afvallen, sport?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 11:11

alle vormen van beweging/ lichamelijke sport dragen bij aan je conditie en eventueel ook bij het afvallen. En daarnaast het aanpassen van je voedingsgewoonten.

afvallen is de 'simpele' kunst van minder innemen dan je verbruikt !!!!


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 11:14

Ik heb me een hele tijd helemaal scheel gesport, maar ik viel er niks mee af.

Ik heb Tai Bo gedaan, dat vond ik opzich wel leuk, het kost veel energie en je gebruikt je spieren. Voor iemand met nul komma nul ritme gevoel was het echter geen doen, idem voor steps en aerobics. Fitnes vind ik niks aan.

Zwemmen heb ik ook een hele tijd vol gehouden, 1x per week 50-60 baantjes zwemmen. Helaas is er nu geen goed zwembad bij mij in de buurt waar dat kan.

Ik fiets nu iedere dag naar m'n werk (5 km heen en 5 km terug) en dat is eigenlijk voldoende voor lichaamsbeweging. Verder rij ik natuurlijk paard en zeil ik 's zomers op de catamaran (zwaar vermoeiend).

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 11:16

Maar uitrekenen of je meer verbruikt dan je inneemt is niet te doen. Je kunt in de sportschool bv. op de apparaten zien hoeveel calorieen je verbrand hebt. Maar je verbrand ook veel onbewuste calorieen, bij het typen bijvoorbeeld, bij het lopen naar de wc, het kauwen van kauwgom enz. Je kunt het wel globaal rekenen, maar dan kom je er nog niet aan.

Ik eet gemiddeld 1200 calorieen per dag, maar toen ik nog naar de sportschool ging verbrandde ik er nog geen 1200. Als je een zwaar cardioprogramma volgt van een uur kom je hooguit op 1000 calorieen, meer is echt absoluut niet te doen. Het voordeel van krachttraining is weer dat je strakker wordt, vet zet zich om in spierweefsel, dan wordt je niet lichter maar dus wel strakker!
Ik heb dan ook helemaal geen slappe vellen overgehouden terwijl ik wel 20 kg afgevallen was.

28-09-2007
Nothing compares too you...

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 11:22

eigenlijk moet je afvallen ook niet op eigen houtje doen

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 11:26

Mwah, ik denk dat ik het nog redelijk goed voor elkaar heb gekregen op eigen houtje. Ik kom niks meer aan, ondanks dat ik niet meer naar de sportschool ga. Mijn eetpatroon is nu regelmatig en gezond. Ik denk dat het aan jezelf ligt of je het op eigen houtje kunt doen, er zijn ook mensen die denken... niks meer eten en me rot sporten dat helpt! Dat houden ze dan een paar weken vol met 10 keer flauwvallen, 10 kg afvallen en dan vervolgens weer normaal eten en binnen een week 20 kg aankomen (bij wijze van) Als je goed nadenkt bij wat je doet, kan je het alleen.

28-09-2007
Nothing compares too you...

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 11:28

het probleem is dat er in de media veel onzin wordt geschreven over afvallen, maar ja iedereen leest het en gelooft het. En dat maakt het risico op bijv. jojo-en heel groot.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 13:09

*haha* als je meer verbruikt dan je inneemt dan overleef je dat niet hoor flair, er moet wel iets van brandstof zijn Tong uitsteken

die media daar zet je jezelf wel overheen hoor...het zijn de blikken en/of opmerkingen van andere mensen die dodelijk zijn! Ook krijg je op den duur lichamelijke beperkingen en gezondheidsrisico's door het te dik zijn, dus dan wil je wel zelf afvallen en niet omdat het ideaal beeld toevallig slank is....er zijn trouwens tegenwoordig ook modellenbureau's die in 'dikkere' modellen hebben (in mijn ogen dus NORMALE maten, want 34 vind ik niet echt normaal te noemen) en die modellen verschijnen ook steeds meer in de bladen, dus....

En over dat lijnen in de media sjakie: tsja, wanhopige mensen zijn tot alles in staat en proberen dus alles....maar dat jojo effect heb je naar mijn idee toch helemaal zelf in de hand hoor! Je moet jezelf er gewoon bij neerleggen dat je nooit kunt eten wat je wilt als je aanleg hebt om dik te worden, je moet dus altijd blijven letten op wat je eet. Als je dat accepteert dan is het al een stap in de goede richting!
Laatst bijgewerkt door peeky op 12-06-03 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 13:10

ik bedoel dat de media een heleboel foute opmerkingen en 'feiten' plaatst over voeding.

en dat heeft niks met het ideaalbeeld te maken

mandybeauty
Berichten: 595
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 13:36

