Het is ongelovelijk...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Het is ongelovelijk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 13:06

Hoe moelijk het boeken van een heel simpel reisje kan zijn.

Ik werk ik een kantoor waar ik 3 managers heb, M (de 'grote baas'), C en F. M&F zijn op een zakenreisje met nog 2 personen van buitenaf. Ze zijn gisteravond van Dublin naar Glasgow vertrokken, en zouden vanavond terug vliegen. Nou is er in Ijsland een vulkaan uitgebarsten, en aangezien de as die daarbij vrijkomt slecht is voor de vliegtuigen, wordt er hier niet meer gevlogen. Dit hoorde ik om 9 uur vanmorgen. Sinds die tijd ben ik bezig geweest met het uitzoeken van verschillende ferry tijden, trein stations etc.

Er gaat een Ferry van Stranrear naar Belfast. Prima! Mooi! Er gaat er 1tje rond 12en en eentje om half 3. Voor alle 2 komt de trein net 5 minuten te laat aan om aansluiting te hebben. Dus ze moeten nu de trein nemen van kwart over 9, dan zijn ze rond 12en in Stranrear, daar moeten ze 2,5 uur wachten, dan hebben ze de ferry om 14.30 en zijn ze rond 16.40 in Belfast. Dan nemen ze de trein van Belfast naar Dublin om 18.10 en zijn ze rond 20.15 in Dublin. Mooi geregeld... Zou je denken. Bij stenaline nemen ze de telefoon niet op, dus het is niet te vinden hoelang van te voren ze aanwezig moeten zijn. Scotrail heeft geen functie 'vind je dichtsbijzijnde station'. Dodelijk irritant

De trein die ik wilde boeken gaat vanaf het vliegveld. Kan niet, want ze moeten de kaarten ophalen op Glasgow Central. Dus ik de treinen omgeboekt. In wat voor coupe willen ze zitten? Stilte coupe, met internet, met stopcontact, vlak bij een wc, vlak bij bagage, met een tafeltje? Hoe willen ze zitten? Vooruitrijdend? Achteruitrijdend? Vliegtuig stijl? Goed, dat allemaal ingevuld, moet je een berg details invullen voor de creditcard waar je niet goed van wordt.

Trein geboekt, op naar de Ferry. De ferry... Hoe willen ze zitten? Gewoon of extra luxe? Willen ze lunch? Champagne? Aangezien ze met 1 van de rijkste en meest invloedrijke mannen van Ierland reizen leek het me een goed idee om het maar zo all inclusive mogelijk te boeken. Dus aan alle kanten ge-upgrade etc.

Dan de trein. Natuurlijk is er geen enkele trein die aansluit, dus moeten ze daar weer 2 uur wachten. Wil ik de trein boeken, kun je geen treinen boeken vanuit Noord-Ierland naar Ierland, daan moet je voor bellen. En natuurlijk... is degene die de reserveringen doet er niet. En de jongen die k aan de telefoon had stelde allemaal lastige vragen... Aaaaah

Dit duurt nu al van 9 tot 12 en ik heb het nogsteeds niet allemaal rond...

Overgens is het wel typisch M. Iedere keer als hij vliegt gebeurd er iets waardoor er omgeboekt moet worden. Die man mag nooooooooooooit Ierland meer uit...

Juud87

Re: Het is ongelovelijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:27

Altijd leuk, zulke dingen.
Veel succes verder met het omboeken :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 13:33

Dank je. Alles is nu geboekt, behalve de trein terug vanaf Belfast... Maar oh mijn god wat een gezeur...

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:34

Ik geloof dat je maar beter een hotelkamer kan boeken.. Ik zit hier op een zakenreisbureau, en wij hebben al berichten gekregen dat alle treinen en boten al volgeboekt zijn, klanten beginnen nu aan morgen.. dus ik zou opschieten als ik jou was, anders zijn ze overmorgen nog niet thuis!

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:38

Fijn he... Daar zouden ze nog eenseen programma voor moeten uitvinden, alles in een!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 13:40

First_Unique schreef:
Ik geloof dat je maar beter een hotelkamer kan boeken.. Ik zit hier op een zakenreisbureau, en wij hebben al berichten gekregen dat alle treinen en boten al volgeboekt zijn, klanten beginnen nu aan morgen.. dus ik zou opschieten als ik jou was, anders zijn ze overmorgen nog niet thuis!

Het hotel is al geboekt voor vandaag op morgen, de treinreis van glasgow naar de haven is geboekt en de ferry is geboekt. Het enige wat ik nu nog moet boeken is de laatste trein...

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:44

aaah goedzo ;)

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:46

De vliegtuigen gaan toch vliegen?
Of is dat alleen vanuit Nederland?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 13:56

Britt20099 schreef:
De vliegtuigen gaan toch vliegen?
Of is dat alleen vanuit Nederland?

Alleen vanuit Nederland. Ryanair heeft vanmorgen vroeg alle verkeerd van en naar Ierland al stilgelegd... Komt bij dat ze nu in Schotland zitten, waar al helemaaaaal niet gevlogen wordt.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:57

Oh, wat een toestand. Zou zo mijn baas kunnen zijn. :')

Ik leef met je mee. :))

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:05

vanuit nederland wordt er door sommige maatschappijen gewoon rechting andere bestemmingen dan ierland en engeland gevlogen. De luchtverkeersleiders hebben op dit moment tegen de luchtvaartmaatschappijen gezegt dat ze voor zichzelf moeten kijken of dat ze vliegen of niet.

Dus sommige vluchten van verschillende maatschappijen worden geschrapt, andere niet.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:27

Lekker he :+ Mijn vriend zou vanavond uit Zweden komen vliegen :)) Zou ja.. ^)

Bedank M maar even hartelijk, zijn schuld!! Haha!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 14:28

annepanne schreef:
Lekker he :+ Mijn vriend zou vanavond uit Zweden komen vliegen :)) Zou ja.. ^)

Bedank M maar even hartelijk, zijn schuld!! Haha!

Oh ja, het is absoluut zijn schuld. Dit soort dingen gebeuren dus echt alleen als hij moet reizen...

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:30

veel sterkte met de laatste trein boeken. Wat een gedoe zeg!

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:34

Kan je geen auto huren ipv de trein? Of is dat geen optie?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 14:50

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

Mijn baas belt net, vind dat ze te laat in Dublin aankomen en wil dat ik andere opties ga zoeken! Alles al betaald en gereserveerd!!!!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:56

_O- Succes en sterkte ermee.

Altijd leuk zulke bazen. Ben je helemaal trots op jezelf dat je het onmogelijke toch voor elkaar hebt gekregen. Zorgen zij er wel weer voor dat je geen kans krijgt om je ego te strelen met je geweldige daad. :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 15:01

Ik neem morgen vrij. Ik ga met mijn kop onder mijn dekbed liggen. Maar zal ze krijgen. Als ze eerder in Dublin willen zijn moeten ze om 10 vor 6morgen ochtend de trein hebben OF vannacht om 3.30 de boot nemen... Dat zal ze leren.

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:15

Als ik je verhaal zo lees.
mogen ze wel blij zijn met iemand zoals jou die bij hen werkt

Vind het erg lief van je dat je alles zo regelt <3

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:20

Vjestagirl schreef:
Ik neem morgen vrij. Ik ga met mijn kop onder mijn dekbed liggen. Maar zal ze krijgen. Als ze eerder in Dublin willen zijn moeten ze om 10 vor 6morgen ochtend de trein hebben OF vannacht om 3.30 de boot nemen... Dat zal ze leren.

_O-

Succes ermee, zal 'ie niet blij mee wezen... :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 15:27

Goed. C heeft M zojuist gebeld, en hem uitgelegd dat hij knettergek is en dat er geen enkele manier is om sneller in Dublin te zijn. Hij wilde met de bus ( 8)7 :?) of dat we hem vanavond nog en anders morgen vroeg op een andere vlucht kregen. Ik had hem al 4x uitgelegd dat het onmogelijk is om morgen een vlucht te krijgen omdat iedereen dat wil, maar hij wilde niet luisteren.

Maar goed, na al mijn extra uitzoek werk (weer een uur en mijn hele lunch pauze)... Gaan ze toch voor de eerste optie... De hele reis kost ongeveer €400,- en duurt 12 uur.

Meer dan dit kan ik er ook niet van bakken, en ik hoop zoooo hard dat hij niet meer belt...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:29

Pfff, gelukkig maar. Sommige mensen ook...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 15:31

lnda_ schreef:
Als ik je verhaal zo lees.
mogen ze wel blij zijn met iemand zoals jou die bij hen werkt

Vind het erg lief van je dat je alles zo regelt <3

Dank je :)

Ik vind het vooral heel vervelend voor F, ze was gisteren al ziek, zag er gigantisch tegen op, en dit maakt het niet beter. Dus dan maar reizen in zo veel mogelijk luxe, dat ze iig lekker zit en wat warms te eten en te drinken kan krijgen (aan boord krijgen ze nu warme lunch, snacks, drinken, uitzicht en gratis tijdschriften).

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:41

sow, heftige stuff!

hoop dathet nu goed is dan!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 15:42

Ik hoop het ook, maar M kennende kan hij ook over 10 minuten alsnog bellen dat hij het tóch anders hebben wil...