse herders, draaien om en druipen af...........

Je zult er maar zonder honden lopen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 12:11

Rebeccaa schreef:
Ja het schelden vind ik niet kunnen, maar eerlijk gezegd ben ik ook luidruchtig in het OV ja, waarom niet? Als ik lol heb dan lach ik gewoon hard en praat ik gewoon hard, tja get over it. Als je in de trein zit moet je dan maar in een stilte coupé gaan zitten, heb je er ook geen last van. Toch juist leuk om te zien dat die jongens het blijkbaar leuk vinden? Beetje jammer van je tijd om je daar aan te ergeren.

als je goed leest staat er dat er jongeren in een stiltecoupe luidkeels gaan communiceren :+ dus nee, dan heb je beslist geen rust. Ik reis dagelijks tussen leiden en amsterdam dus heb er regelmatig mee te maken. In een normaal coupe mag je best vrolijk zijn, maar probeer wel gewoon rekening te houde met anderen. en die jongens waren mensen aan het uitlachen en uitschelden := dat vind ik nou niet echt "leuk" :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 12:19

Wilawander schreef:
Wij wonen buitenaf, en da heb je daar geen last van zou je denken.........
Mijn man loopt s'avonds laat in het pikkedonker met onze honden en er stopt een auto volgepropt met aangeschoten jongeren. Rampje open? en gelijk roepen, jij krijgt een pak slaag.
De honden liepen half in de sloot en die hadden ze niet gezien.

Jongeren stappen uit en lopen op hem af, staan er opeens 2 grote grommende Duitse herders, draaien om en druipen af...........

Je zult er maar zonder honden lopen.

jeetje wat heftig zeg! Lijkt me een vreselijke ervaring en het rijbewijs van zulke jongens zou gewoon afgepakt moeten worden!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:40

Rebeccaa schreef:

Beetje jammer dat mensen in de stiltecoupés van Arriva nog steeds gaan bellen, schreeuwen, lachen en weet ik niet wat..

Mensen die echt stilte willen moeten idd in de stiltecoupé gaan zitten, maar ik vind wel dat je toch enigszins rekening moet houden met je volume, ook als je in de gewone ruimtes zit! Nou weet ik niet hoe hard jij praat, maar sommige mensen schreeuwen bijna, en dat vind ik dan ook niet kunnen - in de héle trein niet.

WW: :oo Blij dat je man de honden bij zich had!!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:40

Rebeccaa schreef:

Waarom wel?

Ook als ik niet in een stiltecoupé zit, heb ik nog geen behoefte aan extreem luidruchtige mensen. Normaal praten en lachen heb ik absoluut geen moeite mee, maar ik kom zó vaak jongeren tegen die OF keihard aan het bellen zijn -ik kan de persoon aan de andere kant van de lijn dan bijna letterlijk verstaan- OF die zonder oordopjes in muziek luisteren OF die gewoon heel irritant zijn. Doe normaal en gedraag je een beetje denk ik dan. Is toch nergens voor nodig, dat lawaaierige gedoe.

Jeetje Wilawander, dan ben je op zo'n moment wel heel erg blij dat je 2 grote honden hebt.... :=

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:30

Ik woon iets boven amsterdam en merk er ook onwijs veel van. Ben dan zelf 15 en ben van middelbare veranderd. Ik merk nu pas hoe erg ik was op mijn oude school. Totaal geen respect etc en daar heb ik nu onwijs spijt van! De jeugd gaat echt achteruit...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:31

Ik ben het met je eens hoor. :j

Ik vraag me af waar ze het taalgebruik en de manieren vandaan halen.

En dan ook nog agressief reageren als ik ze erop aanspreek. :x

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:31

woofie schreef:
Tja...dan zal ik met mijn bijna 50 jaar wel een uitzondering zijn dat ik me niet erger aan zulke jochie's....
Sterker nog, ik bekijk dergelijk gebeuren met een grote grijns :D
Want ik zie wat het werkelijk is...knulletjes die tussen tafel laken en servet bungelen en door luidruchtig gedrag en gepraat hun onzekerheid verbergen....(vooral voor elkaar)
Kom je een van deze jochie's later eens alleen tegen? kijk hem dan eens strak aan, en zie hoe het rood vanuit het schrale nekje omhoog kruipt en zich permanent vestigt tot achter zijn oren.....
Want hoe zichtbaar ze graag aanwezig zijn binnen een groep, zo onzichtbaar zijn ze het liefst als ze alleen zijn.... :+

ja dat is zeker zo ja :=

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:32

Ach, het is maar net welke jeugd je treft. Er zijn er genoeg die wel gewoon normaal doen. Maar ik (als 16-jarige) merk ook wel dat je tegenwoordig veel meer hoort over vervelende jongeren... Heb er zelf gelukkig nog nooit last van gehad :) . En ja, ik ben dan wel weer redelijk braaf maar ik ga als ik in de trein zit ook gewoon lol hebben met mijn vriendinnen. Lijkt me aardig normaal, een stiltecoupe is voor de rust, dan ga je daar maar heen. Als mensen keihard gaan schreeuwen, dan kan ik me het voorstellen dat je je eraan ergert, maar een lolletje met elkaar moet toch wel kunnen.
Laatst bijgewerkt door Dewii op 29-04-10 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:34

Ik ben er zelf ook zo 1 geweest, wat ik net al zei. Wat ik wel merk dat de meeste het doen om erbij te horen, maar ieder apart is weer een totaaal ander persoon..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 19:35

ik zie nooit vervelende kinderen die herrie schoppen in hun eentje :+ wel zie ik asociale kinderen in hun eentje :+ (lees: troep op de grond gooien, niet opstaan voor mensen die slecht ter been zijn, mensen opzij beuken etc)

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:36

Zijn het dan niet de ouders van deze jeugd die achteruit gaan...

Bovendien groeien de meeste er wel overheen, zijn we niet allemaal een puber geweest die graag
overal tegenaan wil schoppen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 19:38

Ik ben dus echt nooit een puber geweest die ergens tegenaan wou schoppen :+ nooit gedaan :+ ja soms wou ik wel eens iemand een schop onder de kont verkopen, maar ik kan mezelf inhouden, en als ik het niet doe zorgen vriendinnen er wel voor :')

Maar nee, ik heb nooit gemeente-eigendommen kapot gemaakt ;) moet er niet aan denken andermans spullen kapot te maken. en ik ben inmiddels de pubertijd alweer voorbij

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:40

ik bedoelde ook meer figuurlijk schoppen hihi. Graag overal tegenin gaan, want dat is toch echt een eigenschap die bij pubers hoort.

Letterlijk schoppen heb ik ook nooit gedaan hoor..