Oké ik weet dat je skaten waarschijnlijk geen optie vindt omdat je het niet alleen wil doen. Maar is er dan echt geen vriendin van je die een beetje sportief is ingesteld? Kijk wat je dan aan sport gaat doen maakt niet uit. Het gaat er dan om dat je het beide leukt vindt, maar natuurlijk ook dat je ook iets gaat doen.
Ik ga nu een vriendin van mij les geven met skaten. Ze heeft het nog nooit gedaan dus heb een paar skeelers geregeld en als ze het kan, kan ze mooi met haar vriend gaan skaten. Ook weer ee leuke verasssing voor hem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 17:34

Ik wil echt heel!! graag afvallen, maar het lukt me dus niet alleen.. wat sommige al zeiden over pilletjes en shakes enz.... daar krijg ik alleen maarhonger van. Ik doe eigenlijk meer dan voldoende aan lichaamsbeweging op een dag :
Ik laat de hond uit
ik fiets
Ik rij paard
Ga met de paarden wandelen.
enz enz... het is niet zo dat ik stil zit en veel eet zodat ik dikker wordt... Ik denk dat ik er gewoon erg veel aanleg voor heb....
Nou sprak ik toevallig een kennis en die zei tegen me: Heb je de "poeppil" ghehezo noem ik het maar... geprobeert? Maar dat lijkt me ook niet lekker eigenlijk.... is dit ook niet schadelijk?
Ik heb eigenlijk een beetje de moed laten zakken..... Ik ben nu eigenlijk al 1,5 jaar bezig om af te vallen. dit was me ook gelukt (lees: 5-8kg) Maar ja na de wintermaandjes komt dit er dubbel hard aan. En er zal toch echt wel n kilootje of 15 af moeten..... Het mag ook in spieren worden omgezet. Als ik maar "slanker"wordt... geen maatje 34 maar maatje 38 ofzo zou wel leuk zijn!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 19:59

peeky schreef:
*haha* als je meer verbruikt dan je inneemt dan overleef je dat niet hoor flair, er moet wel iets van brandstof zijn Tong uitsteken


Dat niet alleen, je redt dat gewoon niet. Of je moet hele dagen vrij zijn zodat je de hele dag kan sporten Haha!

28-09-2007
Nothing compares too you...

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 10:24

flair"]
[quote="peeky schreef:
*haha* als je meer verbruikt dan je inneemt dan overleef je dat niet hoor flair, er moet wel iets van brandstof zijn Tong uitsteken


Dat niet alleen, je redt dat gewoon niet. Of je moet hele dagen vrij zijn zodat je de hele dag kan sporten Haha!
[/quote]

Sportleraar worden Haha!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 11:21

Citaat:
afvallen is de 'simpele' kunst van minder innemen dan je verbruikt !!!!

En dát is niet waar!! Stel dat je op een dag 1000 kalorieen eet in de vorm van Mars, snickers etc.
Of 1000 calorieen an vlees, groente en brood.
Dan zal je met dat laatste afvallen! Met dat eerste niet! Calorieengedoe is onzin; je moet niet 'mínder eten, je moet ánders eten! [***]: Eet bv ipv maaltijdvervangers eens gewoon 4 volkorenboterhammen met tomaat en sla... of met suikervrije jam.. wédden dat je geen honger hebt maar wel afvalt?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 11:23

Laura schreef:
Citaat:
afvallen is de 'simpele' kunst van minder innemen dan je verbruikt !!!!

En dát is niet waar!! Stel dat je op een dag 1000 kalorieen eet in de vorm van Mars, snickers etc.
Of 1000 calorieen an vlees, groente en brood.
Dan zal je met dat laatste afvallen! Met dat eerste niet! Calorieengedoe is onzin; je moet niet 'mínder eten, je moet ánders eten! [***]: Eet bv ipv maaltijdvervangers eens gewoon 4 volkorenboterhammen met tomaat en sla... of met suikervrije jam.. wédden dat je geen honger hebt maar wel afvalt?


1000 kcal blijven 1000 kcal. alleen de keuze in marsen en snickers is niet gezond en je zal er ws alleen maar meer trek van krijgen. Maar neem van mij aan als je op 2 marsen leeft val je echt wel af. Verantwoordt of niet.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 11:47

ik doe aan body combat dat is een soort tai bo, alleen beter voor de spieren ofzo minder kans op letsel Scheve mond

het is erg leuk en je verbrand veel colorieen en als het lukt fitness ik ook nog een uur per week.

daarbij ben ik gezonder gaan leven, eerst heb ik een tijdje het punten systeem gedaan maar daar viel ik niet van af. ik ben gewoon producten gaan vergelijken. als ik trek heb dan neem ik liever een lange vinger als een roze koek, of als ik patat neem geen mayo en pindasaus erop.

In totaal ben ik nu 9 kilo kwijt geraakt in 3 maanden en het gewicht is nu al 2 maanden vast. En eigelijk snoep ik ook weer iets te veel maar het schomelt niet meer Lachen

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen