v

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-01 14:58

v
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

-


dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 15:03

Er zijn gelukkig best veel bedrijven waar er niet gekekn wordt naar je precieze studie maar gewoon naar je niveau. Op mijn werk bij de Hogeschool van Amsterdam heeft bijna niemand een functie waar hij of zij voor gestudeerd heeft. Je kunt er ook gewoon ingroeien. Het wordt anders wanneer er echt specifieke vakkennis nodig is voor een baan. Ik kan bijvoorbeeld geen moleculair bioloog worden. Vaak kan je bij je sollicitatie wel aangeven dat je graag cursussen wil volgen e.d. en eventueel zelfs eerst een periode studeren/ werken tegen een tijdelijk lager loon. Van de verzekeringswereld weet ik niets maar in onderwijsland is dit best gebruikelijk. Succes.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 15:21

Als je een beetje met computers overweg kunt en je talen spreekt kun je bij alle grote bedrijven denk ik wel terecht. Ik heb m'n gymnasium gedaan en daarna 2 jr vertalersopleiding, maar ben daarmee gestopt. Doordat ik m'n talen kende en met computers overweg kon ben ik hier (Ericsson telecom) terechtgekomen - laat m'n baas het maar niet lezen dat ik hier zit te bokken Knipoog.
Ik werk hier nu 7 jaar, ben als typemuts begonnen en werk nu op een IT afdeling tussen allemaal afgestudeerde slimmerikken. Wel leuk hoor tussen de mannen Knipoog. Nadeel van kantoorbanen vind ik dat je de hele dag binnenzit. Voordelen: internet (Bokken), airconditioning, gezellige collega's, koffieautomaat, kantine met vette happen Knipoog
Ik ben eigenlijk geen kantoortype, maar van rondhangen word je ook niet veel rijker en omscholen daar ben ik te lui voor Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 15:37

Voor verzekeringen heb je veel diploma's nodig hoor, maar goed ik neem aan dat je goed kunt leren. Verder is verzekeren enorm veel papier werk en mensen achterna hollen voor handtekeningen en zo. Het zou niets voor mij zijn. Mijn zus doet verzekeringen, vandaar. zou je niet het onderwijs in willen>? ER is vraag naar leraren, echt veel vraag

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-01 15:50

v
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 16:06

Zou je kunnen doen en dan daarnaast opleiding als accountant. Is wel saai, maar het betaalt goed!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 16:13

ik raad je aan geen leraar te worden.
Tenzij je sterk in je schoenen staat..
het is maar een tip hoor... Extreme duivel Knipoog

_______hoi__________
S....N....O...Laat maar......

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: [**] op 2001-07-23 16:14 ]</font>

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 16:57

Nou, verzekeringen lijkt me ook niks, heb ik hiervoor gedaan...saai!!!!!!!
Waarom ga je niet bij een werving- en selectiebureau praten?? Zij weten wel wat je mogelijkheden zijn!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 17:44

Hmmm, accountant? Moet je wel echt leuk vinden, mijn vader is accountant en heeft na het gym nog tot z'n 30e gestudeerd. Maar ja, dat was toen. Het is veel rekenen en uiteraard een kantoorbaan, maar volgens mij vond je dat niet zo'n probleem?! Nou, succes!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-01 10:55

v

-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie