Ineens een abonnement?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Ineens een abonnement?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 12:34

Hoi bokkers! :wave:

Vandaag kreeg ik tot mijn grootste verbazing een brief op de mat van Privé, van die typische kapperslectuur.
In deze brief werd ik bedankt voor het nemen van een proefabonnement en vriendelijk verzocht bijgaande rekening te voldoen.
Ik heb dit NIET aangevraagd,
Ik krijg wel vaker spam en onzinpost, maar dit gaat me wel heel ver! Op die rekening is ALLES ingevuld, ook mijn bankrekeningnummer en zo.
En dat terwijl ik bladen als Privé serieus nog te min vind om in de kattenbak te liggen.

Wat moet ik hier nu weer mee?
Mijn eerdere ervaring met Telegraaf Tijdschriften Groep is dat ze nou niet bepaald makkelijk zijn met opzeggen...

Anoniem

Re: Ineens een abonnement?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:39

Misschien kun je vragen naar het bewijs dat zij hebben van jouw inschrijving?

FromNorway

Berichten: 746
Geregistreerd: 24-07-09
Woonplaats: Tussen de buren

Re: Ineens een abonnement?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:41

En ff aangeven bij Tros Radar of Kassa ofzo... Misschien dat er meer gevallen bekend zijn en dat ze er vanuit zo'n programma iets aan kunnen doen.

Anoniem

Re: Ineens een abonnement?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:42

Hmmm persoonlijk zou ik het eerst met het bedrijf zelf proberen voor ik bij Radar of Kassa aan de bel zou trekken... Maar dat ben ik misschien :D

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 12:43

Ik heb inderdaad een mailtje gestuurd met die vraag, Nouks :j

Alles gaat tegenwoordig via internet en dat maakt dit soort dingen natuurlijk wel heel makkelijk voor de mensen die dit schijnbaar grappig vinden en moeilijk voor mij om onderuit te komen... Omdat zij niet weten of ik het echt was en ik niet kan bewijzen dat ik het niet was.

Ik hoop in ieder geval dat ze snel antwoorden, want ik heb echt geen zin om te gaan betalen voor dat soort zooi.

Oh ja, dat zou ook nog kunnen als ze niet reageren of moeilijk doen, FromNorway :j

PascalB

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-07-03

Re: Ineens een abonnement?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:46

Zit er op dit soort dingen ook niet een afkoel perriode ?
Dit je binnen een x aantal dagen er weer zonder problemen kan afkomen.

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Ineens een abonnement?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 12:49

Mijn moeder zei ook al zo iets over 10 dagen. Maar die brief is schijnbaar verzonden op 9 april en kwam vandaag pas hier binnen. Maandag is dan dus al de 10e dag...

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Ineens een abonnement?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:07

hmmm zou idd eff zelf bij het bedrijf informeren. Heb je nog nooit een prive gehad? want dan hoef je in mijn ogen ook beslist niet te betalen :n

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Ineens een abonnement?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 13:09

Ik heb er nog geen gehad, nee...

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:11

Hmm is het niet zo dat ze juist hopen dat je betaald en dat je daardoor een proefabbonement jezelf hebt aangesmeerd?

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 13:12

Dat zou ook kunnen. Maar dat ben ik sowieso niet van plan. Er bestaat goedkopere kattenbakvulling. :Y)

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Ineens een abonnement?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:15

Ben ook benieuwt hoe ze gaan reageren van de prive
ik vind het best leuk om te lezen hahaha

ruth91

Berichten: 2142
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:16

Misschien een 'leuke' grap van iemand? Die jou gegevens heeft gebruikt ofzo..

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 13:16

Ik denk het ook ja, Ruth... Ik kan er alleen niet om lachen.

Peach

Berichten: 632
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:28

Abonnementen aanvragen gaat tegenwoordig zo makkelijk! Idioot als iemand dit als 'grapje' doet.. kost je alleen maar geregel om van dat blad af te komen.. :S

AuthenticJarig

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 16:20

x_Marr schreef:
Hmm is het niet zo dat ze juist hopen dat je betaald en dat je daardoor een proefabbonement jezelf hebt aangesmeerd?


Dat doen ze niet, zo werkt het immers niet.

Je zou kunnen vragen op welke manier het abonnement is aangevraagd, dit noteren ze vaak. Er is inderdaad een afkoelperiode waar je je op kan beroepen maar het moet ook genoeg zijn als je aangeeft niet op de hoogte te zijn van het afsluiten van het abonnement.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Ineens een abonnement?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:05

Retour afzender sturen?
En inderdaad hun reactie afwachten.. raar hoor

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re: Ineens een abonnement?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:15

Retour afzender en inderdaad gelijk bellen/mailen!
Heb ooit ook zoiets gehad en dat grapje heeft me heel wat beltegoed en moeite gekost. :(

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 18:28

Sok schreef:
Retour afzender en inderdaad gelijk bellen/mailen!
Heb ooit ook zoiets gehad en dat grapje heeft me heel wat beltegoed en moeite gekost. :(

Wij hebben gelukkig huistelefoon, maar dan alsnog is een uur in wacht staan ook geen pretje...
Ik zal morgen in ieder geval bellen.

Bienotje

Berichten: 10866
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Ineens een abonnement?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:04

Heb je inderdaad al even alle lettertjes goed gelezen? Van de ANWB kreeg ik ook laatst een brief ind e trant van, gefeliciteerd met uw aboonement op één of ander blad met acceptgiro. En inderdaad tussen de regels door staat dan dat de acceptgiro opsturen het abbonnement in gang zette..

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Ineens een abonnement?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 19:15

Ik heb inderdaad goed gelezen, maar er staan geen voorwaarden of zo in de brief, alleen een bedankje dat ik me heb ingeschreven...

ruth91

Berichten: 2142
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ineens een abonnement?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 08:23

echt heel raar hoor,
ben benieuwd of er vandaag meer duidelijk wordt! ;)

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:23

melsh schreef:
Hoi bokkers! :wave:

Vandaag kreeg ik tot mijn grootste verbazing een brief op de mat van Privé, van die typische kapperslectuur.
In deze brief werd ik bedankt voor het nemen van een proefabonnement en vriendelijk verzocht bijgaande rekening te voldoen.
Ik heb dit NIET aangevraagd,
Ik krijg wel vaker spam en onzinpost, maar dit gaat me wel heel ver! Op die rekening is ALLES ingevuld, ook mijn bankrekeningnummer en zo.
En dat terwijl ik bladen als Privé serieus nog te min vind om in de kattenbak te liggen.

Wat moet ik hier nu weer mee?
Mijn eerdere ervaring met Telegraaf Tijdschriften Groep is dat ze nou niet bepaald makkelijk zijn met opzeggen...


Houdt heel goed je rekening in de gaten (telebankieren). Met jouw rekeningnummer kunnen ze zelfs geld afschrijven. Ik heb een vergelijkbaar iets gehad met een bedrijf dat kinderboeken opstuurde. De eerste set was gratis en daar zat een acceptgiro bij en als je betaalde zette je het abbo in gang. Als je niets deed gebeurde er niets, maar mocht je wel het gratis proefsetje houden. Of ik mijn bankreknr. wilde geven, dan konden ze dat op de acceptgiro zetten. Heel erg stom natuurlijk, maar ik heb dat gedaan. Vervolgens kreeg ik het pakketje thuis zonder acceptgiro en bleek dat het bedrag zonder toestemming van mijn rekening gehaald was. Toen heb ik een rode kaart gehaald bij de bank en die opgestuurd naar dat bedrijf. Dan verbiedt je iemand nog geld van je rekening af te schrijven en de bank heeft het geld teruggehaald. Nooit meer iets van gehoord....

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ineens een abonnement?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:36

wst een brutaliteit zeg!
ben benieuwd hoe het afloopt maar idd niet betalen!

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Ineens een abonnement?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 17:10

Ik heb vandaag een mail terug gehad van ze.
De aanvraag is inderdaad gedaan via internet. Ze begrijpen dat dit soort dingen soms gebeuren en dat het erg vervelend is om ineens een rekening te krijgen, het spijt ze voor het ongemak, blablabla...

Vorige keer met een abonnement op Hitkrant dat ik ook niet had aangevraagd waren ze een stuk minder beleefd, dus dit viel me weer alleszins mee van ze :)